Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

W.Otter

Quote from: Madhouse on July 25, 2013, 12:28:40
Ik zou ook gewoon voor de CM5 gaan als rears op een paar knappe stands ;)

ja dat is ook mijn eerste inbreng, er staat namelijk een boekenkast en nog wat andere dingen in de weg voor een tweede set CM9..
Ook met de CM5's is het even de vraag hoe ik dat ga oplossen.. misschien hebben jullie een idee?:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Madhouse

Is toch niet zo moeilijk: boekenkast weg, CM5's op stands neerzetten...klaar ben je :D

Nee seieus nu, kan die boekenkast niet een stuk aan de kant? Zo kun je ze mooi in de hoeken zetten. Een woonkamer is toch altijd een compromis sluiten en rears in de hoek gedrukt is daar 1 van denk ik.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jumping Jack

Boekenkast weg, boeken op een plank aan de muur et voilĂ !
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MVG

Nogmaals proficiat met de mooie upgrade weer, en de mooie plannen!  :pompom:

Ik zou ook gaan voor cm5 op stand. Waar precies? Tja...proberen om zo goed mogelijk volgens de "regels" te plaatsen zou ik zeggen. Als dit betekend dat je wat anders moet verplaatsen, het zij zo!  :D

Aan de andere kant die cm9.... :D overkill? Overkill is goed!  :P nee hoor das een geintje.

MVG

Gewoon voor de boekenkast plaatsen?

Eddye

De boekenkast kan natuurlijk ook voor het raam staan :D

Een klein beetje naar rechts schuiven zou al voldoende moeten zijn. Het blijft wel een woonkamer, natuurlijk.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

idd toen de boekenkast er nog niet was, was het een stuk gemakkelijker :D

dat met die planken vind ik ook nog wel een goede! alleen moet ik dan weer boren waar ik niet zo happig op ben..

in de boekenkast is met plaatsing natuurlijk not done, voor de boekenkast is niet praktisch :police:

de boekenkast verplaatsen is dan een optie maar weet niet zo goed waar die dan moet staan, blijft een beetje lastig. gelukkig ben ik nog lang niet aan rears toe dus tijd zat om een mooie oplossing te verzinnen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

morgen is mijn slaapkamer ook voorzien van internet en streaming :hehe: omdat ik in het verleden al een MoCa adapter heb aangeschaft is het nu makkelijk uitbreiden om ook boven bekabeld internet over de coax te krijgen. Ook een Dune hd tv 101 besteld dus ik ben benieuwd wat dit kleine kastje voor prestaties levert!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Actionhost

Quote from: W.Otter on August  2, 2013, 12:24:58
Ook een Dune hd tv 101 besteld dus ik ben benieuwd wat dit kleine kastje voor prestaties levert!

Ik ben hier erg tevreden over. Tot aan full blu ray ISO streaming vlekkeloos.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

W.Otter

klein apparaatje, klein prijsje maar grootse prestaties :D
weet je ook hoe het zit met digitale tv? dat moet met behulp van een dongle ook kunnen?!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Actionhost

Quote from: W.Otter on August  2, 2013, 12:48:33
weet je ook hoe het zit met digitale tv? dat moet met behulp van een dongle ook kunnen?!

Nee zou ik eigenlijk niet weten. Gebruik ik de UPC Horizon voor met HD abo.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

W.Otter

hmm.. ik las ook dat het aleen dvb-t ondersteund, hoe zit het met andere foraten?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

wat heb ik toch een handige tv!
gister een dune hd tv 101 besteld en een MoCa adapter om op de slaapkamer te kunnen genieten van een serie of een filmpje op z'n tijd. het spul vandaag binnen gekregen en dan nog uitzoeken hoe ik het een beetje netjes ga wegwerken.

gezien ik het infrarood oog in het zicht moet hebben en ik geen kastjes oid voor de apparatuur in mijn slaapkamer wil hebben heb ik een (al zeg ik het zelf) briljante oplossing gevonden mede mogelijk gemaakt door mijn tv :D

zie hier  ::)



B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

wel makkelijk met richten zo! even de kabelzooi wegwerken en het ziet er weer gelikt uit :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

en nee, ik kan nu geen gebruik maken van de usb aansluiting :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HaaVee

Hi Otter,

Ik lees al een tijdje mee en het valt me op dat je zo angstvallig boren vermijd. Ik kan me niet voorstellen dat een verhuurder in zijn contract verbied dat je de woning niet kan personaliseren door zaken op te hangen, dit uiteraard binnen bepaalde (redelijke) grenzen.

Het zou je leven een stuk gemakkelijker maken als je zo hier en daar 's een gaatje kunt boren om een wandmeubel op te hangen, een wandversiering of een foto. Dat maakt je huis dan ook meteen een stuk minder "toonkamer"-achtig.

Succes!

Rha007

Mooie oplossing zo. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

Quote from: HaaVee on August  8, 2013, 17:40:53
Hi Otter,

Ik lees al een tijdje mee en het valt me op dat je zo angstvallig boren vermijd. Ik kan me niet voorstellen dat een verhuurder in zijn contract verbied dat je de woning niet kan personaliseren door zaken op te hangen, dit uiteraard binnen bepaalde (redelijke) grenzen.

Het zou je leven een stuk gemakkelijker maken als je zo hier en daar 's een gaatje kunt boren om een wandmeubel op te hangen, een wandversiering of een foto. Dat maakt je huis dan ook meteen een stuk minder "toonkamer"-achtig.

Succes!

Ik ben vrij voorzichtig met dat soort dingen omdat ik me erger aan kleine oneffenheden. In alle huizen waar ik heb gewoond zijn er van die lapzwansen die scharnieren en stopcontacten mee verven of ongelooflijk veel gaten hebben geboord op plaatsen waar het in het zicht zit.

In dit huis (splinternieuw) wil ik dan ook voorkomen dat ik straks mijn tv ophang op een plek waar ik niet zeker van ben. mocht ik deze verplaatsen heb ik 4 gaten in m'n nieuwe spackwerk. Het ophangen van foto's, schilderijen gaat zeker nog komen, ik heb nog een aantal dingen staan die opgehangen moeten worden. Ik ben nou eenmaal niet iemand die een standaard ikea foto aan de muur hang maar graag een eigen foto of iets dergelijks aan de muur wil. De dingen die ik in mijn oude huis aan de muur had hangen hangen boven en beneden moet ik dus nog gaan kijken hoe of wat. Ook hier geldt weer, het moet iets zijn waar over na is gedacht en waar ik iets mee heb, daarnaast is canvas of plexiglas vrij prijzig en dat heb ik op het moment niet.

ik snap je input over toonkamer hoor maar ik woon hier ook nog maar een paar maanden en alles is nog lang niet af :D ik heb op het moment gewoon de tijd niet om het te doen. Qua boren zit je mis met het huurgebeuren, dat is geen enkel probleem namelijk. Ik ben gewoon zo pietluttig dat ik niet ondoordacht te werk wil gaan, daarnaast zijn de foto's ook aardig 'oud' en is er veel veranderd.

wat ik nog moet doen;

- trap verven
- maatmeubel krijgen/ophangen
- plintjes leggen
- tuin bestraten
- planken in trapkast maken
- schoenenrek maken in de gang
- (sfeer)verlichting
- fotos/schilderijen

het valt niet mee als je zeer onregelmatig werkt 50 uur p.w. dan ben je blij als je eens kunt gaan zitten en genieten.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Rha007 on August  8, 2013, 18:29:57
Mooie oplossing zo. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

prima ding! ik heb alleen moeite met bd50 bestanden. In het begin is het allemaal prima maar na 30 seconden valt het geluid weg en lijkt het alsof ik maar 12fps heb. De bitstream is 34mbit/s en dat zou voor de MoCa geen probleem hoeven zijn. Ligt dit aan de kleine Dune?

Uiteraard hoef ik boven geen blurays af te spelen en voldoet een 10gyg bestandje prima. Maar hij zou het moeten kunnen dus ik weet niet waar het aan ligt.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Actionhost

#1194
Quote from: W.Otter on August  3, 2013, 19:30:58
gezien ik het infrarood oog in het zicht moet hebben en ik geen kastjes oid voor de apparatuur in mijn slaapkamer wil hebben heb ik een (al zeg ik het zelf) briljante oplossing gevonden mede mogelijk gemaakt door mijn tv :D

Is geen mogelijkheid om de Dune remote app op pad of smartphone te zetten en via het netwerk te besturen?  Kan je 'm gewoon in de kast opbergen. Zo heb ik het ook en werkt perfekt!



Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

W.Otter

dankje voor de tip! ik moet dan wel een Ipad of telefoon hebben waar zo'n app op kan :D
zo werkt het ook uitstekend hoor  :clapping:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Wessel, even voor mijn snappertje:
je hebt nu toch alles bekabeld, of stream je nu nog? Ik ben nl een beetje in verwarring gebracht omdat je zegt dat je met bd50 bestanden nog steeds problemen hebt.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

ja alles is bekabeld, ik heb een MoCa systeem waarbij het internet signaal over de bestaande coax aansluitngen wordt verstuurd. Een kastje converteert dit weer naar een internet en tv signaal. Dit levert beneden (dune b1) geen enkel probleem over hetzelfde MoCa systeem, alleen op de slaapkamer met de dune hdtv101 komt dit voor. dus ik denk dat het aan de streamer ligt..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Ok, duidelijk.
Heb geen ervaring met het MoCa systeem, dus kan je er helaas niet mee helpen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

darkman76

Zou misschien de lengte van de kabel kunnen zijn. Ik zou eens testen met een kortere coax kabel.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.