Author Topic: Onkyo 5007 problemen - geen geluid meer  (Read 2688 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline aem kei

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
Onkyo 5007 problemen - geen geluid meer
« on: April 29, 2012, 09:50:25 »
Hallo,

Sinds kort een zeer irritant probleem met mijn Onkyo 5007.
Deze geeft sinds een paar dagen geen geluid meer bij het opstarten. Er zijn nogthans geen settings veranderd, alle kabels zitten goed, etc.
De dummy troubleshooting is gebeurd  ;)

Beginnen bij het begin, de setup:

Versterker: Onkyo 5007
Luidsprekers: B&W custom inbouw speakers LCR7, LCR8 in 5.1 setup
subwoofer: xxls400
Mediaplayers: Dune prime 3.0, Telenet digicorder HD
TV: Sony KDL40
Aansturing: Harmony 900

Alles verbonden met HDMI.
Dit zou voldoende start info moeten zijn.

Alles werkte perfect tot op een bepaald moment. sindsdien no sound.
Wanneer alles wordt aangezet merk je ansich geen problemen.
Onkyo gaat aan.
Onkyo verschijnt op het TV toestel
Digicorder/Dune gaat aan.
Beeld is OK
Maar geen geluid.
Hetzelfde met radio.

Wanneer ik in de setup van de Onkyo opstart en een luidspreker calibratie wil doen. Die typische irritante white noise toestanden  ;) heb ik ook geen geluid. Het is dit dat me het meest zorgen baart.
Wanneer ik de Onkyo hardwarematig een 10 tal keer aan en uit schakel krijg ik uiteindelijk geluid.
Ik heb geen idee wat het is, vooral omdat het dan wel werkt.

Wat ik wel gemerkt heb, maar dit is puur en enkel een vermoeden - omdat je dan extreem op details begint te letten - is dat de Onkyo anders "klikt" bij het opstarten en uitschakelen.
Ik heb de indruk dat hij 1 "klik" mist...
Maar zoals gezegd, dit kan enkel een vermoeden zijn.

Nu speelt alles normaal en zet dus de TV niet uit  :laugh:
Eens ik hem uitzet, is hetzelfde all over again.

Iemand een idee? Ik heb er alleszins geen gedacht van  >:(

Thanks!

Offline phmeijer

• Hifisupply.nl iPodsupply.nl
  • HT forum sponsor
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+40)
    • Hifisupply voor al uw hifi-accessoires! iPodsupply voor al uw iPod/MP3-accessoires!
Re: Onkyo 5007 problemen - geen geluid meer
« Reply #1 on: April 29, 2012, 10:19:06 »
Klinkt als een relais wat niet inkomt, ook doordat het wel werkt na een aantal keer aan en uit.
www.hifisupply.nl: Amphony,Audio Selection,AudioQuest,Axedo,Canare,Dodocus,Fisch,Furutech,Goldkabel,Grado,HS Cable,Hidiamond,HiFi-TUNiNG,Inakustik,I-Qube,Kemp,Kimber,Nu Force,Oyaide,Qables,QED,RDC,Slinky Links,Sleek Audio,SolidTech,Soundcare,Ultrasone,Valhalla Technology,ViaBlue,Wattgate,WBT

Offline aem kei

• New member
  • *
« Reply #2 on: April 29, 2012, 10:53:52 »
Dus dit wil zeggen, opsturen die handel?  :(

Dit is echt wel het laatste wat ik wil. Vermits ik in België woon en hem in NL gekocht heb.
Denk dat de dealers niet echt happig zijn om deze aan te nemen. En hem opsturen is zeker niet aan de orde omwille van het gewicht.

hmmz ik hoop op een andere uitkomst om eerlijk te zijn ;-)

Offline Nooff

• See...Hear and Believe
  • Trade Count: (+58)
« Reply #3 on: April 29, 2012, 14:09:31 »
Dus dit wil zeggen, opsturen die handel?  :(

Dit is echt wel het laatste wat ik wil. Vermits ik in België woon en hem in NL gekocht heb.
Denk dat de dealers niet echt happig zijn om deze aan te nemen. En hem opsturen is zeker niet aan de orde omwille van het gewicht.

hmmz ik hoop op een andere uitkomst om eerlijk te zijn ;-)
Opsturen naar een Onkyo service punt te vinden via de website van Onkyo. Helaas zit er weinig anders op.

Offline stevefilmfreak54

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+8)
« Reply #4 on: April 30, 2012, 11:18:39 »
vriend van mij heeft de zelfde problemen met zijn 707, gebracht naar CE repair en kreeg te horen via email dat zijn HDMI board is kaput!! kosten om te repareren........schik niet..........€405!!

volgens mij is de reparatie duurder dan wat de versterker waard is, toch?
Panasonic 55VT50, Onkyo TX-NR1009, Oppo-93EU, Samsung SMT-G7400(Horizon), HiMedia 900B, Kef IQ90 voor, IQ6C en IQ7 achter, IQ6C Chord Bi-wire, 2x Chord Carnival Silverscreen Bi-ampen IQ90`s, 2x QED XT silver anniversary achter, 2x HDMI VDH, 2x Oelbach HDMI, MJ Acoustics Reference 100 mkII + QED Qunex sub + AM 8033C, Harmony ONE.

Offline Maro

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+17)
« Reply #5 on: April 30, 2012, 11:26:25 »
Een 5007 lijkt mij toch wel iets meer waard dan €400,- hoor.
Sony VPL-HW50ES - Integra DHC-80.3 + ADSY MultEQ XT32 Pro * DTA-70.1  - Oppo 95 - Dune D1 -  Logitech SBT + BOTW - Usher MD2 BE *  S-520mkII * HT 1 - JL Audio Fathom F112

Offline Nooff

• See...Hear and Believe
« Reply #6 on: April 30, 2012, 13:41:41 »
vriend van mij heeft de zelfde problemen met zijn 707, gebracht naar CE repair en kreeg te horen via email dat zijn HDMI board is kaput!! kosten om te repareren........schik niet..........€405!!

volgens mij is de reparatie duurder dan wat de versterker waard is, toch?
Laten we niet op de zaken vooruit lopen. Wat is bijv de garantie nog?

Maar hoe dan ook, een HDMI board kost niet zoveel als dat de Receiver nog waard is.

Offline aem kei

• New member
  • *
« Reply #7 on: April 30, 2012, 16:16:43 »

Maar hoe dan ook, een HDMI board kost niet zoveel als dat de Receiver nog waard is.

Ik mag hopen dat de 5007 nog meer waard is dan 400 euro  :(
Alleszins is hij voor mij dit zeker nog waard. Buiten dit ene probleem (wat ook direct een stevig probleem is helaas) is het een fantastisch toestel!

Gisteren Onkyo gemaild met het probleem en een ticket aangemaakt.
Trouwens even kanttekening: Contact opgenomen met Onkyo via zo een standaard formulier op hun corporate website denkende daar nooit antwoord van te krijgen.
Kreeg ik een niet standaard mail binnen de 2 uur (op zondag!) met uitleg en hulp. Wat een super service.

Soit, ik heb nog garantie, een 2 tal maand denk ik. Dus zit er niets anders op dan hem binnen te steken voor herstelling.
Jammer dat er maar 1 center is in België en dat het de "verkeerde" kant van Brussel is  ::)

Ik hou jullie op de hoogte!

