sneller content van nieuwsgroepen downloaden hoe?

Started by frank2, April 23, 2012, 11:20:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EJ

Quote from: eduard on April 23, 2012, 22:34:27
Frank2 misschien is het mogelijk om over testappen naar ADSL2. Helaas is dit ook nog niet overal leverbaar. Maar indien leverbaar zou dit ook een aardige snelheids winst kunnen opleveren.


Kan niet. Afstand > 5,2 km wordt niet ondersteund: http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Thunder

Ik zou met dergelijke snelheden per direct overstappen op kabel. Dan maar €17 betalen voor de aansluiting, maar een dergelijk langzaam internet is niet meer van deze tijd. Je mobiel zal waarschijnlijk nog sneller internet hebben, alleen jammer van die datalimieten.

Je kan het ook anders bekijken: Het geld dat je uitspaart door het downloaden van films en series, bespaar je een veelvoud per maand van die €17. ;) Daarnaast heb ook voor de overige taken veel meer snelheid, wat tijd bespaart. :P
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

EJ

Iets met 'dubbeltje' en 'eerste rang' willen zitten. Prioriteiten in uitgaven? Iets minder kabeltjes kopen? :)

evilniek

Quote from: Thunder on April 24, 2012, 09:59:01
Ik zou met dergelijke snelheden per direct overstappen op kabel. Dan maar €17 betalen voor de aansluiting, maar een dergelijk langzaam internet is niet meer van deze tijd. Je mobiel zal waarschijnlijk nog sneller internet hebben, alleen jammer van die datalimieten.

Je kan het ook anders bekijken: Het geld dat je uitspaart door het downloaden van films en series, bespaar je een veelvoud per maand van die €17. ;) Daarnaast heb ook voor de overige taken veel meer snelheid, wat tijd bespaart. :P

Helaas heb ik hier geen kabel, satelliet vind ik echt veel te duur, en bovendien doen de data-limieten de voordelen tenniet. Ik zit te wachten op glasvezel, de leiding ligt er al, alleen de verbinding nog.

Sorry voor het off-topic geleuter.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

donaldk

Quote from: Erik on April 23, 2012, 11:56:09
6km is idd erg ver voor adsl dacht dat 5km de max was. Ik zou in jouw geval kabel overwegen upc of ziggo wat bij jou zit dan kun je zelfs naar 60 of 120mb.
Nee hoor technisch kun je ook wel 10Km halen, maar voor simpele consumentjes doen de telco's geen moeite;-).

Je lijnsnelheid is laag en dat zal ie ook wel blijven, of je moet eens een ADSL2+ modem proberen, mocht je die nog niet hebben. Dan blijft de snelheid laag, maar mogelijk iets hoger dan nu. Als je op het oude Tiscali (BabyXL) netwerk zit dan heb je gegarandeerd een ADSL2+ poort in de centrale, van andere netwerken weet ik dat ze nog een deel ADSL en of ADSL2 (zonder plusje) poorten hebben.

frank2

Ik let inderdaad goed op de kosten, dit zijn van die sluimerkosten die langzamerhand steeds hoger worden. Op mijn mobiel heb ik geen internet ik zie daar totaal het nut niet van. (de kosten zijn dan ook maar 3,95 p/mnd in tegenstelling tot de meesten met een bedrag van 35 euro p/mnd. (sim only met korting standaard dus altijd, van vodafone)
Ik weiger gewoon 17 euro te betalen voor iets wat ik niet gebruik. De vraagstelling was ook puur of iemand een oplossing had om het sneller te maken, dit blijkt dus niet zo te zijn.

Mijn oude abbo was van quicknet. Of dat adsl2 is/was denk het niet, heb nu een bedraad modem staan van zyxell, gekregen van vodafone.

Verder gaat het downloaden best, duurt alleen voor 4 GB bijna 4 uur, dus 's nachts aanzetten voor HD films en dan is het 's ochtends klaar.

Nu maar wachten op glasvezel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

donaldk

Die nieuwe Zyxel is ADSL2+, maar hoe het in de centrale zit/het Vodaphone netwerk zit...

Kijk een is het advanced menu van je Zyxel. 192.168.1.254 is standaard interne IP van die dingen. Standaard password zal wel op het stickertje staan. Dan kun je zien of je via ADSL2+ verbonden bent en wat je Lijnsnelheid precies is en hoeveel marge er op de lijn zit. Dus kijk even hoe snel je verbinding (bruto) is.

Zit zelf ook op 4Km dus ook gedoe gehad.

mansm

tja, of divxen downloaden of je verbinding upgraden....

17e maand, tja het is wat meer, maar je krijgt dan ook veel meer. Sluimerkosten? zet je netjes al je apparatuur 's nachts ook uit, bespaard ook een boel. Dat 'snachts downloaden moet je computer ook voor aanstaan -> kost energie -> kost geld, denk dat je dat wel redelijk goed maakt door gewoon sneller internet te nemen. Verschil in kostprijs zal dan minimaal zijn.

donaldk

Schoteltje nemen, prijzen zijn flink gedaald en data beperkingen flink minder geworden, dus begint met terrestrische netwerken te concurreren. Daar waar ze zwak zijn, zoals op 6Km van de centrale. Duurder ADSL abo heeft geen zin hij haalt nu zijn 5 Mbit/s van het abo ook niet.

Thunder

1GB per uur is omgerekend 280KB/s=2.5-3.0Mbit/s. Valt op zich nog mee als je zover van de centrale zit. Als je sneller wil, zal je er toch voor in de buidel moeten tasten.

Wat ik alleen niet snap is dat je €17 per maand voor een kabelaansluiting teveel vind, maar straks een glasvezelaansluiting van minimaal €37,50 per maand geen probleem is? Ziggo kost je minimaal 37,50€ per maand voor alleen internet en inderdaad je kabelbijdrage of 42,50€ voor een all in one basis. (Daar zit de kabelbijdrage al in) In beide gevallen heb je 10Mbit downloadsnelheid. Als straks de glasvezel er ligt, kan je overstappen op glas en krijg je voor ongeveer dezelfde prijs 35-50Mbit (Tweak Fiber, als die bij CoGas gaan leveren. Heb even de prijzen gecheckt bij Reggefiber, daar bij CoGas nog geen prijzen bekend zijn)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

frank2

Ik heb ooit voor schotel gekozen en een abbo van canal digitaal, dus ik wil geen tv van ziggo. De schotel geeft meer zenders ook alle BBC zenders. Dit besluit was ongeveer 6 jaar geleden. Nu zou ik dat anders bekijken. Ik zal er binnenkort eeens weer induiken, internet vian de schotel? 
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: Thunder on April 26, 2012, 10:04:37
1GB per uur is omgerekend 280KB/s=2.5-3.0Mbit/s. Valt op zich nog mee als je zover van de centrale zit. Als je sneller wil, zal je er toch voor in de buidel moeten tasten.

Wat ik alleen niet snap is dat je €17 per maand voor een kabelaansluiting teveel vind, maar straks een glasvezelaansluiting van minimaal €37,50 per maand geen probleem is? Ziggo kost je minimaal 37,50€ per maand voor alleen internet en inderdaad je kabelbijdrage of 42,50€ voor een all in one basis. (Daar zit de kabelbijdrage al in) In beide gevallen heb je 10Mbit downloadsnelheid. Als straks de glasvezel er ligt, kan je overstappen op glas en krijg je voor ongeveer dezelfde prijs 35-50Mbit (Tweak Fiber, als die bij CoGas gaan leveren. Heb even de prijzen gecheckt bij Reggefiber, daar bij CoGas nog geen prijzen bekend zijn)

Cogas laat je vrij welke aanbieder je hebben wilt, zij leggen puur aan verder doen ze niets.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

donaldk

Quote from: evilniek on April 23, 2012, 12:42:15
Ik kan er over meepraten, ik zit in het buitengebied echt doffe ellende, ik heb hier een snelheid van 150 K/bps.

Ik ben door de vele aankondigingen van de Duitse satelliet ISPs voor Tooway en ASTRA Connect even kwijt wie wat vraagt, maar je hebt nu al abo's vanaf drie tientjes per maand voor 10 Mbit/s down. Zijn al betaalbare fair use/unlimited abos

EJ

Vergeet niet dat deze verbindingen een latency van 600 milliseconden hebben tegen 25 milliseconden of beter voor adsl en kabel. Dat speelt een rol bij interactief gedoe zoals skype en voip. Misschien niet voor TS relevant, maar moet wel even worden genoemd. Tevens is niet duidelijk of ze op poorten filteren, sommige providers lijken te denken dat het internet bestaat uit mail en web verkeer.

Tevens hanteert tooway erg erg lage limieten (maar dat ligt ook voor de hand) waardoor deze dienst niet voor downloaders geschikt is:

- Light usage: 4 GB
- Frequent usage: 8 GB
- Heavy usage: 13 GB
- Very heavy usage: 25 GB

(bron:http://www.tooway.com/Solutions)

Dat haalt TS dus in een dag als hij een beetje zijn best doet. BR downloaden lukt dus al niet. Satelliet is geen optie voor hem. Niet vergeten dat satelliet een volledig shared medium is...

Thunder

Quote from: frank2 on April 26, 2012, 11:23:38
Cogas laat je vrij welke aanbieder je hebben wilt, zij leggen puur aan verder doen ze niets.

Ging me meer om de gangbare prijzen, daar er nog geen enkele aanbieder die straks via Cogas gaat leveren bekend is, laat staan prijzen. Maar die zullen naar mijn mening niet veel verschillen van Reggefiber aanbieders.

Ik heb een Glasvezel in huis liggen van Reggefiber en ik maak er geen gebruik van. Ten eerste waren de glasvezel abo's duurder dan het 120Mbit internet via Ziggo en bij Ziggo kan ik gebruik maken van een CAM in mijn TV. Dit is voor zover ik weet niet mogelijk bij welke glasvezelaanbieder dan ook. Ik wil gewoon geen losse decoder meer in mijn woonkamer, daar staat al genoeg apparatuur.

Quote from: frank2 on April 26, 2012, 11:21:10
Ik heb ooit voor schotel gekozen en een abbo van canal digitaal, dus ik wil geen tv van ziggo. De schotel geeft meer zenders ook alle BBC zenders. Dit besluit was ongeveer 6 jaar geleden. Nu zou ik dat anders bekijken. Ik zal er binnenkort eeens weer induiken, internet vian de schotel? 

Je hoeft ook geen TV te gebruiken..... Als je glasvezel internet afneemt, ben je nagenoeg net zo duur uit als het goedkoopste Ziggo abo. Het staat je altijd vrij om Schotel voor TV te gebruiken en Ziggo voor je internet.

Maar om terug te komen op je vraag: Ja, je kan sneller downloaden van nieuwsgroepen, alleen niet met je huidige verbinding. Daar ging het om en er zijn alternatieven aangehaald. Als jij niet meer wil betalen voor je internet, dat is je goed recht. Maar dan is het antwoord: Nee het kan niet sneller met je huidige verbinding.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

EJ

Quote from: Thunder on April 27, 2012, 09:53:38
Ging me meer om de gangbare prijzen, daar er nog geen enkele aanbieder die straks via Cogas gaat leveren bekend is, laat staan prijzen. Maar die zullen naar mijn mening niet veel verschillen van Reggefiber aanbieders.

Ik heb een Glasvezel in huis liggen van Reggefiber en ik maak er geen gebruik van. Ten eerste waren de glasvezel abo's duurder dan het 120Mbit internet via Ziggo en bij Ziggo kan ik gebruik maken van een CAM in mijn TV. Dit is voor zover ik weet niet mogelijk bij welke glasvezelaanbieder dan ook. Ik wil gewoon geen losse decoder meer in mijn woonkamer, daar staat al genoeg apparatuur.

Kijk maar eens bij Lijbrandt. ;) (wel mogelijk dus) Je vergelijkt ook appels met peren. Wij hebben bij Lijbrandt met het hd pakket om en nabij de 25 HD kanalen (alle nederlandse zenders, de 2 belgen, de duitse zenders, bbc hd, en een heleboel thema kanalen in HD (en nog een paar lokale leugenaars), meer dan ziggo kan bieden (ze hebben simpelweg niet genoeg bandbreedte op de kabel :P )

Ja, dat is iets (10 euro/maand duurder) maar daar hebben we dan ook 100 Mbit/s symmetrisch internet voor. Een ethernet aansluiting zoals die ooit bedacht en bedoeld is geweest in plaats van die asymmetrische crap. :D

Quote
Je hoeft ook geen TV te gebruiken..... Als je glasvezel internet afneemt, ben je nagenoeg net zo duur uit als het goedkoopste Ziggo abo. Het staat je altijd vrij om Schotel voor TV te gebruiken en Ziggo voor je internet.

Maar om terug te komen op je vraag: Ja, je kan sneller downloaden van nieuwsgroepen, alleen niet met je huidige verbinding. Daar ging het om en er zijn alternatieven aangehaald. Als jij niet meer wil betalen voor je internet, dat is je goed recht. Maar dan is het antwoord: Nee het kan niet sneller met je huidige verbinding.

Inderdaad. Maar daar wil TS eigenlijk niet aan is mijn indruk.

donaldk

EJ, de Duitse resellers/ISPs hebben inmiddels onbeperkte pakketten. Voip (free calls im Deutschen Festnetz, heb je niet veel aan), werkte tien jaar geleden al goed, toen ik een keertje in Betzdorf was... Ka-band heeft helaas beperkte spotbeams, dus daar moet je op letten.

Als je glas of kabel kunt krijgen ben je daar in Nederland nog steeds beter mee uit.

EJ

Quote from: donaldk on April 27, 2012, 23:17:49
EJ, de Duitse resellers/ISPs hebben inmiddels onbeperkte pakketten. Voip (free calls im Deutschen Festnetz, heb je niet veel aan), werkte tien jaar geleden al goed, toen ik een keertje in Betzdorf was... Ka-band heeft helaas beperkte spotbeams, dus daar moet je op letten.

Heb je daar een linkje van? Ik geloof er namelijk helemaal niets van, dat heeft te maken met de beperkte capaciteit van de up/down link van de satelliet. De techniek laat geen onbeperkte links toe.

Als je glas of kabel kunt krijgen ben je daar in Nederland nog steeds beter mee uit.
[/quote]

Absoluut.

donaldk

EJ ik heb alle releases destijds uit de email gegooit, iedere keer als ze maar een regeltje in de aanbieding wijzigden kreeg ik een nieuwe rlease, dat voor een paar aanbieders, voornamelijk via Eutelsat, maar ook van een of twee Astra Ka-band aanbieders heb ik tarievenlijsten gekregen, maar weggegooit en dus geen overzicht meer. Maar een van de bekende aanbieders heeft op zijn website nu 54,90 per maand staan voor 10/2 inclusief internet en telefonie flatrate, 'KEIN fairuse' staat er bij internet en bij de details staat dan: "Die Tarife ""FLAT" und "Office" unterliegen NICHT der FUP (fair use prinzip)! "

"Hier noch ein paar WICHTIGE Tarif-Details welche SAT_SPEED+2 von anderen Services unterscheidet und teilweise ausschließlich bei SAT_SPEED+2 verfügbar ist:

Eine VoIP Telefonflatrate in das deutsche Festnetz ist ebenfalls kostenlos inklusive!
Die Tarife ""FLAT" und "Office" unterliegen NICHT der FUP (fair use prinzip)!
Deutsche IP Adresse ist Standard (sofern Sie sich in Deutschland befinden)
Separate Bandbreite für Telefonie verfügbar, welche NICHT zu Ihrem Datenvolumen zählt."

http://www.satspeed.com/de/leistungen/satspeed-tripleplay-flat


Puur effe als een voorbeeld van de unlimited aanbiedingen via Ka-band spotbeams. Deze is via Eutelsat.

De SES baas verwachtte tijdens IBC een overzichtelijke consumenten niche markt voor internet via satelliet. Daarom incrementele investering. Kosten 10 miljoen per satelliet aan additionele investeringen, bij de genoemde 80K abonnees per satelliet/10 miljoen kom je dus op een pure space segment/bandwidth cost van een euro of minder per maand.

Thunder

Quote from: EJ on April 27, 2012, 10:15:17
Kijk maar eens bij Lijbrandt. ;) (wel mogelijk dus) Je vergelijkt ook appels met peren. Wij hebben bij Lijbrandt met het hd pakket om en nabij de 25 HD kanalen (alle nederlandse zenders, de 2 belgen, de duitse zenders, bbc hd, en een heleboel thema kanalen in HD (en nog een paar lokale leugenaars), meer dan ziggo kan bieden (ze hebben simpelweg niet genoeg bandbreedte op de kabel :P )

Ja, dat is iets (10 euro/maand duurder) maar daar hebben we dan ook 100 Mbit/s symmetrisch internet voor. Een ethernet aansluiting zoals die ooit bedacht en bedoeld is geweest in plaats van die asymmetrische crap. :D


Ziggo biedt er ook al 20 (als je ook HBO afneemt) in HD. Ik download via newsgroups, dus de upload is minder belangrijk voor mij. Daarnaast deel ik mijn TV abo (met EL) met een paar andere mensen, waardoor het voor ons allemaal gunstig is. Dat gaat me niet lukken met Lijbrandt ;) Voorlopig ben ik tevreden en komt er geen andere abo in huis.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

EJ

Prima hoor, lekker bij Ziggo blijven. Maar delen bij Lijbrandt is een orde van grootte eenvoudiger: ze gebruiken geen encryptie. :D Ziggo wel. Iptv is zooooo leuk. ;)

WW

QuoteZiggo biedt er ook al 20 (als je ook HBO afneemt) in HD
, dat is dus al 5 minder en veel glasvezel aanbieders geven duidelijk aan, dat dit nog maar het begin is.
KPN praat al over 500MB symetrisch en ook Vodafone doet dat.

Prima als jij Ziggo top vind, lekker daar blijven zou ik zeggen. De rest gaat wel met de tijd mee en laat de ouderwetse snelheden en encryptie van de kabel achter zich.

EJ

;) Inderdaad. Maar helaas zit er wel degelijk encryptie op een groot deel van glasvezel netwerken, namelijk alle WBA gebieden...

WW

Eerlijk gezegd, zegt de WBA afkorting mij niets.

Zover ik weet is alles open.

EJ

Quote from: WW on April 28, 2012, 16:25:51
Eerlijk gezegd, zegt de WBA afkorting mij niets.

Zover ik weet is alles open.
Er zijn 2 soorten gebieden: WBA (waar KPN de baas is en beslist wat er wordt geleverd, dus matig tot slechte (want adsl kwaliteit) encrypted HD) en WGDO waar glashart heeft bepaald wat er wordt geleverd (studiostreams unencrypted HD en daarnaast unencrypted SD zoals ziggo dat encrypted levert (alleen xms en lijbrandt)). Het is een kwestie van geluk om in de WGDO gebieden te wonen...