Author Topic: LP, CD, of Streamen als bron?  (Read 3224 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline karma

• member
  • Trade Count: (0)
  • Rega for life ...
Re: LP, CD, of Streamen als bron?
« Reply #25 on: July 2, 2012, 15:26:06 »
Hoe beter de gehele installatie des te meer ik me ging beseffen dat het medium CD enigszins zielloos klinkt. Hoe beter de installatie des te meer ik me ook ging beseffen dat vinyl dat niet heeft. Afhankelijk van de kwaliteit van de gehele keten kies ik dus voor CD respectievelijk voor vinyl.

Rega Isis SS, Rega P7 & Apheta & Ios, Rega Elicit, Tannoy Glenair 15, PSaudio Powerplant Premier, Synergistic Research T2 & Galileo MPC, Synergistic Research Magnetic Tricon, Nordost Flatline Gold.

Online Kwabbernoot

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+10)
  • Glas en vuvuzela's!
« Reply #26 on: July 2, 2012, 15:53:30 »
Dat is niet mijn ervaring. Bij mij is alles geheel afhankelijk van de opname of het een ziel lijkt te hebben. Dat kan bij alle bronnen voorkomen. Vreemd genoeg ging bij mij alle muziek beter klinken naarmate de installatie beter werd.
Tegenwoordig stream ik ongeveer 90% van alle muziek die ik beluister. Gewoon een tweedehands Squeezebox Duet met de server draaiend op een desktop. Bediening via tablet of telefoon. Klinkt helemaal goed.

Groeten...
Vuvuzela's: Avantgarde Acoustic UNO. Glas: Transcendent Sound Single Ended OTL en Audio Research SP11. Bronnen: H/K HD970SE, Squeezebox Duet en Nottingham Analogue-Shröeder-Shelter 901.

Offline tony71

• senior member
  • Trade Count: (+1)
  • Ik geloof in Karma
« Reply #27 on: July 2, 2012, 16:28:15 »
En een mediaplayer als bron ?Een met een harddisk erin.En dan digitaal uit naar een goede dac?

Kan je makkelijk bedienen met een afstandsbediening , met een mooi menu.
Een nadeel , tv moet aan om te bedienen.

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #28 on: July 2, 2012, 16:38:38 »
Ik heb ondertussen begrepen dat de hoogste kwaliteit die van 24bit/192Khz is. Echter dan moeten zowel de DAC als de geluidskaart van de computer dat weer kunnen geven. Die hoogste kwaliteit zou beter zijn dan de CD. Dat spreekt mij wel aan.
Een externe harde schijf voor de computer zou nodig zijn, of een NAS. Niet te vergeten een goede DAC.
Verder het programma Foobar voor op de computer.
Een algemeen probleem: ik ben niet handig met computers. wel wil een itc-er van ons forum helpen.
Ik denk toch dat streamen de toekomst gaat worden.

Voor een betere draaitafel+phonoversterker+element ben ik ook al gauw een paar duizend euro verder.

Wat is wijsheid?

Online Kwabbernoot

• HT forum legend group
  • Glas en vuvuzela's!
« Reply #29 on: July 2, 2012, 16:41:01 »
Waaruit bestaat de rest van je installatie als ik vragen mag?

Groeten...
Vuvuzela's: Avantgarde Acoustic UNO. Glas: Transcendent Sound Single Ended OTL en Audio Research SP11. Bronnen: H/K HD970SE, Squeezebox Duet en Nottingham Analogue-Shröeder-Shelter 901.

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #30 on: July 2, 2012, 17:07:38 »
Waaruit bestaat de rest van je installatie als ik vragen mag?
Zeker, graag zelfs.
Luidsprekers Millon Phantom
Versterkers Audio Research buizen.
Ik ga voor de hoogst mogelijke kwaliteit.

Offline twani

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+15)
« Reply #31 on: July 2, 2012, 21:02:53 »
Ik heb ondertussen begrepen dat de hoogste kwaliteit die van 24bit/192Khz is. Echter dan moeten zowel de DAC als de geluidskaart van de computer dat weer kunnen geven. Die hoogste kwaliteit zou beter zijn dan de CD. Dat spreekt mij wel aan.
Een externe harde schijf voor de computer zou nodig zijn, of een NAS. Niet te vergeten een goede DAC.
Verder het programma Foobar voor op de computer.
Een algemeen probleem: ik ben niet handig met computers. wel wil een itc-er van ons forum helpen.
Ik denk toch dat streamen de toekomst gaat worden.

Voor een betere draaitafel+phonoversterker+element ben ik ook al gauw een paar duizend euro verder.

Wat is wijsheid?
Willie er is in andere topics al wel veel geschreven over hoe je instapt bij het streamen en het gebruik van een oa. NAS ;)
Leben CS300 - Musical Fidelity M1 DAC "A-synch." - Harbeth SHL-5 - Compaq "SSD" laptop

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #32 on: July 2, 2012, 22:32:32 »
Willie er is in andere topics al wel veel geschreven over hoe je instapt bij het streamen en het gebruik van een oa. NAS ;)
[/quote]
Dat is handig, dank je. Ik ga eens kijken.

Online Kwabbernoot

• HT forum legend group
  • Glas en vuvuzela's!
« Reply #33 on: July 3, 2012, 14:20:10 »
Zeker, graag zelfs.
Luidsprekers Millon Phantom
Versterkers Audio Research buizen.
Ik ga voor de hoogst mogelijke kwaliteit.
Dat is in ieder geval serieus spul.  :worship:

Ik ben (tegenwoordig) van mening dat er voor mij geen significante verschillen hoorbaar zijn tussen de verschillende streamers. De bitrate is belangrijk in zoverre dat je moet zorgen dat je boven de 192bps komt. Daarboven maakt het ook allemaal niet meer uit. Lossless is leuk voor de gemoedsrust maar brengt niet veel meer dan dat. Wellicht zit ik ernaast, dat kan.

Ik ga ervan uit dat je een computer hebt en een (draadloos) netwerkje. Probeer eens ergens een el cheapo streamer (Squeezebox bijvoorbeeld) te lenen en ga er eens mee pielen. Dan kom je er snel genoeg achter of het wat voor je is. Upgraden naar een duurdere streamer brengt wellicht iets meer maar m.i. geen schokkende verbeteringen. Vind je de geluidskwaliteit echt ruk, wordt het dus geen streamen.

Slechts mijn gedachte.

Groeten...

Offline twani

« Reply #34 on: July 4, 2012, 23:08:14 »
Dat is in ieder geval serieus spul.  :worship:

Ik ben (tegenwoordig) van mening dat er voor mij geen significante verschillen hoorbaar zijn tussen de verschillende streamers. De bitrate is belangrijk in zoverre dat je moet zorgen dat je boven de 192bps komt. Daarboven maakt het ook allemaal niet meer uit. Lossless is leuk voor de gemoedsrust maar brengt niet veel meer dan dat. Wellicht zit ik ernaast, dat kan.

Ik ga ervan uit dat je een computer hebt en een (draadloos) netwerkje. Probeer eens ergens een el cheapo streamer (Squeezebox bijvoorbeeld) te lenen en ga er eens mee pielen. Dan kom je er snel genoeg achter of het wat voor je is. Upgraden naar een duurdere streamer brengt wellicht iets meer maar m.i. geen schokkende verbeteringen. Vind je de geluidskwaliteit echt ruk, wordt het dus geen streamen.

Slechts mijn gedachte.

Groeten...
Nou kwabber, ik respecteer je mening oprecht, maar haast me direct te zeggen dat de hierboven  gedane stelling(en) lang niet door iedereen zullen worden gedeeld.
Eigenlijk roep je zoiets als dat een Squeezebox qua klank niet of nauwelijks te onderscheiden zal zijn van bijv. een goede Linn of Naim DS. Nou, ik heb nieuws!, dat kan een kind van 3 binnen 30 seconden horen hoor!
Leben CS300 - Musical Fidelity M1 DAC "A-synch." - Harbeth SHL-5 - Compaq "SSD" laptop

Offline Onder013

• Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
« Reply #35 on: July 4, 2012, 23:40:09 »
Nou kwabber, ik respecteer je mening oprecht, maar haast me direct te zeggen dat de hierboven  gedane stelling(en) lang niet door iedereen zullen worden gedeeld.
Eigenlijk roep je zoiets als dat een Squeezebox qua klank niet of nauwelijks te onderscheiden zal zijn van bijv. een goede Linn of Naim DS. Nou, ik heb nieuws!, dat kan een kind van 3 binnen 30 seconden horen hoor!

Ook als je er een hoogwaardige dac aan hangt? Dat kind van 3 zal dan wat meer moeite hebben hoor ;D

Ook het het verschil tussen 320 bps en flac file met een hoge bitrate is goed te horen.
Elac 208 4Pi - Marantz PM-KI-Pearl - Cayin CDT-17A - Metrum Octave / Squeezebox Touch - Michell Gyro SE Orbe-upgrade
QNAP669Pro - Dune HD Smart D1

Offline chansig

• Trade Count: (+56)
  • I love the HTforum
« Reply #36 on: July 5, 2012, 07:47:54 »
Nou, ik heb nieuws!, dat kan een kind van 3 binnen 30 seconden horen hoor!

He...daar is ie weer. Of de set van Kwabber is niet goed genoeg.

Gr Hans
http://rateyourmusic.com/collection/Chansig/visual/ en leuke spulletjes om dit af te spelen...

Offline Zee

• senior member
  • Leve de techniek!
« Reply #37 on: July 5, 2012, 08:10:08 »
Ik vermoed dat twani zijn 3e verjaardag nog moet gaan vieren want waarschijnlijk hoort hij het verschil niet!  (evenals wij, maar wij zijn allemaal doof of hebben een te slechte set).   ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Online Kwabbernoot

• HT forum legend group
  • Glas en vuvuzela's!
« Reply #38 on: July 5, 2012, 08:57:51 »

Ik heb dit niet gezegd om wéér deze discussie op te starten. Ik meen wat ik zeg en heb verscheidene blind testen gedaan. Als er voor mij al een verschil waarneembaar is, vind ik het in ieder geval geen significant verschil.
Ik stel de TS voor om eens een instap stream ding te testen. Op die manier weet hij tenminste zeker of het hele gebeuren iets voor hem kan zijn. Zo ja, kan hij daarna altijd verder opzoek naar bv. een Linn of een andere streamer uit de top-klasse. Die tweedehands Squeezebox kan hij (nagenoeg) zonder verlies weer verkopen en hij is zelf een stuk wijzer.

Groeten...

Offline ArjanR1

• HT forum donateur
« Reply #39 on: July 5, 2012, 09:08:40 »
He...daar is ie weer. Of de set van Kwabber is niet goed genoeg.

Gr Hans

Wat stel jij toch vaak zeikerige vragen, of heb je rare opmerkingen.
Reageren omdat het moet lijkt het wel.

De set van Kwabber is, zoals te zien in zijn topic, veel meer dan gemiddeld.

Offline chansig

• I love the HTforum
« Reply #40 on: July 5, 2012, 09:29:04 »
Rustig aan Arjan...Jij vind het zeikerige vragen cq rare opmerkingen (je vond mijn smileys niet leuk begrijp ik ?) ik vind de opmerking over een drie jarige kleuter niet netjes. Zo vinden we allemaal wat en van mij moet je helemaal niets en ik zou geen energie steken in het doorgronden van mijn motieven. ;)

Gr Hans

http://rateyourmusic.com/collection/Chansig/visual/ en leuke spulletjes om dit af te spelen...

Offline ArjanR1

• HT forum donateur
« Reply #41 on: July 5, 2012, 09:45:10 »
Rustig aan Arjan...Jij vind het zeikerige vragen cq rare opmerkingen (je vond mijn smileys niet leuk begrijp ik ?) ik vind de opmerking over een drie jarige kleuter niet netjes. Zo vinden we allemaal wat en van mij moet je helemaal niets en ik zou geen energie steken in het doorgronden van mijn motieven. ;)

Gr Hans

Ik zag (helaas) geen smilie, Hans ;)

Offline chansig

• I love the HTforum
« Reply #42 on: July 5, 2012, 09:50:51 »
Was een andere post. Maar goed...voor mij is er niets aan de hand. Ik ken Kwabber een beetje en als hij schrijft geen verschil ervaart tussen dit of dat, dan heb ik geen reden om deze ervaring in twijfel te trekken....en al helemaal niet dmv een argument als een driejarige hoort het ook.

Ik ben zelf weinig thuis in de streaming wereld...ergens zal het er nog wel eens van komen.

Gr Hans

Offline Raphie

• The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+12)
  • The Caped Crusader
« Reply #43 on: July 5, 2012, 09:54:17 »
gaan we weer  :D het kan niet...... begin eens in wikipedia met het woord codec, lees dan spdif. en leg dan eens uit waarom of het volgens jou zou moeten kunnen.

Offline ArjanR1

• HT forum donateur
« Reply #44 on: July 5, 2012, 09:59:34 »
Was een andere post. Maar goed...voor mij is er niets aan de hand. Ik ken Kwabber een beetje en als hij schrijft geen verschil ervaart tussen dit of dat, dan heb ik geen reden om deze ervaring in twijfel te trekken....en al helemaal niet dmv een argument als een driejarige hoort het ook.

Ik ben zelf weinig thuis in de streaming wereld...ergens zal het er nog wel eens van komen.

Gr Hans

Ik had al een PB van Kwabber gehad.
Dus ben op de hoogte :)

Maar het ging mij om de reactie dat zijn set niet goed genoeg zal zijn.
Niet over dat hij die verschillen niet hoort oid.

Maar streamen is erg leuk kan ik je vertellen!
Snel mee beginnen, dan verlies je minder tijd :D

Offline chansig

• I love the HTforum
« Reply #45 on: July 5, 2012, 10:13:23 »
Oke...zijn set is goed genoeg. Erg mooie speakers en prima versterking. 5 jaar geleden al aangegeven dat ik een keer langs zou komen. Ik moet me hier maar eens aan gaan houden.

Gr Hans

Offline ArjanR1

• HT forum donateur
« Reply #46 on: July 5, 2012, 10:17:46 »
Ai, dus je komt jouw afspraken ook niet na... :D

Offline chansig

• I love the HTforum
« Reply #47 on: July 5, 2012, 11:22:21 »
Hoi..ik ben nog niet dood.  :D

Gr Hans

Online Kwabbernoot

• HT forum legend group
  • Glas en vuvuzela's!
« Reply #48 on: July 5, 2012, 11:25:29 »
Oke...zijn set is goed genoeg. Erg mooie speakers en prima versterking. 5 jaar geleden al aangegeven dat ik een keer langs zou komen. Ik moet me hier maar eens aan gaan houden.

Gr Hans
Alsof je er nu nog in komt.  >:D

Groeten...

Offline twani

« Reply #49 on: July 5, 2012, 14:55:20 »
gaan we weer  :D het kan niet...... begin eens in wikipedia met het woord codec, lees dan spdif. en leg dan eens uit waarom of het volgens jou zou moeten kunnen.
Ik kijk wel beter uit, ik ben druk met muziek luisteren. Ik heb gelukkig geen verstand van codecs maar heb wel leren vertrouwen op mijn zintuigen, en mocht het zo zijn dat ik door deze zintuigen in de maling wordt genomen vind ik dat ook nog prima.
Wat staat men toch altijd met het Audiofiele handboek te wapperen op het moment dat mensen verschillen menen te constateren tussen de verschillende apparatuur. Onnodig dat handboek, er staat namelijk altijd hetzelfde in namelijk, "het kan niet want" ....
Niemand echter kan met droge ogen blijven volhouden dat bijv een SB Touch hetzelfde klinkt als een fijn Linn DS, louter en alleen omdat de correctheid van de codecs en het spdif signaal dat aangeeft, kom kom......

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk