♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Started by cardas49, August 31, 2012, 00:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

garmtz

C208 is niet 'iets' groter, maar VEEL groter (kasten zijn duur!), is een drieweg systeem met grotere woofers dan de C205, schakelbare boundary compensation en bi-wiring, grotere en zwaardere doos, dus hogere transportkosten. Etc.

Snap overigens je budgetoverwegingen wel hoor...

Kingpin

Quote from: mark235 on July 11, 2014, 11:01:27
Weet niet of je naar deze post linkte (kwam op pagina 1 van je thread uit) maar het laatste stukje hierzo vat het mooi samen.

Als de Revels blijven ben je welkom hierzo.

€1900... dat is behoorlijk veel voor dit model 2ehands.
Dat laatste stukje vat het idd mooi samen.
En idd dat bedrag is zeker aan de hoge kant, aan de andere kant, ze worden nagenoeg nooit aangeboden, en als ze aangeboden worden zit de bijbehorende Luna I sub er nooit bij.
Anyway, ben benieuwd wat het wordt, nogmaals de Revels lijken me een mooie keus, misschien gewoon wachten totdat je er wat zien staan!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

cardas49

Quote from: Kingpin on July 11, 2014, 19:27:05
Dat laatste stukje vat het idd mooi samen.
En idd dat bedrag is zeker aan de hoge kant, aan de andere kant, ze worden nagenoeg nooit aangeboden, en als ze aangeboden worden zit de bijbehorende Luna I sub er nooit bij.
Anyway, ben benieuwd wat het wordt, nogmaals de Revels lijken me een mooie keus, misschien gewoon wachten totdat je er wat zien staan!

Wachten hoeft niet  ;). Het setje wat hier staat is een inruilexemplaar waar ik afgelopen dinsdag puur toevallig tegen aan liep bij een Linn dealer op marktplaats. Ik dacht niet een 2ehands Performa3 monitor tegen te komen, aangezien ze relatief nieuw zijn. Ik kon het bijna niet geloven toen ik de 1 dag oude M106 advertentie zag. Puntgaaf, half jaar oud en 40% van de nieuwprijs  :blink: :blink:. Ok, wel zonder frontjes en accessoires, maar toch. Dag daarna stonden ze hier 8)

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kingpin

Quote from: mark235 on July 11, 2014, 20:56:06
Wachten hoeft niet  ;). Het setje wat hier staat is een inruilexemplaar waar ik afgelopen dinsdag puur toevallig tegen aan liep bij een Linn dealer op marktplaats. Ik dacht niet een 2ehands Performa3 monitor tegen te komen, aangezien ze relatief nieuw zijn. Ik kon het bijna niet geloven toen ik de 1 dag oude M106 advertentie zag. Puntgaaf, half jaar oud en 40% van de nieuwprijs  :blink: :blink:. Ok, wel zonder frontjes en accessoires, maar toch. Dag daarna stonden ze hier 8)
Das idd een mooi aanbod, en gezien je reactie de beste keus van de 3.
En ach frontjes ... Zelf speel ik ook altijd zonder, alleen als ze niet aanstaan gaan ze erop.
Kun je misschien wel zelf nog wel maken.
Zonder vind ik meestal net iets beter klinken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

cardas49

Quote from: Kingpin on July 11, 2014, 22:26:56
Das idd een mooi aanbod, en gezien je reactie de beste keus van de 3.
En ach frontjes ... Zelf speel ik ook altijd zonder, alleen als ze niet aanstaan gaan ze erop.
Kun je misschien wel zelf nog wel maken.
Zonder vind ik meestal net iets beter klinken.

Zelf maken? ;D, mijn DIY skills zijn buurman & buurman niveau, als het al niet lager is.  ::)

Ik merk zelf nogal wat variatie qua weergave met / zonder frontjes. Bij de Focus 160 zorgen de frontjes voor een hoorbaar verschil. Bij de AP's niet. Tenminste, ik hoor het niet. Bij de Revel's weet ik het dus niet, maar aangezien nieuwe frontjes €300 zijn, en de vrouw zonder kan leven, gaan ze waarschijnlijk niet komen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#630
Vanavond filmpje gekeken met de Revels. Was een soortgelijke ervaring als bij muziek: eerst lijkt er wat assertiviteit te missen, maar na langer luisteren klinkt het goed in balans. De Revels vragen wel om een goed volume. Op ondergemiddeld volume wordt het geheel timide. Met wat db's erbij voorkom je dit. Op flink geluidsniveau knallen en knorren ze goed, en houden ze zich niet in. Ik zou ze niet lief willen noemen, maar fan's van pure attack kunnen beter verder kijken. Zelf ben ik een beetje klaar met het commerciele, sensationele geluid van het gros van de merken. De uitgebalanceerde weergave van de Revel's op het neutrale, ietwat warme van de Classé is een feest voor m'n oren, ook bij film.

