Dumb and Dumber To

Started by Ray, June 9, 2012, 18:59:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sneeuw

Vergeet Dumb and Dumberer niet (Deel 2)

Ray

Na heel lang wachten, komt schijnbaar op 10 juni 2014 de langverwachte trailer uit van Dumb and Dumber To (zie onderstaand bericht)  :pompom:

http://www.cinemablend.com/new/Jim-Carrey-Jeff-Daniels-Reveal-Dumb-Dumber-Trailer-Tonight-Show-43316.html

Farrelly Brothers        ✔ @farrellybros
Follow
Finally! Dumb and Dumber To trailer will debut Tuesday, June 10th on The Tonight Show with Jimmy Fallon! Don't miss it!  P
8:00 PM - 4 Jun 2014

Helaas kan ik zelf de The Tonight Show niet ontvangen. 
Ik moet dus zelf even wachten tot de trailer op you tube verschijnt  :(.

Siddartha

zal wel niet lang duren dan denk ik....
Lijkt me een geweldige film!!
De magie zit em voornamelijk ook in de geweldig simpele gezichtsuitdrukking van de 2, echt geniaal!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Ray

#28


De officiële poster  O0

Ray

#29


De langverwachte trailer.

Ray

Ik heb hier lang naar uitgekeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat de trailer mij tegenvalt. Heb er niet echt om moeten lachen.
Hoop dat ze het beste voor de film zelf hebben bewaard.


Ray

Jim Carrey en Jack Daniels praten over Dumb and Dumber To in the tonight show.
Ik vond dit een leuk interview, je ziet ook echt dat er nog steeds chemie tussen die twee is.


Ray


De tv spot van Dumb and Dumber To (hd)

Ray

Jim Carrey on David Letterman - October 29th 2014


Ray

Met nog 2 weken tot de officiële release date van 14 november 2014, worden er steeds meer stukjes van de film vrijgegeven. Ik moet eerlijk zeggen, wat ik tot nu toe heb gezien, het mij een beetje tegenvalt. Jack Daniels speelt prima, maar Jim Carrey doet zijn scenes erg overdreven, lijkt wel of hij aan het over acteren is om grappig te zijn. Bij de 1e dumb and dumber acteerde hij vond ik heel spontaan en natuurlijker, dan dat hij nu doet.
Heb hier 2 jaar naar uitgekeken en ik hoop echt, dat de film nog wat goed maakt.


Ray


Ray

Alles over 'Dumb and Dumber To'

Bron: FilmTotaal

Komende donderdag komt de film Dumb and Dumber To uit in de bioscopen. Daarom zetten we in deze rubriek alvast wat feiten op een rij die je moet weten voordat je de bioscoop inwandelt. De film gaat op 13 november in première.

Dumb and Dumber To

Duur: ...  110 minuten
Genre ...  Komedie
Budget: ... 35 miljoen dollar

Cast & Crew:

Regie ... Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Scenario ... Peter Farrelly, Bobby Farrelly, e.a.

Jim Carrey ... Lloyd Christmas
Jeff Daniels ... Harry Dunne
Laurie Holden ... Adele Pichlow
Kathleen Turner ... Freida Felcher
Rachel Melvin ... Penny Pichlow

Synopsis
Na de idiote avonturen van Harry Dunne (Daniels) en Lloyd Christmas (Carrey) in de komedieklassieker uit 1994, zijn de prettig gestoorde vrienden geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een dochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Maar de roadtrip naar zijn tienerdochter verloopt uiteraard niet zoals gepland. Als er ooit al een plan was..

Opstartproblemen

Er is lang gespeculeerd over dit mogelijke vervolg op Dumb and Dumber. Pas in oktober 2011 bevestigen de Farrelly broers dat ze werkten aan de film. Een jaar later was het scenario klaar en hadden Jim Carrey en Jeff Daniels getekend voor de film. Toch ging dat niet helemaal gemakkelijk, want Carrey besloot in juni 2012 uit het project te stappen en Warner Bros. werd daardoor niet enthousiast van de plannen. Daarnaast dreigde Jeff Daniels ook uit het project te stappen, als Carrey er niet aan mee zou doen.

De problemen werden nog groter in juni 2013, toen Warner Bros. de beslissing nam om niet verder te gaan met het project. Vriendelijk als de studio was, besloot Warner om toch de mogelijkheid te geven om de film bij een andere studio te maken. Red Granite was er als de kippen bij en gaf een budget van 35 miljoen dollar om de film te maken. Op 24 september 2013 konden toen de opnames van start en nu is de film er dan eindelijk.

Eerste reacties

Recensies van Dumb and Dumber To zijn er nog maar nauwelijks te vinden. Het betreft vooral vroege recensies, waarin nauwelijks op de film ingegaan mag of kan worden. Gelukkig hebben we wel al een cijfer op IMDb, dat enigszins een indicatie kan geven van de ontvangst van de film. Daar scoort de film een 8,2 op basis van 546 stemmen. Verder lezen we in enkele online recensies vooral dat de film op succesvolle wijze hetzelfde biedt als het origineel, op een manier die slaagt.

Box office prestaties

De verwachtingen van Dumb and Dumber To zijn hoog. De positieve reacties op de trailer maken dat experts verwachten dat de film goed gaat vallen bij het publiek. Voorspeld wordt daarom een openingsweekend van 37 miljoen dollar en een totale verdienste van 93 miljoen dollar in de Verenigde Staten. Wereldwijd zou de film dan zo rond de 250 miljoen dollar moeten uitkomen.

Kijken we naar de prestaties van het origineel, mogen we verwachten dat deze vervolgfilm een redelijke opbrengst gaat vergaren. Het origineel haalde namelijk 2.147.840 euro op in de Nederlandse bioscopen. De verwachting is dat dit vervolg die verdienste zal evenaren.

Trivia

Wordt twintig jaar na het origineel uitgebracht. De tijd die in de film verstreken is, klopt dus met de werkelijkheid.

De derde film van de Farrelly broers waarin Carrey speelt, na de originele Dumb & Dumber en Me, Myself & Irene

De eerste keer sinds Ace Ventura: When Nature Calls (1995), dat Carrey een personage opnieuw speelt

Ray

De recensie van NU.nl

Twintig jaar later en Jeff Daniels en Jim Carrey doen weer onweerstaanbaar stupide. 3,5 sterren

Wat er sinds kaskraker Dumb & Dumber (1994) gebeurd is? Lloyd Christmas (Jim Carrey) heeft twintig jaar gewerkt aan één enkele practical joke.

De reactie van Harry Dunne (Jeff Daniels) wanneer hij ontdekt dat hij twintig jaar lang voor niets Lloyds poepluiers heeft staan verschonen? 'Awesome!'

Was de grap na tien jaar ook niet leuk geweest? Jawel, zegt Lloyd, maar niet zó leuk. 'Comedy is all about timing.' Dumb and Dumber To levert meerdere bewijzen van die stelling: domme grappen die je niet aan ziet komen, die precies op het juiste moment op je worden afgevuurd en die je onwillekeurig in de lach doen schieten.

Briljante logica

Wanneer Harry zijn beste vriend Lloyd heeft meegenomen naar zijn lege appartementje, zijn blinde buurjongen Petey (veel knipogen naar de eerste film!) en huiskat Butthole, legt hij uit dat hij ziek is. Harry heeft dringend een niertransplantatie nodig. Lloyds idee van troostende woorden? 'You're boned... James Boned.'

Gelukkig vinden ze een 22-jaar oude brief waaruit blijkt dat Harry jaren geleden een kind verwekt heeft bij Fraida Fletcher (Kathleen Turner). Lloyd redeneert met kenmerkende, briljante logica: 'We find your kid, we find your kidney.' Zo begint de zoektocht. Het adres op de enveloppe zorgt voor de eerste perfect getimede grap.

