Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sjettepet

Volgmodus aan.
Ik heb vorige week een Sony UHP-H1 blurayspeler gekocht die ook wel wat wil streamen. Het valt me op dat de beeldkwaliteit  van de Sony echt zichtbaar beter is dan van Libreelec op mijn Asrock N3150 HTPC. Voor MadVR o.i.d. is de N3150 CPU te zwak. Ik ben dus gaan tweaken binnen de standaardmogelijkheden van Kodi. Eigenlijk bereik ik de meeste verbetering door alle hardwareversnelling uit te zetten. Ik dacht dat de CPU dit niet zou trekken maar dat gaat voorlopig prima.
Mijn referentiemateriaal is overigens 1080p MKV bluray-rips van zo'n 8Gb per 90 minuten.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

darkrunner

Hier staat ook altijd  hardwareversnelling uit eender welke speler, zelf Windvd vind ik beter beeld geven dan Kodi
vermits ik geen 3d meer kijk valt Windvd af omdat Powerdvd net iets meer mogelijkheden bied.

darkrunner


HereIsTom

Quote from: darkrunner on April 24, 2017, 14:38:20
Hier staat ook altijd  hardwareversnelling uit eender welke speler, zelf Windvd vind ik beter beeld geven dan Kodi
vermits ik geen 3d meer kijk valt Windvd af omdat Powerdvd net iets meer mogelijkheden bied.

Tja als je een goede Kodi box hebt is het beeld perfect hoor!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

darkrunner

#1529
Men Htpc is beter dan men Nvidia shield die ik van de hand heb gedaan, en de shield is al één van de betere mp.
-i5-7500
-ASRock Z270M   (Al jaren tevreden over hun mb)
-Corsair Dominator Platinum 2x8gb
-Samsung 850 Evo 250GB
-WD Black SATA-600), 2TB
-Gtx 970

Met de Shield vond ik ook al dat Plex server beter beeld dan Kodi gaf.
heb de Q10 naast de Shield kunnen testen en de Shield was toch net de iets betere, vermits men Htpc nog beter dan de Shield is wat zijn dan volgens jou goede boxen voor kodi?

HereIsTom

Quote from: darkrunner on April 24, 2017, 17:47:51
Men Htpc is beter dan men Nvidia shield die ik van de hand heb gedaan, en de shield is al één van de betere mp.
-i5-7500
-ASRock Z270M   (Al jaren tevreden over hun mb)
-Corsair Dominator Platinum 2x8gb
-Samsung 850 Evo 250GB
-WD Black SATA-600), 2TB
-Gtx 970

Met de Shield vond ik ook al dat Plex server beter beeld dan Kodi gaf.

heb de Q10 naast de Shield kunnen testen en de Shield was toch de betere, vermits men Htpc nog beter dan de Shield is wat zijn dan volgens jou goede boxen voor kodi?

De beste box is de Shield en een goede Htpc heb je niet voor €200
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

darkrunner

#1531
Dat je een goede Htpc niet hebt voor 200 weet ik ook al men cpu koste enkel al € 225
Heb dus al een goede Htpc dus daaraan ligt het niet, of is die niet goed volgens jou?

HereIsTom

#1532
Nee die is heel goed, maar wel een hoop geld voor een media speler, de Shield is eigenlijk al duur!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

darkrunner

Net nog wat zitten zoeken en ik kan in Kodi blijkbaar film via een external player afspelen en blijkbaar ook Powerdvd .
Eens wat meer gaan in verdiepen hoe dat juist moet.

chickjazz

Even n update voor iedereen betreffende films streamen mini m8s ii aanschaffen (45 € ) libreelec installeren in Kodi skynet addon installeren met real debrid account 4k hdr streamen ( hdmi 2.0 ) ;)

donaldk

Hoe kun je kanalen zoeken liefst over alle add-ons, anders over alle lijsten in een add-on?

