Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RalphH

Er is sinds een tijdje weer een plugin voor kodi die een werkende theater mode oplevert.
De oude werkte niet meer op de nieuwe versies. Gisteren geinstalleerd en werkt als een zonnetje.
Lampen dimmen netjes bij start film en gaan aan bij pauze/stop.
Zelfs de osram plug waar een ledstrip op zit, werkt nu.

Klein puntje is alleen dat wanneer je na instellen opnieuw de config in gaat, de kopping met de hue bridge verloren gaat.
Die moet je dus telkens als je de settings in gaat, opnieuw maken.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=344886
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

keeskloon

Goedendag
Ik heb een Nvidia shield pro 2017 met kodi 18.5
Nu wil ik een 4k film in iso afspelen in kodi maar doet niets hoe moet ik dat doen of werkt dat niet in kodi.

Gr
Kees
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

RalphH

Moet werken, welke renderer heb je aannstaan? Dxva?
krijg je evt wel problemen met je kleuren, omzetting gaat niet goed bij HDR. Maar lang niet alles is hdr natuurlijk.
Moet in 19 opgelost zijn, de nightlies werken al goed geloof ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

paulkokkie

Quote from: keeskloon on January 16, 2020, 18:00:28
Goedendag
Ik heb een Nvidia shield pro 2017 met kodi 18.5
Nu wil ik een 4k film in iso afspelen in kodi maar doet niets hoe moet ik dat doen of werkt dat niet in kodi.
Gr
Kees
Werkt de 'Stream" ook niet?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

RalphH

Ahja, je moet wel het stream bestand pakken waarschijnlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=349861

Kodi Matrix fork die werkt met 4K HDR. Ziet er ongelofelijk goed uit, en werkt hier wel, dit in tegenstelling tot de huidige officiele Matrix alpha's.
Geen idee hoe het met add ons zit nog, maar ik heb in iedergeval yummie beeld, geen washed out kleuren meer. :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Draait dit alleen op een zware Windows bak of zal de tonemapping straks ook werken op Shield en Vero4K?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

als je videoadapter hevc hardware ondersteunt, dan doet ie het. Mijn pc is veel te zwak voor software decoding nl ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

snapo6

Quote from: RalphH on April 28, 2020, 21:59:12
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=349861

Kodi Matrix fork die werkt met 4K HDR. Ziet er ongelofelijk goed uit, en werkt hier wel, dit in tegenstelling tot de huidige officiele Matrix alpha's.
Geen idee hoe het met add ons zit nog, maar ik heb in iedergeval yummie beeld, geen washed out kleuren meer. :pompom:

Tevreden gebruiker op een NUC7i5 sinds dec 2019. Er worden steeds meer add-ons overgezet naar python 3 oa. opensubtitles.

"All HDR functionality has been implemented using only the standard Microsoft Windows API. It does not use pre-compiled external libraries or proprietary APIs from Intel or Nvidia. It does not use hacks that only work for a specific type of HW, therefore, it is highly compatible with most Intel, Nvidia, AMD or Ryzen HDMI 2.0 graphics cards"

LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

RalphH

Nice, ik ontdekte deze gisteren pas. De "normale" 19 werkt hier niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

André_84

#1635
leeft dit topic nog?
ik speel kodi via een Nvidia shield en heb wat problemen om m'n externe hdd als movie folder aan te wijzen. als ik bestanden zoek kan ik er gewoon bij en een film afspelen. maar m'n library blijft leeg. als ik een folder wil toewijzen vind ie de externe hdd ineens niet terug. heeft iemand hier een oplossing voor?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

sterremos

Gebruik Kodi al een lange tijd, en zou graag een oplossing hebben voor het volgende, en ben benieuwd hoe jullie dit oplossen.
Ik heb een Nas waar de content opstaat. we hebben 3 android tv's waar we kodi op hebben.
ik zou graag willen dat de afspeellijst syncroniceert met de andere spelers, kijken we op speler 1 en gaan naar speler 2, gelijk door kan gaan, en welke afleveringen je nog niet gezien hebt, deze vinkjes worden niet meegenomen.

volgens interet zij Emby server dit probleem kunnen oplossen. maar helaas.

Hoor het graag, misschien een andere sofware een optie?
Ron

H B

#1637
Je kan kodi synchroniseren d.m.v. SQL, meer daarover vind je via de volgende link https://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi
Via deze weg sync je de bekeken status en ook hoe ver je al in een film of aflevering zit

Littletycoon

Trakt addon kun je ook proberen (op alle Androids doen), synchronisatie is dan via trakt.

Er is ook een andere addon waarmee je een centrale library lokatie kunt instellen, kodi 1 en kodi 3 maken  gebruik van de library van kodi 2, b.v., maar zelf heb ik die nooit lekker werkend gekregen.

Emby server in combi met de emby for kodi addons (2 verschillende methodes) kan ook plex server met kodi addon kan ook. Ik heb een tijdje emby gedaan (paar jaar geleden), ga ervan uit dat het nu een stuk volwassener is.

Dus, plenty opties.

PascalP

Zelf in het verleden ook wel een Trakt gebruikt hiervoor
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sterremos

dank voor de snelle reacties.
ik ga mij verder in verdiepen, Trakt houd volgens mij alleen bij wat je gezien hebt, en niet waar je gebleven bent als je gestopt bent op 1 en verder wil kijken op 2.
SQL moet ik eens goed in verdiepen, ziet er compliceert uit,
Plex wist ik niet dat deze ook gebruikt zou kunnen.

Word vervolg

Ron

pameijer

#1641
Quote from: sterremos on May 11, 2023, 22:08:26dank voor de snelle reacties.
ik ga mij verder in verdiepen, Trakt houd volgens mij alleen bij wat je gezien hebt, en niet waar je gebleven bent als je gestopt bent op 1 en verder wil kijken op 2.
SQL moet ik eens goed in verdiepen, ziet er compliceert uit,
Plex wist ik niet dat deze ook gebruikt zou kunnen.

Word vervolg

Ron
Nee hoor, Trakt houdt ook de voortgang bij. Is een instelling in de add-on.
Werkt bij mij ook perfect tussen Kodi op m'n Vero en Infuse op de Apple TV.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sterremos

Quote from: pameijer on May 12, 2023, 08:39:42Nee hoor, Trakt houdt ook de voortgang bij. Is een instelling in de add-on.
Werkt bij mij ook perfect tussen Kodi op m'n Vero en Infuse op de Apple TV.

Thanks. Eerst ff een week op vakantie en daarmee eens spelen

wimck55

Een vraag over Kodi op mijn Sony smart tv (XR-50X90J).

Mijn films staan op mijn NAS. Via de Sony en Kodi wil ik die in de huiskamer kunnen bekijken.
Ik heb Kodi 20.2 via google play geinstalleerd op de TV, Smartphone en PC.
Ik kan de films op de TV wel bekijken door de mappen op de NAS tezoeken maar enige info of covers krijg ik niet te zien.
Iemand een idee?

Trabuca

Quote from: wimck55 on November 23, 2023, 20:23:42Een vraag over Kodi op mijn Sony smart tv (XR-50X90J).

Mijn films staan op mijn NAS. Via de Sony en Kodi wil ik die in de huiskamer kunnen bekijken.
Ik heb Kodi 20.2 via google play geinstalleerd op de TV, Smartphone en PC.
Ik kan de films op de TV wel bekijken door de mappen op de NAS tezoeken maar enige info of covers krijg ik niet te zien.
Iemand een idee?


Je moet een library aanmaken, dan wordt de info van het net geplukt en krijg je covers etc. Volg de stappen in de wiki: https://kodi.wiki/view/HOW-TO:Create_Video_Library
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

ppeter

Wij hebben een Shield Pro 2019 en streamen met Kodi.
Hebben een probleem met afspelen van streams met Dolby Vision, na een paar seconden staat het beeld stil en gaat niet meer verder? Met HDR 10 geen probleem! Het afspelen van DV met Netflix is geen probleem. Wat zou hier de oorzaak/oplossing kunnen zijn?
Alvast bedankt!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

wimck55

Trabuca, bedankt voor deze wiki. Heb het doorgespit maar denk dat probleem anders is.

Als ik uit de Kodi Repo  " The MovieDb helper" kies en ik druk op install verschijnt er direct een melding " Installation failed" op het scherm.

Idem als ik " Open Subtitles.org" wil installeren.

Niets uit de repo kan worden geinstalleerd op de Sony.
Er kan dus nooit info via deze repo's worden opgehaald.

Op PC en Smartphone worden de repo's wel gedownload wat volgens mij duidt op een specifiek Sony/Smart TV probleem


wimck55

Inmiddels ben ik er achter dat Kodi via Google Play op de Sony niet goed werkt. Er zijn wel meer berichten te vinden dat Sony en Kodi geen beste vrienden zijn.

De oplossing wat installeren via "sideloading"  Via de Fire Stick uploader.
Alles werkt nu perfect em ik kan alle repo's die ik wil downloaden

Inmiddels ben ik een handleiding aan het schrijven dus....

toetertje

Ik heb Kodi geinstalleerd op een Rpi4, maar krijg met geen mogelijkheid signaal via hdmi.
De receiver geeft wel Kodi aan bij de bron, dus hij heeft wel iets van contact.