Offline stevefilmfreak54

• HT forum donateur
  • senior member
« Reply #8 on: April 30, 2012, 17:02:16 »

garantie.......receiver is van 2009 dus verlopen
Panasonic 55VT50, Onkyo TX-NR1009, Oppo-93EU, Samsung SMT-G7400(Horizon), HiMedia 900B, Kef IQ90 voor, IQ6C en IQ7 achter, IQ6C Chord Bi-wire, 2x Chord Carnival Silverscreen Bi-ampen IQ90`s, 2x QED XT silver anniversary achter, 2x HDMI VDH, 2x Oelbach HDMI, MJ Acoustics Reference 100 mkII + QED Qunex sub + AM 8033C, Harmony ONE.

Offline stevefilmfreak54

• HT forum donateur
  • senior member
« Reply #9 on: April 30, 2012, 17:03:31 »
Ik mag hopen dat de 5007 nog meer waard is dan 400 euro  :(
Alleszins is hij voor mij dit zeker nog waard. Buiten dit ene probleem (wat ook direct een stevig probleem is helaas) is het een fantastisch toestel!

Gisteren Onkyo gemaild met het probleem en een ticket aangemaakt.
Trouwens even kanttekening: Contact opgenomen met Onkyo via zo een standaard formulier op hun corporate website denkende daar nooit antwoord van te krijgen.
Kreeg ik een niet standaard mail binnen de 2 uur (op zondag!) met uitleg en hulp. Wat een super service.

Soit, ik heb nog garantie, een 2 tal maand denk ik. Dus zit er niets anders op dan hem binnen te steken voor herstelling.
Jammer dat er maar 1 center is in België en dat het de "verkeerde" kant van Brussel is  ::)

Ik hou jullie op de hoogte!

ik heb het niet over jou 5007, maar over de 707 van die vriend van mij, die was maar plm €550 in 2009

Offline Nooff

• See...Hear and Believe
« Reply #10 on: April 30, 2012, 17:21:53 »
garantie.......receiver is van 2009 dus verlopen
Lees even wat ie gezegd heeft. Een Receiver uit 2009 hoeft niet in 2009 gekocht te zijn.

Offline stevefilmfreak54

• HT forum donateur
  • senior member
« Reply #11 on: April 30, 2012, 19:01:13 »
Lees even wat ie gezegd heeft. Een Receiver uit 2009 hoeft niet in 2009 gekocht te zijn.

da`s waar Nooff

Offline aem kei

• New member
  • *
« Reply #12 on: April 30, 2012, 22:14:29 »

Receiver is blijkbaar gekocht in april 2010. In België is er 24 maand garantie dus... Net verlopen.
Wat hebben we geluk! Onkyo hiervan op de hoogte gesteld en opnieuw weer zeer snel reactie met de melding:

Thank you for your answer.
Yes, if send in to our service point without delay, this issue can be handled under warranty within the regulations and terms of trade.
Possibly you have to file a report to Onkyo. We recommend you to do this with the assistance of the Onkyo repair center.  Onkyo than can act in goodwill.
Please don't be to concerned, this is the regular way of handling this issue.
I am confident, that if just a couple of days over warranty period, Onkyo will support your product free of charge.

Zoals ik zei, ik hou jullie op de hoogte.
Maar tot nu toe ben ik zeer te spreken van de service en reactietijd van Onkyo

Offline phmeijer

• Hifisupply.nl iPodsupply.nl
  • HT forum sponsor
  • Trade Count: (+40)
    • Hifisupply voor al uw hifi-accessoires! iPodsupply voor al uw iPod/MP3-accessoires!
« Reply #13 on: May 3, 2012, 07:20:10 »
Hier ineens hetzelfde probleem op een 5507...
www.hifisupply.nl: Amphony,Audio Selection,AudioQuest,Axedo,Canare,Dodocus,Fisch,Furutech,Goldkabel,Grado,HS Cable,Hidiamond,HiFi-TUNiNG,Inakustik,I-Qube,Kemp,Kimber,Nu Force,Oyaide,Qables,QED,RDC,Slinky Links,Sleek Audio,SolidTech,Soundcare,Ultrasone,Valhalla Technology,ViaBlue,Wattgate,WBT

Offline aem kei

• New member
  • *
« Reply #14 on: May 3, 2012, 11:48:44 »
Hier ineens hetzelfde probleem op een 5507...

Kan je maar 1 raad geven en is onmiddellijk binnen doen!
Is effectief het HDMI board dat defect is, wordt zonder problemen hersteld onder garantie ALS je nog garantie hebt.
Wat gebeurd er: het bord wordt te warm waardoor de soldeerpuntjes beginnen lossen van de processor. Deze moeten vervangen worden en uitgerust worden met extra koeling en koelvinnen.

Ben trouwens gisteren naar het enige Onkyo repair center geweest in België (wat trouwens gewoon een residentiële woning is, dacht dat ik verkeerd gereden was  ;D ). Zeer vriendelijke man maar wel enkel Franstalig, Onkyo aangenomen en bevestigd dat zelfs als is mijn garantie met een paar dagen verlopen ze het wel nog gaan herstellen.
MAAR belt die man me gisterenavond op om me te laten weten dat de HDMI boards back-ordered zijn tot en met juli!

Heb opnieuw rechtstreeks contact opgenomen met Onkyo over deze zaak...

Keep you posted!

Offline rayz25

• member
  • Trade Count: (+1)
« Reply #15 on: May 5, 2012, 12:12:29 »
Zoals ik al vele keren verteld heb vervangen van het board haalt niets uit. De soldeer puntje onder een chip die warm wordt laten soms los breken scheuren. De meeste defecte apparaten zijn door chips die te warm worden en de contactjes lost laten wat dus 9 - 10 helpt is een reball of rejoint te doen met de chip die dus warm wordt. Daarna een koel lichaampje plaatsen om dit te verkomen, of een fan.

Je kan de reparatie ook zelf doen met een verfbrander of hetelucht soldeer apparaat

Chip warm stoken tot 220 graden ongeveer voor enkele seconden al laten koelen dit kan enkele maanden helpen tot jaren wel een koel plaatje erop doen anders is die zo weer kapot. Anders met flux noclean erop doen heet maken deze methode is goed voor weer jaren luister plezier.

ik moet mijn huidige onkyo nog doen en het de spullen ervoor maar nog niet de tijd haha.

Offline aem kei

• New member
  • *
« Reply #16 on: May 5, 2012, 15:13:57 »
Zoals ik al vele keren verteld heb vervangen van het board haalt niets uit. De soldeer puntje onder een chip die warm wordt laten soms los breken scheuren. De meeste defecte apparaten zijn door chips die te warm worden en de contactjes lost laten wat dus 9 - 10 helpt is een reball of rejoint te doen met de chip die dus warm wordt. Daarna een koel lichaampje plaatsen om dit te verkomen, of een fan.

Je kan de reparatie ook zelf doen met een verfbrander of hetelucht soldeer apparaat

Chip warm stoken tot 220 graden ongeveer voor enkele seconden al laten koelen dit kan enkele maanden helpen tot jaren wel een koel plaatje erop doen anders is die zo weer kapot. Anders met flux noclean erop doen heet maken deze methode is goed voor weer jaren luister plezier.

ik moet mijn huidige onkyo nog doen en het de spullen ervoor maar nog niet de tijd haha.

Ik ga er toch vanuit dat, wetende dat dit een bekend probleem is, Onkyo de nodige maatregelen genomen heeft op deze boards...
Ik ga zeer zeker niet beginnen solderen op een versterker van 2500 euro en al zeker geen chip opwarmen tot 220 graden...

Ik laat het over aan de pro's, en zie wel verder...

Offline digitalboy

• member
  • Trade Count: (+2)
« Reply #17 on: May 27, 2012, 20:05:53 »
Als jullie slim zijn koop je volgende keer geen onkyo meer...
Nooit meer deze ellende!

Offline SpeedyAndré

• Surrounded by Infinity 7.1 and members of the
  • Trade Count: (+6)
  • Only 1080p CRT's => nu met 3D!
    • Opbrengst zonnepanelen 2350Wp
« Reply #18 on: May 27, 2012, 20:42:49 »
Nee neem dan een Denon, een Arcam of een Marantz, daar gaat echt nooit wat fout mee hoor  :-X
Mijn oudere Onkyo sr876 heeft al jaren geen problemen met hdmi dus het kan ook goed gaan.
Overigens heeft Onkyo een bericht op de website staan over deze problemen en bij welke sn's dit optreedt.
Als ze eenmaal weten wat het probleem is dan lossen ze het op ;)

André  8)
Northstar Extremo => Monster Sigma 2K Xtc powercords Sphinx PJ8=>Straightwire Virtuoso=>Aragon Palladium=>Infinity R90 Tx-NR1009, Oppo BD83, Sony Bdp-S790, Toshiba HD-XE1, PS3, Optoma 3D-XL
Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, SVS PB12ISD 3x! Sony 1292 Moome box Vps3800 H1000 TX-P42U10E VU Duo Mede8er Eminent 7380 3D player 8TB Synology NAS

Offline digitalboy

• member
« Reply #19 on: May 28, 2012, 14:37:58 »
Nee neem dan een Denon, een Arcam of een Marantz, daar gaat echt nooit wat fout mee hoor  :-X
Mijn oudere Onkyo sr876 heeft al jaren geen problemen met hdmi dus het kan ook goed gaan.
Overigens heeft Onkyo een bericht op de website staan over deze problemen en bij welke sn's dit optreedt.
Als ze eenmaal weten wat het probleem is dan lossen ze het op ;)

André  8)

Denon is ook niet bepaald betrouwbaar inderdaad, marantz geen ervaringen mee
Ik weet wel dat yamaha een heel betrouwbaar merk is, ik heb er vele gehad,
nooit last van defecten gehad. Die dingen zijn gebouwd om lang mee te gaan.

Offline aem kei

• New member
  • *
« Reply #20 on: May 28, 2012, 21:24:31 »

Onkyo's ook, net als Denon en Marantz...

Ik heb hier een versterker van Onkyo liggen welke ongeveer 50 jaar oud is. Werkt nog steeds perfect.
Het kan altijd eens fout lopen en zoals je hierboven kan lezen lost Onkyo het prima op. (volgens mij)
Al is het wel heel lang wachten en zou je verwachten dat die zaken op stock liggen. Maar gezien de kostprijs zou ik ook maar in time leveren...

No hard feelings tegenover Onkyo. 
Zo hebben de Yamaha 863 reeksen ook de nodige issues gehad met HDMI handshaking etc... Niemand is immuun tegen fouten.

Maar iemand "niet slim" noemen is niet zo vriendelijk in mijn ogen.
Misschien minder kijken vanuit het standpunt "probleem" maar meer vanuit oplossing en mogelijkheden.

Offline digitalboy

• member
« Reply #21 on: May 29, 2012, 00:38:58 »
Onkyo's ook, net als Denon en Marantz...

Ik heb hier een versterker van Onkyo liggen welke ongeveer 50 jaar oud is. Werkt nog steeds perfect.
Het kan altijd eens fout lopen en zoals je hierboven kan lezen lost Onkyo het prima op. (volgens mij)
Al is het wel heel lang wachten en zou je verwachten dat die zaken op stock liggen. Maar gezien de kostprijs zou ik ook maar in time leveren...

No hard feelings tegenover Onkyo. 
Zo hebben de Yamaha 863 reeksen ook de nodige issues gehad met HDMI handshaking etc... Niemand is immuun tegen fouten.

Maar iemand "niet slim" noemen is niet zo vriendelijk in mijn ogen.
Misschien minder kijken vanuit het standpunt "probleem" maar meer vanuit oplossing en mogelijkheden.

mmm een onkyo van 50 jaar oud, je kan toch niet de bouwprocedure/fabrieken
van 50 jaar terug met nu vergelijken van welk merk dan ook,
wat je nu doet is de bekende appels met peren vergelijking.
Over de hdmi handshake bij yamaha, dit was bij de eerste receivers die
met hdmi uitgerust waren de meeste andere merken in die tijd hadden
daar ook last van, niet alleen receivers trouwens ook bv. flat screen tvs.
een hdmi handshake is nog altijd veel minder erg als een onkyo
hdmi board die er helemaal uit ligt, het is dan niet alleen zo dat je alle hdmi aansluitingen
niet meer kan gebruiken maar de complete receiver word onbruikbaar.
Een zeer grote fout die zich niet alleen beperkt tot een typenr van onkyo of zelfs een serie
van onkyo, maar meerdere series uit verschillende jaren die er last van hebben.
De hdmi boards gingen op grote schaal kapot en waren niet aan te slepen
bij het reparatiecentrum van onkyo.
Zo erg heb ik het bij yamaha nog nooit gezien.
dat is echt sporadisch dat je zulke grote fabrieksfouten ziet in yamaha receivers/versterkers,

Offline OMD

• full member
  • Trade Count: (+4)
« Reply #22 on: June 22, 2012, 18:46:53 »
Heb Onkyo een tijdje verkocht en heb zelf ook de 5007...

Ik herken bovenstaande klachten absoluut niet met het merk.
De goedkopere versterkers uit de Onkyo stal ( 5 serie en lager ) zijn inderdaad prut en worden ook niet door Onkyo zelf gefabriceerd maar worden in gekocht bij 1 of andere taiwanees.

Ieder zn ding, ik verdedig geen enkel merk meer, Yamaha vind ik ook erg goed maar het geluid kan mij niet bekoren.
50pk950 // Sanyo PLV-z700 // Apple TV3 // Marantz AV7005 // XTZ 99.38 // W&M LS-01 // Audioquest // Emotiva XPA-3

Offline Maro

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+17)
« Reply #23 on: June 29, 2012, 18:31:28 »
Als jullie slim zijn koop je volgende keer geen onkyo meer...
Nooit meer deze ellende!

Ik heb ook al jaren vele Onkyo's gehad (nu Integra) en nooit problemen. Als je veel verkoopt lees je ook veel problemen. Yamaha verkoopt tov Onkyo amper HT spul logisch dat je daar ook weing problemen over leest.
Sony VPL-HW50ES - Integra DHC-80.3 + ADSY MultEQ XT32 Pro * DTA-70.1  - Oppo 95 - Dune D1 -  Logitech SBT + BOTW - Usher MD2 BE *  S-520mkII * HT 1 - JL Audio Fathom F112

Offline Kjelt

• The ultimate HT Forum elite group
  • I love the HTforum
« Reply #24 on: June 30, 2012, 00:49:45 »
.
Overigens heeft Onkyo een bericht op de website staan over deze problemen en bij welke sn's dit optreedt. Als ze eenmaal weten wat het probleem is dan lossen ze het op ;)
Waar? Ik zie alleen een beriht van een foute component in recente series (nov2011 voorjaar 2012)
Ik zie nergens een warmte issue met het hdmi board.

Ik ga zelf ter voorzorg maar een ventilatortje erop leggen, dat koelt behoorlijk. Als ik zou weten welke chip de boosdoener is zoui k er ook een koelplaatje met een thermisch geleidende sticker op plakken, weet iemand om welke chip het precies gaat, naam component en lokatie op de print?

Verder zouik nooit zelf de print en/of chip verhitten, tenzij je deskundig bent en de juiste reflow appartuur hebt. dat is expertwerk waarbij je redelijk nauwkeurig het proces moet sturen, je maakt door oververhitting al gauw meer kapot als je niet op past.

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk