KPN Epic FAIL

Started by J.A.F._Doorhof, August 1, 2012, 17:38:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  3, 2012, 09:27:11
Probleem met fiber is de graafafstand, is zoals je al aangeeft in je PM 41mtr en daar vragen ze de hoofdprijs voor.
Totale kosten zouden op 1 jaar ongeveer 100x zo hoog zijn als ADSL met dezelfde snelheid (via pairbonding).

Zitten er niet meer bedrijven in de straat die dat ook willen? Dan zou je de kosten kunnen delen.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

De bedrijven zitten hier allemaal redelijk ver van elkaar af qua graaf afstand, directe beuren zitten bv 40-50mtr verder op.
Er loopt een dikke ader door de straat dat is bekend maar die is niet geschikt is ons verteld dus moet het vanuit de centrale komen en die is 2300mtr verder op.
De 41 mtr afstand was via 1 provider mogelijk even uit mijn hoofd (die we gevraagd hebben) en die kosten waren zo bizar hoog dat we er maar even over gedacht hebben, de graafkosten waren nog wel te doen (ik dacht rond de 3500-4000) maar de maandelijkse lasten waren belachelijk hoog in vergelijk met wat je kreeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  3, 2012, 10:16:42
De bedrijven zitten hier allemaal redelijk ver van elkaar af qua graaf afstand, directe beuren zitten bv 40-50mtr verder op.
Er loopt een dikke ader door de straat dat is bekend maar die is niet geschikt is ons verteld dus moet het vanuit de centrale komen en die is 2300mtr verder op.
De 41 mtr afstand was via 1 provider mogelijk even uit mijn hoofd (die we gevraagd hebben) en die kosten waren zo bizar hoog dat we er maar even over gedacht hebben, de graafkosten waren nog wel te doen (ik dacht rond de 3500-4000) maar de maandelijkse lasten waren belachelijk hoog in vergelijk met wat je kreeg.

Jammer, bij ons is goed ADSL leverbaar (40/4 max) maar op het eind vh industrieterrein haalde men nauwelijks 10/1. Lastig als je bedrijven hebt met 40-50 man in dienst dus die hebben toen samen de kosten gedeeld vandaar mijn opmerking. Komt er nu een nieuwe bij dan heeft hij mazzel want het glas ligt er al.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dennism

Net even dit topic doorgelezen, veel standaard KPN fail die je zakelijk zeer regelmatig tegen komt, verkeerde lijnen die opgezegt worden, administratie die niet klopt bij KPN zodat het verkeerd opgeleverd wordt e.d. Je ziet gewoon dat KPN een groot bedrijf is, waarbij misschien de fout percentages laag zijn echter foutjes toch regelmatig voorkomen helaas.

Linebondig kan inderdaad een uitkomt zijn, echter denk ik dat ik even zoveel cases heb gezien waar het een verbetering bracht, dan wel cases waar het totaal niets hielp.

Wat ik echter niet echt snap daar aangegeven wordt dat Internet voor jullie zakelijk van vitaal belang is dat je er:

1. Geen (zakelijk) contract lijkt te zijn met een goede SLA.
2. Er geen 2de (al dan niet tragere) verbinding is als failover, met een dual wan router is dit eenvoudig te realiseren.

Hier kun je toch een boel frustratie mee voorkomen in dit soort situaties.

Hanky Panky

Quote from: dennism on August  6, 2012, 17:32:05
Net even dit topic doorgelezen, veel standaard KPN fail die je zakelijk zeer regelmatig tegen komt, verkeerde lijnen die opgezegt worden, administratie die niet klopt bij KPN zodat het verkeerd opgeleverd wordt e.d. Je ziet gewoon dat KPN een groot bedrijf is, waarbij misschien de fout percentages laag zijn echter foutjes toch regelmatig voorkomen helaas.

Veel handelingen met een klein of gemiddeld fout-percentage geeft bij een club als KPN alsnog een paar duizend fuck-ups per jaar  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Oh trust me, na dot debacle komt er een backup plan.
We zitten al meer dan 10 jaar bij tele2 en nog nooit een dag zonder internet gezeten en dat is als het ware mee gegroeid. Nu we dit meemaken komt er een failsafe met een dual wan router.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  6, 2012, 22:42:18
Oh trust me, na dot debacle komt er een backup plan.
We zitten al meer dan 10 jaar bij tele2 en nog nooit een dag zonder internet gezeten en dat is als het ware mee gegroeid. Nu we dit meemaken komt er een failsafe met een dual wan router.

Internetagentur Schott bringt satellitengestützte Breitbandlösung  ?Backup? für 3,95 ? monatlich in den Markt

Zielgruppe Rechen- und Notfallzentren, IT-Systemhäuser, staatliche Institutionen und Unternehmen ? Situation der veralteten Stromnetze in Sicherheitsanalysen für Internet- und Telefonie-Infrastrukturen einkalkulieren ? Unabhängige Lösung von terrestrischen Anbindungen 

Bischberg, 6. August 2012 - Die Wahrscheinlichkeit großflächiger Strom-Blackouts steigt angesichts der Belastungen der veralteten deutschen Netze von Tag zu Tag. Dieses immer ernstere Problem muss jeder IT-Verantwortliche einkalkulieren, dessen Infrastruktur von funktionierenden Breitband- und Telefonanschlüssen abhängig ist. Eine besonders interessante, preiswerte und vor allem von terrestrischen Infrastrukturen völlig unabhängige Lösung bietet jetzt die Internetagentur Schott mit dem neuen satellitengestützten Dienst ?Backup?. Für 3,95 ? im Monat steht für den Notfall eine schnelle Internetverbindung mit bis zu 10 Mbit/s im Download und bis zu 2 Mbit/s im Upload sowie Telefonie bereit. Weitere Kosten fallen erst an, wenn ?Backup? tatsächlich für Datenverkehr genutzt wird. Dieser schlägt dann mit 10 ? je GB zu Buche. 

Der Dienst könnte zudem auch für Unternehmen und Nutzer interessant sein, die nur sporadisch Internetzugänge benötigen, wie etwa Baufirmen, Betreiber von Wind- und Solarparks oder Eigentümer von Wochenendhäusern. Die erforderliche Hardware besteht aus einer 77cm Satellitenantenne mit Sende- und Empfangseinheit sowie einem Modem für den Anschluss an Rechner.  Die einmaligen Anschaffungskosten liegen bei 299,00 ?. Alternativ bietet Schott hierfür auch günstige Mietmodelle an. Für den Dienst ?Backup? setzt Schott auf den für leistungsstarke IP-Dienste konzipierten Eutelsat-Satelliten KA-SAT, der mit seinen 82 Spotbeams auf einen Datendurchsatz von mehr als 90 Gbit/s kommt.       

Internetagentur Schott


J.A.F._Doorhof

Probleem is dat ik de nl dealer nu al een paar keer gemaild heb maar 0,0 reactie krijg, op hun site is bijvoorbeeld ook geen freezone etc. Net alsof ze sinds 2010 niets meer geupdate hebben.

We zitten eraan te denken om nu maar gewoon 2 abbos te nemen en via een dual wan router alles te koppelen, schotel valt in principe jammer genoeg uit ivm de datalimiet, en de 600ms ping. Het backup plan klinkt wel erg interessant, maar voor rond de 10.00 per maand heb je een continue verbinding bij een goedkope provider. En die kun je combineren met de snelle verbinding en ook weer wat extra snelheid voor de upload eruit halen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  7, 2012, 08:17:42
Probleem is dat ik de nl dealer nu al een paar keer gemaild heb maar 0,0 reactie krijg, op hun site is bijvoorbeeld ook geen freezone etc. Net alsof ze sinds 2010 niets meer geupdate hebben.

We zitten eraan te denken om nu maar gewoon 2 abbos te nemen en via een dual wan router alles te koppelen, schotel valt in principe jammer genoeg uit ivm de datalimiet, en de 600ms ping. Het backup plan klinkt wel erg interessant, maar voor rond de 10.00 per maand heb je een continue verbinding bij een goedkope provider. En die kun je combineren met de snelle verbinding en ook weer wat extra snelheid voor de upload eruit halen.

Dit is een oplossing die wij ook veel wegzetten bij klanten. 1x een snelle verbinding (bijv max mogelijk wanneer betaalbaar) en dan inderdaad een 2de verbinding van 10/20 euro in de maand erbij waar in princiepe bij een storing in ieder geval de hoofdprocessen binnen het bedrijf op door kunnen draaien. O.a. Sonicwall heeft hier zeer mooie apparatuur voor welke ook nog eens relatief makkelijk te beheren is, denk misschien zelfs de beste webinterface welke ik gezien heb op MKB en hoger apparatuur. Deze hebben vaak zelfs nog een USB poort zodat je er zelfs wanneer echt nodig er een USB dongle geplaatst kan worden als 3de failover bij bijvoorbeeld landelijke ADSL storingen, kabelbreuk en dat soort zaken.

Denk er echter wel aan dat wanneer het om de download/upload je totale capaciteit wel omhoog gaat, maar dat je maximale upload/download niet omhoog gaat. Daar de individuele datastromen of via verbinding 1 gaan, of via verbinding 2.

J.A.F._Doorhof

Stomme is dat we voor klanten vaak een "noodoplossing" adviseren (en aanleggen) met dual wan routers, maar het zelf dus niet hebben.
Dat is het nadeel van als alles goed werkt en je groeit erin, pas als je gaat upgraden gaat het mis.....

Maar goed.
We lossen het wel weer op.

Dongles hebben we inderdaad, en tetheren via de iPhone gaat goed, alleen data limieten :D

We hebben ondertussen ook al een andere lijn aangevraagd dus die word zometeen gekoppeld.

De deling is me bekend, vooral voor uploads is het voor ons echter wel erg handig aangezien dit vaak allemaal kleinere bestanden zijn, we werken zelden meer met zip files, nagenoeg alles komt voor de klant netjes in mappen te staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  7, 2012, 08:17:42
Probleem is dat ik de nl dealer nu al een paar keer gemaild heb maar 0,0 reactie krijg, op hun site is bijvoorbeeld ook geen freezone etc. Net alsof ze sinds 2010 niets meer geupdate hebben.

We zitten eraan te denken om nu maar gewoon 2 abbos te nemen en via een dual wan router alles te koppelen, schotel valt in principe jammer genoeg uit ivm de datalimiet, en de 600ms ping. Het backup plan klinkt wel erg interessant, maar voor rond de 10.00 per maand heb je een continue verbinding bij een goedkope provider. En die kun je combineren met de snelle verbinding en ook weer wat extra snelheid voor de upload eruit halen.

Oh waar heb je adsl voor een tientje per maand? De laatste jaren zijn met de concentratie de adsl abo's alleen maar duurder geworden.

Huur van het tweede paar zal geen tientje meer ijn, zoals vroeger voor de eerste unbundled line, maar toch?

Voordeel van de satelliet back-up is dat als de stroom uitvalt, je local exhange (de telefoon centrale) ook uitvalt en je dus zonder internet en telefoonie zit. Deze centrale zit in Duitsland, dus die draait door en jouw back-up heeft natuurlijk ook een UPS en/of generator en jij werkt door terwijl het bedrijventerrein leegloopt;-). Speel je die middag of avond maar geen COD;-).

NL dealers, tja dat is altijd een gebed zonder end geweest, voor zowel Tooway (en voorlopers) als Astra Connect (en voorlopers). Zie je PM box voor contact adres van deze Duitse aanbieder (de oprichter en baas). Deze is niet puur een reseller van Skylogic (Eutelsat's Broadband sdochter in Italie), maar heeft een eigen gateway en door de eigen afhandeling kunnen ze dus abo's zonder data limiet leveren. Ze leveren ook buiten Duitsland, maar dan krijg je volgens de website geen 'gratis' Duits IP/telefoonnummer.

Ik heb geen ervaring met deze aanbieder of de (Duitse) resellers van Tooway of Astra Connect. Dus je moet echt zelf beoordelen of dit iets voor je is.

meelzs

Ik durf het bijna niet te vragen... Het is inmiddels 8-8. Werkt het al?
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

Ongelofelijk, nu word het weer 13 Augustus.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Etiennevh

Frank,

Zolang je gebruik blijft maken van consumentenverbindingen is mijn ervaring dat je ook weinig invloed op de opleverdatum hebt. Het zou zo maar kunnen dat het nog een paar weken duurt, 80% van de technische consumentenclub van KPN is volgens mij vrij in de bouwvak, alleen voor 3e en 4e lijns storingen zijn ze volgens mij aanwezig.

En vervolgens kom je na de bouwvak weer in de rij, op volgorde van wie er het laatst voor de bouwvak zou worden opgeleverd.

Dat is vaak de ellende als je geen SLA op je lijn hebt. Ik zou in ieder geval niet te veel hopen dat hij het de 13e wel doet.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

J.A.F._Doorhof

Ze vertellen ons ook nu pas dat de oude provider waarschijnlijk nog werkt....
Modem weer terug gevraagd en werkt inderdaad nog.
Stond al klaar voor verzenden, viel wel uit op de eerste dag dus ik ging ervan uit dat ook echt afgelopen was en zou het modem dus ook terug sturen, blij dat ik dat nog niet gedaan heb.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Geert

#43
Ik heb je ervaringen met KPN nog eens doorgelezen. Zeer herkenbaar door hetgeen ik er zelf van mee heb gemaakt in het verleden. Zoals ik al eerder zei......het is net een lachfilm met jezelf in de hoofdrol. Aangezien ik deze keer zelf niet de hoofdrol heb moest ik er af en toe smakelijk om lachen. Hoop voor jou dat het op korte termijn goed komt.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SpeedyAndré

Werken al die experia boxen inmiddels?
Volgens mij is opzeggen bij Kpn net zo'n drama als iets bestellen  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Etiennevh

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 14, 2012, 18:29:17
Update in post 1.
Daar was ik al bang voor. Wellicht toch voor een ander medium kiezen? Glas etc. 4G gaat tot dusverre een vermogen kosten dus ik zou daar de eerste 3 jaar nog niet op gokken.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Erik

kun je ze niet aansprakelijk stellen voor geleden schade?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Etiennevh

Quote from: Erik on August 14, 2012, 19:07:45
kun je ze niet aansprakelijk stellen voor geleden schade?
Ik verwacht het niet, ik denk dat je als antwoord terugkrijgt dan had je maar een zakelijke lijn moeten nemen voor een zakelijke toepassing. Dan heb je deze rompslomp niet.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview