De ultieme (vintage) walkman?

Started by Worstebrood, June 3, 2012, 12:57:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Worstebrood

Heb deze laatst aangeschaft, Sony WM-D3.
Puik spelertje mét opnamefunctie!
Was in 1986 een dure jongen.

En de WM-DD33.

Nog meer liefhebbers van vintage walkmans?
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVR-3805, POA-T2, DVD-2910. Draaitafel: Pro-ject Debut III, Technics SL-j2/SL-L3, CD: TEAC CD-Z5000, Oppo BDP-93, LD: Pioneer, DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, Yamaha KX-800, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

Wijx wondere wereld

zou ik toch eerder hier aan denken
Nagra Sn uit 1970

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

garmtz

Geen liefhebber, maar zou voor de gein wel de WM-D6C willen bezitten... :)


donaldk

Quote from: Wijx wondere wereld on June  3, 2012, 19:04:26
zou ik toch eerder hier aan denken
Nagra Sn uit 1970



Mijn broer heeft een tijdje terug ook een Nagra meegekregen van zijn werk, helaas, zonder de externe voeding. Geen idee welk type het is.

garmtz


Senaxo

Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Audiofiel

Quote from: garmtz on June  3, 2012, 20:58:12
Geen liefhebber, maar zou voor de gein wel de WM-D6C willen bezitten... :)

Die had ik dik 20 jaar geleden toen ik bij de KRO werkte voor Radio 1. Heerlijk apparaat trouwens (was eigen bezit). Ik had er nog custom aluminium duimwieltjes bij om bij de "PTT RF-post" (wie kent dat nog?) de tape scherp te zetten voor de technicus in de studio in Hilversum. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FvP


Audiofiel

Hier de bijbehorende foto:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

aMUSEd

Quote from: garmtz on June  4, 2012, 10:25:52
Zelf deze gehad...
De rechter was trouw reisgezelschap tijdens mijn schooljaren.. ik heb 'm overigens nog  :laugh:


SpeedyAndré

Ik heb deze 2 nog steeds, de DDII en de DD quarz met megabass  :P
Van alle Sony walkmans die ik heb gehad (incl. die met radio en auto-reverse) zijn de DD's de zuinigste en oerdegelijk.
De megabass had Sony beter weg kunnen laten maar gelukkig is dat schakelbaar.
Ooit wilde ik de allerkleinste hebben maar toen ik hem hoorde van een schoolmaatje kwam hij toch wel wat tekort t.o.v. de DD.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

B.A.L.

Haha vet om te zien, al die plaatjes. Wat was eigenlijk de geluidskwaliteit daarvan tov huidige technologie?

Bierkameel

De kwaliteit was aardig afhankelijk van de bandjes maar het klonk toch niet onaardig, en het was beter dan de discmans die later kwamen en constant oversloegen.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

LittleNinja

Zo'n DD Quartz heb ik ook gehad. Super gaaf ding! Was best nog een dure...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

#18
Ook hier ligt zon dd quartz in de kast

garmtz

Lijkt erop dat toch de meeste nerds hier een DD Quartz hadden! :)

LittleNinja

Hahaha!! De aansteker van het kwaad wellicht.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BarcoCRT

Heb er eentje van Sanyo gehad, in 1982. Had tiptoetsbediening en was net zo groot als een cassettedoosje, ietsje dikker.

Die rode vooraan.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

musfed

Gaaf topic. De DDII van Sony heb ik ook gehad. Twee zelfs. Perfect ding. Ook de Quartz heb ik nog gehad.

Bandjes (TDK metal natuurlijk..) in de binnenzak van je jas en je was het heertje.
Dutch & Dutch 8c's

Denon Focal

#23
Dit was mijn fijnste Walkman, een Aiwa

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

raindog

Leuk topic, brengt mooie herinneringen boven!

Dit was mijn trots als tiener, een WM-701C. Na een vakantiebaantje had ik in 1989 eindelijk genoeg geld verdiend om die Denon PMA-860 versterker te kopen die ik zo graag hebben wilde. Toen ik eindelijk bij de Firma Vogelzang in Maastricht naar binnen liep om er een te halen zag ik dat ze deze walkman in de aanbieding hadden. Afgeprijsd van 499,- voor 299,- gulden, nog steeds belachelijk veel geld voor een walkman. Maar niet te geloven zo mooi en zo klein. Platter dan een cassette-doosje. Dit moest ik gewoon hebben. Vervolgens liep ik de deur uit met een PMA-560 (toevallig 300,- gulden goedkoper dan zijn grote broer) en een hele sjieke walkman waar de rest van de HAVO stik-jaloers op was  :smile: 

Beste hifi-aankoop ooit! Het apparaat klonk geweldig en bleek daarbij onverwoestbaar.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)