Als er een kritiekpuntje is voor filmprestatie, zou dat het volume van stemmen zijn. Zonder center spelen kan prima, maar opnieuw niet op beschaafde geluidsniveau's. Tenzij Dolby Volume een optie is. Als je van een duidelijk stemgeluid houd op lagere volumes is een center een must bij deze serie. Bij de Dynaudio Focus had ik dit stemgeluid ook zonder center. Maar dat had zijn prijs.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

En nu snel jouw signature bijstellen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

#632
Quote from: garmtz on July 11, 2014, 17:05:52
C208 is niet 'iets' groter, maar VEEL groter (kasten zijn duur!), is een drieweg systeem met grotere woofers dan de C205, schakelbare boundary compensation en bi-wiring, grotere en zwaardere doos, dus hogere transportkosten. Etc.

Je hebt gelijk (zie 0:57). Op de foto die ik gezien had was het verschil minder duidelijk.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: Xander32 on July 13, 2014, 10:21:26
En nu snel jouw signature bijstellen ;).

Revels are here to stay!

Binnenkort de markt op met de andere 2 sets.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#634
Opmerking over de timide weergave op bescheiden volumes en de centerstage bij films gaat een dikke streep door heen. Klassiek gevalletje niet-optimale speaker plaatsing. Te veel toe-in. Blijkbaar luistert dat in mijn situatie heel erg nauw.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

twani

Quote from: mark235 on July 13, 2014, 00:53:01
Zelf ben ik een beetje klaar met het commerciele, sensationele geluid van het gros van de merken. De uitgebalanceerde weergave van de Revel's op het neutrale, ietwat warme van de Classé is een feest voor m'n oren, ook bij film.


Helemaal mee eens👍👍👍👍👍

Het laat je met rust, je wordt niet afgeleid door de techniek en komt "als vanzelf" terug bij de muziek.

Dáár waar je wil zijn natuurlijk.

Techniek "sucks" :devil:  Muziek! Daar gaat het om!

cardas49

Er zit nog steeds wel een tweaker in me hoor. Experimenteren vind ik ontzettend leuk, kabels inclusief. Maar het is van het gezonde soort. Als het tweaken meer hobby wordt dan het genieten gaat er iets mis.

Mijn browser is het trouwens niet me je eens, je wordt gecensureerd  :D.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

twani

Quote from: mark235 on July 15, 2014, 23:49:38
Er zit nog steeds wel een tweaker in me hoor. Experimenteren vind ik ontzettend leuk, kabels inclusief. Maar het is van het gezonde soort. Als het tweaken meer hobby wordt dan het genieten gaat er iets mis.

Mijn browser is het trouwens niet me je eens, je wordt gecensureerd  :D.
Die browser toch :D

Xander32

#638
Quote from: twani on July 15, 2014, 23:36:06
Helemaal mee eens👍👍👍👍👍

Het laat je met rust, je wordt niet afgeleid door de techniek en komt "als vanzelf" terug bij de muziek.

Dáár waar je wil zijn natuurlijk.

Techniek "sucks" :devil:  Muziek! Daar gaat het om!
... "helaas" geen muziek zonder techniek ::). Of het nu de muzikant zelf betreft die zich een instrument eigen heeft gemaakt of een installatie die de muziek dient weer te geven.


Maar het maakt idd. een verschil of de installatie het doel an sich is, of dat deze het middel betreft om van muziek te kunnen genieten. Op fora zoals deze, zal je beide kampen treffen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

Vanavond Maz op bezoek gehad om de Step 25 te beluisteren. Wat is dit toch een tof forum, nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe muziek ontdekken. Lekker avondje kletsen over apparatuur en muziek, ervaringen uitwisselen. Goed begin van het weekend!



Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

#640
Quote from: mark235 on August 29, 2014, 23:43:57
Vanavond Maz op bezoek gehad om de Step 25 te beluisteren. Wat is dit toch een tof forum, nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe muziek ontdekken. Lekker avondje kletsen over apparatuur enmuziek, ervaringen uitwisselen. Goed begin van het weekend!

Hoi Mark

Bedank voor je gestvrijheid en gezellighei,was zeer leuk om je set te mogen beluisteren.
Voorall omdat 3set speakers op een plek bij elkaar waren gestapeld met totaal verschillend tonaal balans.
De Revel
Audio physic step
Dynaudio 160
Ik heb meteen gebruik gemaakt van siuatie en ze onderling vergeleken op mark de monsterlijk classe voor\eindtrarp en natuurlijk " de mini sub" ;) van mark.

Wat meteen opviel bij de revel was eerst het uiterlijk..heel erg stijlvol en zeer solide gebouwd.
Het geluid kan ik als heel erg relax beschrijven met hoge mate van verfijning en textuur.
Geen moment was het geluid irritant,schel of onaangenaam te noemen. Waar de revel zich van de goede kanten liet zien was de verfijning van weergave van stemmen .
Een prettige speaker om naar te luisteren .

Als Tweede kwam de dynaudio,,,160 serie
Op de set van mark klonk het meteen heel erg transparant , transparant in de zin van meer hoog . (boost in de tweeter ).
Die transparantie zorgde ook meteen voor een onaangenaam hoog en bijna vermoeied te noemen luisterervaring met de classe.het teveel hoog zorge ook af entoe voor overheersing van bepaalde instrumenten tijdens drukkere passages van een instrumentaal concert.
Het laag was wel van zeer goed niveau voor een monitorin. In de akoestiek van mark was de dynaudio niet op zijn gemak en werd teveel van het goede.
Heb je een set welke te layback is en saai? dan kan je met de dynaudios je set een tot leven brengen en dynamiekboost geven.of ben je van ouder leeftijd en beginnen de hoge tonen van je gehoorsysteem te verminderen dan is dit jouw speaker, gehoorapparaat kan rustig uit tijdens luistersessies en je hoort alle hoge tonen alsof je 25bent, :tounge2:


Als laatst kwam de Audio physic ,de speaker waar ik voor kwam.
Wat me eerst opviel was de fraaie vormgeving ,wat me meteen tegenviel is de lichte constructie,het weegt niets!! Ik zou hier geen kharma ls kabel aan kunnen hangen als ik  de speakers niet eerst aan de stands vast  schroef.het voelde heel anders dan het er uitzag,Maargoed gaat om het geluid en niet gewicht..we beoordelen op muzikaliteit en niet op de maten van duidelijkheid  en structuur van speekselgeluid welke in de lucht zweeft uit de mond van zanger. :baaa:
.De holografisch beeld waar AP bekend om staat vond ik meevallen had meer verwacht van de APs gedreven door de prachtige classe van mark.(zal ook grootendeels door niet optimale plaatsing kome) ik beoordeel alleen de nu hoorbaar tonale balans.
Het geluid was aangenaam en van goede verfijning, tweeter van de AP was heel aangenaam.de AP  miste wel body in de slagen van een gitaar en akoestisch insteumenten.(begrijpelijk gezien de formaat van kast en conus)
Hierbij heb je echt een sub nodig om het fundament aan te vullen.
De microdynamiek is goed hoorbaar zonder overheersing van andere tonen op drukke passages.
Drie totaal verschillende speakers met heel ander tonaal balans.

Na Alle drie speakers te hebben gehoord ,moet ik toegeven dat mark naar mijn mening beste keuze heeft gemaakt met de revels  , ik denk dat mark harbeths een aangenaam speaker zal vinden als ik zo zijn smaak mag beoordelen.
Ik vond de revels de muzikaalste in zijn akoestiek in combi met classe.ik vroeg mijn vriendin welke mee was naar mark wat zij vond en ook zij vond de classe /revel het mooiste klinken.

