Sluiten jullie de DS nog aan op een losse dac?
Is er nog winst te behalen om van een squeezebox naar een linn te upgraden als je al een erg goede dac hebt? Ik ben erg te spreken over de interface van de squeezebox met iPeng, dus daarvoor hoef ik niet te upgraden.
Dit is nu de hele pointe van het verhaal. Als je over streamers praat dan heb je het over een toestel icm software die de stream verzorgt (het transport dus). Daarnaast heb je de dac, die de stream omzet naar muziek (simpel gezegd). Maw, die DS, dat is voor mij een (goede)DAC -met ingebouwde streaming functionaliteit. Als je dus over streamer praat vergelijk je de squeezebox of sonos met de ingebouwde streaming van de DS. Volgens mij zijn die eerste twee systemen moeilijk te "verslaan".
Voor een vergelijk van het geluid, zou je de squeezebox aan een linn dac moeten hangen, zelfde als in ds dus?
Maw, neem jouw squeezbox met dac en zet die naast de DS. Is het resultaat een wereld van verschil tvv Linn, dan kan je beslissen. Als je de gebruiksvriendelijkheid van de squeezebox wenst te behouden, start dan een zoektocht naar een andere dac misschien? Geen idee of er voor die prijs van een DS een dac bestaat die het nog beter doet dan de DS zelf? Enfin, 't is een hobby, dus sowieso leuk om uit te pluizen, niet?