Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

JCL

Quote from: CrimpyRex on June 11, 2013, 15:11:55
Ah ok. Geeft dat ook nog betere geluidskwaliteit? Ik heb ze er dus tussen geschroefd, maar het was een heel pielwerk om die dingen er tussen te krijgen. Kan het zo zijn dat ze niet genoeg zitten aangesloten dat er geluidsverlies optreed?

Mooie set trouwens!

In theorie leidt het tot verlies omdat er een extra schakel in komt. In de praktijk maakt het niks uit,

W.Otter

ik denk ook niet dat je er niet al te veel over moet muggenziften, met banaan of spades heb je niet snel last van corrosie, met bare wire kun je binnen een paar jaar zien dat de uiteinden van de kabel er op achteruit gaan. Je kunt dit gewoon afknippen en een nieuw stuk bloot leggen. verder zal ik me er niet al te druk om maken, als het eenmaal zi dan zit het ja..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Ik ben actief op zoek naar een meubelzaak die een tv-meubel voor mij op maat kan maken, zelf ben ik niet heel erg goed in het uitwerken van een ontwerp op de computer, zijn er zaken die dit doen?
Ik zou graag wel een indruk willen krijgen of wat ik heb bedacht ook daadwerkelijk mooi is.

het is geen ingewikkeld meubel, de grootste kosten zullen zitten in het materiaal dit zal bestaan uit gevingerlast eikenhout.

het meubel is gericht op de toekomst met een oog op een centerluidspreker (B&W CMC2) die in het meubel moet komen. Deze heeft zulke afmetingen dat normale meubels geen optie is. Daarnaast is het belangrijk dat bekabeling op een handige manier kan worden aangesloten en weggewerkt worden.

als iemand ervaring heeft met een goede meubelzaak die ook mee kan denken aan oplossingen voor audiogerelateerde meubelen hoor ik dat graag!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CarnivorousVulgaris

Quote from: W.Otter on June 12, 2013, 11:26:20
Ik ben actief op zoek naar een meubelzaak die een tv-meubel voor mij op maat kan maken, zelf ben ik niet heel erg goed in het uitwerken van een ontwerp op de computer, zijn er zaken die dit doen?
Ik zou graag wel een indruk willen krijgen of wat ik heb bedacht ook daadwerkelijk mooi is.

het is geen ingewikkeld meubel, de grootste kosten zullen zitten in het materiaal dit zal bestaan uit gevingerlast eikenhout.

het meubel is gericht op de toekomst met een oog op een centerluidspreker (B&W CMC2) die in het meubel moet komen. Deze heeft zulke afmetingen dat normale meubels geen optie is. Daarnaast is het belangrijk dat bekabeling op een handige manier kan worden aangesloten en weggewerkt worden.

als iemand ervaring heeft met een goede meubelzaak die ook mee kan denken aan oplossingen voor audiogerelateerde meubelen hoor ik dat graag!

Beste W. Otter,

Mijn schoonvader kan je hierin zeker van dienst zijn. Hierbij de link naar mijn thread op een ander forum waar ik actief ben.

http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,701.0.html

Groeten en wellicht tot horens,

Kevin
#1: Rotel RA1570 + RB1572  Monitor Audio GX100   Monitor Audio R380   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PP   Gramofon   #2: Sony TA-FB930QS   Sony SCD-XB790QS   Gale GS401A

W.Otter

 :pompom: ziet er top uit! daarnaast ook erg prettig dat er audiogerelateerde meubels gemaakt gaan worden.
betekend voor mij ook dat er meegedacht wordt naar een goede oplossing voor het plaatsen van een centerluidspreker in een meubel en alle kabels op een goede manier weggewerkt kunnen worden.

is het mogelijk om met vingerlas eikenhout te werken? vaak wordt dit in 4m2 besteld en is dus vrij veel voor een meubel die ik voor ogen heb. en ik er waarschijnlijk ook voor moet betalen. Misschien dan nog maar een meubel extra bestellen  :D

ik zou wel graag wat meer willen weten wat de mogelijkheden zijn..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

op eigen verzoek verwijderd.

Ik heb het meubel bij Kevin gezien en dat ziet er zeer knap uit!


CarnivorousVulgaris

#1: Rotel RA1570 + RB1572  Monitor Audio GX100   Monitor Audio R380   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PP   Gramofon   #2: Sony TA-FB930QS   Sony SCD-XB790QS   Gale GS401A

CarnivorousVulgaris

#1007
Zo ziet het meubel uit als hij gevuld is.  ::)









edit: plaatjes verkleind
#1: Rotel RA1570 + RB1572  Monitor Audio GX100   Monitor Audio R380   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PP   Gramofon   #2: Sony TA-FB930QS   Sony SCD-XB790QS   Gale GS401A

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CarnivorousVulgaris

Ha Wessel,

Probeerde je PM te beantwoorden, maar je inbox is vol. Hopelijk lees je dit berichtje op tijd.

Ivm werk ben ik zelf pas om 16:30uur bereikbaar. Zullen we dan even bellen?

Groeten, Kevin
#1: Rotel RA1570 + RB1572  Monitor Audio GX100   Monitor Audio R380   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PP   Gramofon   #2: Sony TA-FB930QS   Sony SCD-XB790QS   Gale GS401A

W.Otter

zo, even in sketchup bezig geweest en een ontwerpje gemaakt:

het wordt een zwevend meubel van vingerlas eikenhout, eisen:
- center moet er in kunnen, ik heb hiervoor een gat gemaakt die onder het meubel uitkomt.
- kabels moeten door het meubel heen kunnen en niet zichtbaar zijn
- vrij compact maar toch genoeg ventilatie (klasse d wordt niet tot nauwelijks warm)

waarschijnlijk komen er nog kast deurtjes in die in het meubel wegschuiven.. dit is nog even passen en meten.

voor nu wat ideeën, als je tips hebt-> fire away!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

nog wat
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kingpin

Zwevend is mooi maar houd er rekening mee dat als je op een afstand zit je alle kabels eronder ziet liggen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

zal wel meevallen, komt niet heel hoog te hangen, of ze er nou onder liggen of ernaast..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Dat valt, uit ervaring inderdaad best mee, mits je er aandacht aan besteed, maar dat zit bij jou we goed dat weet ik. Maar Kingpin heeft daarom wel een punt. Wellicht een extra plint eronder in kleur van de muur waar je alles achter kunt verwerken.

Verder, weet je echt zeker dat die center in het meubel moet zitten... ;)

W.Otter

die komt iig niet óp het meubel te staan, de tv gaat dit keer niet opgehangen worden dus wil de center gewoon in het meubel hebben. De vraag is of ik met een omleiding van de reflex poort genoeg ruimte geef om het goed te laten klinken..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Dat is in ieder geval duidelijk  :D er zijn manieren om het goed te laten klinken, internet is uw vriend  ;)

W.Otter

Quote from: MVG on June 15, 2013, 01:09:46
Dat valt, uit ervaring inderdaad best mee, mits je er aandacht aan besteed, maar dat zit bij jou we goed dat weet ik. Maar Kingpin heeft daarom wel een punt. Wellicht een extra plint eronder in kleur van de muur waar je alles achter kunt verwerken.

Verder, weet je echt zeker dat die center in het meubel moet zitten... ;)

qua bekabeling zit het wel goed, het enige wat er heen gaat is luidsprekerkabel en coax. voor de rest kan alles intern want ik heb nu internet via de coax kabel en het meubel komt over een stopcontact te hangen.

ik zou eventueel gewoon kunnen kiezen voor een staand meubel, dat maakt allemaal vrij weinig uit.

Nogmaals het is een eerste gedachte/ontwerp. veranderingen gaan er zeker nog komen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik zit nu toch op het internet? of gaan we geld vragen voor advies  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

jij brengt 24/7 door op soundscapes en andere akoestische infosites dus vertel jij het me maar  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik kan eventueel die direhoekige doorgang van links naar rechts dichtmaken en volproppen met rockwool. er hoeft verder geen kabel rechtstreeks van die kant naar de andere.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Pfoe nu vraag je me wat  :D ik zal er eens even serieus naar gaan kijken, voor nu moet ik echt mijn ogen dicht gaan doen, was een lange dag  ;) komt goed jouw kennende!

MVG

Eerste wat in me opkomt is baspoort dicht met plug en zorgen dat center niet helemaal ingebouwd zit, teven ps goed ontkoppelen, vibrapods? Ik ga met je meedenken, ik moet even graven denk ik maar er is genoeg info over, ook hier op t forum.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF