X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patsijb

heb nagenoeg alles gezien, was niet overdreven druk..heerlijk
helaas voor mij had Fuuga afgezegd..
rapsong iid ook gehoord bij vivid, niet mijn muziek maar ze mogen dat vaker doen..
voor de rest heb ik nergens aandachtig zitten luisteren, wel bij harmonix erg mooie muziek leren kennen

voor de rest erg gave spulletjes gezien, buizen amp van silvercore, top reed toonarm en TT van goldnote..

en toch leuk om te zien dat er vaders met hun zonen rondliepen, dus jonge aanwas is er ook

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


Bas Akkerman

Leuk om zo te lezen!  Ik pas een keertje, ondanks twee weken vakantie toch wat moe. Veel plezier voor wie nog gaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Quote from: patsijb on October  1, 2017, 06:47:52
heb nagenoeg alles gezien, was niet overdreven druk..heerlijk
helaas voor mij had Fuuga afgezegd..
rapsong iid ook gehoord bij vivid, niet mijn muziek maar ze mogen dat vaker doen..
voor de rest heb ik nergens aandachtig zitten luisteren, wel bij harmonix erg mooie muziek leren kennen

voor de rest erg gave spulletjes gezien, buizen amp van silvercore, top reed toonarm en TT van goldnote..

en toch leuk om te zien dat er vaders met hun zonen rondliepen, dus jonge aanwas is er ook

Bij Harmonix heb ik ook leuke nieuwe muziek ontdek O.a. Dans Dans - Sand.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Etiennevh

Quote from: Maximus_Aurelius on October  1, 2017, 00:18:08
Werd door een mooie versterker aangestuurd. Een Aavik versterker en dit is geen kleine jongen. Klonk erg goed.
Jep, zware jongen :-)

Quote
Er waren merken bij die echt emotieloos waren. O.a Harbeth met Croft. En ik was niet onder de indruk van Dutch & Dutch.

Maar alles is pure smaak enige wat ik wel vond is dure entree kaartjes(13,75 euro). De High-End in München is nog niet zo duur ;). Jarenlang 10 euro nu 12,50 euro ;).
Via internet waren kaarten 11,-. Heb er onderweg even eentje gekocht :-)

Zelf was ik echt teleurgesteld hoe sommige bedrijven hun set presenteerden. O.a. de combinatie Arcam met die enorme (schelp) speakers bij Terrason. Man man wat klonk dat slecht. Aan de andere kant ook wel even staan lachen bij Avantgarde met een stukje Rammstein ;D Het kan allemaal!
Quote
Mooie cd's meegenomen en mijn Analogue Productions collectie weer uitgebreid ;D. En mooie tweede hands cd's op de kop getikt. Jazz in Montreux drie versies.
De tweede hands cd sectie heb ik gemist denk ik, op een paar Blu Ray audio verkopers en vinyl4u.nl na weinig gezien.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

MovieMax

Het loopt nog niet echt storm met de trip reports. Ik zal mijn duit in het zakje doen.

Allereerst was het een prachtige herfstdag. De entree van €13,5 + koffie met een broodje = €20. Een avondje zuipen is duurder. En dan te bedenken dat leden hier €500+ kunnen uitgeven voor een kabeltje. Voor een paar uur plezier is het geen geld.

De parkeerplaats was stampvol. Op de beurs zelf was het tamelijk rustig. Vorig jaar kwam je sommige kamers gewoon niet binnen. Dit jaar kun je overal rustig kijken. Ik heb mijn eigen set redelijk voor elkaar, dus niet echt ergens voor gegaan. Ik heb een paar trends gespot:

- Ik zag een aantal mensen met hun zonen rondlopen. Gelukkig is de ipod generatie toch geinteresseerd.

- Bigger is weer better. Er waren demo's met enorme luidsprekerkasten en dito buizenbakken en eindtrappen waarmee je je huis royaal mee kunt stoken. Absoluut geen enkele WAF. Een tijd terug was de trend luidsprekers ter grootte van een pak melk en een minimale footprint.

- Metrum akoustics liet hun versterkers zien. Er kwam mooi geluid uit. Helaas geen low end apparaten met een hoge prijs / prestatie verhouding in zicht. Ik blijf hopen. Misschien volgend jaar.

- Veel platenspelers. Ondanks het digitale geweld van spottify, iTunes en consorten.

- Een mooie noise cancelling headphone gezien van Audio-Technica. Ik heb daar wel behoefte aan op een lange vlucht naar Het verre Oosten.

- Al die nieuwe digitale audio formaten waren opvallend afwezig. Iedereen luisterd liever naar het nostalgisch gekraak van de LP.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

patsijb

oh en ff vergeten..
de audioracks van bassocontinuo waren erg mooi om te zien..
er hangt ook een aardig prijskaartje aan

morca

Leuke dag gehad.
Het was ook niet te druk.
Martijn nog gesproken bij d&d en toevallig kwamen we net met de test binnen.
Test was leuk om te horen.
De speakers vond ik eigenlijk best wel goed klinken.
Mooi product
Al met al leuk om weer eens te gaan.

Bij bohmer nog even geluisterd naar de nieuwe dsp maar was niet onder de indruk.
Daarin tegen bij arcam Dirac live gehoord
Dit werkte erg goed vond ik ,dirac staat ook op me verlanglijstje.
Foto bij D&D:
Er volgen later nog wat fotos


chansig

Wat maakte dat je niet onder de indruk was bij Bohmer ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Wat al eerder gezegd werd.
Ik was met Jeroen we vonden allebij het geluidsbeeld plat geslagen en doods klinken.
Zat geen leven in en het detail was ook niet naar wens.
Het klonk raar alles , stemmen totale geluidsbeeld was niet te plaatsen.
Bij Dirac was dat percies andersom en zeer kundige uitleg bij Arcam.
Mijn complimenten :thumbs-up:


chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik ook, niet dat van dat platgeslagen en doods. Wel het ontbreken van focus.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Ok dat hoorde jij dus ook Hans.

Jij omschrijft het anders maar denk dat we hetzelfde bedoelen Abel.
Normaal hoor ik muziek en daar kan ik me op focussen en in op gaan.
Hier wist ik niet waar me op te focussen.
Het klonk warrig ofzo.

Een paar kamers spraken me erg aan.
Die zal ik straks of morgen nog even toelichten.

Oh ja er vroeg iemand naar Driade.
Het merk kon ons niet bekoren .
Maar dat is geen maatstaaf voor jouw smaak.

Ik miste beter beeld en geluid!!
Dat vond ik vreemd dat ze er niet stonden

Ejorne

YG Acoustics Hailey 1.2

:worship: :worship:

Ik weet niet meer weke versterking deze speakers kregen. Maar, wow, wat een mooi geluid!

morca

Geweldig idd Jeroen.
Wel leuk dat die man daarnaast zei :
Hiernaast staan speakers dat gaat nergens over zo duur.
Ik liep naar binnen en zei bijna direct tegen Jeroen.
En of Dit!! Ergens over gaat. ;)

Geweldig wat een mooi klinkende speakers.





Ejorne

Quote from: morca on October  1, 2017, 18:38:21
Geweldig idd Jeroen.
Wel leuk dat die man daarnaast zei :
Hiernaast staan speakers dat gaat nergens over zo duur.
Ik liep naar binnen en zei bijna direct tegen Jeroen.
En of Dit!! Ergens over gaat. ;)

Geweldig wat een mooi klinkende speakers.

Haha ja..

morca

Vivids topmodel ook beluisterd.
Persoonlijk zou ik zoiets nooit kopen.
Vond het geluid tov de kostprijs totaal niet te verantwoorden.
Het zal onze smaak niet zijn.
Maar het geluid van deze speakers viel ons zwaar tegen.

morca

Piega
Zoals gewoonlijk erg mooi mooi detailrijk geluid.
Mijn 3e of 4e favoriet qua geluid denk ik.
D en D klonk ook erg goed die komt daar kort achteraan.

CZ79

Ik was erg onder de indruk van de set bij Harmonix
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

FDLARRY

Mannen,

Dank voor de terugkoppeling over Driade. Leuk dat een merk van vroeger er weer is en dan nog klinkt ook.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DofN

Quote from: morca on October  1, 2017, 19:01:18
Vivids topmodel ook beluisterd.
Persoonlijk zou ik zoiets nooit kopen.
Vond het geluid tov de kostprijs totaal niet te verantwoorden.
Het zal onze smaak niet zijn.
Maar het geluid van deze speakers viel ons zwaar tegen.

Ik vond dat dan wel weer OK. Kwam mooi los. Prima imaging. Focus niet kunnen horen ivm scheve zit.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RonK.

Quote from: morca on October  1, 2017, 18:14:11
Ik miste beter beeld en geluid!!
Dat vond ik vreemd dat ze er niet stonden

Garmt was er wel, maar in welke vorm of hoedanigheid weet ik niet.

morca

Quote from: doorofnight on October  1, 2017, 19:14:06
Ik vond dat dan wel weer OK. Kwam mooi los. Prima imaging. Focus niet kunnen horen ivm scheve zit.
Ik zeg niet dat ze slecht klinken.
Wat jij zegt zat er ook zeker wel in.
Maar de sound van de speaker was niet naar mijn smaak.

De door jouw genoemde dingen deden ze wel goed dat was het niet.
Maar het is niet mijn smaak laat ik het zo zeggen.