2 vragen over iconBIT xds1003d

Started by woutjeeh, June 12, 2012, 00:40:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

woutjeeh

Beste mensen,

Ik heb sinds 1 week de iconBIT XDA1003D en ik kwam 2 dingen tegen waarbij ik er niet uit kwam. Ik stream de films vanaf mijn NAS en in de speler zelf zit een 320gb hdd. Wanneer je films vanaf de NAS afspeelt ga ik naar bestandsbeheer, vervolgens netwerk en dan vind ik mijn NAS met de films die er op staan. Als ik bijvoorbeeld een normale DVD heb gedownload moet die zegma als geheel worden afgespeeld. Dus de hele map moet 1 DVD vormen waardoor je ook een menu kunt krijgen en subtitles aan kunt zetten. Echter wanneer ik de desbetreffende film heb gedownload en de film op de NAS benader kan ik alleen bestanden los afspelen in het mapje video_TS, terwijl het de bedoeling is dat hij het ''mapje'' als geheel wordt afspeeld. Heeft iemand enig idee hoe een standaard DVD met een mapje van Video_TS vanaf een NAS afspeelt op deze speler? Wat is trouwens het verschil tussen ''netwerk'' of UPnP bijvoorbeeld? Wanneer ik een DVD open die op de HDD staat, dan wordt deze vermeld onder de menu keuze ''films''. Dan werkt dit wel. De films van m'n NAS worden niet bij ''films'' vermeld maar kan ik dus wel vinden bij ''Bestandsbeheer''. Wanneer ik maar 1 file hoef te selecteren is dit geen probleem, zoals een mkv. file maar bij een DVD met een mapje van video_ts lukt het me niet.

Daarnaast had ik nog één vraag. Wanneer ik 3D films sbs download speelt de speler deze prima af. Echt super beeld en het 3D effect ziet er goed uit op m'n ST50. De speler zou ook 3D Full HD ondersteunen (wat mijn TV dus ook ondersteund). Ik heb nu 2 Blueray 3D iso's gedownload, maar het lukt me niet om deze afgespeeld te krijgen, terwijl ik bij 3D sbs films gewoon op ''menu'' druk en vervolgens ''3D sbs'' selecteer. Weet iemand hoe je een Full HD 3D film (iso bijvoorbeeld) kan afspelen op deze speler?

Ik hoop dat jullie mijn vragen snappen en me kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg,

Wout
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

rattaplan

als je de 3d iso start en dan op menu drukt dan kun je de optie 3d kiezen

woutjeeh

Quote from: rattaplan on June 12, 2012, 13:06:09
als je de 3d iso start en dan op menu drukt dan kun je de optie 3d kiezen

Ja oke maar dan staat er 3D simulatie, 3D SBS of 3D buttom. Maar er staat nergens dat je gewoon Full HD 3D kunt kiezen?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

rattaplan

weet je zeker dat je een 3d iso hebt? Hoe groot is het bestand?

woutjeeh

Quote from: rattaplan on June 12, 2012, 14:17:59
weet je zeker dat je een 3d iso hebt? Hoe groot is het bestand?

Ik weet het zo goed als zeker. Het bestand is 38 gb.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

rattaplan

zou die wel moeten aangeven dan in het menu. Bij mij in ieder geval wel. Ik denk toch dat je een paar andere bestanden met 3d moet probreren.  Ik heb zelf namelijk ook een bestand gehad met hetzelfde probleem. Overige bestanden gaven geen problemen.

woutjeeh

Quote from: rattaplan on June 13, 2012, 10:12:21
zou die wel moeten aangeven dan in het menu. Bij mij in ieder geval wel. Ik denk toch dat je een paar andere bestanden met 3d moet probreren.  Ik heb zelf namelijk ook een bestand gehad met hetzelfde probleem. Overige bestanden gaven geen problemen.

Bedoel je in het menu van de desbetreffende Blue Ray zelf of op het menu knopje op de iconBIT waar je dan vervolgens rechts een venster krijgt waar je bv. kan kiezen tussen 3D simulation, 3D SBS, 3D Bottom, 2D. Audio, subtitle? Staat daar dan bij jou ''gewoon'' 3D bij?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

rattaplan

jep dat menu bedoel ik. Bij mij zijn de simulatie opties dan verdwenen en kun je alleen kiezen tussen 2D en 3D.

woutjeeh

Quote from: rattaplan on June 14, 2012, 10:21:44
jep dat menu bedoel ik. Bij mij zijn de simulatie opties dan verdwenen en kun je alleen kiezen tussen 2D en 3D.

Hmm ok. Zal komende week eens wat downloaden. Kijken of het lukt!
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

blablabla

Woutjeeh je hebt het over de dvd map: video_TS en Video_TS, zit daar misschien jou probleem? Probeer de map eens VIDEO_TS te noemen, misschien kan de iconbit er dan wel wat mee.

Kanariepiet

Waarom reageren op topics van 5 jaar oud :withstupid:

Quote from: blablabla on July 31, 2017, 13:42:42
Woutjeeh je hebt het over de dvd map: video_TS en Video_TS, zit daar misschien jou probleem? Probeer de map eens VIDEO_TS te noemen, misschien kan de iconbit er dan wel wat mee.