hifiman

Quote from: darkrunner on April 24, 2017, 18:20:48
Net nog wat zitten zoeken en ik kan in Kodi blijkbaar film via een external player afspelen en blijkbaar ook Powerdvd .
Eens wat meer gaan in verdiepen hoe dat juist moet.
Ik gebruik zelf Kodi Dsplayer, betere kwaliteit dan de "gewone" Kodi. Uiteraard is MadVR ook een must, als je echt kwaliteit wilt  :pompom:

wrcveen

#1537
Is er een mogelijkheid om media info te bekijken, zoals bitrate, file size, frame rate, codec met de afstandsbediening van de Nvidia Shield?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

blablabla

Beetje topzwaar forum item dit. 62 pagina's? Wordt het niet tijd voor een opsplitsing in delen? Als ik begin te lezen gaat het helemaal niet over kodi maar over xbmc. Vreemd

Kanariepiet

XBMC = KODI  ;)

Quote from: blablabla on July 31, 2017, 13:47:43
Beetje topzwaar forum item dit. 62 pagina's? Wordt het niet tijd voor een opsplitsing in delen? Als ik begin te lezen gaat het helemaal niet over kodi maar over xbmc. Vreemd

RonG

Vraagje,

Wanneer ik content toevoeg dan indexeert Kodi deze goed, ik zie deze dan ook vanzelf verschijnen onder bv Movies, TV shows zoals het hoort.
Echter, wanneer ik content verwijder worden deze niet vanZelf verwijderd en blijven dus staan. Wanneer ik afspelen klik dan verschijnt de melding dat deze niet meer beschikbaar is, duh ;)

Kan dat niet ook automatisch?

Films, Series staan op een NAS btw.

Kanariepiet

Ja met bijv. watchdog, er is nog een andere add-on maar kan ik me de naam niet zo van herrineren.


Quote from: RonG on July 31, 2017, 15:02:20
Vraagje,

Wanneer ik content toevoeg dan indexeert Kodi deze goed, ik zie deze dan ook vanzelf verschijnen onder bv Movies, TV shows zoals het hoort.
Echter, wanneer ik content verwijder worden deze niet vanZelf verwijderd en blijven dus staan. Wanneer ik afspelen klik dan verschijnt de melding dat deze niet meer beschikbaar is, duh ;)

Kan dat niet ook automatisch?

Films, Series staan op een NAS btw.

RonG

Quote from: kanariepiet on July 31, 2017, 15:06:19
Ja met bijv. watchdog, er is nog een andere add-on maar kan ik me de naam niet zo van herrineren.

Ok, zal een kijken. Jammer dat er weer een Addon voor nodig is. Men zou denken dat wanneer Kodi wel mooi automatisch indexeert en toevoegt bij verwijderen ook weer automatisch verwijderd.

RalphH

Helaas, kan natuurlijk wel handmatig via clean library nadat je wat hebt verwijderd. Maar dat wist je wellicht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG

Quote from: RalphH on July 31, 2017, 17:22:13
Helaas, kan natuurlijk wel handmatig via clean library nadat je wat hebt verwijderd. Maar dat wist je wellicht.


Eeuuh,, nee. ???. Bedankt voor de tip

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

keeskloon

Wat kan het zijn dat ik geen thruehd en dts hd ma ,passtrough staat aan ik heb wel gewoon dts en dolby digital 5.1 en alles staat aangevinkt bij audio doorvoer en in instellingen van android staat geluid op raw.
Als ik een film op zet met thruehd of dts hd ma hoor ik alleen ruis
Ik heb een himedia q10 pro met kodi 17.4 shitty
Wie weet de oplossing
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

activ

Misschien even een officiële stabiele build proberen?
Dat is dan dus 17.3 van de Kodi website of uit de playstore.

Kanariepiet

Met de originele Kodi heb je zowieso geen HD audio, alleen met de shitty build ivm het ontbreken van API level 23 in Android vanuit Himedia.

activ

Ah, okay. Ik gebruik op de Shield gewoon de normale build, maar als dat met himedia niet kan dan zou ik het ook niet weten.