Master Base

Started by Sullivan, November 29, 2003, 13:34:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sullivan

Master Base zijn nieuwe soort dempers. Het hele artikel is te lezen op hifi.nl.



Heeft iemand al ervaring met Mater Base?

mvg,
Frank

Jeroen.

Hoi Frank,

Tijdens mijn luistersessie bij Hobo in Den Bosch, heb ik de masterbase in aktie mogen horen.
Onder de luidsprekers was het een hele verbetering in het laag, maar de luidsprekers stonden zonder spikes op laag polig vloerbedekking. Dus ook met spike''s zou er een verschil aanwezig moeten zijn.
Wat me wel opviel was, dat tijdens het afrekenen en napraten 2 mensen binnen kwamen die allebei extra masterbase plaatjes wilden hebben omdat ze het een verbetering vonden ten opzichte van hun oude situatie. En zo te horen aan de merken die een meneer had staan waren dat zeker niet de mindere.

De verkoper vertelde ook dat sommige mensen ze onder de DVD-speler hadden en daardoor een strakker beeld kregen, maar daar rees bij mij wel een vraagteken boven m'n hoofd.
Misschien in "extreme" situatie's dat de dvd-speler last heeft van trillingen, en door de Masterbase het opgehefd wordt maar kweet het niet.

Ben van plan om binnenkort eens zelf in mijn eigen situatie te gaan ondervinden of het daadwerkelijk zo is, ook met niet zo high-end spullen.

Groetjes,

Jeroen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb de Masterbase onder mijn Wadia-loopwerk.

Het heeft tot gevolg ...iets meer detaillering in het hoog en midden.
Verwacht geen wonderen, maar het is zeker hoorbaar als een verbetering .........het ziet er alleen werkelijk niet uit!!!!

Je moet ook niet stil staan bij de geldwinst welke er op die plaatjes gemaakt worden....in de vliegtuigindustrie gaat het per m2... >:(

Ik had het eerst geleend van iemand,  na een maandje wilde hij ze terug,...hahahahha...ik baalde best wel.

Weer een maandje later kreeg ik ze toch weer van hem dit keer als kadootje.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Del member

Quote from: Erik van Voorst on November 29, 2003, 19:22:08
Je moet ook niet stil staan bij de geldwinst welke er op die plaatjes gemaakt worden....in de vliegtuigindustrie gaat het per m2... >:(

Zelfde geldt eigenlijk voor de vibrapods, als je je begint af te vragen hoeveel rubber daar maar in kruipt dan is het schandalig duur, maar anderzijds een goedkopere tweak dan een nieuwe set interconnects.

Grindtegel

Welke van de twee is beter, of beter gezegd effectiever?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

BOUBOU

Als alles mee zit heb ik ze binnenkort ook in bezit.
Ik zal ze eens even testen.

Ik wil ze gaan gebruiken voor onder mijn subwoofer, om te voorkomen dat de bas doordreund naar beneden ivm. de onderburen. ;D

Je kunt ze ook bestellen bij [email protected]
Ik heb ze al eens een mail gestuurd, waarop zij antwoorden dat ze ze op voorraad hebben, maar op de vraag wat het bankrekening nummer is waarop ik de 35 + 5 euro kan storten, komt nog steeds geen antwoord.

Ik kan ze ook krijgen bij HOBOHIFI hier in Arnhem, maar daar ga ik niet meer heen, aangezien je bijna in 3 delig pak binnen moet komen voordat je fatsoenlijk geholpen wordt :-\\
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

garmtz

Ik heb ze ook besteld voor onder mijn draaitafel. Zal ze ook eens testen onder mijn subwoofer (zitten nu Vibrapods onder).