Het grote SabNZB & Sickbeard topic

Started by jowi, August 4, 2012, 18:20:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jowi

#25
Dit is de normale manier om dus sickbeard te laten hernoemen, en dat wil ik dus niet... ik doe op die plek mijn eigen, betere renaming. Maar ik ga er wel even mee proberen, want dat sabtosickbeard scriptje doet niets anders dan de filelokatie en de naam van de nzb aan sickbeard teruggeven, als daar dan de postprocessing UIT staat, heb je inderdaad best kans dat ie zich dan correct bijwerkt, en dat ik dat in mijn script dus ook zo moet doen. Moet ik even proberen dus.

jowi

#26
Pfff... dit is wel hoe het zou moeten werken, alleen sickbeard gaat domweg het bestand moven van de downloadlocatie naar waar het heen moet, maar ja, op unraid is dat op de cache dezelfde plek... dus hij moved naar zichzelf, en delete de oude folder... en dan is alles weg. Ik moet dus denk ik in sabnzb een andere tijdelijke folder aangeven, eens kijken of het dan werkt... is wel slecht hoor, want dan heb je alles dus weer 2x staan, dankzij sickbeard die zo nodig een copie moet maken wat helemaal niet nodig is.

*edit* het werkt zo wel. Alleen dus jammer van de extra copieslag die sickbeard maakt, dat is onnodig.
Maar de status in sickbeard klopt, en de file heeft de goede naam.

Maar ik ga wel kijken of het beter kan :D

jowi

#27
 :pompom: :clapping: :headbanging: lekkerrrrr.... opgelost. Na het renamen in sabnzb geef ik vanuit sabnzb via de sickbeard API even een opdracht dat ie de show moet refreshen ( http://sickbeard.com/api/#showrefresh ), dan scant ie zelf even de bestandslocaties, en staat alles meteen goed qua filenamen en statussen. Dus geen onnodige copieeracties, en geen extra postprocessing. Het betere hackwerk :) gisteren had ik nog nooit Python gezien en nu plak ik sabnzb en sickbeard aan elkaar via thetvdb haha... moet nog wel even wat dingen netjes maken; heb nu hardcoded de url naar mijn unraid server gebruikt, die info moet ik even netjes uit de autoProcessTV.cfg halen.

dennism

Top!

Is het misschien een idee dat ipv alle losse posts met bijlagen straks wanneer alles naar wens je de files misschien kan centraliseren in de start post? Dan is wat makkelijker bij elkaar te pakken en te installeren zeg maar :)

jowi

Zal ik doen. Heb al wat plaatjes gemaakt, zal het vandaag of morgen even bijwerken met tekst en uitleg.

jowi

#30
Inmiddels ook het opzoeken van de best mogelijke subtitle er bij gebouwd... feitelijk worden de subtitles voor deze episode net als de episode zelf, geanalyseerd en opgebroken in hun losse delen, genormaliseerd en dan worden de genormaliseerde delen vergeleken met die van de gedownloade episode, om te kijken welke subtitle daar het beste mee matched. Deze wordt dan ook meteen onder dezelfde naam gesaved samen met de hernoemde episode :) mochten er meerdere subtitles dezelfde score hebben, dan wordt degene met de meeste downloadcounts (de meest populaire) gebruikt. Zijn er geen nederlands subs dan worden de engelse geprobeerd.

Screenshotjes van de logging die het script in sabnzb laat zien nadat de boel gedownload is:

jowi

Openingspost aangepast met een heel verhaal... :D

jowi

#32
Er is nog iets wat ik graag aangepast wil hebben in de combi. In tegenstelling tot "normale" downloaders, wil ik niet zo snel mogelijk de nieuwste episode hebben. Want meestal zijn de snelste releases de naar mijn bescheiden mening, minderwaardige x264 zaken. Meestal duurt het 1 of 2 soms 3 of 4 dagen voor er een web-dl is. Maar goed, hoe ga je er voor zorgen dat de combi dus zolang wacht? Door de tijd op 3 dagen te zetten? Nee dus, want we hebben meerdere series te volgen die allemaal op verschillende dagen lopen. Ook zou ik voor veel episodes pas iets willen downloaden als niet alleen minstens de web-dl er is, maar ook een sub, en dan liefst een nederlandse... ik zat een beetje mijn hoofd te breken over of en he dat zou werken, maar ik zag net dat je in sabnzb naast post processing, ook PRE processing kan doen :headbanging:

Je zou dus sickbeard gewoon elke dag of elk uur, kunnen laten zoeken, en dan in de pre processing gaan kijken of er bijv. al een nl sub is, zoja, dan mag ie door, zo niet, dan wordt ie gecancelled, en zal sickbeard het de volgende dag of uur opnieuw proberen etc etc... klinkt cool :D eens kijken of dat ook zo werkt. Uiteraard moet er dan wat in code gehackt worden, maar dat kan ik wel.

Maar het kan nog mooier... de pre processor ontvangt naast de nzb, een serienaam, season en episode van sickbeard... zo kun je dus zelfs in het pre processor script lekker zelf op nzbindex.nl ofzo, een nog betere zoek actie starten :D zo ben je niet meer afhankelijk van sickbeards beperkte index sites... zo zou ik mijn frutselizer zoekengine er dus tussen kunnen bouwen :D

Maar goed, dit gaat wat ver, eerst maar eens gaan spelen met de pre processing... maar ik moet zeggen ik raak meer en meer onder de indruk van de combi. Maar je moet het wel even flink naar je hand zetten, maar gelukkig kan dat ook...

dennism

Top aanvulling op het topic zie ik in de 2de post, morgen ff doornemen, nu teveel ingenomen qua alcohol :)

frankp

Je bent wederom goed bezig Jowi!!  :worship:
Zodra ik weer een beetje een fatsoenlijke internetverbinding heb ga ik hier ook eens mee aan de slag.

jowi

Volgende stap wordt een stukje pre-processing. Eigenlijk wil ik pas een episode downloaden als er een NL subtitle beschikbaar is, en meestal duurt dat een paar dagen tot een week na de release. Ik denk dat ik het lekker simpel ga houden, ik laat sickbeard elke dag 1x alles updaten en zoeken en als ie dan de nzb's aanbiedt aan sab, dan gaat sab simpelweg in zijn pre-processing 'even' bij de thetvdb opvragen wat de releasedatum van die episode was, en pas als die 5 dagen oud is, én er is een NL subtitle op bierdopje, wordt ie pas als geheel gedownload,anders wordt ie genegeerd en begint het proces de volgende dag opnieuw. Eigenlijk wat ik nu met de hand ook doe... ik laat de boel vaak liggen tot er een nl sub voor te vinden is. Of anders, na een week, pak ik het ding met een engelse sub...

high-q

Thanks voor het posten, super goed werk! Zet volg ff aan om er later mee aan de slag te kunnen  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jowi

ja het is natuurlijk wel heel specifiek voor hoe IK dingen doe, maar ik kan me voorstellen dat anderen dit ook een fijne werkwijze (gaan) vinden. En natuurlijk kan iedereen eea aanpassen :)

dennism

Ik zit nog met wat problemen met mijn huidige database en renames. Als ik deze common.py gebruikt loopt alles in de soep qua downloaded quality, niet fijn met een database met 20+ series. Ik denk dat ik het script moet ombouwen zodat de originele qualities er in staan, en dan enkel de extra qualities die Jowi heeft toegevoegd moet toevoegen.

jowi

Ik heb het ook achteraf gedaan hoor... hij hernoemd bij mij bij een rescan keurig de oude qualities naar die ik er van heb gemaakt...

torx

Klinkt allemaal erg goed zoals je sabnzb en sickbeard aangepast hebt.
Momenteel gebruik ik deze combi ook en probeer de bestandjes die je aangepast hebt in te voegen maar ik kan maar niet vinden waar die thuis horen. Kan je me iets verder op weghelpen?
Als het mogelijk is, een iets duidelijkere omschrijving waar de aangepaste bestandjes naar toe gekopieerd dienen te worden. (Heeft me uren gekost maar kan het echt niet vinden)

Gr Theo

jowi

De common.py vervangt de common.py van sickbeard.
De scripts uit script.zip komen in sabnzb's 'scripts' folder.

torx

Bedankt voor je uitleg.
Maar het lukt me niet om de bestanden te vinden.
Ik heb beide programma's geinstalleerd op windows 7.
Kan het zijn dat het bij een windows installatie allemaal net even anders werkt?

jowi

Ik vermoed dat je onder windows gewoon een executable hebt voor sickbeard, en geen verzameling losse python scripts zoals onder linux... de postprocessing voor sabnzb is ook in python gemaakt en zal dan onder windows waarschijnlijk ook niet werken, ik neem aan dat er geen python interpreter meegeinstalleerd wordt... is er iemand die weet wat voor taaltje je voor postprocessing script onder windows moet gebruiken? Gewoon .NET? Dan bouw ik het ding wel effe om ;)

dennism

Er is ook Python voor Windows:

http://www.python.org/download/releases/

Ik weet echter niet of deze installeren het direct mogelijk maakt om Sab deze Pthyon te laten uitvoeren.

jon81

Dat ziet er super uit  :worship:

Ik ga het binnenkort eens proberen instellen op mijn nas, kan ik het ook ergens aanpassen, zodat er gelijk naar Engelse ondertitels gezocht wordt?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

jowi

#46
Quote from: jon81 on September  3, 2012, 14:30:03
kan ik het ook ergens aanpassen, zodat er gelijk naar Engelse ondertitels gezocht wordt?
Als je in de normalize.py de vlag 'PREFER_DUTCH_SUBS' veranderd van True naar False zal er alleen naar engelse subs gezocht worden.


#subtitles
PREFER_DUTCH_SUBS = False

jon81

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

jowi

#48
Quote from: torx on September  2, 2012, 22:49:53
Ik heb beide programma's geinstalleerd op windows 7.
Kan het zijn dat het bij een windows installatie allemaal net even anders werkt?
Ik zal sabnazb en sickbeard ook even onder windows installeren en kijken wat er mogelijk is.

*edit*
Sabnzb/windows zo te zien geen probleem, maak ergens een script folder aan, zet de .py files er in en je kunt ze zo te zien gebruiken.
Sickbeard/windows ander verhaal, er is wel diep verstopt een zip file waar zo te zien een soort van pre-compile common.py in staat, maar die kun je niet zomaar vervangen met wat ik hier heb. Zal nog even verder zoeken... misschien met de python compiler van dennis hierboven, even wat truken...

torx

Bedankt dat je hebt gekeken, zodra ik tijd heb ga ik het ff proberen met sabnzb.