DJ Midi-Controller

Started by WickedGame, April 13, 2012, 12:44:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Nu ik een macbook pro heb en een leuke collectie muziek wil ik weer eens gaan kijken om te gaan draaien "just 4 fun". Waar ik vroeger nog met platen in de weer was is het nu de bedoeling digitaal bezig te gaan. En daar zit nu het lastige gezien het feit dat ik geen idee heb waar op te letten, wat ik zou moeten aanschaffen en waarom?

Qua bedrag wil ik niet verder gaan dan een 400,- euro. En 2e hands mag! Qua software wat ik wil gaan hanteren is Traktor, liefst bijgeleverd zodat ik direct mee aan de slag kan. Daarnaast dient de controller een audiokaart te hebben. Wie heeft hiermee ervaringen? En waarop zou ik op moeten letten?

Als ik geld teveel had zou de Pioneer DDJ-T1 optie zijn geweest, maar helaas zo toereikend is budget niet  ;D

nickert

Wanneer je het budget iets op kan rekken zou ik gaan voor de Native Instruments S2. Deze controller is helemaal voor Traktor gemaakt en de bouwkwaliteit die NI doorgaans levert is ook erg goed.

Anders is de Reloop Digital Jockey serie ook een goede optie.

WickedGame

Quote from: nickert on April 13, 2012, 13:14:50
Wanneer je het budget iets op kan rekken zou ik gaan voor de Native Instruments S2. Deze controller is helemaal voor Traktor gemaakt en de bouwkwaliteit die NI doorgaans levert is ook erg goed.

Anders is de Reloop Digital Jockey serie ook een goede optie.

Kontrol S2 is 2e hands onder de 400 euro nog wel te krijgen. En hou ik als optie zeker aan. Voordeel wat ik met NI wel vind is de plug & play op traktor. Dat scheelt mappings en gekloot heb ik begrepen.

WickedGame

Ondertussen toch dit item weer oppakken. Afgelopen week met de Pioneer DDJ-S1 gespeeld en dat was wel weer ouderwets leuk om te doen. Ben nu toch wel van plan mijn werkkamer om te gaan bouwen naar een laptop (macbook) dj hoek. Ga nog wel even uitproberen wat ik prettiger ga vinden, of traktor of serato.

Tot nu toe beviel serato mij wel, ondanks het wat simpele uiterlijk. Traktor is heftiger kan meer qua effecten. Zou dan voor een Pioneer DDJ-T1 moeten gaan of een Traktor S4. Nog tips omtrent deze controllers (mochten er mensen zijn die hier verstand van hebben uiteraard).