Oelewappers

Harry's dochter blijkt Penny (Rachel Melvin) te heten en ze is inderdaad minstens zo dom als de sympathieke oelewappers die naar haar op zoek zijn. Ondertussen verorbert Lloyd bananen en hotdogs op manieren die je niet voor mogelijk hield en proberen ze in het bejaardentehuis een gehoorapparaat voor Harry te stelen.

Niet dat het er veel toe doet, maar de film bevat ook nog een moordcomplot beraamd door een geldbeluste echtgenote en een camouflage-expert, Harry's opkomende vaderschapsgevoelens en een poging van de twee volwassen kleuters om een wetenschappelijke conventie binnen te dringen. 'All we got to do is act intelligent'.   

Een beetje braken

De totstandkoming van deze sequel was moeizaam. Carrey trok zich in 2012 zelfs helemaal terug uit het project. Zonder zijn elastieken mimiek was er echter geen film geweest. Er is een scène waarin niets anders te zien is dan Carrey die doet alsof hij een beetje moet braken en daarna het stukje weer inslikt. Onweerstaanbaar.

Natuurlijk is het scenario niet meer dan een kapstok voor alle grappen en grijnzen, maar Dumb and Dumber To doet z'n ding zó vaardig en absurd dat je plat gaat. De vriendschap in het origineel was iets warmer, maar verder is het weer net zo lekker als taco's eten met rijststokjes terwijl er een Aziatische Mariachi-band staat te spelen.

BEOORDELING 3,5 sterren     


Te zien in 99 zalen

Door: NU.nl/Barend de Voogd

Ray

En nog een recensie van moviescene.nl

Recensies » Bioscoop
 

Dumb and Dumber To - recensie   

12-11-2014
Geplaatst door Jasper ten Hoor

Dumb and Dumber To - recensie
 
Een oude vriend naar jaren weer terugzien kan vaak twee kanten opgaan: gezellig als vanouds of pijnlijk ongemakkelijk. Het terugzien van Harry Dunne en Lloyd Christmas is gelukkig allebei.

Soms lijken de vele remakes en reboots van de laatste jaren even plaats te moeten maken voor late vervolgfilms met de terugkeer van de oorspronkelijke cast, zoals binnenkort bij de nieuwe Star Wars of de tv-serie Twin Peaks. En nu zijn ook Harry Dunne en Lloyd Christmas uit Dumb and Dumber terug. De eerste film kwam in de hoogtijdagen van de gebroeders Bobby en Peter Farrelly en acteur Jim Carrey en werd een grote hit. En terwijl Jeff Daniels in 2013 nog een Emmy won voor zijn rol in The Newsroom, staan Carrey en de broers Farrelly qua grote successen al wat jaren droog. Dus voor hen komt Dumb and Dumber To op een goed moment.

Dezelfde formule
Dumb and Dumber To volgt praktisch dezelfde formule als de eerste film. In dit deel ontdekken Harry en Lloyd dat Harry twintig jaar geleden een dochter heeft verwekt bij Fraida Felcher (Kathleen Turner), de dame waar het duo in de eerste film nog ruzie over had. Deze ontdekking komt enigszins goed uit, want Harry heeft een nieuwe nier nodig. En dus begint het tweetal wederom met een chaotische roadtrip door Amerika, op zoek naar de eveneens niet al te intelligente Peggy. En ook ditmaal zijn er weer mensen van de partij die koste wat kost het nietsvermoedende duo willen uitschakelen.

Mutt Cutts busje
If it ain't broke, don't fix it. Onder dat motto lijken de broers Farrelly aan Dumb and Dumber To gewerkt te hebben. Mensen bij wie de afgrijselijke prequel Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd nog wel eens door het hoofd spookt, weten dat dat geen slecht nieuws hoeft te zijn. En dat is het ook niet. Het is alleen al amusant om Daniels en Carrey weer in hun oude rollen te zien, de kleding zit duidelijk nog als gegoten en gebaseerd op de chemie zou je niet zeggen dat er twintig jaren zijn gepasseerd.  Fans van het origineel worden sowieso op hun wenken bediend, want naast Carrey en Daniels zit de film vol met terugkerende personages, dialogen en grappen uit het origineel. Van het Mutt Cutts busje tot het zielige blinde jochie Billy, die dol is op vogels.

Lomp
De grappen zijn echter niet allemaal simpele herhalingen, overal gaat men net een stukje verder. Vaak opvallend lomp en lekker puberaal, maar steevast in de stijl van het origineel. Het is ook aangenaam om te zien dat de makers niet teveel met de tijd willen meegaan. De film voelt vrij tijdloos aan en had qua script op veel vlakken net zo goed een jaar na het eerste deel gemaakt kunnen zijn. Een groot nieuw publiek zal de film waarschijnlijk niet trekken, maar het is moeilijk voor te stellen dat fans van de eerste film zich niet met Dumb and Dumber To gaan vermaken. Maar voordat het lijkt alsof de gebroeders Farrelly met dit vervolg een komisch meesterwerk hebben neergezet; Dumb and Dumber To heeft zeker z'n minpunten. Qua timing zit men er soms behoorlijk naast en de humor is af en toe te geforceerd. De - gelukkig relatief korte - scène met de nieuwe huisgenoot van Harry is wat flauw en komt uit het niets. De humor is nu eenmaal het leukst als het ontstaat door het lompe gedrag van de twee hoofdpersonages. Als kijker moet je dan alleen niet vies zijn van de nodige puberale poep- en plashumor, maar dat zullen de fans van de eerste film wel snappen. Want wat verwacht je anders van een film over twee volwassenen met  het niveau van een kind van 6?

Conclusie
Dumb and Dumber To is een bij vlagen verrassend leuk vervolg geworden. Tegenover elke matige grap staat een goedgetimede komische scène die op zijn minst een glimlach zal opleveren. Wat dat betreft is het fijn om Harry en Lloyd na twintig jaar weer eens te zien. Laten we hopen dat de kleding nog steeds past in 2034.
 
Regisseur:

Peter Farrelly


Cast:

Jim Carrey
Jeff Daniels


Genre:

Komedie

Releasedatum:
13 november 2014

Ons oordeel: 3,5 sterren





Ray

Vandaag samen met mijn vrouw en zoontje naar Dumb and Dumber To geweest. Mijn vrouw ging mee, voor de gezelligheid (is geen fan van Jim Carrey). Mijn zoontje van 8 had de 1e film gezien en vond het gelijk leuk om ook maar eens de 2e te bekijken.

Zelf waren mijn hooggespannen verwachtingen flink getemperd door de voorstukjes. Om heel eerlijk te zijn, heeft mijn vrouw het meeste gelachen, daarna een goede 2e plaats voor mijn zoontje. En ik de die hard fan van Dumb and Dumber op de 3e en laatste plaats. Toen ik de voorstukjes had gezien, was ik al lichtelijk teleurgesteld. De film begon echter onverwacht sterk, met een uitstekend spelende Jeff Daniels, maar met een helaas mindere Jim Carrey. Veel grappen lagen er dik bovenop, maar sommige zag je totaal niet aankomen, waardoor je echt flink in de lach schiet (inclusief de hele zaal). En oh oh wat is Kathleen Turner verandert zeg, het was vroeger toch echt een knappe jonge dame die leuke films had gemaakt (Jewel of the Nile). Maar in deze film sloeg ze de plank helemaal mis.

Toch als je in de film zit, komt de film al snel vertrouwd over en vergeef je het overacten van Jim Carrey. Hierdoor krijgt de film van mij een 6,5.

Aangezien de film een redelijk succes is, vraag ik mij af of er wellicht nog een 3e deel komt.......wie weet misschien over 20 jaar.

Natuurlijk zal ik dan weer een nieuw topic openen
Dumb and Dumber Three  :alien: