Mijn Stereo/HT set

Started by Exxar, July 17, 2012, 12:07:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Exxar

Hallo,

Ik ben Kevin, en al een tijdje geregistreerd op dit forum, maar het werd toch eens tijd om mij en mijn set voor te stellen.

Sinds eind 2011 ben ik de trotse eigenaar van een Marantz PM15S2 versterker, SA15S2 cdspeler en Monitor Audio RX8 set, aangevuld met een Mede8er 500X2 mediaspeler, Sony BDP S370 Blu-ray speler, Cambridge Audio Dacmagic en sinds begin dit jaar een Marantz NR1402 receiver.
De Dacmagic wordt enkel nog gebruikt om een oude HP laptop's usb om te zetten naar Optisch digitaal, wat dan door de Marantz cdspeler wordt omgezet.


John Wx

Quote from: Exxar on July 17, 2012, 12:07:30
Hallo,

Ik ben Kevin, en al een tijdje geregistreerd op dit forum, maar het werd toch eens tijd om mij en mijn set voor te stellen.

Sinds eind 2011 ben ik de trotse eigenaar van een Marantz PM15S2 versterker, SA15S2 cdspeler en Monitor Audio RX8 set, aangevuld met een Mede8er 500X2 mediaspeler, Sony BDP S370 Blu-ray speler, Cambridge Audio Dacmagic en sinds begin dit jaar een Marantz NR1402 receiver.
De Dacmagic wordt enkel nog gebruikt om een oude HP laptop's usb om te zetten naar Optisch digitaal, wat dan door de Marantz cdspeler wordt omgezet.



die set heb ik vaker gezien maar waar ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

frank2

ziet er heftig uit, heb je ook een overzichtsfoto?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Exxar

Quote from: John Wx on July 17, 2012, 12:35:09
die set heb ik vaker gezien maar waar ?

Jah, ik ben jou ook al eens eerder ergens tegengekomen ;)

Exxar

Vandaag is het hifirek van Jouw Hifi binnengekomen.
Ziet er nu toch een stukje beter uit  :)








Alleen is de PM15S2 te diep om de banaanstekkers op de "gewone" manier aan te sluiten. Dan maar langs boven.
Maar nu kan ik wel de sub niet meer via de high level aansluitingen gebruiken. Daar ga ik morgen nog iets voor zoeken.

Jumping Jack

Heeft de montage aan het plafond een specifieke reden?  :hehe:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Exxar

Hu?
Bij mij staan de foto's goed hoor.

Daarnet wel wat problemen gehad omdat photobucket de foto's 90° gedraaid had.

Jumping Jack

Bij mij staat de eerste op z'n kop (iPad)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

#8
Quote from: Jumping Jack on January 14, 2013, 20:43:06
Bij mij staat de eerste op z'n kop (iPad)...
Keer je ipad eens om. ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Exxar

Quote from: Jumping Jack on January 14, 2013, 20:43:06
Bij mij staat de eerste op z'n kop (iPad)...

Hé, op mijn iPhone ook!  :crazy:

kathos

mooie toestellen, zeker die Marantz combi  8)
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Jumping Jack

Quote from: Exxar on January 14, 2013, 20:47:29
Hé, op mijn iPhone ook!  :crazy:

Ha, op de pc (werk) staan ze wel goed  :crazy:...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Exxar

Quote from: kathos on January 15, 2013, 12:29:15
mooie toestellen, zeker die Marantz combi  8)

Ja hé, zelfs als hun discobarlampen branden zijn ze nog keimooi  :)

Exxar


Exxar

Oké, misschien toch even dit topic wat verder aanvullen, aangezien mijn HT/luisterkamer klaar is, op wat aanpassingen voor de akoestiek na.






Ondertussen hangt er achter de zetel wel al een kader, maar er zal meer nodig zijn om de akoestiek in de kamer naar een bevredigend niveau te tillen.

Momenteel is dit de beste meting die ik krijg met een Umik-1 en REW, na veel schuiven en draaien.




Ik heb mij ondertussen al laten gaan en heb een Auralex project 2 set gekocht. Deze wordt normaal dinsdag geleverd, en hopelijk ga ik er dan al wat mee kunnen experimenteren. Het zal zeker geen kwaad kunnen om de hoeken van de kamer van een bass trap te voorzien, en waarschijnlijk kan de muur achter de luidsprekers ook wel wat demping gebruiken, net als het plafond.

Het klinkt misschien raar, maar ik kijk er wel naar uit om een en ander te kunnen proberen en telkens na een verandering weer een meting te doen met REW.

Exxar

Vandaag maar beslist om toch een andere sub te kopen: een SVS

Binnenkort zullen mijn BK XXLS400 en mijn BK XLS200 dus tekoop staan.

Exxar

#16
En ondertussen heb ik de hele setup van de kamer 90° gedraaid. Foto's volgen nog, maar de sub staat nu op de beste (mogelijke) plaats, en het geluid in stereo klinkt een stuk beter nu ik de zetel wat verder van de luidsprekers heb staan.
Wel leuk om de reacties van vrienden te zien als ze zien dat de sub op een verhuiswagentje staat en op alle mogelijke plaatsen in de kamer gemeten wordt....  ;D


Maar moraal van het verhaal: als je moeite hebt om een echt lekker geluid te krijgen, niet bang zijn om eens de hele opstelling overhoop te gooien en opnieuw te beginnen.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maikel_audionerd

Mooie set heb je. Benieuwd naar de nieuwe setup-foto's
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0