Post hier je muziekinstallatie video's

Started by Kingpin, May 16, 2012, 13:08:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Elke video hetzelfde nummer ter vergelijking?

Ja
Nee

Guester

Quote from: Kingpin on May 16, 2012, 13:08:51
Omdat bewegende beelden meer zeggen dan een plaatje lijkt het me leuk om hier je muziekinstallatie als videofragment te posten.
Leuke korte fragmentjes om een kleine indruk te geven.

Ik trap maar even af met m'n stereo set bestaande uit Cayin A-55T met Svetlana KT88's buizen, Audio Physic Brilon 2.0 monitoren en een Audio Physic Luna I subwoofer.
Als source gebruik ik een gemodificeerde Logitech Touch icm een Metrum Nos Quad DAC, geheel afgemonteerd met Apogee Wyde Eye's.
Geluid zoals ik het ervaar is heel dynamisch (live gevoel, 3D), gedetaileerd en zeer muzikaal.

Kort fragmentje opgenomen met een Sony fotocamera, geluid klinkt in het echt beduidend beter natuurlijk:


Het volgende fragment is m'n surround set die binnenkort een dedicated ruimte krijgt op zolder.
Bestaande uit een Rotel RSP-1098 processor en een Ceratec Penta II 5.1 eindversterker op Audio Physic Sparks als fronts, Celcius Center en Steps als surrounds en een Velodyne SLP-1500R als sub.
Source is een Dune BD Prime 3.0, alles afgemonteerd met Apogee Wyde Eye's.



Wanneer de zolder klaar is zal ik een nieuwe posten.

Mooie set! Van wie is dit nr?
Sonos - Spotify

H B

#26
Quote from: B110 on June  9, 2012, 14:06:38
Mooie set! Van wie is dit nr?
Als ik het zo hoor en zie Australian Pink Floyd met een nummer van hoe raar het ook klinkt Pink Floyd en dan dacht ik Shine on You Crazy Diamond.

Kingpin

#27
Quote from: H B on June  9, 2012, 14:27:10
Als ik het zo hoor en zie Australian Pink Floyd met een nummer van hoe raar het ook klinkt Pink Floyd en dan dacht ik Shine on You Crazy Diamond.
Nee helaas  ;)
Het is Govi met "Lovers Moon", deze stond op een verzamel cd notabene, als je goed kijkt zie je het in m'n iPad scherm staan  :D

Edit: ik dacht dat het om het eerte nummer ging  :D
2e filmpje is Pink Floyd met Comfortably Numb
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Guester

Het ging ook om het eerste nummer  ;) Ga snel zoeken naar een album.
Sonos - Spotify

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijnst1990

#30
Hier ook een kort filmpje van mijn set. Opgenomen met een iPhone, dus het gaat vooral om het idee :D En zoals te zien is kan ik helaas mijn handen niet stil houden :(



Dit nummer is een beetje jeugdsentiment voor mij, vandaar de keuze.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Sk

Quote from: Martijn90 on July  2, 2012, 20:25:33
Hier ook een kort filmpje van mijn set. Opgenomen met een iPhone, dus het gaat vooral om het idee :D En zoals te zien is kan ik helaas mijn handen niet stil houden :(



Dit nummer is een beetje jeugdsentiment voor mij, vandaar de keuze.

Mooie set hoor! Op youtube bij videobeheer kun je de schokken dmv een automatisch proces er aardig goed uit krijgen. Zo krijg je een wat smoother beeld.

Mooi nummer overigens blijft goed!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Kingpin

Quote from: Martijn90 on July  2, 2012, 20:25:33
Hier ook een kort filmpje van mijn set. Opgenomen met een iPhone, dus het gaat vooral om het idee :D En zoals te zien is kan ik helaas mijn handen niet stil houden :(

Dit nummer is een beetje jeugdsentiment voor mij, vandaar de keuze.
Mooie set !
Als ik dit weer zie kan ik haast niet meer wachten tot ik m'n HT op zolder kan opbouwen.

Mooi nummer ook, lange tijd niet meer gehoord idd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijnst1990

Quote from: Sk on July  2, 2012, 20:53:00
Mooie set hoor! Op youtube bij videobeheer kun je de schokken dmv een automatisch proces er aardig goed uit krijgen. Zo krijg je een wat smoother beeld.

Mooi nummer overigens blijft goed!
Thanks :) Heb die optie inmiddels aan gezet, schudden is wel een stuk minder, maar nu lijkt er wel meer vervorming op te treden :D

Quote from: Kingpin on July  2, 2012, 21:06:51
Mooie set !
Als ik dit weer zie kan ik haast niet meer wachten tot ik m'n HT op zolder kan opbouwen.

Mooi nummer ook, lange tijd niet meer gehoord idd.
Dankje :) Het is jammer dat er bij mij nog een bed moet staan, anders had het ook een "echte" HT kunnen worden ;)

En inderdaad, vind hem zelf ook erg mooi.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kingpin

#34
Nieuwe opstelling, nieuw meubel en plasma tv vraagt om een nieuw filmpje toch  :)
Stond wel een beetje 'hard' .. tja wat wil je met zo'n nummer...  :D



Of voor diegene die van wat rustiger werk houd  :D

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

ProXius

#35
Zo, en nu ook eindelijk die van mij!



Zeker in HD zetten, in het begin kan je het nummer kiezen, als je niks kiest speelt hij ze gewoon allemaal.
Het klinkt uiteraard niet half zo mooi als in het echt... maarja. :(

Dan een beschrijving van wat je ziet en hoort:

- Als bron gebruik ik m'n PC (6core i7, 32GB, n.v.t. eigenlijk) met een Asus Xonar Essence STX waarvan ik de OPamps heb aangepast naar 2x LME49860NA en 1x OPA2107AP.
- Speakers zijn JMLab Focal 706S monitoren die op Auralex MoPAD's staan.
- Versterker is een oude (uit 1976) harman/kardon 430 Twin Powered. (2x25watt :D)
- Kabels zijn simpel, een Profigold SKY stereo RCA kabel en voor de speakers Van den Hul the Skyline Hybrid kabels.

1. Audio is op genomen met een Zoom H1 microfoon. (Muziek afgespeeld via Foobar2000)
2. Hierna nog een keer de audio laten lopen, dit keer via Winamp zodat ik de mooie Spectrum visualisatie kon filmen. Toen ook gelijk alle andere shots opgenomen.
3. Daarna alles synchroon laten lopen en uiteraard alleen de audio gebruikt van de oorspronkelijke Zoom H1 opname! :)

Nog even de drie nummers:

1. Katie Melua - Piece by Piece - Track: Lucy in the Sky with Diamonds (Acoustic Version) - 705kbps FLAC.
2. Sungha Jung - Perfect Blue - Track: Billie Jean - 756kbps FLAC.
3. Nero - Must Be The Feeling - Track: Must Be The Feeling (Kill the Noise remix) - 1080kbps FLAC.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Davey


BernHardN

Ja, het gaat alleen nog niet zo hard....

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

ProXius

Quote from: BernHardN on July 18, 2012, 12:59:16
Ja, het gaat alleen nog niet zo hard....

Hmmm ja ok, maar ik ga hem echt niet harder als standje '10 o clock zetten.... Dat is al bijna standje bloedend oor hier op het bureau.  :angel:  :devil:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Kingpin

Leuke video ProXius ! vooral de keuze om 3 verschillende stijlen/muzieknummers te kiezen, deze kende ik nog niet.
En wat betreft de feedback ... denk dat men er nog even aan moet wennen, ik vind het in ieder geval een leuke toevoeging.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HTip

Quote from: ProXius on July 18, 2012, 13:16:16
Hmmm ja ok, maar ik ga hem echt niet harder als standje '10 o clock zetten.... Dat is al bijna standje bloedend oor hier op het bureau.  :angel:  :devil:
Ik denk dat Bernard meer doelt op het aantal forumleden dat dit gedaan heeft en niet op het volume ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Kingpin on July 18, 2012, 13:20:56
Leuke video ProXius ! vooral de keuze om 3 verschillende stijlen/muzieknummers te kiezen, deze kende ik nog niet.
En wat betreft de feedback ... denk dat men er nog even aan moet wennen, ik vind het in ieder geval een leuke toevoeging.
Vond hem ook leuk gemaakt. Ik begrijp dat je bij aanvang moet kunnen kiezen uit de 3 nummers?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ProXius

Quote from: Kingpin on July 18, 2012, 13:20:56
Leuke video ProXius ! vooral de keuze om 3 verschillende stijlen/muzieknummers te kiezen, deze kende ik nog niet.
En wat betreft de feedback ... denk dat men er nog even aan moet wennen, ik vind het in ieder geval een leuke toevoeging.

Thanks!

Quote from: HTip on July 18, 2012, 14:16:17
Ik denk dat Bernard meer doelt op het aantal forumleden dat dit gedaan heeft en niet op het volume ;)

Dat weet ik eigenlijk wel zeker. :D

Quote from: HTip on July 18, 2012, 14:20:51
Vond hem ook leuk gemaakt. Ik begrijp dat je bij aanvang moet kunnen kiezen uit de 3 nummers?

Ik ben niet zo goed met youtube, maar als het goed is zie je de eerste ~7sec een drietal blokken in het scherm. Als je met je muis over die blokken heen gaat, kan je een liedje selecteren als het goed is.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

BernHardN

#43
Quote from: ProXius on July 18, 2012, 13:16:16
Hmmm ja ok, maar ik ga hem echt niet harder als standje '10 o clock zetten.... Dat is al bijna standje bloedend oor hier op het bureau.  :angel:  :devil:

....ik bedoelde het topic idd.....

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Kingpin

#44
Even wat 'leven' inblazen dan maar  :D
Er moeten toch wel meer forummers zijn met een camera (of durven ze opeens niet meer  :-X).

Tijdje geleden mijn buizen vervangen, 'sound' is nu wat 'warmer' zoals ik het wilde hebben, mijn Svetlana's gaven op een ander gebied voordeel maar boette in op de zo mooie 'buizensound'.
De pre-sectie upgrade resulteerde in een grotere soundstage met een ongelovelijk mooi middengebied en toegenomen dynamiek. De sound is wat warmer en meer (micro)detail, iets wat haast niet samengaat bij de meeste upgrades.

Loreena Mckennitt is een goed voorbeeld die op de meeste sets als vrij 'hard' overkomt deze klinkt nu als nooit tevoren, extreem goed (in mijn oren dan)  :wub:




Kom op ... waar blijven de filmpjes  :coffee:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Mooi hoor! Akoestisch zit het ook prima voor elkaar volgens mij. Zodra ik "mijn" set heb, zal ik zeker ook een filmpje plaatsen. Mits ik een beetje redelijke opname-apparatuur kan vinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Quote from: Bas Akkerman on August 13, 2012, 13:39:02
Mooi hoor! Akoestisch zit het ook prima voor elkaar volgens mij. Zodra ik "mijn" set heb, zal ik zeker ook een filmpje plaatsen. Mits ik een beetje redelijke opname-apparatuur kan vinden.
Dat zou mooi zijn Bas!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mikekiwi

Quote from: Kingpin on August  9, 2012, 11:44:58
Loreena Mckennitt is een goed voorbeeld die op de meeste sets als vrij 'hard' overkomt deze klinkt nu als nooit tevoren, extreem goed (in mijn oren dan)  :wub:
Is je tweede filmpje in deze post ook Loreena McKennit? Zo ja, welke cd? Klinkt erg leuk namelijk. Kan overigens zelfs door mijn brakke iMac-speakers horen dat het qua geluid wel snor zit bij jou!

Kingpin

#48
Quote from: mikekiwi on August 13, 2012, 15:51:26
Is je tweede filmpje in deze post ook Loreena McKennit? Zo ja, welke cd? Klinkt erg leuk namelijk.
2e filmpje is van Jennifer Warnes met "Somewhere Somebody"

Quote
Kan overigens zelfs door mijn brakke iMac-speakers horen dat het qua geluid wel snor zit bij jou!
Bedankt, ben er op dit moment ook heel erg tevreden mee.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mikekiwi