Wat ik jammer vond is dat mark de speakers op 80 _hz moet gaan afknijpen en door de sub laten spelen, naar mijn mening gaat veel detail en body (gewicht van instrumenten)verloren, helaas kan het niet anders in zijn akoestiek.
Zijn kamer geeft een dikke boost in veel laagfrequenties waardoor instrumenten onnatuurlijke slagen krijgen met te verdikte tonen.
Helaas gaat er ook naar mijn mening veel van de eigenschappen van je speaker verloren bij frequentie instellingen tijdens stereo weergave.
Gelukkig hebben mark en familie een nieuwe huis gekocht verderop en daar kan hij op de bypass spelen hopelijk en de totaale tonaal balans van zijn speaker horen met minder beinvloeding van akoestiek of frequentie afknyping van speakers door vv.
Ik denk dat de revels dan een stuk mooier gaan klinken dan ze nu doen doordat ze onder de 80 hz  niets binnen krijgen.

Uiteindelijk was het tijd om naar huis te gaan met een set Ap step 25 om ze in eigen akoestiek te horen.

Eenmaal huis aangekomen ,meteen alles aangezet en laten opwarmen.
Heb de quad 12l2 eerst even paar nummers laten spelen en nu staat de AP lekker even een uurtje op te warmen .

Ik zal de APs eerst even goed laten warm spelen voordat ik echt gaat zitten luisteren.luisteren bedoel ik niet ieder tinkel tankeltje onder een loep willen zien/horen en voelen  maar luisteren in de zin van betrokkenheid bij muziek, meeleven in het concert alsof het live is en je zit ergens vooraan en alles klinkt echt, de grootte van de ruimte om je heen kunmen voelen en inschatten door de opname,wat laatste tijd steeds belangerijker is geworden voor mij is:
BELEVING en BETROKKENHEID en voelen hoe een violist het vedriet uit zijn lichaam op de viool speelt en op je af laat komen.
Een verdrietig stuk muziek  moet je verdrietig maken.

Ben benieuwd hoe de APs zich zullen gedragen hier in vergelijking met de quads....

Wordt vervolgd,,,

Mark nogmaals bedankt voor de gasvrijheid...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Owww het begint licht te worden buiten... :tounge: hahaha. Even de zonneschermen laten zakken.....ben even bezig geweest om de APs juist te plaatsen en richten. En hier moet je de AP techniek van opstellen  echt kunnen toepassen om max,holografisch effect te bereiken. Dwz dat ik midden op de tafel moet gaan zitten.haha
**UNDER CONSTRUCTION**

cardas49

Ha Maz, you're welcome, leuk dat je er gelijk zo'n lang verslag aan vastplakt  :thumbs-up:. Tegenwoordig met de kids waag ik me niet meer aan nachtjes doortrekken, omdat ik in de ochtend dan een prijs betaal van jumpende, schreeuwende kinderen naast (op) mijn bed  :clapping: :clapping:. Bij jou is dat zo te zien niet aan de orde.

Leuk om de feedback over mijn set en ruimte te lezen! Ik kan eigenlijk alles wat je noemt wel onderschrijven, behalve dat ik het zelf niet als een groot gemis ervaar om op 80Hz crossover te spelen. In het verleden bleek dat 60Hz in mijn ruimte beter klinkt, maar helaas ondersteunt de SSP-75 dat niet. Je verliest inderdaad wat body op 80Hz, maar storend vind ik het niet. Ik erger me meer aan de nagalm en andere akoestiekperikelen waardoor hogere geluidsvolumes niet echt mogelijk zijn. De set is zo langzamerhand op een niveau dat het meer zin heeft om daar aandacht aan te besteden, ipv "betere" componenten.

Harbeth staat alweer een tijd op de lijst om te horen. Jammer dat je SHL-5 al verkocht is, had hem graag laten zingen hier! Ik ben ook "bang" dat dit wel eens het merk voor mij zou kunnen zijn in stereo. Maar ik ga surround niet opgeven. Het blijft een gecombineerde set hierzo. Dus misschien moet ik juist maar niet gaan luisteren  ;).

Ik ben benieuwd hoe de AP je gaat bevallen thuis. De manier waarop je ze gaat beoordelen klinkt iig goed. Ik heb lang technisch geluisterd naar speakers. Wat een vermoeiende aangelegenheid. Als je meer op beleving en betrokkenheid let is het veel sneller duidelijk.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Eind deze week wordt de Linn Silver RCA vervangen door een balanced versie. Dat zou een verbetering moeten geven aangezien de SSP-75 volledig gebalanceerd opgebouwd is. Ook speel ik dan met mijn versterking zoals het bedoeld is. We zullen zien of het hoorbaar is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

... en de Dyn's verkocht aan Arjan. Het gaat jou voor de wind  :).


Quote from: mark235 on September  3, 2014, 12:18:22
Eind deze week wordt de Linn Silver RCA vervangen door een balanced versie. Dat zou een verbetering moeten geven aangezien de SSP-75 volledig gebalanceerd opgebouwd is. Ook speel ik dan met mijn versterking zoals het bedoeld is. We zullen zien of het hoorbaar is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

Nog niet verkocht, maar het lijkt wel een "stevige" reservering ja  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Iets wat niet voor de wind gaat is de Epson. Lamp kaput. Na 600 uur  :dry: :hmmm:

Beamer is 4 jaar oud, dus lampgarantie is voorbij. Ga een briefje schrijven aan Epson en kijken wat ze er mee doen. Vind 600 uur niet veel voor een lamp die theoretisch 2000 mee moet gaan.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Heb ik met een InFocus LP530 gehad, mijn eerste (duur betaalde) beamer. Na 300 uur problemen en voor reparatie naar InFocus. Die zetten er nieuwe firmware in, waarbij de bestaande lamp extra snel stuk gaat. Na nog 200 uur (totaal 500 uur) definitief de lamp stuk en InFocus gaf geen thuis, alleen voor extreem hoge prijzen (€350 ex btw). Uiteindelijk heb ik hem laten repareren via een ex-InFocus monteur.

Ik hoop dat je bij Epson meer begrip krijgt. :-[
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Firmware die de lamp killed? Weet je dat zeker? Dat is wel erg...

Ik ga er maar vanuit dat ik tzt €250 voor een nieuwe lamp kwijt zal zijn. Goeie JVC lampen zijn goedkoper te krijgen las ik, maar bij Epson kun je beter niet aan 3d party lampen beginnen. De meeste gebruikers klagen over beeldkwaliteit.

Mijn ervaringen met de Epson service desk tot nu toe (TW700) zijn goed. Ze zijn me niets verplicht, maar een fabrikant die een klant buiten garantie deels of helemaal tegemoet komt heeft bij mij een flinke streep voor.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#649
Vanmiddag de gebalanceerde Linn Silver interconnects in bezit genomen. Kon het niet laten om er meteen wat over te schrijven, want ze doen meer dan ik had verwacht  :)

Het leuke van deze aankoop is dat het type interlink hetzelfde blijft. Hierdoor komt duidelijk naar voren wat gebalanceerd spelen doet met de Classé versterking. Met een andere gebalanceerde interlink zou het gissen zijn of de verandering door het gebalanceerd spelen komt, of door de sound van de nieuwe interlink.

Na het verwijderen van de jumpers in de XLR aansluitingen van de CAV-500 kan ik de kabel aansluiten. Jammer genoeg is gelijktijdig gebruik van gebalanceerde en ongebalanceerde kabels niet mogelijk, dat zou het vergelijk makkelijker hebben gemaakt. Qua uiterlijk valt op dat de gebalanceerde versie wat dikker is (er moet een extra ader door heen), en dat de connectoren van XLR kabels lekker stevig vast klemmen in de processor en eindversterker. Het voelt allemaal net wat steviger.

Even de Classé eindtrap laten opwarmen. Duurt niet lang vandaag. De processor is permanent opgewarmd met zijn 45w gebruik in standby 8). Het eerste wat opvalt is het volume. Dit kan zo'n 5 (Classé) db's lager. De weergave is harder dan normaal. Dat is voor deze test gevaarlijk, aangezien beter en harder 2 zaken zijn die je makkelijk door elkaar heen haalt. Dus met mijn ogen dicht zoek ik ongeveer het volume waar ik normaal op luister.

Heb ik een Classé versterker upgrade gedaan? Zo klinkt het wel. De stap omhoog in resolutie en geluidsbeeld is fors. Schonere weergave is ook iets wat bij me opkomt.  Partijen zijn beter van elkaar te onderscheiden. En het geheel maakt gewoon meer muziek! Krijg meer kippevel, wordt meer geraakt. Dit performance verschil is net zo groot als de stap CAV-180 RCA naar CAV-500 RCA. Het is duidelijk dat de CAV-500 gebalanceerd ingezet moet worden, want anders doe je jezelf te kort.

Een beetje tegen mijn verwachting in heb ik dus een vette "upgrade" te pakken  :)  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup