Het 'grote' Rotel topic

Started by W.Otter, April 28, 2012, 15:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

hopen dat ze nou eindelijk eens gebruik gaan maken van waardige apps, goede upnp ondersteuning, muziek diensten als spotify en eigenlijk alles wat de vorige niet had.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

br@m

Quote from: W.Otter on January 16, 2015, 09:23:33
hopen dat ze nou eindelijk eens gebruik gaan maken van waardige apps, goede upnp ondersteuning, muziek diensten als spotify en eigenlijk alles wat de vorige niet had.

Voor 1000 euro moeten ze wel met iets serieus komen. Als je kijkt wat de nieuwe Denon DNP-730AE allemaal kan voor 450 euro adviesprijs, dan ligt de lat in het 1000 euro segment nu wel iets hoger dan een paar jaar terug.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Robinmull112

Niemand die iets van de 1555 afweet?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Robinmull112

Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

HJ

Ik denk dat dat de opvolger van de rmb 1075 is.  Klasse ab, mooie  versterker maar het ligt er ook aan welke speakers je gebruikt.  Zelf heb ik de 1575, klinkt erg lekker maar is klasse D en word ook niet warm en is eigenlijk niet te vergelijken.

W.Otter

hier ook de 1575 in combinatie met een rsp1570. ik ben benieuwd naar de rsp1582, alleen ben nog sceptisch over het kunnen van dit beest ik ben bang dat het weer achterhaald en ouderwetse techniek bevat..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

#457
Quote from: W.Otter on January 17, 2015, 13:21:01
hier ook de 1575 in combinatie met een rsp1570. ik ben benieuwd naar de rsp1582, alleen ben nog sceptisch over het kunnen van dit beest ik ben bang dat het weer achterhaald en ouderwetse techniek bevat..
Tja, beetje haat liefde verhouding voor mij.  Ik heb de 1572 icm 1575,pracht combi vwb geluids kwaliteit icm electrostaten zowel stereo als ht maar ver achterhaald vwb features zoals streaming, req, dnla, osd etc etc
Ik verwacht niet dat de 1582 dit gaat verbeteren. Waarschijnlijk wat meer mogelijkheden zoals hdmi passthrough en misschien zelfs automatisch inmeten van req maar een beetje midklasse receiver kan waarschijnlijk veel meer voor veeeel minder[emoji6]
De rotel moet het dus duidelijk hebben van geluids kwaliteit en misschien uiterlijk want persoonlijk vind ik de 10 en 15 series erg mooi.

W.Otter

dat is ook een beetje mijn verhouding met Rotel, uiterlijk en geluid is echt een lust voor oog en oor. Ik heb een tijdje geleden mijn streamer weg gedaan door gebrek aan fatsoenlijke apps ( alleen iOs, matige app), upnp werkte ook niet naar behoren, na een aantal liedjes was de verbinding weer weg. Ook bluetooth had dit probleem.

hdmi passthrough (4k) heeft de 1582 wel maar geen HDCP 2.2. en nieuwe formaten als Atmos is ook nog ver te zoeken. er is wel een netwerk ingang maar wat die mogelijk maakt is niet echt duidelijk. Gaat het frontdisplay ook video weergeven? zoals bij de oude 10 serie?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gerben

Eindelijk een opvolder van de 1098!
Ik ben erg benieuwd. En kwa extra functies... wat wil je erop hebben. Dlna ect werkt toch in de praktijk net niet handig.
Gewoon een bluesound eraan en je kan alles wat je wilt.
En geen dolby atmos of auro3d... hoe vaak word dat in de praktijk gebruikt. Dat zou de prijs weer goed opschroeven.
Ik wil hem nu al hebben  :inlove:

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

Quote from: gerben on January 18, 2015, 16:46:59
Eindelijk een opvolder van de 1098!
Ik ben erg benieuwd. En kwa extra functies... wat wil je erop hebben. Dlna ect werkt toch in de praktijk net niet handig.
Gewoon een bluesound eraan en je kan alles wat je wilt.
En geen dolby atmos of auro3d... hoe vaak word dat in de praktijk gebruikt. Dat zou de prijs weer goed opschroeven.
Ik wil hem nu al hebben  :inlove:

roomcorrectie, streaming, tuner, fatsoenlijke 4k doorlus, bluetooth connectiviteit, wifi etc etc etc.

ik weet wel dat rotel op geluidkwaliteit mikt en meer apparaten in 1 meer storing oplevert, alleen een apparaat van €3500 mag wel een aantal diensten ondersteunen als spotify oid.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gerben

Quote from: Kingpin on January 18, 2015, 17:27:37
Waar ?

De rsp1582 bedoel ik.

Quote from: W.Otter on January 18, 2015, 18:03:54
roomcorrectie, streaming, tuner, fatsoenlijke 4k doorlus, bluetooth connectiviteit, wifi etc etc etc.

ik weet wel dat rotel op geluidkwaliteit mikt en meer apparaten in 1 meer storing oplevert, alleen een apparaat van €3500 mag wel een aantal diensten ondersteunen als spotify oid.

Roomcorrectie is uit mijn ervaring altijd bet beste als deze uit staat. En dan heb ik meerdere verschillende apparaten uitvoerig getest bijvoorbeeld arcam/marantz/pioneer ect. (Een goede stereo versterker heeft ook nooit roomcorrectie)

Kwa app's om dit soort systemen te bedienen vind ik ze altijd gewoon net niet goed werken. Gewoon bluesound/sonos/heos erop en je kan alles.
Daar is nad natuurlijk wel nu erg goed in met die bluesound modules die echt goed werken! Daar zou rotel inderdaad wel een voorbeeld aan kunnen nemen.

4k doorlus heeft hij. Heb ik nog niet kunnen vinden of dat hdmi 2.0 is. Dat moet natuurlijk wel.

Misschien ook wel handig hoe ik ernaar kijk. Ik kijk 80% van de tijd tv/film's dus wil ik surround hebben.
Maar als ik muziek luister wil ik de kwaliteit van een hoorwaardige stereo installatie.
En zelf vind ik het ook wel leuk om verschillende systemen uit te proberen en dan naar mijn smaak te tweaken zeg maar.

Maar dit soort merken lopen altijd wel een beetje achter.

eddy135

... (Een goede stereo versterker heeft ook nooit roomcorrectie)
quote

Haha, ik weet er wel een paar, hoor... :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

W.Otter

rotel receivers scoren juist altijd goed op stereo gebied.. en met deze rsp1582 die bijna voor elk kanaal een 24 bit dac heeft zit dit vast wel snor.

ik kijk de recensies wel even aan..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Ik heb bij mijn rsp1572 een bluetooth stick, deze streekt zowat 3cm uit aan de voorkant.
Nu zie ik universele mini sticks van ca 5mm, zou dat ook gaan?  Iemand hier ervaring mee?

W.Otter

nee, geprobeerd. doet het niet. althans, bij de rdg1520 niet. maar voor hooguit een tientje kun je geen buil vallen...
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

#467
Dank je voor het proberen[emoji6]  ik heb er nu een besteld versie 3.0
Ik zag een plaatje op internet waar er wel een mini stick gebruikt werd dus ik heb nog hoop. ..

Ik zie net dat jouw 1570 geen usb ingang heeft.

W.Otter

nee dat klopt, ik heb het getest met de rdg1520, dus wie weet werkt het bij de rsp1572 wel..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Robertwillem

Quote from: gerben on January 18, 2015, 19:20:06
De rsp1582 bedoel ik.

Roomcorrectie is uit mijn ervaring altijd bet beste als deze uit staat. En dan heb ik meerdere verschillende apparaten uitvoerig getest bijvoorbeeld arcam/marantz/pioneer ect. (Een goede stereo versterker heeft ook nooit roomcorrectie)

Kwa app's om dit soort systemen te bedienen vind ik ze altijd gewoon net niet goed werken. Gewoon bluesound/sonos/heos erop en je kan alles.
Daar is nad natuurlijk wel nu erg goed in met die bluesound modules die echt goed werken! Daar zou rotel inderdaad wel een voorbeeld aan kunnen nemen.

4k doorlus heeft hij. Heb ik nog niet kunnen vinden of dat hdmi 2.0 is. Dat moet natuurlijk wel.

Misschien ook wel handig hoe ik ernaar kijk. Ik kijk 80% van de tijd tv/film's dus wil ik surround hebben.
Maar als ik muziek luister wil ik de kwaliteit van een hoorwaardige stereo installatie.
En zelf vind ik het ook wel leuk om verschillende systemen uit te proberen en dan naar mijn smaak te tweaken zeg maar.

Maar dit soort merken lopen altijd wel een beetje achter.

Zeker niet de Lyngdorf tdai 2170 gehoord? Ik vind juist versterkers zonder roomcorrectie een gemiste kans en eigenljk niet meer van deze tijd.

HJ

Quote from: W.Otter on January 23, 2015, 22:46:48
nee, geprobeerd. doet het niet. althans, bij de rdg1520 niet. maar voor hooguit een tientje kun je geen buil vallen...
Inmiddels een bt 3.0 geprobeerd maar die doet het niet. Een bt 2.0 werkt wel maar maakt minder snel connectie dan de originele rotel stick.

Marco66

Sinds gisteren eigenaar van een Rotel RSP-1098 en vrijdag een RMB-1075 ophalen.
Mijn eerste ervaring met dit merk en ben erg benieuwd!
Aan het gewicht ligt het ieg niet pfff  ;D, alleen de voorversterker is al meer dan 15 kg!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#472
Heb een vraag voor de rotelkenners hier.

In mijn RSP-1098 heb ik mijn fronts op large staan en sub op uit.
Als ik nu in het advanced menu ga moet ik toch een cutoff kiezen van minimaal 40 hz voor mijn fronts, terwijl rotel zegt dat als je fronts op large staan je dit niet eens kan kiezen!
Iemand hier die weet hoe dit kan want heb het idee dat nu ergens laag verloren gaat terwijl mijn speakers toch op large staan en dus het volledig bereik zouden moeten krijgen?

Marco

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HJ

Speakers op small en dan cutoff kiezen in advanced menu (bv 40hz)
Je kunt dan in advanced menu ook nog aangeven dat je bij bv stereo je fronts op large wil laten spelen. Je sub kun je apart een crossover geven onafhankelijk van je fronts.

Marco66

Quote from: hans. on February 18, 2015, 22:56:44
Speakers op small en dan cutoff kiezen in advanced menu (bv 40hz)
Je kunt dan in advanced menu ook nog aangeven dat je bij bv stereo je fronts op large wil laten spelen. Je sub kun je apart een crossover geven onafhankelijk van je fronts.

Dat kan niet want ik heb geen sub!
Ik zou dan ook geen cutoff moeten hebben op mijn fronts daar die op large staan.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch