Author Topic: TV uit - BD aan, alsjemenou?  (Read 737 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline clicquot

• HT forum donateur
  • full member
  • Trade Count: (0)
  • If you pay peanuts, you get monkeys...
TV uit - BD aan, alsjemenou?
« on: May 24, 2012, 16:26:32 »
Hi folks,

Er is iets merkwaardig aan de hand: Ik heb een onkyo 709 av receiver, daarop staat een pio LX55 BD speler aangesloten. De tv is een LG plasma. Alles verloopt via hdmi. Wanneer ik nu de TV uitschakel, dan start de pioneer en schuift hij de lade open. Als ik de lade sluit, speler afzet, dan springt de plasma terug aan  :sadlike: Snap er niets van  ;D Maw, een van de 2 toestellen springt altijd op.

Of ik moet heel snel de lade sluiten en power off op de pio drukken, zodat de LG als het ware niet snel genoeg is om te snappen dat de pio afstaat (en dus zichzelf niet opstart)...of ik laat de pio opstaan tot hij zichzelf uitschakelt...

Iemand een idee wat er hier gaande is? Er is geen hdmi video pass through ofzo geactiveerd op de onkyo.

bedankt!

Offline Audiofiel

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+44)
Re: TV uit - BD aan, alsjemenou?
« Reply #1 on: May 24, 2012, 16:34:15 »
Er staat kennelijk toch een signaal op de HDMI die het schakelen regelt (Device Control), dus in één van beide apparaten moet je iets uitzetten in het HDMI-menu. ;D
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Offline WilcoL

• senior member
  • Trade Count: (+10)
  • What Would You Have If You Reached Your Goal?
« Reply #2 on: May 25, 2012, 11:44:26 »
Er staat kennelijk toch een signaal op de HDMI die het schakelen regelt (Device Control), dus in één van beide apparaten moet je iets uitzetten in het HDMI-menu. ;D

X2! Succes!

;D
@Home: Epson TW700 - Panasonic 46GT30 – Tannoy Arena 5.1 - Denon AVR4308A - Denon 2500BT - Technics SLQD33+Grado Prestige Red - HDI Dune Smart D1 – Synology DS710+
@Car: Alpine IVA-D106 - Alpine PXA-H100 - Helix s801 - RS Audio SPL130 - Sinfoni 50.4x - Stereo Integrity MAG4 - JL Audio 1000/1v2

Offline jowi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Visit the Dagobah system you must.
    • 20ten
« Reply #3 on: May 25, 2012, 11:56:35 »
HOE doe je dit? Met de remote? Dan heb je kans dat er een paar IR codes op de apparaten hetzelfde zijn. Probeer een andere subset.
Arcam AVR600 • Pioneer Kuro KRP-600M (ISF) • KEF Reference 4/2/200c • Velodyne DD15 • HDI Dune Prime 3.0 • SqueezeBox Duet & Radio • NOS Metrum Quad DAC

Offline Nooff

• See...Hear and Believe
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+58)
« Reply #4 on: May 26, 2012, 11:51:22 »
Het is puur een HDMI control optie. Op 1 van de apparaten staat deze ingeschakeld, waardoor een apparaat die eerst uit staat, aan gaat als je de ander uit zet.

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk