♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Started by cardas49, August 31, 2012, 00:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

Quote from: Audiofiel on December 11, 2013, 12:12:52
Zat die kabel er bij Vik niet al in dan? ???


Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat voor kabel er in zit, waarschijnlijk heeft het meer te maken met welke overeenkomst ze op een bepaald moment met een leverancier hebben afgesloten. Met Cardas hebben ze wel vaker samengewerkt, bij de Omega Mono's zaten standaard bordeauxrode Cardas Golden Power. Maar bij de Omega Pre zat destijds een roze kabel van JPS Labs.

Ja, de Silver Siren zat er al in toen hij de amp kocht, hij kocht hem een jaartje terug oid
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Quote from: mark235 on December 11, 2013, 12:20:24
Ja, de Silver Siren zat er al in toen hij de amp kocht, hij kocht hem een jaartje terug oid

Klopt die zat er al in dat ik hem kocht.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Playback

Hoi Mark

Heeft de verkoper in duitsland je nog een "kaufvertag" laten ondertekenen  ? 
Op audiomarkt adviseren ze dat altijd vanwege de wettelijke aanspraakelijkhied bij verkoop.
Ze verwoorden dat als volgt.

Für private Verkäufer empfiehlt es sich, Gewährleistungsansprüche vertraglich auszuschließen. Versäumen Sie dies, unterliegen Sie der gesetzlichen zweijährigen Gewährleistungspflicht!

Je zou anders nog kunnen proberen of de verkoper een gedeelte van kosten van reparatie wil vergoeden.
Foto van die opengesprongen condensator kun je mooi in een mailtje plakken met de vraag.

Ze zijn nogal van de regeltjes hier in duitsland dus een kleine kans heb je, en niet geschoten is altijd mis.

Succes met de revisie.
 

cardas49

Nee, dat is niet gebeurd.

Ik ga inderdaad nog wel een poging doen bij de verkoper, denk dat de kans dat hij iets mee gaat betalen niet zo groot is. Maar wie weet  :)

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Onderdelen zijn gekozen en worden binnenkort besteld  :pompom:

Het zijn geworden:

Bolle blauwe elco's op de gainstage:
- 6 standaard 85 graden blauwe elco's
- 4 hoge capaciteits 105 graden elco's (deze passen alleen links en rechts voor ivm beperkte ruimte bij de andere kanalen  :nopompom:)

Secundaire voeding:
- 36 Panasonic elco's. Deze hebben dezelfde capaciteit en maximale temperatuur als de oude, maar gaan wel 50% langer mee (3000 ipv 2000 uur). Betere passen hier helaas ook niet.

Overig:
- 38 kleine elco's op de voeding en gainstage dochterprints. Het zijn er eigenlijk 44, maar de laatste 6 longlife elco's zijn nergens te krijgen op dit moment.

Het is een flinke revisie geworden, hopelijk kan ik daarna lang vooruit!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Quote from: mark235 on December 12, 2013, 15:53:34
Onderdelen zijn gekozen en worden binnenkort besteld  :pompom:

Het zijn geworden:

Bolle blauwe elco's op de gainstage:
- 6 standaard 85 graden blauwe elco's
- 4 hoge capaciteits 105 graden elco's (deze passen alleen links en rechts voor ivm beperkte ruimte bij de andere kanalen  :nopompom:)

Secundaire voeding:
- 36 Panasonic elco's. Deze hebben dezelfde capaciteit en maximale temperatuur als de oude, maar gaan wel 50% langer mee (3000 ipv 2000 uur). Betere passen hier helaas ook niet.

Overig:
- 38 kleine elco's op de voeding en gainstage dochterprints. Het zijn er eigenlijk 44, maar de laatste 6 longlife elco's zijn nergens te krijgen op dit moment.

Het is een flinke revisie geworden, hopelijk kan ik daarna lang vooruit!


Een aardig lijstje maar zeker weten de moeite waard.

Alle aankoop bonnen goed bewaren en even wat foto´s maken tijdens de revisie. Altijd handig als je hem weer verkoopt en kan bepalend zijn voor de waarde.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Rest in Peace Alex de Best. Mijn werkcollega is gisteren avond overleden na een motorongeluk:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22143860/__A9_dicht_ongeval__.html

De sfeer hier is heel erg stil en bedrukt. Van werken komt niet veel  :( >:( :'(.

25 jaar... veel te jong...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

quattronl

Quote from: mark235 on December 17, 2013, 12:41:45
Rest in Peace Alex de Best. Mijn werkcollega is gisteren avond overleden na een motorongeluk:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22143860/__A9_dicht_ongeval__.html

De sfeer hier is heel erg stil en bedrukt. Van werken komt niet veel  :( >:( :'(.

25 jaar... veel te jong...
Crap, 25....
Sterkte.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

vik

Gecondoleerd Mark .

Wat verschrikkelijk.  :'(

Ik ken het gevoel.

In 2000 ben ik 1 van mijn beste vrienden (27 jaar oud) verloren door een motor ongeluk in Amsterdam. Zelf rij ik ook en iedere keer als ik dit soort nieuws weer lees komt er bij mij ook weer die ellende naar boven.

Sterkte voor de hele afdeling.



Quote from: mark235 on December 17, 2013, 12:41:45
Rest in Peace Alex de Best. Mijn werkcollega is gisteren avond overleden na een motorongeluk:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22143860/__A9_dicht_ongeval__.html

De sfeer hier is heel erg stil en bedrukt. Van werken komt niet veel  :( >:( :'(.

25 jaar... veel te jong...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mimic

#310
Sterkte!
KEF LS50W - Velodyne DD12

cardas49

#311
Dank allen.

Het ongeluk roept veel vragen op, en er is een onderzoek ingesteld. Alex is door onbekende oorzaak van zijn motor gevallen, en daarna geraakt door 1 of meer auto's.

Zaterdag is de uitvaart en gaan we de laatste eer bewijzen. Het zinkt maar moeizaam in aan mijn kant. Heb continue het gevoel dat ik hem morgen weer zal zien. Het werk team is klein en hecht, dus het hakt er behoorlijk in.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

WickedGame


lynch1979

Sterkte en veel kracht voor a.s. zaterdag en ook voor de komende tijd...

Kjelt

verschrikkelijk, en dan zo'n leeftijd  :( Sterkte met het verwerken.

Jumping Jack

25 is geen leeftijd om te gaan... Sterkte!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Audiofiel

Het is een vreselijk verhaal, zo jong te moeten sterven... :ohmy:


Ik wens je heel veel sterkte, Mark en hoop dat jullie zaterdag met zijn alleen elkaar en ook zijn familie goed kunnen steunen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Iedereen nogmaals bedankt voor de steunbetuigingen. Zaterdag was de uitvaart, en Alex heeft een mooie dienst gehad. Voor mij de eerste keer dat ik Metallica op zo'n gelegenheid hoorde. Dat is mijn smaak op zich ook wel, maar toch wel... uniek om deze muziek daar te horen. Strakjes zet ik het hier ook even op. Dat kan, nu dat de CAV-500 weer terug is van de audiofiele reparatiedienst.

Er is heel wat aan gesleuteld, en er is een mooie collectie foto's gemaakt. Waarschijnlijk zien we daar binnenkort eea over verschijnen. De 500 wordt na 2 uur draaien op z'n plek nu mooi handwarm, ipv bijna untouchable. Verder was er voorheen een hele lichte brom te horen (soort van groundloop geluid), wat nu helemaal weg is. Misschien komt dat omdat de kabels nu anders liggen, maar het zou ook door het onderhoud kunnen komen (Ik heb in de 1e week dat de 500 er stond niet de moeite genomen om de brom toen te onderzoeken). Verder lijkt eea nog wat beter te klinken, maar dat kan ook verbeelding zijn. Bas lijkt wat droger en strakker. Al met al ben ik zeer tevreden met hoe alles nu klinkt, en met het idee dat ik de komende 12 - 15 jaar vooruit kan (op een periodieke bias afregeling na).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Ik zal vanavond de (naakt)foto's plaatsen van de omvangrijke reparatie. Het was een hele klus, maar het resultaat is er naar. 8)


Hier een klein voorproefje:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Tijd voor een verslagje van de reparatie van de CAV-500 van Mark. Het begon eigenlijk met een te heet wordende versterker en enkele bolle blauwe elco's op de gainstage die door de hitte waren overleden. Die 10 elco's moesten dus vervangen worden en de bias moest opnieuw worden afgeregeld. Het afregelen is een klus die ik al eerder had gedaan bij enkele Classé versterkers (waaronder natuurlijk ook mijn eigen CAV-500) en de elco's had ik eerder al bij een CAV-180 vervangen.

Toen Mark echter bij mij langs kwam met de versterker, bleek al snel dat er meer aan de hand was. Onder de bovenste printplaat was een gesprongen elco zichtbaar. Deze zat vooraan op de middelste printplaat, waar de buffer voor de negatieve rail zit. Duidelijk was een spoor van viezigheid te zien toen ik de bovenste printplaat had losgehaald, zie de foto's eerder in dit topic. Het was duidelijk, er was meer met deze versterker aan de hand. Het is duidelijk dat deze CAV-500 veel te lang veel te heet heeft gedraaid, waardoor niet alleen de blauwe elco's zijn opgezwollen, maar als gevolg ook deze elco uit de grote voedingsbuffer kapot is gesprongen.

Nu kun je in zo'n geval 2 dingen doen: ofwel alleen de kapotte elco's vervangen ofwel alle elco's vervangen als totale revisie. In het eerste geval loop je de kans dat er binnenkort nog eentje sneuvelt en dat er nogmaals een hoop arbeid moet worden verricht (en je hebt de zekerheid dat het over een aantal jaren sowieso moet gebeuren, want deze elco's moeten na 15 jaar toch al worden vervangen). In het tweede geval weet je dat je de komende 12-15 jaar weer vooruit kunt.

Mark heeft voor het laatste gekozen en daarom heb ik een totale revisie uitgevoerd. Alle elco's in de voedingsbuffer en op de 5 gainstages van de CAV-500 zijn vervangen en tevens zijn de belangrijkste elco's van de bovenste printplaat vervangen.

In de volgende posts zal ik de foto's van de revisie plaatsen, met hier en daar wat commentaar. De (naakt)foto's zijn niet geschikt voor zeer jeugdige kijkers...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

1) Omdat dit soort versterkers boordevol kabels zitten, is het zaak van tevoren een en ander goed te nummeren.

2) De schade op het middelste board is goed zichtbaar.

3) De blauwe elco's zijn fors opgezwollen. Ze zitten tegen de grote bufferelco's aan.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.