X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: RonK. on October  1, 2017, 19:22:50
Garmt was er wel, maar in welke vorm of hoedanigheid weet ik niet.
Oh wacht dan ben ik achter hem langs gelopen in een gang.
Ik dacht al dat is toch....
Maar zag geen ruimte van ze.
Dat bedoelde ik.

GPO

Quote from: chansig on October  1, 2017, 00:16:42
...
Voor de rest weer enorm veel pingel/pangel muziek..bij binnenkomst speelde dat ene hele bekende nummer..zo bekend dat ik de naam ervan gewoon vergeten ben.
...

...
Voor de rest lijkt het wel een erg stoffige hobby te worden als ik al die mannen op leeftijd met hun tasjes door de gang zie schuifelen.. :D
...

Haha, precies 1 vd redenen dat ik niet meer zo snel naar een "pure" hifi show ga...  :clapping:

Ik was dit keer met mijn zoon naar 100% tuning in Ahoy... Daar was ook een hele show met woofers in auto's...  :P ... Je weet wel 12 versterkers in een auto of busje en met evenzoveel 12" woofers in de achterbak. Hoppa volume open en je broekspijpen flapperen dan al op 20 m van de auto af... geen stoffig publiek, wel heel divers (jong en oud) en natuurlijk van die ingehuurde blondines die niet eens weten wat een subwoofer is ... hahaha.

Hoe dan ook: we hebben ons prima vermaakt...  :pompom:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


GPO

Quote from: morca on October  1, 2017, 19:32:43
Ook erg leuk Gert-Jan.
Paar keer geweest in de tijd dat ik me auto vol had zitten.
Leuk joh zo met je zoon op pad  :thumbs-up:

Ik ging voorgaande jaren best vaak naar x-fi show (vroeger VAD), maar de laatste jaren wel minder om genoemde redenen. Heb het allemaal wel gehoord denk ik.  :yawnee:

Als ik dit jaar had gegaan had ik je en andere forumleden wel kunnen ontmoeten; dat had dan wel weer een voordeel geweest. Ervaringen uitwisselen met mede htforummers is ook best mooie gelegenheid op zo'n beurs.  ::)

Ik zou nog wel een keer naar een echte HT beurs willen gaan ipv alleen puur hifi. Dat lijkt me wel leuker op dit moment.  :headbanging:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

home@the movies

Quote from: GPO on October  1, 2017, 19:41:46

Ik zou nog wel een keer naar een echte HT beurs willen gaan ipv alleen puur hifi. Dat lijkt me wel leuker op dit moment.  :headbanging:


Dan moet je naar ons toekomen hé  ;) ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165327.0

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Maximus_Aurelius

Quote from: Ejorne on October  1, 2017, 18:31:34
YG Acoustics Hailey 1.2

:worship: :worship:

Ik weet niet meer weke versterking deze speakers kregen. Maar, wow, wat een mooi geluid!

Dit klonk ook geweldig ;D.
Gelijk toen ik binnen kwam had ik al een smile. Ik herkende heel veel van de klanksignature van het kleinere zusje de Carmel.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

RonK.

Quote from: GPO on October  1, 2017, 19:41:46
Ik ging voorgaande jaren best vaak naar x-fi show (vroeger VAD), maar de laatste jaren wel minder om genoemde redenen. Heb het allemaal wel gehoord denk ik.

Dat is op een gegeven moment wel een probleem, je hoort simple sets en hele dure sets, elke set heeft zijn eigen voor en nadelen..

Iedere fabrikant claim zijn unique selling point met weer een nieuwe serie, type of techniek, hoewel er verschillen zijn is het meestal niet wereldschokkend, het blijven vooral details, smaak of voorkeur.

Ja op een geven moment geloof je het allemaal wel .....

Het volume stond hier en daar wel erg hoog, vooral bij Avantgarde en Driade, veel te hoog zelfs.



lukas

Vandaag in Veldhoven geweest. Eigenlijk hetzelfde beeld als vorig jaar. Ik vind veel niet mooi klinken en een paar sets wel.
Hoogtepunt vond ik het concert van Vloeimans en wat ik me afvraag is; als je daar geweest bent, een referentie zo dichtbij in het geheugen, hoe komt het dan dan mensen het Pathe achtige geluid van een Avantgarde nog mooi vinden daar?
Ik kom dan uit bij de minimonitor van Stirling, de grotere Stirling of Spendor in de vinylvinyl winkel en Audiomaat met de 30.2. Wat zijn anders de commentaren op deze ruimtes?
Ook Grimm vond ik mooi. Net iets te schoon, ik mis dan een stuk romantiek of ziel.
De platte ophangspeakers vond ik verbazingwekkend goed klinken.
Audio Note vond ik vorig jaar prachtig, dit jaar niet. 
Verder vooral heel Pathérig, weinig met muzikaliteit te maken in mijn oren.
Ook leuk om Fritz bezig te zien met opnames maken. Klonk ook prachtig.

RonK.

Eigenlijk heb ik ook wel een zwak voor de "oude" Engelse merken zoals Spendor, Harbeth, Stirling.

Heeft iemand toevallig ook de Proac D20 gehoord, het klonk in de eerste instantie erg lekker tot er een schrale / schelle opname werd afgespeeld, het draaide de speaker direct de nek om.

Met een beetje audiofiele/ dynamiek volle opname was het erg fraai, maar daarna liep ik er echt van weg ik kon het niet aanhoren.

morca

Quote from: GPO on October  1, 2017, 19:41:46
Ik ging voorgaande jaren best vaak naar x-fi show (vroeger VAD), maar de laatste jaren wel minder om genoemde redenen. Heb het allemaal wel gehoord denk ik.  :yawnee:

Als ik dit jaar had gegaan had ik je en andere forumleden wel kunnen ontmoeten; dat had dan wel weer een voordeel geweest. Ervaringen uitwisselen met mede htforummers is ook best mooie gelegenheid op zo'n beurs.  ::)

Ik zou nog wel een keer naar een echte HT beurs willen gaan ipv alleen puur hifi. Dat lijkt me wel leuker op dit moment.  :headbanging:
Jammer genoeg alleen Martijn van D&D even gesproken.
Dat was wel leuk geweest idd even meeten met wat bekende.
Ik had je graag even gesproken.
Andere keer.

Ik snap je ook wel hoor.
Was zelf 4 of 5 jaar niet geweest.
Daarom was het weer eens leuk.
En het was lekker rustig  :thumbs-up:

Quote from: Maximus_Aurelius on October  1, 2017, 20:05:14
Dit klonk ook geweldig ;D.
Gelijk toen ik binnen kwam had ik al een smile. Ik herkende heel veel van de klanksignature van het kleinere zusje de Carmel.
Jij hebt de kleine versie daarvan?
Mooi spul
Leuk te lezen dat we niet de enige waren die dat hoorden :music:

Edit ja die heb je zie ik net .
;D
Mooi goeie keuze denk ik .
Wat een sound

Pjotr

Ook vandaag geweest. Ik vond het weer een geslaagde dag. Niet alles kunnen beluisteren, daar was het te druk voor. Bij Grimm Audio kon ik alleen aan de zijkant staan. Op een later moment nog eens langs gelopen, maar helaas was het toen nog drukker. Ik had graag de verbeterde versie van de LS1 (de LS1a) willen horen vanaf een zitplaats.

Bij Temporal Coherence/Hepta was ik onder de indruk. Eerst de demo van de Hepta's gehoord, die klonken erg lekker vond ik. Daarna volgde demo van de Temporal Coherence Piramide. Deze actieve speaker klinkt toch wel heel erg mooi hoor! Vooraf werd er uitgebreid verteld over de ontwerpkeuzes en de reden waarom ze bepaalde keuzes hadden gedaan. Al met al zeer positieve ervaring.

Avantgarde ook dit jaar weer geprobeerd. Wederom vond ik het volume weer wat aan de hoge kant. Het gekke is dat de speaker eigenlijk niets fout doet, maar dat ie mij geen muziekplezier oplevert. Ik weet niet wat me niet kan boeien in deze speakers. Alles (hoog, midden en laag) komt er uit, maar ik mis de betrokkenheid.

Bij Rik Stoet stond de nieuwe, verbeterde versie van de Takumi draaitafel. Voor €795,- hebben ze er weer iets moois van gemaakt. Het nieuwe design is een stuk fraaier dan het huidige model dat ik heb. Nieuwe arm, nieuwe motor (12V i.p.v. 230V). Ze lieten al weten dat ze dankzij de 12V motor nu ook een externe motorregeling kunnen ontwikkelen.

Bij Joenit een combi van Rega met Totem Element Metal. De Totems zijn halfhoge vloerstaanders met een mooi design. Het geluid vond ik verrassend goed. Heel vol voor een speaker van dat formaat.

Reference Sounds had ik naar uitgekeken. De nieuwe Mark Levinson versterkers en mediaspeler met Wilson Audio speakers. Echter, de opstelling in de ruimte deed het niet voor mij. Er werd in de breedte van de ruimte gespeeld waarbij de dubbele deuren naar de gang continu open stonden. Daardoor werd de weergave erg verstoord door het vele gepraat op de gang. Weinig zitplaatsen in de ruimte, zodat ik in de deuropening moest blijven staan. Jammer, ik had me verheugd op deze combinatie en deze apparatuur had mijns inziens een betere ruimte verdiend.

Daarnaast vond ik ook de set bij More Music bestaande uit Moon, dCS en GolderEar erg fraai.

Voor het eerst de Vivid GIYA gehoord. Dat is toch wel het leuke van de Xfi, je kunt heel veel luisteren op 1 dag.


Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

CZ79

Ik had hoge verwachtingen van de golden ears (more music) maar wat een schelle en schreeuwerige klank hadden ze in die opstelling en set. Het hoog deed bijna zeer aan de oren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

djoeri

Wat mij vandaag opviel in tegenstelling tot wat anderen schreven, dat er juist meer jong publiek was.
Ik kan me het van 2 jaar geleden niet meer zo herinneren. Of ben ik de enige of word ik oud ???

Pjotr

Quote from: cz79 on October  1, 2017, 21:53:48
Ik had hoge verwachtingen van de golden ears (more music) maar wat een schelle en schreeuwerige klank hadden ze in die opstelling en set. Het hoog deed bijna zeer aan de oren
Ik heb gelijk aan het begin van de ochtend geluisterd, toen vond ik zeker niet schel. Het volume stond toen ook niet al te hoog, ze waren nog aan het warmdraaien. Wellicht dat ze later op de dag harder zijn gaan draaien.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Pjotr

Quote from: djoeri on October  1, 2017, 21:59:12
Wat mij vandaag opviel in tegenstelling tot wat anderen schreven, dat er juist meer jong publiek was.
Ik kan me het van 2 jaar geleden niet meer zo herinneren. Of ben ik de enige of word ik oud ???
Ik werd door een krasse knar bedankt voor mijn komst. Dan haalde ik de gemiddelde leeftijd wat omlaag. En dat met mijn 40 jaar :)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Maximus_Aurelius

#1066
Quote from: morca on October  1, 2017, 20:56:48
Jammer genoeg alleen Martijn van D&D even gesproken.
Dat was wel leuk geweest idd even meeten met wat bekende.
Ik had je graag even gesproken.
Andere keer.

Ik snap je ook wel hoor.
Was zelf 4 of 5 jaar niet geweest.
Daarom was het weer eens leuk.
En het was lekker rustig  :thumbs-up:
Jij hebt de kleine versie daarvan?
Mooi spul
Leuk te lezen dat we niet de enige waren die dat hoorden :music:

Edit ja die heb je zie ik net .
;D
Mooi goeie keuze denk ik .
Wat een sound

Goed gezien  :thumbs-up:.
Het is een goede keuze geweest. Hier in Nederland is YG Acoustic nog relatief onbekend maar in het buitenland zijn ze best wel bekend.
Dit merk luidsprekers lust wel een goede stabiele versterker, niet zozeer dat ze moeilijk aanstuurbaar zijn maar de souplesse met stabiele versterkers die je dan hebt. Sowieso ook de muzikaliteit brengt dit ten goede.
Dit merk mits goed aangestuurd brengt muzikaliteit ten top. Mijn ervaring en dit hoor ik ook wanneer ik ze op een show hoor.

Op vele shows waar YG acoustics als luidsprekers opgesteld staan worden ze uitgeroepen tot best of the show. Dit jaar op de High end ook, volledig analoge setup met SME, CES zelfs twee keer want ze hadden twee sets staan, een kleine set met de Carmel luidsprekers en tweede met Sonja  ;). Iets dikkere set  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

morca

Die dikke versterkers staan al te spelen.
Die lusten bijna elke speaker denk ik .
Maar centjes he .
Ik heb nog niet gekeken maar wat kost zo.n setje die jij hebt?
Zoiets zou echt een droom zijn die uitkomt ...

Rusher

Quote from: Ejorne on October  1, 2017, 18:31:34
YG Acoustics Hailey 1.2

:worship: :worship:

Ik weet niet meer weke versterking deze speakers kregen. Maar, wow, wat een mooi geluid!
Versterking was van PS Audio.

Ik vond deze "kamer" ook erg mooi klinken. Luidsprekers plus versterking kosten een vermogen!!!

Mordante

Vandaag geweest. Heb mij prima vermaakt. Veel exposanten hadden last van er slecht acoustiek. Positieve uitschieters voor mij waren.

Stennheim met een merk buizen versterkers
Y&G met.....
Zanden met Magico
Van den Hul met BHC
Vitus

De nieuwe Sonus Faber zijn niet zo bijzonder. D&D en Vivid vielen wat tegen.


Maximus_Aurelius

#1071
Quote from: Rusher on October  1, 2017, 22:10:17
Versterking was van PS Audio.

Ik vond deze "kamer" ook erg mooi klinken. Luidsprekers plus versterking kosten een vermogen!!!
Zaterdag Stond er geen BHK(Ps Audio)te spelen maar een Acoustic System grand Stereo. Ook prachtig. Hij werd gevoed door twee Netkabels  :D

Quote from: morca on October  1, 2017, 22:07:57
Die dikke versterkers staan al te spelen.
Die lusten bijna elke speaker denk ik .
Maar centjes he .
Ik heb nog niet gekeken maar wat kost zo.n setje die jij hebt?
Zoiets zou echt een droom zijn die uitkomt ...

Carmel is de instap van YG Acoustic en zit rond de 32000 euro per paar.
Hailey is de middelste en zit rond de 50000 en Sonja, tja moet ik nog verder gaan.

Voor mij na een lange intensieve zoektocht is er een droom uitgekomen. :pompom: :pompom:
Ik heb ze alweer bijna een jaar  :headbanging: :headbanging:

Quote from: morca on October  1, 2017, 22:59:36
PS audio
Meteen even gekeken, wat een mooie en goeie eindblokken.
Ook mono,s ,supermooi spul dat zal zeker een kapitaal kosten een hele set met pre enz
Ik vind de prijs kwaliteits verhouding van de Ps Audio BHK versterking wel goed.
De eindversterker kost 9950 euro en de voorversterker 7450 euro.
De monoblokken zijn 9950 per stuk.
Is serieus geld maar wanneer je naar andere merken kijkt( vooral andere Amerikaanse merken)wat je daarvoor krijgt zit de prijs van BHK's wel goed.
Zijn wel hybride versterker  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Robiwan

Quote from: morca on October  1, 2017, 19:05:06
Piega
Zoals gewoonlijk erg mooi mooi detailrijk geluid.
Mijn 3e of 4e favoriet qua geluid denk ik.
D en D klonk ook erg goed die komt daar kort achteraan.

dat vond ik nou helemaal niks, wat een saai geheel :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

activ

Ik was er gisteren ook en heb zoveel gehoord dat ik niet eens meer weet wat allemaal. Bijgebleven is de ht set met MK speakers, de demo met Lingdorf (die kleine sateliet speakers), de Atmos demo van Arcam. In nagative zin bijgebleven is voor mij de sonus faber en mac intosch combi. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vond dat een soort dun geluid geven wat mij echt niet bekoorde.

CZ79

Ik vond se sonus Fabers tegen alle verwachting in juist goed klinken, grappig hoe we andere zaken horen en wat we daarvan vinden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika