X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Het nieuwe S1 model gebruikt dezelfde Audio Technology mid en Mundorf AMT als het bekende Daudio W1 model. Echter voor het laag bevat elke speaker twee stuks 15 inch AT woofers. Deze zijn custom build met dubbeldikke magneet en zeer lange spoel. De woofers kunnen derhalve enorm veel lucht verzetten zonder tegen hun grenzen aan te lopen. Ongelofelijk dat zonder kast zo'n diepgang en geluidsdruk behaald kan worden. Het is jammer dat mijn luisterruimte maar 270cm breed is, anders zou ik het wel weten.

Groetjes Walter

Contour

Het apparaatje van Van den Hul heet Extender, Harmonizer was niet correct.

Gr. Walter

oud_account_1

Quote from: Contour on October  7, 2017, 13:48:21
Het is jammer dat mijn luisterruimte maar 270cm breed is, anders zou ik het wel weten.

Groetjes Walter
Bij dipool is de diepte (cq afstand tot de achterwand) belangrijk; het afstraalgedrag heeft juist een 'nul' aan de zijkant.
Dus, probeer ze eens, ik denk dat eerder de - belachelijke - prijs een obstakel is.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Contour

In mijn geval pakt dat iets gunstiger uit, omdat ik de makers persoonlijk ken, en mijn huidige speakers hebben al exact hetzelfde mid/hoog. Met 45 cm breedte wordt het wel heel massief in een kamer van 270cm breedte. Het is ook niet dat ik laag tekort kom met 2 stuks 25cm woofer per kant.

Maar eerlijk gezegd vind ik de vraagprijs meer dan terecht gezien de geboden geluidskwaliteit en de toegepaste conponenten. Als je alleen al 1 zo'n AT woofer als consument gaat inkopen bij AT/ Per Skaaning dan schat ik dat je 900-1100 euro per stuk mag aftikken.

Ja, het is enorm veel geld, maar dan heb je ook wat, die klank!  :headbanging:

En het kan nog veel gekker, bijv. de John Atkinson speakers die op de Xfi stonden, zijn 38000 euro per set. Wat de grote Martens kosten, durfde ik niet te vragen.

Gr. Walter

Maximus_Aurelius

De Marten Coltrane serie is redelijk prijzig ;).
Tegen de 100000 euro of zelfs meer.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Zoiets dacht ik wel.. maar dan heb je wel de ultiem afgewerkte speaker, ik heb er een tijd naar zitten luisteren in Veldhoven, ik zou er wel aan kunnen wennen zeg maar.

Maximus_Aurelius

Mits goed aangestuurd heb je inderdaad een mooie fijne luidspreker.
Die zaterdag werden ze met Jeff Rowland aangestuurd maar met Analog Domain wordt het nog muzikaler. Ervaring op de High-End ;).

Ik vond de Martens een van de mooist klinkende luidsprekers op de XiFi.
YG Acoustics Hailey 1.2 vond ik persoonlijk beste klinken.
Bij Vitus Audio was het ook aangenaam maar daar stond mij een setje :D te spelen die ook wel een aardig prijsje had. Alleen Gauder Berlina serie wil nog wel eens fel worden maar met Vitus audio dit niet ervaren.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.




fasteddie


chansig

Ws moet hij dan weer met mij mee...horror!!!

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: fasteddie on April  5, 2018, 07:30:04
Hij moet op de fiets! :tounge2:

;D

Verleden keer toevallig wel bijna mijn wagen total loss gereden op de rit erheen....

:unhappy:

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: morca on April  4, 2018, 22:43:14
Waarom horror Baard ?  ;D

Allemaal lelijke kerels met schoudertassen... En inderdaad, Hans....

DofN

#1189
Misschien dit jaar knappe kerels met mooie tassen? Laten we een oproepje doen zodat het wat draaglijker voor je wordt!?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software



WickedGame

Verbod op sandalen, grijze sokken en foute jute tasjes.

:pompom: ;D

bmateijsen

Quote from: doorofnight on April  5, 2018, 08:02:15
Misschien dit jaar knappe kerels met mooie tassen? Laten we een oproepje doen zodat het wat draaglijker voor je wordt!?

Liever dan mooie dames, hebben wij er als standhouder ook nog wat aan ;)

WickedGame

Quote from: bmateijsen on April  5, 2018, 11:20:33
Liever dan mooie dames, hebben wij er als standhouder ook nog wat aan ;)

Onze hobby en mooie dames blijkt toch wel een combinatie die redelijk uniek is. Uberhaupt het aantal vrouwen op de beurs is laag. Krijg mijn vriendin ook maar met moeite mee, terwijl ze wel de hobby leuk vind die ik heb.


morca

Quote from: bmateijsen on April  5, 2018, 11:20:33
Liever dan mooie dames, hebben wij er als standhouder ook nog wat aan ;)
Wij als gasten ook Bjorn  ;D
Leuk als de standhouders hier tzt even plaatsen welke ruimte ze staan en wat er te horen is.

Misschien goed plan als de standhouders wat dames meenemen om de demos te geven  :clapping:

WickedGame

Quote from: morca on April  5, 2018, 11:28:21
Wij als gasten ook Bjorn  ;D
Leuk als de standhouders hier tzt even plaatsen welke ruimte ze staan en wat er te horen is.

Misschien goed plan als de standhouders wat dames meenemen om de demos te geven  :clapping:

Komt vast de "muzikale" beleving ten goeden  :P

Bas Akkerman

Quote from: morca on April  5, 2018, 10:35:37
Hahaha op die manier.
Goed plan Abel. Maar ik heb geen tasje  ;D
Ik wel, maar ik ben lelijk. Dus ik zie een deal.
Ik heb wel een mooie vrouw, mag ik dan alsnog als introducé mee?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Quote from: WickedGame on April  5, 2018, 11:37:33
Komt vast de "muzikale" beleving ten goeden  :P
Die gedachte kwam wel bij me op tijdens het typen.
Maar dat is niet erg denk ik. ;)

Quote from: Bas Akkerman on April  5, 2018, 11:46:46
Ik wel, maar ik ben lelijk. Dus ik zie een deal.
Ik heb wel een mooie vrouw, mag ik dan alsnog als introducé mee?
Ik zou graag eens een praatje mét je maken Bas.
Dus ik hoop je te zien.
Over je vrouw maak ik even geen opmerkingen uit respect.
Maar ja voor de gezelligheid. Mannen neem de vrouw mee als ze audio waardeerd  :thumbs-up:

Bas Akkerman

Quote from: morca on April  5, 2018, 14:47:14
Die gedachte kwam wel bij me op tijdens het typen.
Maar dat is niet erg denk ik. ;)
Ik zou graag eens een praatje mét je maken Bas.
Dus ik hoop je te zien.
Over je vrouw maak ik even geen opmerkingen uit respect.
Maar ja voor de gezelligheid. Mannen neem de vrouw mee als ze audio waardeerd  :thumbs-up:
Ik ook met jou. Ik weet nog niet of ik dan kan, maar ik houd het natuurlijk in gedachten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten