CineMike Projector shoot-out "CineMike VPL-GTZ 380 vs Barco Freya RGB laser"

Started by vik, October 9, 2021, 10:15:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Robbo

Het was voor mij alweer 8 jaar geleden dat ik bij CineMike was geweest, dus weer eens tijd voor een bezoek  :)

Aan het zeer uitgebreide verslag van Pascal heb ik weinig toe te voegen, behalve dat dit bezoek wel weer eens bewijst dat specs niet alles zeggen. En dan doel ik specifiek op de Barco Bragi.  Op 'papier' zou je denken: een 1 chip DLP met een rare Aspect Ratio dat haalt het nooit van een 3 paneel 4K projector zoals we in het hogere consumenten HT segment tegenwoordig van Sony en JVC gewent zijn. Niet geholpen dat de Barco ook bijna nergens ter demo te zien zijn (al word daar aan gewerkt volgens de man van Barco).
Maar ik ben dus blij deze projector gezien te hebben.  Het prijssegment is boven wat ik er aan uit zou willen geven, maar dit is duidelijk een paar stappen boven mijn eigen VW760 dus ik snap de prijsstelling.

Over de Freya en GTZ380 kan ik simpel zijn: wauw dit is echt next level. Misschien stond de Freya niet op punt, maar in tegenstelling tot de overige aanwezigen had deze projector had deze projector wel mijn voorkeur boven de GTZ380. Want ondanks dat het beeld van beide op een zeer hoog niveau staan en gewoon 'makkelijk' 4K HDR op een 4.20m breed 21:9 scherm weergeven, zetten ze beide toch een heel ander beeld neer ! De Sony overduidelijk wat meer 'digitaal' dan de Barco.

Cinemike en Vik dank voor de koffie en de gezellige middag  :pompom:
En ook eens leuk weer wat forum leden te spreken, dat was ook al weer veel te lang geleden (al is dat wel gunstiger voor de portemonnaie  ;D )

donaldk

Quote from: reza on October 16, 2021, 17:02:09
Ik kan alvast verklappen dat het beeld matig was :tounge2:

Als je een on-off/black floor fetishist bent ongetwijfeld >:D

Teejoo

Quote from: PascalP on October 18, 2021, 12:58:07
Dit is ook wel een mooie omtrent het CS gebeuren van Barco:
https://www.barco.com/nl/residential/creating-the-experience/the-architectural-digital-canvas/innovation-ingridients/cinemascope
Toch begrijp ik het niet ondanks de uitleg. Het voorbeeld plaatje is 21:9 en dan ik zie opeens ook extra stenen in het gevulde scoopscherm. Ze hebben dit andersom gefotoshopt.

Het paneel is dus native 21:9 als ik het goed begrijp?

Rob_Dingen

Quote from: Teejoo on October 18, 2021, 16:35:32
Het paneel is dus native 21:9 als ik het goed begrijp?

Ja dat klopt de chip is 5,120 x 2,160 (5K UHD).
Hij ziet zelf wat er binnen komt en scaled het op naar de volledige resolutie.
Daarmee is 16:9 nog steeds 3840x2160.

Rob

Teejoo

Quote from: Rob_Dingen on October 18, 2021, 19:22:46
Ja dat klopt de chip is 5,120 x 2,160 (5K UHD).
Hij ziet zelf wat er binnen komt en scaled het op naar de volledige resolutie.
Daarmee is 16:9 nog steeds 3840x2160.

Rob
Ok, dat is dan idd wel handig. Het zit hem dus primair in de herkenning van 21:9 materiaal en het 21:9 paneel. Jammer dat er idd geen Sony's of JVC's zijn met 21: panelen.

donaldk

Het zijn gewone DMD's, het is de SSP processor/chip die 16 MPixel is. Men vertelde mij bij de introductie van de de eerste Pixelshifting projector de P90, dat het wel de standaard TI XPR optical actuator technology was. Barco heeft nergens aangegeven dat hij van een enkele verschuiving naar een dubbele verschuiving is gegaan. Zoals Panasonic al jaren doet. En nu Christie ook met de nieuwe M25. Die zit qua prijs tussen de Bragi en de Freya in, maar biedt toch interne RGB LASER lichtbron. Definitieve specificaties betreffende stock HC lens, laat staan een extra hoog contrast lens via HT distributeur Absolute Ultimate AV, heb ik nog niet.

Robbo

The Bragi uses an 0.9-inch Texas Instruments digital micromirror device (DMD) of 2560 × 1080 resolution, but doubles this up in the time domain using an actuator to reposition the pixels (no overlap, we were told), thereby achieving a total of 5120 ×2160.

https://www.google.nl/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.pressreader.com%2Faustralia%2Fsound-image%2F20190801%2F281689731475264&psig=AOvVaw3h2ntvSLKvXjcTNWJoI0Rr&ust=1634675765409000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwiDq-rz59TzAhUvi_0HHZVpC2cQr4kDegUIARDtAQ

Rob_Dingen

Quote from: Robbo on October 18, 2021, 22:38:11
The Bragi uses an 0.9-inch Texas Instruments digital micromirror device (DMD) of 2560 × 1080 resolution, but doubles this up in the time domain using an actuator to reposition the pixels (no overlap, we were told), thereby achieving a total of 5120 ×2160.

https://www.google.nl/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.pressreader.com%2Faustralia%2Fsound-image%2F20190801%2F281689731475264&psig=AOvVaw3h2ntvSLKvXjcTNWJoI0Rr&ust=1634675765409000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwiDq-rz59TzAhUvi_0HHZVpC2cQr4kDegUIARDtAQ
Dat zetten ze er dan weer niet bij in hun specs.

Rob

PascalP

Klopt. Dat wisten de mannen van CM me ook te vertellen, maar daar hoor je dan weer niemand over.
Niet dat het uitmaakt, want het resultaat mag er wel wezen hoor ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Leuk dagje geweest heren en dank voor jullie komst.

Geldt overigens ook voor team Barco want operation Desert Storm is er niets bij. Kost toch behoorlijk wat tijd en energie om deze monsters te plaatsen en te installeren.

Bart Devos (Barco) deed het ook geweldig en duidelijk te merken dat hij heel veel passie heeft voor het merk Barco en zo hoort het ook. 










Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dirk

Quote from: vik on October 19, 2021, 09:45:35
Leuk dagje geweest heren en dank voor jullie komst.

Geldt overigens ook voor team Barco want operation Dessert Storm is er niets bij. Kost toch behoorlijk wat tijd en energie om deze monsters te plaatsen en te installeren.

Bart Devos (Barco) deed het ook geweldig en duidelijk te merken dat hij heel veel passie heeft voor het merk Barco en zo hoort het ook. 

als het zo zwaar was moeten jullie misschien wat minder van die toetjes achterover slaan  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

donaldk

Quote from: Rob_Dingen on October 18, 2021, 23:41:12
Dat zetten ze er dan weer niet bij in hun specs.

Rob

Altijd kijken bij de Base projector uit de installatie en events series. Of in dit geval de simulatie afdeling: https://www.barco.com/en/product/fl40-4k en opvolger https://www.barco.com/en/product/fl40-4k-mkii.

Overigens als je native resolutie verdubbeld kom je niet uit bij 5120 ×2160, daartoe moet je vier beelden in de time domain brengen niet twee. 2x 2764800= 5529600 pixels. De helft dus van die 5K: 11059200.