sub in wandmeubel/-kastje

Started by Dirk, July 28, 2012, 10:53:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Welke amp staat er nu juist op? En kan je via de DSP een linkwitz transform uitvoeren (onder het motto 'je kan het maar een keer proberen')?


Dirk

Quote from: morca on August 20, 2012, 18:03:31
Hij heeft een DAP en een SMS van velo  ;)
Effe terug lezen  :D
er hangt idd een vrij potente (maar spotgoedkope) Stage-Amp 2.2 op in combinatie met een SMS-1.
Die wordt wslk binnenkort wel vervangen door een DSPeaker Dual Core, als de Belgische importeur me eens terugmailt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Timvg

Quote from: Dynky on August 20, 2012, 18:08:28
er hangt idd een vrij potente (maar spotgoedkope) Stage-Amp 2.2 op in combinatie met een SMS-1.
Die wordt wslk binnenkort wel vervangen door een DSPeaker Dual Core, als de Belgische importeur me eens terugmailt ;)

Lees ook eens in over minidsp (in a box), superhandig dingetje i.s.m. REW (meetprogramma, gratis)!

Dirk

Quote from: Timvg on August 20, 2012, 18:21:53
Lees ook eens in over minidsp (in a box), superhandig dingetje i.s.m. REW (meetprogramma, gratis)!
minidsp ken ik (in de zin dat ik me er al over ingelezen heb), maar de functionaliteit die een Dual Core biedt is voor mijn situatie wel interessant, met name dat hij ook inzetbaar is als preamp met remote...da's in combinatie met wat oudere vintage amps wel handig ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

wel, de 12W7 bevalt me dusdanig goed dat ik vandaag maar een broertje voor hem ga halen... keep u posted  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

hhahahaha dat meen je niet,
beregoed bezig  :thumbs-up:

Ik heb ook erg veel schik van me W3,s beneden,vd week nog iets bijgeregeld en even the Bub en Diana krall geluisterd.
Maar de contrabas leek al aardig in de kamer te staan ipv oenk oenk .

Nou zit ik alleen wel weer te denken om beneden die kist te vervangen door een gepoorte,weer van beide 1 zeg maar  :music:
Het voegt toch iets toe mits helemaal perfect afgesteld.

Dirk

en ondertussen staat hij hier naast me op tafel, een 10W7  ;D

die gaat in het meubeltje komen (had me vergist in de diepte vd 12" dus dat kwam niet 100% lekker uit), wat maakt dat ik straks nog wel wat nieuws moet gaan maken om de 12W7 in te steken.
en uiteindelijk ga ik dus draaien met een 2.2 setup.
de amp en processing kan het toch aan, dus het leek me een te mooie kans om één en ander niet uit te proberen, zeker omdat de prijs vd beide JL's interessant genoeg was.

de kunst wordt alleen het allemaal "onzichtbaar" te houden  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

Ok je slaat flink aan de JL,s opeens,mooi dat ze je zo goed bevallen.
Ik heb nog nooit een W7 gehoord,vraag me af wat het verschil in SQ is tov mijn unit,s.

Toppie,nog veel bouw een luisterplezier,onzichtbaar is goed ,als het maar hoorbaar JL,s zijn  ;)

wupsie

Quote from: morca on August 22, 2012, 12:36:06
hhahahaha dat meen je niet,
beregoed bezig  :thumbs-up:

Ik heb ook erg veel schik van me W3,s beneden,vd week nog iets bijgeregeld en even the Bub en Diana krall geluisterd.
Maar de contrabas leek al aardig in de kamer te staan ipv oenk oenk .

Nou zit ik alleen wel weer te denken om beneden die kist te vervangen door een gepoorte,weer van beide 1 zeg maar  :music:
Het voegt toch iets toe mits helemaal perfect afgesteld.

Goed bezig kerel, er moet MEER gebouwd worden :) :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Dirk

om het overzicht een beetje te bewaren (voor mezelf) en identieke posts in 2 draadjes te vermijden (heb ik zelf een beetje een hekel aan), ga ik de verdere ontwikkelingen vwb deze subs in m'n eigen draadje posten, dus die vind je nu hier

thx alvast voor alle tips die ik hier heb gekregen !  :thumbs-up:


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea