Home Automation: Hoe heb jij het geregeld?

Started by LittleNinja, August 20, 2012, 13:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Hi André,

Dank je voor jouw reactie. Een aantal zaken zijn in mijn specifieke geval niet heel belangrijk maar voor anderen wellicht wel.

Zelf ben ik van plan om ook iRule te gaan gebruiken voor de aansturing van de apparatuur. Weerstations, energiemonitoren Somfy e.d. Ben ik niet mee bezig. KAKU heeft ook nog eigen schakelaars voor zonwering enzo.

Ik dacht trouwens dat je met die ICS ook programma's kon maken. Is dat weer een andere module?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik had die vraag ook al eens gesteld aan KAKU, echter kreeg ik toen het antwoord dat ze de codes niet zouden vrij gaan geven voor andere bedrijven.

Werkt iRule goed icm KAKU? Ik had vroeger een Marmitek piramide die de IR van mijn harmony moest vertalen naar RF. Dat werkte op z'n best belabberd in mijn situatie.

Quote from: Durk on October 17, 2012, 19:01:44
ik kreeg onlangs dit mailtje:

Vooralsnog is de ICS alleen te besturen met de door ons ontwikkelde App. Het is wel een interessante optie. Ik duik er eens verder in. Ik houdt u op de hoogte.


Rene Panman
Klantenservice
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CoSo

Quote from: LittleNinja on October 17, 2012, 19:07:53
Werkt iRule goed icm KAKU? Ik had vroeger een Marmitek piramide die de IR van mijn harmony moest vertalen naar RF. Dat werkte op z'n best belabberd in mijn situatie.
Ik heb het iig niet werkend.

Maar me tuner en scherm ook nog steeds niet, tuner kan en moet nog geleerd worden. scherm idem of een rolluik/zonnescherm module van KAKU.
Dan zou ik KAKU ook wel werkend willen.

Durk

ze hoeven de code ook niet vrij te geven, als de ics maar via http is te bedienen.  het http commando zet je vervolgens in iRule, zodat iRule dat commando uitvoert als je op het desbetreffende knoppie drukt.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Quote from: CoSo on October 17, 2012, 19:24:12
Ik heb het iig niet werkend.

Maar me tuner en scherm ook nog steeds niet, tuner kan en moet nog geleerd worden. scherm idem of een rolluik/zonnescherm module van KAKU.
Dan zou ik KAKU ook wel werkend willen.

ik had het wel werken, maar op een vreselijke manier. via een door een amateur geschreven script op een webserver icm de timermodule.

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

lexislang

Al een oude post, maar misschien toch leuk om ook mijn installatie te vermelden:

Ik maak gebruik van MS Media Center op Win7 voor het kijken en opnemen van TV, Films en internet, verder heb ik Sonos voor de muziek door mijn hele huis. Ik heb een Epson HD projector voor het beeld. De versterker, XBox, Sonos, Mediacenter en een Windows Home Server staan weggewerkt in een kast en alles wordt bediend middels een Harmony 1100. De verlichting in mijn huis is momenteel voor 50% geschakeld dmv KaKu, waarvan het merendeel beneden. De verlichting kan ik dmv de Lightmanager Pro van JBMedia bedienen met de Harmony EN met de APP Lightswitch of via een internet browser. Alle KaKu is ingebouwd achter de bestaande schakelaars, zodat alles ook met de hand is te bedienen. Verder is ook mijn garagedeur aangesloten middels een ASUN650. Ik zit nog wel met een aantal lastige schakelingen, zoals de hotelschakelingen in mijn huis, deze wil ik ook met KaKu bedienen, maar daar is nog geen oplossing voor. (althans niet zonder de bstaande schakelaars overbodig te maken).

Groet
Alex

LittleNinja

Ik werk sinds kort voor mijn verlichting met de KAKU ICS-1000. Dat werkt zeer goed moet ik zeggen! De handsets die je bij sommige ontvangers krijgt lijken soms net niet krachtig genoeg om ingebouwde schakelaars te bereiken. Resultaat is dat ik vaak iets dichterbij moest gaan staan om specifieke schakelaars te bedienen. Met de ICS-1000 is dat helemaal voorbij. Hij ontvangt hem altijd. 8)

De belangrijkste groepen worden ( of gaan worden ) nu bediend middels de KAKU app. Ik heb geen idee of ik in de toekomst ook de verlichting via bijvoorbeeld iRule kan laten lopen. Ik heb wel gezien dat op internet behoorlijk wat te vinden is over de schakelingen/berichten die er verstuurd worden en dat het weinig beveiligd is. Dat zou wellicht kunnen betekenen dat men in staat is om via ip de ICS aan te sturen... hoop ik. :D Lukt dat niet nog geen probleem, dan gebruik ik twee apps hiervoor. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hanky Panky

#32
Al een jaar of 10-12 hebben wij Conrad/Klik-aan-klik-uit bediening op een aantal schemerlampen en 2 uplights. Ook de tuin/parkeerplaatsverlichting is op die manier aan te sturen zodat je 's winters een verlichte parkeerplaats hebt (300 watt floodlight) en de weg naar binnen kunt wandelen zonder je nek te breken in het donker. In beide auto's liggen mini-zenders voor deze buitenverlichting. Edit: we hebben ook nog rolluiken met afstandbediening!

HT gaat niet verder dan een Harmony One.

Een vriend van mij heeft een joint-venture met iemand die zakelijke home automation aanbiedt. Ze hebben geen zin in retail omdat ze de service niet willen verlenen waar particulieren doorgaans om vragen (nog afgezien van best pittige kosten van een SLA) of eigenlijk het gezeur wat daar mee samengaat  >:D Maar ik zou mijn volgende woning wel door hun onder handen willen laten nemen als demo projectje  :) Alles is IP-gestuurd en via een iPad te bedienen. Ik heb eens een tijdje in de demoruimte mogen spelen, erg cool.

Ze richten vooral op de zorgsector (toegangscontrole, monitoring van bewoners/patiënten, IP-bewaking, diagnose op afstand, camera's die gevallen mensen registreren etc etc).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jep

Beste Kingpin,

Zo te zien heb jij ervaring met de SQ Connect HD app.  8)  Ik vraag me af of die app ook de mogelijkheid biedt om het beeld van één of meerdere ip cams te presenteren? Ik heb recent de Vera Lite met o.a. een webcam aangeschaft en de volgende stap wordt het maken van een nette bediening op de iPad. Die SQ app ziet er goed uit.


Groeten, Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Kingpin

Quote from: Jep on November 25, 2013, 12:22:26
Beste Kingpin,

Zo te zien heb jij ervaring met de SQ Connect HD app.  8)  Ik vraag me af of die app ook de mogelijkheid biedt om het beeld van één of meerdere ip cams te presenteren? Ik heb recent de Vera Lite met o.a. een webcam aangeschaft en de volgende stap wordt het maken van een nette bediening op de iPad. Die SQ app ziet er goed uit.

Groeten, Jep.
Hallo Jep,

Ja dat kan. In SQ Remote kun je "Web Views" aanmaken, deze link je naar bijvoorbeeld een beeld van 1 van je camera's.

Quote
Embedded Web Views: You can now create web views right within the app, and point these at any URL. Create screens that load your TV guide or point at a camera on your local network, or load your own custom web-info pages right into SQ Remote.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jep

Kingpin,

Dank voor je reactie! Inmiddels staat de app op m'n iPad en de camera werkt ook. Leuke app.

Jammer dat ik nog maar 4 lampen heb om te bedienen, dan ben je snel uitgespeeld met de SQ Connect app  ???

Zo'n SQ Blaster is overigens een leuk verjaardagscadeau! Nog maar 76 nachtjes slapen...

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Kingpin

Quote from: Jep on November 26, 2013, 12:16:43
Kingpin,

Dank voor je reactie! Inmiddels staat de app op m'n iPad en de camera werkt ook. Leuke app.

Jammer dat ik nog maar 4 lampen heb om te bedienen, dan ben je snel uitgespeeld met de SQ Connect app  ???
Dat worden er vanzelf wel meer, trust me ;)
Daarnaast ben je geheel vrij om met SQ Designer je layout te bepalen, daar gaat wel even wat werk in zitten.

Quote
Zo'n SQ Blaster is overigens een leuk verjaardagscadeau! Nog maar 76 nachtjes slapen...
Jep.
Volgens mij zag ik er deze week 1 hier te koop staan op het forum .
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jep

Het is niet heel duidelijk, maar het lijkt erop dat Square Connect ermee gestopt is? Op hun forum weinig activiteit door SC... Dat doet mij toch weer twijfelen om zo'n mooie blaster aan te schaffen  ???

Best prijzig voor een apparaat waar geen support meer voor wordt geleverd en waar geen software updates meer voor zijn.


Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Nosoforos

#38
Steeds meer nieuwe apparatuur is te bedienen met een app en over IP. Sommige apps kunnen de bediening van al die apparaten combineren (bv Roomie, iRule). Ik kan mij erg goed voorstellen dat er weinig toekomst is voor bedrijven die fors investeren/geïnvesteerd hebben in apparatuur die moderne bedieningsmiddelen backwards-compatible maken met infrarood bediening. Dat veel mensen op dit moment nog van ir gebruik maken, doet daar niet aan af. Ik kan me gewoon voorstellen dat het zeer snel een niche wordt en binnenkort alles over ip gaat, dus dan zit er geen groeimogelijkheid in de verdere ontwikkeling. Zo is RedEye een tijd geleden ook al opgehouden.

Jep

Hallo!

De knoop is doorgehakt en heb toch de SQ Blaster aangeschaft. Samen met de SQ Remote HD app is dit een erg leuk systeem. Om het helemaal compleet te maken, heb ik ook het Designer programma aangeschaft. Daarmee kun je zelf themes maken voor de Remote app. Een theme is het uiterlijk van het bedieningspaneel. Het leuke van deze app is dat het MiOS systeem geïntegreerd is. Op die manier kunnen macro's gemaakt worden om AV apparatuur te schakelen en tevens b.v. lampen te schakelen via, in mijn geval, de Vera Lite. Een leuke toepassing is om bepaalde lampen m.b.v. een dimmer automatisch te bedienen, wanneer een film wordt gepauzeerd (heb ik overigens nog niet gedaan).

Ik heb twee screen shots gemaakt van de bedieningspanelen, die ik m.b.v. de Designer heb gemaakt. Alles getekend met Photoshop. Het bedieningspaneel van de TV heeft op de screenshot een leeg venster. Daarin is bij gebruik van de Remote HD app een lijst met TV kanalen te zien, compleet met zender icoontjes, die je kunt bedienen. Ook dat is helemaal zelf te maken.

Groeten, Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jep

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Hmmmm... Het lijkt erop dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt door vorig jaar toch de SQ Blaster aan te schaffen. Ik had al zo'n voorgevoel...  :crazy:

De SQ Designer software, waarmee de interface naar eigen (wan)smaak gemaakt kan worden, kan geen direct contact meer maken met Box.net. Box wordt gebruikt als cloudopslag voor de configuratiebestanden, die de SQ RemoteHD app gebruikt. Dit probleem is met de Designer software nog makkelijk te omzeilen door de bestanden via de gesynchroniseerde map op de PC te openen en op te slaan. Maar ik ontdekte dat de SQ RemoteHD app op de IPad ook geen contact meer kan maken met Box.net. Oftewel, nu is het niet meer mogelijk om de interface te updaten. Schijnt te maken te hebben met een update van een API key door Box.net en dat de ontwikkelaars van de SQ Remote app daar verder niets meer mee hebben gedaan. Nu wordt de oude API key niet meer door Box.net ondersteund met bovengenoemde problemen tot gevolg.

Ik ben benieuwd hoe de leverancier gaat reageren op mijn mailtje. Ik beschouw dit systeem namelijk als defect door deze problemen en ik ga ervan uit dat ik na een jaar nog volledige garantie heb. Ben benieuwd...
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

WoesteWillem

#43
Ik werk al meer dan 8jaar met Domotica systemen verkoop en installatie.
Ik heb met alle grote merken gewerkt

-Speakercraft
-Creston
-URC
-Pronto
-AMX
-Savant

Tegen woordig werk ik alleen nog met Creston, Control4 en Savant.

En ik moet zeggen dat mijn voorkeur steets meer naar Control4 gaat simpelweg omdat je er echt alles mee kan aan sturen bijvoorbeeld:

-Nest Thermostaat
-Receiver via IP of RS232
-Blu-ray ip of rs232
-Alarm IP
-TV Rs232 ir of ip
-nagenoeg elke ip Camera
-nagenoeg alle lichtsturingen (knx, x10, lutron, z-wave, philips hue)


En het is ook nog een heel erg betaalbaar intresse of vragen PM

Wat stuur ik aan in huis alles :)

Bijvoorbeeld:

Als ik mijn woning verlaat en mijn Alarm inschakel gaat de nest automatich op afwezig, alle lampen gaan uit de tv en de muziek gaat overal uit.

Mijn wekker is als volgt de lampen gaan van 0 naar 100% procent in 4 minuten als de lampen op 70% zijn gaat de Radio aan als de lampen op 100% zijn gaan de gordijnen open. Is het ligt buiten dan gaan de lampen weer uit na 1 minuut

En zo kan ik nog wel even doorgaan :)

Intresse in Control4 pm





NAD M17 - Parasound A52 - Mac Mini - Sony PS4 - Panasonic 60ZT60 - Humax iHdr-5050 - Boston VR975 - Boston VR920 - Boston VRMX - Monster HTS1000 - Sony SCD-XB790 -OPPO BDP-105D- Control4 HC800 en Control4 Wireless Music Bridge
Zone 2: Panasonic 55VT60 Parasound Zamp V3 en Boston inbouw

Gitaarwerk__

Ik bouw mijn eigen domotica systeem. Duurt even omdat ik er niet veel tijd aan besteed ;-)

Ik werk vooral met microservices. Iedere service doet zijn eigen ding. Ik draai bijvoorbeeld een plex server (betaald), een publieke webserver als front. Een interne webserver om data te koppelen. Niets gaat overigens naar buiten behalve plex.

Waarom doe ik alles zelf? Omdat de huidige oplossingen niet gebruikersvriendelijk zijn, of enorm lelijk design hebben, teveel functies bieden, of slechte integratie.

Ik maak een eigen interface voor alles, en zorg dat alles met elkaar kan praten. Dat praten programmeer ik zelf, want zo zorg ik dat alles alleen maar doet wat het moet doen. Niets van mijn domotica apparatuur kan vanaf een afstand worden beheerd zonder eerst op VPN in te loggen. Ik geloof namelijk niet zo in het maar moeten beheren op afstand.

Domotica is meer dan alleen bediening, het is vooral voor wat je thuis doet, en wat je nodig hebt, je naar buiten kan toe halen, niet andersom.  Dat is een andere kijk dan velen systemen. Alles koppel ik aan een webserver die middels sockets blijven updaten. Zometeen wil ik zorgen middels e-ink scherm bijvoorbeeld een agenda op te hangen. Alles moet vooral energie zuinig zijn, en voor lange termijn :-)

Philips Hue past hier bijvoorbeeld erg mooi in. Ik heb nu een setje, maar die zal nog worden uitgebreid. Die kinetische schakelaars zijn mooi, maar even kat uit de boom kijken over hoe ze werken en of ze ook een koppeling terug kunnen geven naar het netwerk, zodat er meer naar kan luisteren ;-)

Leuke spullen in ieder geval :D.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

WoesteWillem

Ik ben bezig met Savant is helemaal vet vooral kwa interface download de app maar eens er zit een Demo mode in
NAD M17 - Parasound A52 - Mac Mini - Sony PS4 - Panasonic 60ZT60 - Humax iHdr-5050 - Boston VR975 - Boston VR920 - Boston VRMX - Monster HTS1000 - Sony SCD-XB790 -OPPO BDP-105D- Control4 HC800 en Control4 Wireless Music Bridge
Zone 2: Panasonic 55VT60 Parasound Zamp V3 en Boston inbouw

Wotnix

Sinds kort ben ik begonnen met mijn eigen project.

Via Demopad een Itach Ir module en wat Raspberry Pi's probeer ik voor bijna een appel en een ei het huis te voorzien van Domotica. Ik ben begonnen met Python als programmeertaal en Linux als basis.

Met Demopad is alles vrij te programmeren. Je button's mag je zelf maken etc. Helaas alleen voor Apple.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

boefje

#47
Quote from: WoesteWillem on December 10, 2014, 20:42:04
Ik werk al meer dan 8jaar met Domotica systemen verkoop en installatie.

En ik moet zeggen dat mijn voorkeur steets meer naar Control4 gaat simpelweg omdat je er echt alles mee kan aan sturen bijvoorbeeld:

-nagenoeg alle lichtsturingen ( z-wave,)


Hoe stuurt Control4 Z-Wave aan? Ik heb een maandje of 2 eens naar Control4 en RTi gekeken maar uiteindelijk de gok gewaagd en een NEEO gekickstart . :P Over Control4 i.c.m. Z-Wave was niks te vinden en RTi had wel een Z-Wave bridge aangekondigd maar daarover was geen concrete informatie te vinden.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Meridian DSP5200|Sony VPL-HW40ES|Marantz SR7008|Marantz UD5007|Sonos Connect|2x Boxee Box|Synology 412|KEF CI200QR|Logitech Harmony Ultimate