Marantz SR6004 knipperend stand-by (doet het nog wel na reset)

Started by bsmpower, June 30, 2012, 20:38:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bsmpower

Ongeveer een week geleden had ik kort een probleem met mijn receiver. Na een harde plof uit de luidsprekers leek alleen de center speaker het nog te doen. Na een herstart van de receiver en wat switchen tussen verschillende surround opties deed alles het weer. De hele week geen problemen tot ik vanochtend de receiver aan zet en een rood lichtje knippert bij de aan/uit knop (standby). Op internet opgezocht wat het kon zijn, en nu lijkt het vaak voor te komen bij bepaalde Marantz modellen. De receiver schakelt zichzelf voor de zekerheid uit ivm teveel stroom en/of een circuit probleem? Ook hoor ik verhalen over overhitting.

Bij de meeste mensen blijft de Marantz echter hangen in deze stand en krijgen ze hem niet meer tot leven. Die van mij doet het echter wel gewoon weer na een reset (door 3 knoppen tegelijkertijd in te drukken). Het probleem deed zich vanochtend voor toen de receiver ruim 10 uur uit stond, dus overhitting kan het niet zijn. De hele dag ben ik vandaag verder niet thuis geweest en bij het aandrukken van de receiver deze avond weer hetzelfde probleem. Als ik de receiver echter nu uit zet en na 5 seconden weer aan heb ik ook geen problemen.

Ik heb nu dus geen flauw idee wat het kan zijn. Mogelijk de receiver (geen overhitting), de luidspreker(s) (ze doen het nu gewoon dus niet stuk), stekker niet goed aangesloten (hoe zou dat kunnen, heb ze al maanden niet aangeraakt). Ik ben benieuwd of jullie ideeën hebben wat ik zou kunnen doen. Ik heb helaas geen auto en kan de receiver dus niet eenvoudig naar de winkel brengen (Smits Arnhem). Als het goed is heb ik 3 jaar fabrieksgarantie indien ik de receiver heb gekocht bij een geautoriseerde Marantz dealer. Weet iemand of Smits dit is?

p.s. Morgen de receiver toch maar uit mijn kast halen om alle stekkers te controleren en opnieuw te pluggen.
p.p.s. ik lees net het volgende: "Also, is the power ring light blinking at 2x/sec (speaker wire or playing 4Ω speakers too loud) or more rapidly at 8x/sec (amp failure)?". Die van mij knippert redelijk langzaam, dus mogelijk iets mis met de luidspreker kabels.

rexp

Eerst je bekabeling checken. Er kan na verloop van tijd best iets losgeraakt zijn.

Ik zou me wel zorgen maken over die plop. Klinkt als de Pop Of Death waar de 5004 en 6004 last van hadden.

Waar haal jij de 3 jaar fabrieksgarantie vandaan?
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

high-q

Ik heb beide problemen onlangs nog gehad op mijn SR8002. Bij het langzaam knipperen van de powerled is er nog niks ernstigs aan de hand en is de receiver in protection-mode gesprongen. Ik heb toen volgens de handleiding alles los gekoppeld, de receiver met een netsnoer op een ander stopcontact aangesloten en met de remote weer aan gezet.

Een week later had ik weer problemen met de receiver en brandde de powerled snel: Failure dus. Achteraf bleek het centerkanaal stuk te zijn. Heb de receiver toen via een geautoriseerde dealer opgestuurd voor een reparatie.

Succes!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

nielvm

Ik heb dit met mijn marantz sr6004 ook een tijdje gehad. Soms 1 keer per maand, soms meerdere keren per dag. Ook heel onverklaarbaar wanneer dit gebeurde, kon ook geen overhitting zijn ofzo...

Dit probleem is vanzelf weggegaan. Is nu zeker al 6 maanden dat hij zonder problemen speelt... Mijn gok is dat dit met de stroomtoevoer te maken had in ons vorig huis. Daar plopte de subwoofer ook even wanneer het licht aan/uit gedaan werd. Nu in de nieuwe woonst met (uiteraard) betere stroomvoorziening nog geen van beide problemen meegemaakt.

