Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

keeskloon

Quote from: kanariepiet on August  5, 2017, 08:25:00
Met de originele Kodi heb je zowieso geen HD audio, alleen met de shitty build ivm het ontbreken van API level 23 in Android vanuit Himedia.
Opgelost heb de wrapper gebruikt en nu werkt het.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Lennaert

Waarom Kodi gebruiken op de Shield?!? Kodi is op zijn zachts gezegd onstabiel daarop.
Je kunt veel beter spmc draaien, gemaakt speciaal voor de Shield, ondersteund HD audio etc en is super stabiel op de Shield tv

Kanariepiet

Helemaal niet mee eens, tijd lang een Shield gehad en loopt perfect met Kodi 17, ook gaat SPMC niet goed met HDR om!

Quote from: Lennaert on October 26, 2017, 20:05:11
Waarom Kodi gebruiken op de Shield?!? Kodi is op zijn zachts gezegd onstabiel daarop.
Je kunt veel beter spmc draaien, gemaakt speciaal voor de Shield, ondersteund HD audio etc en is super stabiel op de Shield tv

activ

Quote from: Lennaert on October 26, 2017, 20:05:11
Waarom Kodi gebruiken op de Shield?!? Kodi is op zijn zachts gezegd onstabiel daarop.
Je kunt veel beter spmc draaien, gemaakt speciaal voor de Shield, ondersteund HD audio etc en is super stabiel op de Shield tv

Heb je dit überhaupt zelf ervaren? Ik heb Kodi 17.4 in gebruik en echt nooit problemen mee.

skunk

inmiddels is 17.5 uit en deze is nog beter op de himedia Q10 is de audio ook gewoon weer goed :)
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

RalphH

Ter lering ende vermaak voor de gebruikers van Kodi 17 binnen Windows:

Driekwartjaar hoofdbrekens en een groot vraagteken boven mijn hoofd zijn vandaag opgelost.

Kreeg 17 niet stottervrij, snapte er geen bal van 16 werkte vlekkeloos.
Logging wees niets uit en ook het Kodi forum niet. Enige wat werkte was sync refresh to file uitzetten (resultaat 60fps film ipv 23,79nogwa) of dxva2 uitzetten (resultaat, geen hardware HEVC --> geen 4K films). Vage was dat bij het OSD inschakelen (via "O" bijv), het beeld ineens wel vloeiend was. Deze weer uitzetten was elke 15 sec. ofzo weer een hik in het beeld. Geluid was altijd prima.

Nog maar eens 2 dagen aan google besteed en op reddit iemand gevonden die exact hetzelfde had en ook de oplossing..Windows powersetting van Balanced naar Maximum Performance. Stond hier ook op Balanced, omgezet en het werkt! Werkelijk.... Gok iets met de pci express power saving ofzo. Niet verder ingedoken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HereIsTom

Zo daar moet je dan ook maar achter komen, fijn dat je het hebt gedeeld, Windows gebruikers kunnen hier hun voordeeel mee doen  ^^
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

darkrunner

Kodi verticale verschuiving zalig dat ik da nu pas ontdek....
Iemand die daar de sneltoets van weet in windows?

_ MarcelloW _

Quote from: darkrunner on March  7, 2018, 20:34:29
Kodi verticale verschuiving zalig dat ik da nu pas ontdek....
Iemand die daar de sneltoets van weet in windows?

Dat je de ondertitels kunt verplaatsen?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

darkrunner

Nee het beeld zelf bv bij een 2:35:1 film kan je die naar onder of boven verplaatsen zodat het beeld netjes op de boven of onderkant komt van je scherm.

darkrunner

#1560
Op men S8 kodi remote geinstalleerd en via die app kan ik vertical shift doen moet ik niet telkens naar video opties, enkel nog zoeken hoe ik via remote app een schuifbalk krijg ipv + - toets

RalphH

Voor wie nog niet wist hoe een uhd in de juiste volgorde af te spelen binnen kodi (via index.bdmv bijv)

Because UHD is slightly different from BD. To play UHD in Kodi right now you can do a little hack. In HEX editor replace:
in index.bdmv: INDX0300 to INDX0200
in MovieObject.bdmv: MOBJ0300 to MOBJ0200
in *.mpls: MPLS0300 to MPLS0200
in *.clpi: HDMV0300 to HDMV0200

Basicaly that's it, you can play at least main title of UHD disc in Kodi after that.


Met bijv hex editor neo kun je vrij eenvoudig een search and replace over een hoop bestanden doen, scheelt weer klikwerk.

Of ff wachten tot 18 een beetje stabiel is. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

darkrunner

#1562
Miss al eens ooit aan bod geweest hier, heb het nog maar zelf pas geleden ontdekt
Kodi verticale verschuiving,toch echt wel handig bij 2.35.1 films, werkt een beetje als lens memory die je op de duurdere projectors vind.

Tijdens het spelen van de film met je muis over het wieletje gaan: rechts onder (instellingen)
dan naar video instellingen en dan Verticale verschuiving, nu krijg je een balk die je links/rechts kan schuiven: het volledige film beeld gaat dan onder of  boven

Dus een 2.35.1 film kan je nu verplaatsen naar boven of naar onder, best naar onder zodat de onderkant van de film mooi op de onderste balk van je scherm valt, uiteraard heb je boven nu een stuk extra zwart maar met de film die tot onderkant balk komt ziet het er toch weer wat leuker uit, wel nog even subs mee verplaatsen

Je kan dit ook opslaan zodat Kodi deze instelling voor alle film auto aanhoud.

PascalP

Weet iemand of er binnen de standaard Kodi skin een optie is om de playcount van een film te zien?
Ben gewoon eens benieuwd hoe vaak bepaalde animatiefilms door een gezinslid bekeken zijn ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

_ MarcelloW _

Quote from: PascalP on January 28, 2019, 07:46:40
Weet iemand of er binnen de standaard Kodi skin een optie is om de playcount van een film te zien?
Ben gewoon eens benieuwd hoe vaak bepaalde animatiefilms door een gezinslid bekeken zijn ;)

Je kunt Kodi koppelen met trakt. Volgens mij zit in trakt een counter.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

PascalP

Quote from: _ MarcelloW _ on January 28, 2019, 08:14:22
Je kunt Kodi koppelen met trakt. Volgens mij zit in trakt een counter.

Thanks, zal eens kijken, wil de Trakt add-on sowiezo eens installeren om Kodi te syncen tussen meerdere apparaten (dit gaat hier ook mee toch?)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HereIsTom

Quote from: PascalP on January 28, 2019, 12:19:56
Thanks, zal eens kijken, wil de Trakt add-on sowiezo eens installeren om Kodi te syncen tussen meerdere apparaten (dit gaat hier ook mee toch?)

Klopt, als je Trakt.tv instelt dan kun je op meerdere apparaten precies zien wat je al hebt gezien.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

reza

Iemand hier ervaring met : Cinema Experience op Kodi?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

activ

Quote from: reza on January 28, 2019, 13:05:30
Iemand hier ervaring met : Cinema Experience op Kodi?
Dat was dat je eerst een paar trailers krijgt toch? Die heb ik wel eens er op gehad en vond het niet handig, wordt snel vervelend als je telkens trailers krijgt.

reza

Quote from: activ on January 28, 2019, 13:09:09
Dat was dat je eerst een paar trailers krijgt toch? Die heb ik wel eens er op gehad en vond het niet handig, wordt snel vervelend als je telkens trailers krijgt.

Klopt indd van die trailers. Het lijkt mij juist wel grappig. Het is toch ook niet zo dat het er voor altijd op blijft staan, als je er mee klaar bent zoals jij haal je het er weer vanaf.


Was het makkelijk aan de praat te krijgen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

activ

Ja, is niet moeilijk. Was geloof ik wel een dependancy met de youtube plugin onze.

blueznl2

Hah! Eindelijk 3D audio op m'n Shield met Kodi v18!

Voor hen die worstelen met afspelen van films van een server (ik heb er aardig naar moeten zoeken, kreeg het eerst op het ene apparaat wel en het andere weer niet aan de praat): check twee instellingen: voor SMB v3 check Settings / Add-ons, voor DLNA check Settings / Services.

Heb Kodi nu weer aan de praat op een PC, Shield, XBox en Philips TV, zowel DLNA als SMB v3.

Beetje jammer dat het afspelen van ISO's op de Shield nou net weer niet meer werkt (en wel op een PC en een XBox).. Grbmle. Waar blijft 18.1?  :dozingoff:

skank1

Quote from: activ on January 28, 2019, 13:09:09
Dat was dat je eerst een paar trailers krijgt toch? Die heb ik wel eens er op gehad en vond het niet handig, wordt snel vervelend als je telkens trailers krijgt.

Ik
Dat kun je nog altijd kiezen he, of je speelt de film met cinema experience of zonder...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

reza

Ik heb het nu ook draaiende en moet zeggen dat ik het wel grappig vind. Alleen bij het afspelen van de trailers vanaf het net heb ik last van bufferen..
Ik ga nu een mapje maken waarin al trailers zitten, dit werkt hopelijk beter.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Andere vraag:

Ik weet dat je ondertitels kan toevoegen.
Kan je ook talen toevoegen?
Voor die kleine meid van me die de Engelse taal nog niet begrijpt zou Nederlands een uitkomst zijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"