TV uit - BD aan, alsjemenou?

Gestart door clicquot, mei 24, 2012, 16:26:32

Vorige topic - Volgende topic

clicquot

Hi folks,

Er is iets merkwaardig aan de hand: Ik heb een onkyo 709 av receiver, daarop staat een pio LX55 BD speler aangesloten. De tv is een LG plasma. Alles verloopt via hdmi. Wanneer ik nu de TV uitschakel, dan start de pioneer en schuift hij de lade open. Als ik de lade sluit, speler afzet, dan springt de plasma terug aan  :sadlike: Snap er niets van  ;D Maw, een van de 2 toestellen springt altijd op.

Of ik moet heel snel de lade sluiten en power off op de pio drukken, zodat de LG als het ware niet snel genoeg is om te snappen dat de pio afstaat (en dus zichzelf niet opstart)...of ik laat de pio opstaan tot hij zichzelf uitschakelt...

Iemand een idee wat er hier gaande is? Er is geen hdmi video pass through ofzo geactiveerd op de onkyo.

bedankt!

Audiofiel

Er staat kennelijk toch een signaal op de HDMI die het schakelen regelt (Device Control), dus in één van beide apparaten moet je iets uitzetten in het HDMI-menu. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WilcoL

Citaat van: Audiofiel op mei 24, 2012, 16:34:15
Er staat kennelijk toch een signaal op de HDMI die het schakelen regelt (Device Control), dus in één van beide apparaten moet je iets uitzetten in het HDMI-menu. ;D

X2! Succes!

;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

jowi

HOE doe je dit? Met de remote? Dan heb je kans dat er een paar IR codes op de apparaten hetzelfde zijn. Probeer een andere subset.

Nooff

Het is puur een HDMI control optie. Op 1 van de apparaten staat deze ingeschakeld, waardoor een apparaat die eerst uit staat, aan gaat als je de ander uit zet.