Speelt jouw versterker ook gewoon nadat je hem gereset hebt?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

bsmpower

De receiver doet het weer als ik reset ja. Vanochtend heb ik de receiver eerst aangezet, en daarna de tv en digitale tv kastje. Toen deed ie het in 1 keer. Misschien heeft het inderdaad iets met stroom te maken want (redelijk lang geleden) hebben we eens een behoorlijke stroomstoring gehad (alle stoppen er uit geknald + de hoofdstop) en sindsdien weinig vertrouwen in ons elektriciteit netwerk. Maar goed, wel vreemd dat het soms opspeelt. Ik kijk het nog even aan, mocht het te vaak gebeuren dan zal ik alles eens goed controleren. Gisteren wel regelmatig de hitte van de receiver getest door mijn hand er op te leggen. Ik moet zeggen dat ie behoorlijk warm wordt (kan mijn hand er nog net opleggen). Mogelijk is dit altijd al het geval geweest en valt het me nu pas op? Ik krijg iig geen meldingen op het display.

Over de 3 jaar garantie: http://www.marantz.nl/nl/Support/Pages/ServiceInformation.aspx (vanuitgaande dat de SR6004 een Premium product is?)
Over de "plop": dit is 1x gebeurt. In tegenstelling tot de verhalen op internet doet mijn receiver het nog steeds, dus vraag me ook af of het DE "plop of death" is...

rexp

De SR's vallen helaas niet in de Premium range. Dat zijn de huidige 11 en 15 series.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Xander32

Quote from: bsmpower on July  1, 2012, 11:43:13
De receiver doet het weer als ik reset ja. Vanochtend heb ik de receiver eerst aangezet, en daarna de tv en digitale tv kastje. Toen deed ie het in 1 keer. Misschien heeft het inderdaad iets met stroom te maken want (redelijk lang geleden) hebben we eens een behoorlijke stroomstoring gehad (alle stoppen er uit geknald + de hoofdstop) en sindsdien weinig vertrouwen in ons elektriciteit netwerk. Maar goed, wel vreemd dat het soms opspeelt. Ik kijk het nog even aan, mocht het te vaak gebeuren dan zal ik alles eens goed controleren. Gisteren wel regelmatig de hitte van de receiver getest door mijn hand er op te leggen. Ik moet zeggen dat ie behoorlijk warm wordt (kan mijn hand er nog net opleggen). Mogelijk is dit altijd al het geval geweest en valt het me nu pas op? Ik krijg iig geen meldingen op het display.

Over de 3 jaar garantie: http://www.marantz.nl/nl/Support/Pages/ServiceInformation.aspx (vanuitgaande dat de SR6004 een Premium product is?)
Over de "plop": dit is 1x gebeurt. In tegenstelling tot de verhalen op internet doet mijn receiver het nog steeds, dus vraag me ook af of het DE "plop of death" is...
Neem even contact op met de leverancier/daar war ji de SR gekocht hebt - allicht garantie/coulance. Anders zelf even met de receiver naar Audioservice te Elst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

M:iNdO

Ik heb sinds 11 dagen geleden ook hetzelfde probleem denk ik.
Mijn Marantz SR6004 is ook spontaan uitgevallen en doet niets meer. Alleen het stand-by knopje knippert snel achter elkaar.
De speakers+bekabeling gecontroleerd etc. en zelfs alle kabels etc. losgekoppeld en gekeken of die het toen wel deed maar helaas.......

Heb al gelijk contact gezocht met de winkel waar ik het apparaat gekocht heb (HiFi Corner) maar 11 dagen later zit ik nog steeds met een defecte Marantz en ben ik geen steek verder gekomen. Sorry dat ik het moet zeggen maar tot op heden ben ik zeker niet te spreken over hun zogenaamde "service". Ik moet er zelf constant achter aan zitten anders gebeurt er niets. Uiteindelijk werd mij gezegd dat ik zelf een RMA formulier moest aanvragen en dat heb ik direct gedaan. Dat is ongeveer al 3 dagen geleden en nog steeds geen formulier ontvangen of een bericht (dat gaat toch gewoon via de mail/digitaal?).

Vandaag zelf maar weer gebeld en kreeg ik te horen dat de persoon die hier over gaat niet op zijn plek zat maar ik zou teruggebeld worden. Nog niets gehoord......

Ik word er langzamerhand wanhopig van, 11 dagen lang zonder receiver en nog weet ik niet wat er scheelt etc.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Probleem heb ik zelf inmiddels opgelost! Op een ander forum ben ik er achter gekomen hoe ik een reset kon doen (3 knoppen ingedrukt houden). Dit heeft gewerkt en de receiver doet het weer!

Ik ben blij maar niet blij met de "service" van HiFi Corner. Vandaag zou ik bv. teruggebeld worden (nadat ik weer gebeld heb) maar dat is ook niet gebeurd.

Belangrijkste is dat ie het weer doet :)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

bsmpower

Mijn probleem is na weken weer terug. Nu is het echter goed mis... de 3-knoppen reset werkt niet meer. Hij gaat aan, laat even het display zien en schakelt bijna meteen weer uit. Inmiddels de receiver uit de kast gehaald en alle kabels eruit (behalve de stroom uiteraard). Nog steeds hetzelfde probleem. Hebben jullie nog een idee wat ik kan doen?!?

Ik begin nu een beetje zenuwachtig te worden als ik bedenk dat ik het ding net 2,5 jaar heb en er 1000,- voor heb betaald  :'(. Wegbrengen is op dit moment (nog) geen optie want heb geen auto. Als het echt niet anders kan moet ik maar wat regelen. Morgen voor de zekerheid Smits eens bellen waar ik hem vandaan heb.

KillerbeeNL

Quote from: bsmpower on August  1, 2012, 20:10:34
Mijn probleem is na weken weer terug. Nu is het echter goed mis... de 3-knoppen reset werkt niet meer. Hij gaat aan, laat even het display zien en schakelt bijna meteen weer uit. Inmiddels de receiver uit de kast gehaald en alle kabels eruit (behalve de stroom uiteraard). Nog steeds hetzelfde probleem. Hebben jullie nog een idee wat ik kan doen?!?

Ik begin nu een beetje zenuwachtig te worden als ik bedenk dat ik het ding net 2,5 jaar heb en er 1000,- voor heb betaald  :'(. Wegbrengen is op dit moment (nog) geen optie want heb geen auto. Als het echt niet anders kan moet ik maar wat regelen. Morgen voor de zekerheid Smits eens bellen waar ik hem vandaan heb.

Terug naar Smits en uitleggen dat een versterker een verwachte levensduur heeft die minimaal rond 6 jaar is.

Niet laten afschepen met een tel.nr van Marantz.

En in het uiterste geval Smits aanschrijven met een aangetekende brief en daarin je beroepen op je recht als consument op verwachtte levensduur van deze versterker
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HermanW.

is Marantz wel zo'n betrouwbaar merk vandaag de dag. Ik lees hier op het forum toch best vaak over problemen bij Marantz. Over concerngenoot Denon of Yamaha lees je dit zelden

negotiata

Quote from: HermanW. on August  1, 2012, 22:48:17
is Marantz wel zo'n betrouwbaar merk vandaag de dag. Ik lees hier op het forum toch best vaak over problemen bij Marantz. Over concerngenoot Denon of Yamaha lees je dit zelden

Omdat er van die rotzooi niet veel word verkocht ?

- To be or not to be, thats the question -

bsmpower

Even een update: Smits Arnhem heeft mij extra garantie verleend en ik heb hem vorige week donderdag weggebracht. Het zou 6-8 weken duren maar ik werd vandaag al gebeld dat ie gerepareerd was  :clapping:. Ik heb nog gevraagd wat er precies aan de hand was, en ze hebben een redelijk aantal "bruggen" (?) vervangen, wat andere kleine zaken en een software update. Omdat ik niet in de buurt van Arnhem woon wordt de receiver dinsdag verstuurd. Ik ga er vanuit dat ie dan weer lange tijd meegaat. Heb sowieso nog 3 maanden reparatie garantie.

polairr

Het volgende gedaan en alles werkt weer.

I have got a sr6004 from a friend, with the same symphtom. The
power led is flashing fast..(2x per second). So i investigate in Internet. There was 2 tracks i ve found. So, the first Series has an Dimension failure of a resistor. I Downloaded the Service Manual. Its the Resistor R211 who will be distorted, it has 10 Ohm .Its on the circuit board on the left with the 3 (7812,7912 and a special) voltage regulators. Just make a bridge over R211. Do it only, if you be an electronic man/wife, with your own risk!
There is a lot to screw ;)
Tip, renew the thermal grease too on this step.
Sorry for my bad English, but if I fixed my Marantz, I was very very happy...its a beatiful very good receiver. So i thought, i have to share this knowledge.
Good luck.