Vergeten film titel

Started by alexia, August 21, 2012, 22:32:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexia

Beste forumleden,

Al geruime tijd zit ik met een film in mijn hoofd die ik maar niet terug kan vinden. Vrienden, collega's en het internet mochten niet baten. Daarom richt ik mij tot jullie, het forum collectief  ;)

Typering: Psychological thriller/ Drama
Jaartal: niet direct bekend, gezien in 2006 dacht ik. Volgens mij is de film zeker na 2000.

Omschrijving: Het speelt zich hoofdzakelijk af in een groot landhuis. Het verhaal gaat over een moeilijk gezin. Moeder aan bed gekluisterd, vader overspoeld met familie zaken en de zoon geestelijk ziek. Op een gegeven moment moet de vader enkele dagen van huis. De zoon wil op zijn moeder passen maar dat is te gevaarlijk. Daarom wordt er een beroep gedaan op de huisvrouw.

Echter wil de zoon zo graag voor zijn moeder zorgen dat hij de volgende dag de huisvrouw buitensluit en het toch probeert. Omdat er ook niemand is om voor hem te zorgen neemt hij niet zijn pillen waardoor de boel escaleert. De beelden zijn zeer chaotisch gefilmd met versnellingen als het perspectief vanuit de jongen zelf is. Hij doet zijn moeder in een kokend bad. Later overlijd de moeder (waarin weet ik niet meer precies, wel door toedoen van haar zoon).

Zijn vader komt terug en probeert te leven met het feit dat zijn eigen zoon zijn vrouw vermoord heeft. De gehele familie moet niks meer van de zoon hebben. De vader worstelt verder omdat hij naast zijn vrouw niet ook zijn zoon wil verliezen. 

Verder weet ik niet veel meer behalve dat de film een grote indruk achterliet (niet genoeg kennelijk  :sarcasm:) Hopelijk weet iemand van jullie welke film ik bedoel.

Alvast heel erg bedankt, Alexia.
That's thirty minutes away. I'll be there in ten. Mr Wolf

Oh, I'm sorry. Did I break your concentration?

jeroenudb

 Heb voor je gezocht en denk dat deze het is: http://www.moviemeter.nl/film/43712
Je kan op deze site op plot zoeken en toen kwam ik hierop.

Groeten

VTEC_genieter

Hoi!

Weet je misschien welke acteurs er in die film spelen?
Zo ja, daarna moet je de acteur zoeken op www.imdb.com
en bij de gegevens van die acteur zie je een lijst met films waar hij/zij gespeeld heeft. Achter elk film staat een jaartal.

Succes  ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

alexia

@ Jeroenudb, dat is hem idd! Heel erg bedankt :pompom: Ik ga hem dit weekend weer eens kijken. Ik heb gelijk toegevoegd in mijn imdb profiel.
That's thirty minutes away. I'll be there in ten. Mr Wolf

Oh, I'm sorry. Did I break your concentration?