Bryston / Plinius: ervaringen / adviezen?

Gestart door Jumping Jack, april 26, 2012, 15:32:03

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Citaat van: Onder013 op april 27, 2012, 16:15:02
Karel is naar de München high-end show.

Begint toch pas donderdag? dat duurt nog 6 dagen...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op april 27, 2012, 15:41:33
Ik zou voor dit prijsverschil altijd nieuw kopen.. verzenden is al snel 100 euro en maar hopen dat er niets mee is...
Nieuw is meteen een aantal jaren garantie... ;)

Heb je ook weer gelijk in, en de combi is toch wel wat jaren oud.
Je kan er wel wat vanaf krijgen denk ik.
Hmmmm dilemma. Ik ga toch met Peter mee nu.
De Anniversary!! Maar eerst lekker luisteren... Stel dat het je smaak niet is...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Jumping Jack

De combi zou 6 maanden oud zijn volgens de advertentie... Maar met de kosten (en risico's) van verzending is het prijsverschil te verwaarlozen.

Gelet op mijn voorkeur voor geïntegreerd en het feit dat volgens jullie de geïntegreerde beter zou zijn, valt die combi dus af.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Ok
Worden de aandeleb bij Karel ook weer gespekt ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Jumping Jack

;D Zo ver zijn we nog niet hoor. Het zal toch een beetje afhangen van wat ik met mijn huidige spullen kan doen...
Jumping Jack's set
Discogs

ivo1986

Ik stond eeen tijd geleden ook voor deze keus voor de set van mijn vader. Die een set OB1i's heeft.

Bryston B100 vind ik een goede maar geen top versterker. Helemaal eens met Midcall dat 4sst echt een andere klasse is.
Maar zelfs de 4sst vond ik iets te direct en het niet helemaal.
Erg indrukwekkend klinkt die combi maar ik miste wat naar verloop van tijd.

Toen kwam ik een goede aanbieding tegen voor een Perraux P350 en dat is m voor ons helemaal.
Wel de power die een transmissielijn en PMC zeker nodig heeft maar iets warmer.

Rest van de set is een Audiolab 8200CD (absolute aanrader) en er is Perraux pre onderweg uit Kiwi land.

daffy

Wat Bryston betreft, ik heb hier de bcd-1 cd speler en een b-60 en b-100 sst versterker gehad, achteraf is dit de grootste en duurste blunder in mijn audio verleden geweest ik sta er zelf nog versteld van  :shaun:  , maar ja wel een blunder met 20 jaar garantie en goede reviews. :devil:

Daffy  ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Midcall

Citaat van: daffy op april 27, 2012, 23:56:32
Wat Bryston betreft, ik heb hier de bcd-1 cd speler en een b-60 en b-100 sst versterker gehad, achteraf is dit de grootste en duurste blunder in mijn audio verleden geweest ik sta er zelf nog versteld van  :shaun:  , maar ja wel een blunder met 20 jaar garantie en goede reviews. :devil:

Daffy  ;)
Dat mensen nog enige waarde aan goede reviews hechten is mij een raadsel. ALLES wordt goed gerieved, maar om de een of andere reden moet die een goede review van nou juist dat ene apparaat wat iemand op het oog heeft het excuus zijn om tot aankoop over te gaan.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Jumping Jack

Ah, reviews zijn imo best handig voor een eerste oriëntatie zolang je maar kritisch blijft en het met een korrel zout neemt wat geschreven wordt.

De "goedkopere" spullen van Bryston zijn het dus niet kunnen we (niet obv reviews maar wel gebruikerservaringen) wel stellen...

Nog een bijkomend punt van aandacht: het audio-meubel is slechts 50cm diep met een rugwand. Volgens de specificaties is de Plinius 40cm diep. Ik veronderstel dat dit de totale diepte is, dus gemeten tot aan de "handvaten" achteraan. De aansluitingen liggen dan nog een deel verzonken, dus ik denk dat dat wel moet lukken op 50cm.
Jumping Jack's set
Discogs

Midcall

Citaat van: Jumping Jack op april 28, 2012, 12:13:59
Ah, reviews zijn imo best handig voor een eerste oriëntatie zolang je maar kritisch blijft en het met een korrel zout neemt wat geschreven wordt.

De "goedkopere" spullen van Bryston zijn het dus niet kunnen we (niet obv reviews maar wel gebruikerservaringen) wel stellen...

Nog een bijkomend punt van aandacht: het audio-meubel is slechts 50cm diep met een rugwand. Volgens de specificaties is de Plinius 40cm diep. Ik veronderstel dat dit de totale diepte is, dus gemeten tot aan de "handvaten" achteraan. De aansluitingen liggen dan nog een deel verzonken, dus ik denk dat dat wel moet lukken op 50cm.
Dat de goedkope modellen het niet zijn geldt overigens voor bijna alle high end merken. Krell, Classé, Mark Levinson, Bryston... hun goedkoopste modellen zijn allen niet geweldig. Voor dat budget kan je beter naar de topmodellen van de merken daaronder kijken.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

daffy

Er schiet me nog iets te binnen over plinius, een jaar of 15 geleden was ik in Berlijn en heb daar een aantal  audiozaken bezocht er was op dat moment een beetje een hype gaande over camtech produkten (volgens mij was dat de duitse naam waaronder audiolab gevoerd werd) en in 1 zaak stond een setje iets met 8000 serie ofzo pre en eind, even luisteren dus, mwoah klonk niet verkeerd maar de hype begreep ik niet zo en vooral niet toen er omgeschakeld werd naar een plinius (nog nooit van gehoord maar ziet er erg mooi uit)  versterker of voor eind combi dat weet ik niet meer.

Alles werd opengetrokken en kreeg een eigen plaats, heerlijk 3d, meer detail zonder scherpte en narigheden, meer drive en ritme, flow etc etc. het was echt een moment van  :o   :inlove:  :headbanging: :headbanging:

IK WIL HET IK WIL HET maar ik kan het niet betalen  :-X

daffy ;)

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Joris1971

Former member 78

Citaat van: Jumping Jack op april 28, 2012, 22:03:30
Nog niets gehoord van wenw...  :nopompom:

Wat Joris al zei ;)
Bellen, en dan naar Karel vragen.

Ze krijgen daar zo ontzettend veel mail, bijna niet te geloven.

Jumping Jack

Dat is absoluut waar maar een mail heeft het voordeel dat ze kunnen antwoorden wanneer het past. Bellen is wat opdringender, zeker als ze het zo druk hebben.
En maandag zijn ze gesloten en dinsdag is het 1 mei (of is dat in Nl geen vrije dag?)... Ik zal gewoon wat geduld moeten hebben.
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op april 29, 2012, 10:22:20
Dat is absoluut waar maar een mail heeft het voordeel dat ze kunnen antwoorden wanneer het past. Bellen is wat opdringender, zeker als ze het zo druk hebben.
En maandag zijn ze gesloten en dinsdag is het 1 mei (of is dat in Nl geen vrije dag?)... Ik zal gewoon wat geduld moeten hebben.

Karel = bellen
Hoe vaak ik een mail heb gestuurd...
Nog nooit beantwoord geweest.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: Peerless Monster op april 29, 2012, 10:24:27
Karel = bellen
Hoe vaak ik een mail heb gestuurd...
Nog nooit beantwoord geweest.

Moet ie ook zelf weten.
Koop ik er ook niet ;D

frank2

Gewoon dinsdag bellen en naar Karel vragen, daarna je in te ruilen app. meenemen en naar de plinius gaan luisteren. Deze daarna meenemen, thuis beluisteren en daarna de bijbetaling doen, anders weer terugbrengen. Dat lijkt mij de beste methode.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op april 29, 2012, 11:34:32
Gewoon dinsdag bellen en naar Karel vragen, daarna je in te ruilen app. meenemen en naar de plinius gaan luisteren. Deze daarna meenemen, thuis beluisteren en daarna de bijbetaling doen, anders weer terugbrengen. Dat lijkt mij de beste methode.

Gewoon de methode bij Karel ;D

Jumping Jack

Nou, bij WenW zitten ze ook niet echt te wachten op verkoop blijkbaar. Dinsdag gebeld en Karel zou mij binnen 24u een inruilvoorstel doen. Niet dus.

Nog het overwegen waard: naim superuniti en linn majik dsm.
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Citaat van: Jumping Jack op mei 12, 2012, 11:30:11
Nou, bij WenW zitten ze ook niet echt te wachten op verkoop blijkbaar. Dinsdag gebeld en Karel zou mij binnen 24u een inruilvoorstel doen. Niet dus.

Ze stonden op de Highend in Munchen, ondanks dat ik de enige (!) in de ruimte was werd er op mijn groet niet eens geantwoord, te druk met spelen met de IPAD... ben een keer terug geweest ook toen geen enkele aandacht voor de bezoekers... jammer, de handel gaat blijkbaar te goed   ;D
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op mei 12, 2012, 11:30:11

Dat is natuurlijk ook prachtig spul!!

Jackol

Ben ook wel erg benieuwd hoe Naim of Linn het zal doen met PMC's.
Benieuwd naar het verschil in klank.
Heb je natuurlijk ook gelijk het streaminggebeuren op een hoog niveau.

Denk dat ik deze 2 merken tzt wil beluisteren met mijn PMC fact luidsprekers.
Vind dan de akkurate DSM wel mooi met een 4-kanaals eindversterker van Linn, alleen wel prijzig natuurlijk.
Voorlopig nog maar ff met de Lyngdorf, doet het ook heel fijn.

Jumping Jack

Citaat van: Pjotr27 op mei 12, 2012, 11:53:01
Ze stonden op de Highend in Munchen, ondanks dat ik de enige (!) in de ruimte was werd er op mijn groet niet eens geantwoord, te druk met spelen met de IPAD... ben een keer terug geweest ook toen geen enkele aandacht voor de bezoekers... jammer, de handel gaat blijkbaar te goed   ;D

Tja, ik vind het geen manier van zaken doen maar soit. New music in Brussel doet ook Plinius, maar ik vrees een beetje voor de inruil-mogelijkheid...
Jumping Jack's set
Discogs