Het 'grote' Rotel topic

Started by W.Otter, April 28, 2012, 15:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

Quote from: Joske007 on September 26, 2015, 10:48:15
Als ik je mooie ruimte zo bekijk, zou ik eerder wat aan de akoestiek werken, dan te investeren in apparatuur.
Je algemene klankbeeld zal hierdoor wat warmer worden en meer baat bij hebben op ander vlakken ;)

hey jos,

ongetwijfeld heb je gelijk maar ik ben overtuigd dat ik op het gebied van surround processing nog een hele stap kan verbeteren.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Moest iemand de intentie hebben om zijn ( zwarte ) Rotel RSP 1570  ( 1572 ) te verkopen ben ik eventueel wel geinteresseerd.
Enkel indien in perfekte staat
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Binnen enkele dagen zal mijn rotel RSP 1570 geleverd worden. Is er iemand die mij kan zeggen hoe en waar ik een nederlandstalige handleiding kan te pakken krijgen??
Online vind ik alleen een Engelstalige.

waarvoor dank
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Dirk

ik zou er ff een mailtje richting de importeur aan wagen, die zouden je toch moeten kunnen helpen.

volgens mij is een fabrikant zelfs wettelijk verplicht om de handleiding in de taal vh land te voorzien waar het product wordt aangeboden, maar je merkt dat daar de laatste jaren wel vaker minder nauw mee wordt omgesprongen...ttz er zijn imo wel meer merken die enkel nog Engelstalige manuals aanbieden op hun website (vaak ook nog wel Frans en Duits, maar dan is het meestal wel klaar)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HJ

De originele heeft gewoon nl volgens mij. De pdf die ik heb is echter enkel de engelse versie

mel

Quote from: Dynky on October  4, 2015, 09:51:16
ik zou er ff een mailtje richting de importeur aan wagen, die zouden je toch moeten kunnen helpen.

volgens mij is een fabrikant zelfs wettelijk verplicht om de handleiding in de taal vh land te voorzien waar het product wordt aangeboden, maar je merkt dat daar de laatste jaren wel vaker minder nauw mee wordt omgesprongen...ttz er zijn imo wel meer merken die enkel nog Engelstalige manuals aanbieden op hun website (vaak ook nog wel Frans en Duits, maar dan is het meestal wel klaar)

Ga ik op die manier eens proberen, bedankt
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Net bericht gekregen dat de RSP 1570 verzonden is  :pompom:
Ben echt benieuw of het een merkbare verbetering zal zijn t.o.v. de onkyo TX SR 805...
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

HJ

Is het zo dat de rsp1570 geen peq heeft?

gilles0181

Even een schaamteloze kopie uit het b&w topic, aangezien de vraag eigenlijk over Rotel versterkers gaat...

Huidige setup: marantz sr7008, cm center 1 en als fronts 2x cm9. Als surrounds de b&w m1. Ik wil graag een eind versterker aanschaffen omdat de marantz op 8ohm maar 125w geeft en de cm9 naar wat ik gelezen heb flink wat kunnen vragen van de amp.

Er vanuitgaande dat ik 95% films/series kijk en slechts 5% in stereo luister (spotify dmv sonos connect via interlink en soms radio) d.w.z. mijns inziens nog niks audiofiel waardigs high quality opgenomen spul :)

Ik kan dan nu kiezen voor een class A/B amp met 200w/kanaal (RB-1582 Mk II als 2 kanaals (of) RB-1585 als vijf kanaals) of een A/B met 350w/kanaal (RB-1590 als 2 kanaals) wat allemaal binnen het budget past, maar ik kan ook naar class D gaan met 250w/kanaal (RMB-1575 als 5 kanaals) wat misschien beter zou zijn voor de CM10  ten opzichte van de 1582 omdat er meer vermogen op zit tov de 1585...

Uiteraard ga ik het zelf beluisteren, maar wat is wijsheid? Minder vermogen met stabielere voeding of meer vermogen en ander type versterking?
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

mel

Quote from: mel on October  5, 2015, 20:39:00
Net bericht gekregen dat de RSP 1570 verzonden is  :pompom:
Ben echt benieuw of het een merkbare verbetering zal zijn t.o.v. de onkyo TX SR 805...

Zie ik nu iets over het hoofd?? ....Ik vind bij de rotel niet hoe je de frequentie van het LFE kanaal kan instellen??
Iemand een idee?

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

HJ

Bij rsp1572, menu en dan sub setup

mel

Quote from: hans. on October  7, 2015, 20:27:33
Bij rsp1572, menu en dan sub setup

Ben je zeker dat je het hebt over LFE ?  Bij mijn Onkyo kon ik de sub crosover instellen en apart de LFE frequentie.
Sub crossover stond op 80 Hz en LFE wordt hier algemeen aangeraden om op 120 Hz in te stellen
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

HJ

Ah op die fiets. Ben ik idd niet zeker van maar lfe filter je normaal toch niet? Hele lfe singaal gaat toch naar de sub?

mel

Ik dacht het wel, ik ga het morgen nog eens opzoeken. Het staat ergens op een ander deel op dit forum
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

HJ

Normaal gesproken gaat Lfe naar je sub. De fronts op small en die filter je meestal op 80hz.

Fox

#565
Gilles0181

"Uiteraard ga ik het zelf beluisteren, maar wat is wijsheid? Minder vermogen met stabielere voeding of meer vermogen en ander type versterking?

Beide is natuurlijk het mooist, een groot vermogen met een stabiele voeding (+ zware elco's).

Het beantwoorden van jou vraag is ook afhankelijk hoe jij je installatie hebt afgeregeld in surround.
Oftewel speel je fullrange of met bassmanagement (totaal in in een combi).
Het grootse deel van het vermogen van een versterker wordt gebruikt voor de laag weergaven.
In geval van bassmanagement word vermogen minder belangrijk (je stuurt immers het laag naar een subwoofer) en is vooral een stabiele voeding voor de pieken (en vervorming) belangrijk, want deze zorgen voor de dynamiek.
Tevens heb je bij Films/Tv-series surround zelden dat alle kanalen volledig vermogen vragen, tenzij he heel hard speelt.

Ik heb zelf zeer goede ervaring met de zware RMB-1095 (deze heeft o.a. 2 trafo's van 1.2 kVA)
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCgQFjABahUKEwiv5Y_CnLDIAhWCtBoKHYsgCFI&url=http%3A%2F%2Fwww.rotel.com%2Fcontent%2Freviews%2Famplifiers%2Frmb1095-sght-feb01.pdf&usg=AFQjCNG0aZUgi3aSB6YcBSoY6JRawwCieg


Eeven wat reclame ;-)
Mijn RMB1095 staat overigeens op dit forum te koop wegens upgrade/matching in 7.1 met 2 eindversterkers.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=153451.0

gilles0181

Als je met bassmanagement bedoeld of ik een losse sub heb? Ja een REL-T9, die geeft me genoeg laag :)
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

kingfriko

vandaag de Rotel ra 1570 en een setje b&w cm8s2 binnen gehad , alles ingesteld , drivers van de cd geïnstalleerd en op de pc de instellingen op 192 khz vastgezet , als ik dan een flac bestand met een lagere kwaliteit afspeel word dat dan automatisch goed ingesteld ? Op de rotel blijft namelijk 192 khz  staan .
Alles word wel afgespeeld en het klinkt goed dus ik ben al erg tevreden ,
Nog niet heel veel tijd gehad maar de versterker heeft echt een overvloed aan vermogen  :headbanging:
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

W.Otter

als je op je pc 192khz vastzet zal dit ook de uitgifte zijn.
misschien gewoon alle mogelijke opties aanvinken en de kwaliteit van de muziek laten kiezen welk format deze afspeelt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gilles0181

Even een update; besloten om de RMB-1582 mkII aan te schaffen bij een sponsor en direct de upgrade te doen van CM9 (v1) naar CM10 S2 :)
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

kingfriko

Quote from: W.Otter on October 14, 2015, 09:42:56
als je op je pc 192khz vastzet zal dit ook de uitgifte zijn.
misschien gewoon alle mogelijke opties aanvinken en de kwaliteit van de muziek laten kiezen welk format deze afspeelt
Ik had inderdaad alles aangevinkt , display geeft nu met elk flac bestand 192 kHz aan , ook als het bestand lagere kwaliteit is , belangrijkste vind ik dat ik alles af kan spelen :)
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Charly

Gents,

Weet iemand of het mogelijk is om mijn rmb1565 te laten bi-ampen vanuit de rsp1570 naar de B&W's?
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

HJ

Biampen doe je vanuit je rmb mbv dubbele set speaker kabels. Je moet wel je singaal vanuit de rsp splitten mbv dubbele interlinks. (Wel de bruggetjes bij de speaker terminals weghalen! )

Charly

Bedankt voor je feedback.
Ik draai eigenlijk niet meer in surround en voor ik de hele boel op de schop gooi, wil ik nog wat stoeien met de mogelijkheden van mijn huidige setup. Splitten wil ik eigenlijk voorkomen. Indien mogelijk zou ik graag 4 vd 5 kanalen van de rmb gebruiken voor de fronts. Maar dit aansturen vanuit de rsp kan dan alleen dmv 'splitten' begrijp ik, vraag me af of dat veel op zal leveren?
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

HJ

Of het veel gaat opleveren?Gewoon proberen lijkt me ; -)
bij splitten boet je vrijwel niet in op kwaliteit. Je heb dan wel degelijke splitters nodig en een extra set  interlinks.