Ik heb nu 2 CM7's gekocht en in afwachting van wat serieuzer spul hangen deze aan een flutversterkertje van 65watt...
Nu heb ik ze vrij hard staan met wat michael jackson en ik denk dat ik het al weet, maar benieuwd of ik het juiste concludeer... Vandaar e volgende vraag...
Hoe hoor je het gebrek aan vermogen van een versterker...
Mijn eigen ervaring is geweest met mijn Audio Research DSI 200 geintegreerde versterker die we hebben dit getest in een studio in Duitsland.
Hoe waanzinnig mooi deze versterker ook is, we hadden deze versterker aangesloten op zware speakers met een zeer luid volume.
Het resultaat was dat het geluidsbeeld dunner werd en je duidelijk kon horen dat versterker het geluid aan het samenpersen was, en dat dit ten koste ging van de scheiding van bijvoorbeeld instrumenten en vocals plus laagweergave.
De componenten die gebruikt worden zijn ook erg belangrijk en niet alleen vermogen. Slechte componenten brengen ook sneller vervorming in het geluid.
Na de Audio Research hebben we dezelfde test gedaan met mijn ge-upgrade Sherwood versterker (multi channel) en deze was veel beter in staat om de scheiding en plaatsing erin te houden tot zijn allerlaatste adem.
Watt's zeggen dus zeker niet altijd alles. De gehele opbouw van de versterker speelt een grote rol.
Edit: Op papier heeft de Audio Research meer vermogen als de Sherwood.