Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sjettepet

Als je HD-audio niet echt nodig hebt, zou ik toch echt een 'standalone' versie eens proberen. Maakt van je HTPC een mediaspeler met XBMC! Bijvoorbeeld XBUNTU of Openelec. Scheelt weer een hoop geklooi in Windows.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

clipto

Quote from: Marco66 on August 24, 2012, 13:42:07
Lijkt mij alleen niet handig om gemaximaliseerd venster aan te vinken ipv full screen, je wilt je films toch fullscreen bekijken ipv in een venster?

Marco

Dat is (hoe onlogisch dat misschien klinkt) ook fullscreen.
Schijnt volgens mij iets te maken te hebben met minder zware belasting voor je systeem, het is niet zo dat je randen om je beeld ziet.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

skank1

Quote from: Marco66 on August 24, 2012, 13:42:07
Lijkt mij alleen niet handig om gemaximaliseerd venster aan te vinken ipv full screen, je wilt je films toch fullscreen bekijken ipv in een venster?

Marco
Je hebt dan echt geen venster hoor, try it ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Sjettepet on August 24, 2012, 14:04:36
Als je HD-audio niet echt nodig hebt, zou ik toch echt een 'standalone' versie eens proberen. Maakt van je HTPC een mediaspeler met XBMC! Bijvoorbeeld XBUNTU of Openelec. Scheelt weer een hoop geklooi in Windows.

Mee eens, dan zou ik onmiddelijk openelec nemen !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on August 24, 2012, 16:41:24
Mee eens, dan zou ik onmiddelijk openelec nemen !

Ik draai zelf XBMC op Windows7 + DanielaE HD-patch op HTPC, Ubuntu (Dual Boot) en op OSX op m'n MacBook.

In het verleden voornamelijk op Ubuntu vanwege de snelle updates via de Repo's, maar tegenwoordig meer op Windows7 vanwege HD ondersteuning. OSX spreekt een beetje voor zich. Moet wel zeggen dat ik op apple de meeste issues tegen kom. Waar ik me de laatste tijd steeds vaker aan erger is bijvoorbeeld het vastlopen bij het ophalen van subtitles en sinds kort het wegvallen van de samba-shares.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Ik moet nog even wat kleinigheden wegwerken met subs.
Geen idee wanneer het voorvalt (denk vooral bd) maar soms tonen de subs 1 sec en zijn ze weer weg...
geen idee waaraan het ligt..

Verder wil ik ook nog mijn MCE remote doen werken en die keys mappen
Simpel lijkt het niet, maar heb me nog niet verdiept erin.
Indien iemand hier al weg mee weet, sta ik open voor raad :)

Een derde puntje die ik wil... is dat ik graag al mijn kids movie in 1 moviewall wil zien maar diezelfde films moeten ook bij mn andere films staan en meestal zijn die kids movies ook verschillende genres :)

Een vierde puntje is dat ik momenteel net al mijn films in de bib heb, en dus nog allemaal unwatched, hoewel in de realiteit ik dus veel minder unwatched heb
Hoe kan ik dit op een snelle manier als watched zetten?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

clipto

#31
Ik heb mijn afstandsbediening gemod binnen Windows op de volgende manier.
Let wel, dit trekt ALLES overhoop, je MCE remote werkt niet meer in bijvoorbeeld VLC player buiten XBMC.
Maak voor de zekerheid backups van je XBMC usermap en liefst ook Windows omgeving, is het niet wat je ervan hoopte... kán je weer terug.

http://xbmccustomregis.sourceforge.net/remote_manu.html

Groot voordeel is dat ik nu XBMC start met de bekende 'groene knop', ik niet meer per ongeluk met de verkeerde afstandsbediening het geluid zachter kan zetten. (irritatiepuntje hier, geluid moet zachter via de versterker en NIET via de bron...heb een vriendin die dat steeds vergeet ;) ) etc.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

skank1

Quote from: clipto on August 24, 2012, 20:43:16
Ik heb mijn afstandsbediening gemod binnen Windows op de volgende manier.
Let wel, dit trekt ALLES overhoop, je MCE remote werkt niet meer in bijvoorbeeld VLC player buiten XBMC.
Maak voor de zekerheid backups van je XBMC usermap en liefst ook Windows omgeving, is het niet wat je ervan hoopte... kán je weer terug.

http://xbmccustomregis.sourceforge.net/remote_manu.html

Groot voordeel is dat ik nu XBMC start met de bekende 'groene knop', ik niet meer per ongeluk met de verkeerde afstandsbediening het geluid zachter kan zetten. (irritatiepuntje hier, geluid moet zachter via de versterker en NIET via de bron...heb een vriendin die dat steeds vergeet ;) ) etc.

Ziet er zo ingewikkeld uit man..
Die groene knop hoor/lees ik overal maar ik heb wel een groene knop maar volgens mij is dat die niet... ik heb blauw geel groen en rood maar klein ;)

De remote die ik gebruik is de techsolo remote, die is toch MCE he?
Ik wil wel de techsolo vervangen door de harmony one... maar dat lukt precies niet
In de software v logitech vind ik wel htpc techsolo
maar het werkt niet
Vraag me af hoe ik het nu best doe
Mijn remote moet overigens enkel in xbmc werken
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

clipto

Gewoon backups maken en dan de stappen volgen.
Als je XBMC een beetje wil modden, moet je inderdaad handig zijn met computers, of iemand kennen die je ermee wil helpen.
Ik heb trouwens deze remote, die nu alleen nog in XBMC werkt, zoals jij ook wil zo te lezen

Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

skank1

Zon groene knop heb ik dus niet. Ondertussen wel gevonden hoe ik films watched/unwatched markeer op een simpele manier
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on August 24, 2012, 19:39:33
Ik moet nog even wat kleinigheden wegwerken met subs.
Geen idee wanneer het voorvalt (denk vooral bd) maar soms tonen de subs 1 sec en zijn ze weer weg...
geen idee waaraan het ligt..

Verder wil ik ook nog mijn MCE remote doen werken en die keys mappen
Simpel lijkt het niet, maar heb me nog niet verdiept erin.
Indien iemand hier al weg mee weet, sta ik open voor raad :)

Een derde puntje die ik wil... is dat ik graag al mijn kids movie in 1 moviewall wil zien maar diezelfde films moeten ook bij mn andere films staan en meestal zijn die kids movies ook verschillende genres :)

Een vierde puntje is dat ik momenteel net al mijn films in de bib heb, en dus nog allemaal unwatched, hoewel in de realiteit ik dus veel minder unwatched heb
Hoe kan ik dit op een snelle manier als watched zetten?

1. Kan aan verschillende dingen liggen. Soms moet de optie Subtitles even uit en weer aan zetten, soms moet je even switchen van sub. Het werkt niet altijd even vlekkeloos.

2. Keys mappen is puur het bijwerken van het keymap.xml bestand (wiki), geen rocketscience. Waarom maak je niet gewoon gebruik van de standaard keymapping? Als je eenmaal went, hoef je het ook niet te veranderen.

3. Maak een kids profiel aan, dan zie je alleen de voor de kids bestemde films als je dit profiel geactiveerd (en geconfigureerd hebt). Je eigen profiel is het algemene profiel waarin alles te zien is.

4. Eigenschap van de film bekijken met rechtermuisknop of de door jouw gekozen hot-key, kiezen voor Mark as Watched.

In het begin heb ik ook gebruik gemaakt van een MCE-remote. Aangezien de kwaliteit van dat ding zo slecht was, is die niet langer dan 2 jaar mee gegaan. Ik gebruik om de HTPC in het algemeen te bedienen vanaf het begin een Logitech Dinovo Mini en voor XBMC sinds kort Constellation op mijn iDevice.

Good luck tweaking!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

#36
Apart profiel wil ik niet.
Denk wel het te kunnen oplossen met smart playlist...

De subs zijn wel een probleem... Aan afzetten is gn oplossing.
De subs komen een seconde op en een halve seconde later zijn ze weer weg... Toch een serieus probleempje.. Niemand last van? Gebeurt vooral in bdmv files...


Watched/unwatched lukt nu perfect.

Standaard keymapping wil ik wel gebruiken maar hoe krijg ik dit alles nu in mn harmony.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Spollie

Quote from: skank1 on August 25, 2012, 10:54:02
Apart profiel wil ik niet.
Denk wel het te kunnen oplossen met smart playlist...

De subs zijn wel een probleem... Aan afzetten is gn oplossing.
De subs komen een seconde op en een halve seconde later zijn ze weer weg... Toch een serieus probleempje.. Niemand last van? Gebeurt vooral in bdmv files...


Watched/unwatched lukt nu perfect.

Standaard keymapping wil ik wel gebruiken maar hoe krijg ik dit alles nu in mn harmony.

Ik heb dat subtitle probleem 1 keer gehad, dat was bij de Avatar bluray ISO. In PowerDVD werkte hij wel prima. Bij andere bluray ISO's heb ik dit probleem nog niet gezien.

skank1

Quote from: Spollie on August 25, 2012, 10:58:35
Ik heb dat subtitle probleem 1 keer gehad, dat was bij de Avatar bluray ISO. In PowerDVD werkte hij wel prima. Bij andere bluray ISO's heb ik dit probleem nog niet gezien.

Ik heb het ook bij avatar, transformers 3 , toy story...
Is geen iso maar bdmv
Powerdvd heb ik niet..
En mtm ofzoeits werkt hij naar het schijnt wel maar dan stottert het beeld (bij vriend van me)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Blijkbaar is het wel gekend en ligt het aan hoe het geript is... Maar hoe los je het op he?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=88823
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Spollie

Quote from: skank1 on August 25, 2012, 11:12:31
Blijkbaar is het wel gekend en ligt het aan hoe het geript is... Maar hoe los je het op he?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=88823

Volgens mij kun je ook een SRT-subtitle erbij zetten en die gebruiken i.p.v. de bluray subtitles. Heb ik laatst nog gedaan bij Das Boot Director's Cut :inlove:

skank1

Quote from: Spollie on August 25, 2012, 11:19:22
Volgens mij kun je ook een SRT-subtitle erbij zetten en die gebruiken i.p.v. de bluray subtitles. Heb ik laatst nog gedaan bij Das Boot Director's Cut :inlove:

Dan zit je weer met out of sync
Ander oplossing is nr mkv zetten maar daar heb ik geen zin in.
Wel serieus probleempje..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Spollie

Quote from: skank1 on August 25, 2012, 11:32:54
Dan zit je weer met out of sync
Ander oplossing is nr mkv zetten maar daar heb ik geen zin in.
Wel serieus probleempje..

Out of sync valt meestal wel mee als het een subtitle van een bluray rip is. Desnoods kun je de subtitles nog een delay geven (kan in het subtitle menu van XBMC terwijl de film speelt).

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ik heb toch wel wat problemen
bij bepaalde iso en blurays heb ik geen subs
ze komen wel maar nog minder dan een halve seconde later zijn ze weer weg
blijkbaar een gekend probleem sinds versie 9 maar geen oplossing

ander probleem is dat ik nu plots fikkerende dingen in het scherm zie...
wat ik voordien niet had, geen idee of ik iets verandert heb , denk het niet
soit zal daar nog op zoeken

nog een probleem is de ab
lukt nu wel half... maar met die marmitek control, lukt het helemaal niet ! (nu das eigenlijk los van xbmc)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Ach, gelukkig heb je de Dune nog...
Oh wait, what? :D

skank1

Flikkerend beeld is weg door die "use max window size instead of full screen" uit te zetten..
Geen idee of het nu echt daar aan ligt .. maar het is wel weg :)

Ik heb ook eens gewoon een srt gedownload en die speelt gewoon perfect af nu... de bd van transformers 3
dus das ook opgelost

enkel nog die marmitek laten werken met de case, maar das los v xbmc
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: jowi on August 25, 2012, 15:30:13
Ach, gelukkig heb je de Dune nog...
Oh wait, what? :D

gelukkig is hij weg!

Beeld is stukken beter met de htpc! en veel meer mogelijkheden!!!!!!!!!!!! i just love xbmc ;)
Ik wist dat het zoiezo zoeken ging worden, maar daarom is het ook een hobby!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#48
Durf het haast niet te vragen maar wat is er dan beter aan je beeld? Even afgezien dat je met je dune je tv of dune achteraf in een foute overscan had staan en dus niet optimaal en downscaled keek... ALS er verschillen zijn, zijn die zo subtiel dat ze niet te zien zijn zonder dat je kunt vergelijken, en dat kun je niet meer... en is het hoogstwaarschijnlijk ofwel niet beter maar vooral "anders" omdat eea anders afgesteld is qua kleurbalans etc. en kom dus niet met zaken als vollere kleuren of beter contrast, want dat is puur calibratie. Het ENIGE wat ik me kan voorstellen is dat de xbmc beter met pans en dat soort zaken om kan gaan....

Je moet niet de fout maken om xbmc beter te vinden omdat JIJ die keus hebt gemaakt, of omdat je nieuwe favoriete speeltje nu xbmc heet ipv dune  Een dune is echt geen verkeerde machine, het is absoluut geen rommel... ik vind het altijd jammer dat jij, als je een nieuw speeltje hebt, je het vorige speeltje meteen afkraakt alsof het HE LE MAAL niks was. Nu kan ik daar wel doorheen kijken, maar anderen denken wellicht dat een dune de grootste bagger is die er bestaat, en dat is echt niet zo. Dus een beetje objectiviteit mag je wel tonen vind ik.

skank1

Quote from: jowi on August 25, 2012, 16:37:50
Durf het haast niet te vragen maar wat is er dan beter aan je beeld? Even afgezien dat je met je dune je tv of dune achteraf in een foute overscan had staan en dus niet optimaal en downscaled keek... ALS er verschillen zijn, zijn die zo subtiel dat ze niet te zien zijn zonder dat je kunt vergelijken, en dat kun je niet meer... en is het hoogstwaarschijnlijk ofwel niet beter maar vooral "anders" omdat eea anders afgesteld is qua kleurbalans etc. en kom dus niet met zaken als vollere kleuren of beter contrast, want dat is puur calibratie. Het ENIGE wat ik me kan voorstellen is dat de xbmc beter met pans en dat soort zaken om kan gaan....

Je moet niet de fout maken om xbmc beter te vinden omdat JIJ die keus hebt gemaakt, of omdat je nieuwe favoriete speeltje nu xbmc heet ipv dune  Een dune is echt geen verkeerde machine, het is absoluut geen rommel... ik vind het altijd jammer dat jij, als je een nieuw speeltje hebt, je het vorige speeltje meteen afkraakt alsof het HE LE MAAL niks was. Nu kan ik daar wel doorheen kijken, maar anderen denken wellicht dat een dune de grootste bagger is die er bestaat, en dat is echt niet zo. Dus een beetje objectiviteit mag je wel tonen vind ik.

Zeg ik nu plots dat dune bagger is?
Nee
Stop dan terug de discussie aub
Ik vind het beter en dan?
Wat jij vindt, is goed voor jou, wat ik vind , vind ik goed voor mij
punt
Heb niet terug zin in deze discussie
Maak er verder geen woorden aan vuil.

Dune zijn goeie spelers, persoonlijk vind ik het zelfs de beste spelers onder de mediaspelers.. maar een htpc vind ik nog dat tikje beter...
Das mijn standpunt... 


Graag ontopic aub
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii