Clipto's "woon"-kamer

Started by clipto, August 18, 2012, 18:16:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clipto

Hallo,

Na zo'n 4 jaar meegelezen te hebben op dit forum, wordt het de hoogste tijd om mezelf en natuurlijk mijn speeltjes eens aan jullie voor te stellen.
Ik ben Jarno, momenteel 32 jaren jong en werkzaam in de ICT.
Sinds een paar weken woon ik samen met mijn vriendinnetje in een mooie drive-in woning in Amersfoort.
Daar is ook onderstaande home-cinema set gemaakt.

Waar begon het?
Vroeger een aantal gebruikte Philips stereo installaties gehad van mijn vader, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.
Jarenlang met 'gewone' platte 32" samsung tv gewerkt in combinatie met Windows XP Media Center en later Windows 7 MCE in combinatie met een Logitech 5.1 surround set.
Later werd de tv vervangen door een 720P Epson TW-EH450 beamer in combinatie met een 92" elektrisch rolscherm.
Echter was ik persoonlijk van dat laatste nooit écht helemaal weg, aangezien er een kleine golving in het beeld zat wat met name bij horizontale bewegingen in films te goed te zien was.
(als je het eenmaal ziet, zie je natuurlijk niets anders meer...).

Enfin, er waren samenwoon plannen dus besloten de hele handel te verkopen.
Het elektrische scherm en mijn twee Epson 720P beamers verkocht en een zoektocht gestart naar vervangende hardware.
Ik ben dus begonnen met een Projecta Permscreen, 92" vast scherm, gekocht via dit forum.
Daarna een gebruikte Epson EH-TW2900 beamer gekocht met 15 branduren.
Maarja, die Logitech geluidsset met zijn piepkleine speakers, dat zou natuurlijk niet perfect zijn naast het grote scherm.
Dus kwam ik in mijn zoektocht een Denon AVR-1910 tegen met 2x Dali 505 staanders voor een prima prijs.
Dit was dus een start, daarna deze set uitgebreid met een 5 speakerset van Dali uit de blauwe Suite serie.
Om de boel compleet te maken nog een Denon DSW 391 subwoofer gekocht en de geluidsbeleving was compleet.

Nou, dan heb ik nu een aardig beeld geschept over mijn hardware, nu maar eens wat fotootjes ;)


De Denon versterker


Mijn HTPC, 2 maanden oud AMD systeem draaiend met XBMC


Hier gezamenlijk getest in onze vorige woning


In combinatie met de Dali 505 speakers


Vervolgens de verhuizing naar onze nieuwe woning


In deze hoek moest het allemaal gemaakt gaan worden.


Permscreen opgehangen


zwarte Ikea LACK plank met interne houders voor de center speaker


Hier nog iets beter te zien.


Alles weer verwijderd en de muur antraciet zwart geverfd


Scherm en plank weer teruggeschroefd


Vogels systeem geplaatst voor mijn versterker en pc, kabelgootjes gemonteerd


En vervolgens ook de kabelgoten in kleur geverfd


Een houten lat tegen de muur geschroefd en daarop een witte hoog opstaande plint geschroefd


Beamer opgehangen


Gordijnen opgehangen


Alvast even getest, direct op de antraciete muur nog zonder Projecta doek.


2.5mm audiokabel voorzien van Nakamichi banaanpluggen


Wat ook meteen wat beter afgewerkt oogt.


Lichtkoof geverfd en Projecta scherm geplaatst, beeld nog scheef maar het geeft een idee.


Center speaker geplaatst.


De grotere Dali Suite staanders aan de voorzijde


Dali 505 aan de achterzijde, in een 5.1 opstelling dus.


Hardware en linker Dali Suite speaker, bekabeling moet ik nog netjes wegwerken.


Woonkamer incl. Windows 7 bureaublad achtergrond


En hier een kleine impressie van the Dark Knight.


En hier kijkend naar Intouchable (topfilm trouwens!) incl. led lichtkoof

Wij zijn met bovenstaande zeer content, film kijken wat nog nooit zo leuk.
En bovenal is de woonkamer nog altijd wel gewoon een praktische woonkamer.
TV kijken doen we binnenkort op basis van IPtv ook via de beamer en uiteraard wordt er binnen niet gerookt.
Kortom, we gaan als het goed is nog heel lang genieten van onze nieuwe home-cinema woonkamer.

Ohja, voor meer foto's van mijn audio opstelling en andere hobby's van me, zie mijn persoonlijke website:

www.clipto.nl

groeten!

Jarno (clipto)
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

clipto

Ohja, de LED strip, besteld op Ebay:

Hier in werking, warm witte ledstrip met afstandsbediening en dimmer


En hier gemonteerd in de home cinema
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Martijnst1990

#2
Welkom hier!

Leuke complete openingspost :) Mooie set heb je staan, netjes geïntegreerd ook met de beamer in de huiskamer :)

Edit: zou je misschien ook een keer een filmpje willen maken van een film in het donker? Filmpjes zijn natuurlijk altijd leuk en ik ben zelf ook aan het denken aan een beamer in deze prijsklasse :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clipto

Filmpje ga ik maken voor je! ;)
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

clipto

Bij deze, de beloofde video in het donker.
Gemaakt met mijn smartphone, dus niet op allerbeste kwaliteit, maar het geeft een beetje een beeld.
Tevens wat zitten spelen met de verlichting, zodat daar ook een goed beeld van ontstaat.

Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

djaxx

Heel leuk.
Ik begrijp alleen niet dat wanneer je in een nieuw huis gaat wonen en je de muur toch moest donker verven, je niet gekozen hebt om de bekabeling ineens netjes weg te werken ipv met al die kabelgoten te werken. Voor de rest nice.

skyfox

Mooie woonkamer HT! Ga je nog kijken voor betere verduistering van het raam om zo overdag nog beter beeld te krijgen? Ik heb bij mezelf gemerkt dat dit enorm scheelt.

En wat Djaxx al zegt, vanwaar de keuze om met kabelgoten te werken ipv de bedrading in te frezen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

W.Otter

haha ik wou het net zeggen maar 3 posts over infrezen is wat teveel ;)

Prachtige HT! leuke opening en ik ben gek op fotos dus --> *volg

dat je je vriendin hebt weten te paaien voor een vast scherm! is dit de huiskamer of hebben drive-inwoningen vaak zo'n 'loze' ruimte?

in ieder geval goed genieten daar!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

clipto

Het is een huurwoning dus in de muren gaan frezen ging wat te ver, was het een gekochte woning had ik dat waarschijnlijk wel gedaan ja.
Was me nu teveel moeite, en dit ziet er ook prima uit.
En inderdaad, vooral wanneer de zon op de voorzijde van de woning staat (tot 11u 's ochtends) is het beeld wel érg licht, maar na die tijd is het prima te doen.
Kan het altijd nog met een verduisterend rolgordijn achter de gewone gordijnen verbeteren, maar voorlopig is het goed genoeg zo.

We wonen op de 1e woonlaag met een grote C-vormige woonkamer/eetkamer en open keuken.
In het midden dus het trappenhuis en toilet.
Wel ideaal veel ruimte, want meterkast etc. zitten op de begane grond.
Daar heb ik inderdaad achter de garage wel een 'loze' ruimte, ook wel tuinkamer genoemd ;)
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

1nt3gr@

Ik vind het weer een mooi ruimte hoor! De kabelgoot is optimaal weggewerkt door hem ook een kleurtje te geven.
Frezen is leuk, maar zoals je al aangeeft...in een huurwoning zou ik dat ook niet doen.

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Etiennevh

Ziet er zeeer goed uit! Welkom ! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

W.Otter

ik woon ook in een huurwoning uit 1960. toch zitten frezen! kwam ook omdat er welteverstaan TWEE stopcontacten in de huiskamer aanwezig waren, en dan bedoel ik niet twee afzonderlijke. 1 stopcontact met twee sockets dus ;)

dus dan maar een paar nieuwe aanleggen en toen ik toch bezig was gelijk maar n dikke alluminium kabelgoot de muur in gebonjourd. halve dag werk. Muursleuffreesmachine gehuurd en het was zo gepiept.

maar goed ik snap dat niet iedereen daar op zit te wachten. iig een mooie set!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

clipto

#12
Thnx voor alle reacties!
De Dali Suite set heeft eigenlijk ook nog 2 kleinere satteliet speakers, ik heb hem even getest in een 7.1 setup met de 2 kleine speakers in de achterste positie.
Maar om eerlijk te zijn vond ik 5.1 lekkerder klinken tijdens films en daarnaast is er naar mijn idee nog te weinig 7.1 content beschikbaar.
De kleinere suite speakers ga ik dus nog als B-zone instellen en in de eetkamer hangen, zodat we daar ook een muziekje aan kunnen zetten.
Komt niet heel veel geluid uit de speakers, maar als achtergrond geluid in deze eetkamer is het prima genoeg.



Quote from: W.Otter on August 19, 2012, 11:53:56

dat je je vriendin hebt weten te paaien voor een vast scherm!

M'n vriendin was helemaal verontwaardigd over deze opmerking haha!
Ze vroeg zich hardop af of en waarom andere vrouwen hier moeite mee zouden hebben.
Ik ben schijnbaar een gelukkig man?  :thumbs-up:
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

larzie

Mooi afgewerkt hoor je ht gebeuren! Zou je niet liever verduisterende gordijnen neerhangen voor een optimalere weergave van je beamer?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

clipto

Was hierboven ook al even ter sprake gekomen, er komt mogelijk in de toekomst nog een verduisterend rolgordijn achter te hangen.
Maar direct zonlicht staat er tot 11.00u op, daarna valt het redelijk goed te doen qua lichtinval.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Denon Focal

Welkom, Leuke openingspost en een mooie woonkamer.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Martijnst1990

#16
Thanks voor het filmpje, geeft nig best een goed beeld van de situatie :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

paavosmits

Gave ruimte! Vooral ook netjes afgewerkt.

Mijn vriendin vond mn tv al te groot, laat staan dat ze een beamer in de woonkamer wilt hebben, daar heb je mazzel bij  ;D
Primare I32 + MM30

clipto

Ook maar even in mijn eigen topic plaatsen, m'n panorama foto. :wub:

Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

larzie

Quote from: clipto on September  7, 2012, 14:59:29
Ook maar even in mijn eigen topic plaatsen, m'n panorama foto. :wub:



Mooi strakke inrichting. Hou ik wel van. :)
Nog wel even een mooi wit kabelgootje gebruiken voor je beamerkabel. ;)
Voor de rest top!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

clipto

Ja klopt, bekabeling achter de stereo en linker voorspeaker moet nog afgewerkt worden.
(daarom ook geen foto achter gordijn/audio  :D)
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Martijnst1990

Mooi hoor, wel jammer dat je rechter front er niet op staat :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clipto

Gisteravond spikes onder m'n voorste speakers gemaakt (achterste hadden dit reeds).
Nu alleen nog een Subdude onder m'n subwoofer en de basis is klaar.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

ejwsoeters

Mooi gedaan! Mijn complimenten. Lijkt het scherm wat hoog te hangen?