upc vraag en vodafone glasvezel.

Gestart door loki504, april 4, 2012, 13:02:21

Vorige topic - Volgende topic

loki504

beste forum leden,

ik erger mij al een tijdje aan upc. :devil: voornamelijk de setup box die ik heb. een oude grijze thomson.  http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/upc-komt-met-digitale-video-recorder/
ik heb veel problemen met het opnemen van programma's. uitzendingen die niet worden opgenomen terwijl ze wel in geplande opnames staan. of bij het afspelen krijg ik zwartbeeld(na stroom er af) lost het zich zelf wel op.
is de thomson mediabox gewoon bagger? tevens is de kwaliteit van rtl lounge erg slecht. zelfs na het plaatsen van een versterker. is dit alles te danken aan de mediabox? of is de verbinding van upc erg slecht?

tevens zag ik dat ik vodafone glasvezel kon nemen op mijn adres. ik heb hier positieve verhalen over gehoord. en de eerste 6 maanden gratis is ook erg lekker. maar doet vodafone ook wga streams? want volgens tweak kan ik alleen glasvezel groen nemen(kpn media). en geen blauw. en ik wil alles behalve kpn stream.

dus kan iemand mij helpen?  :clapping:

GroeneLeeuw

Alleen UPC kan jou helpen  ;)
Die decoder is inderdaad bagger!
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

loki504

Citaat van: GroeneLeeuw op april  4, 2012, 13:09:04
Alleen UPC kan jou helpen  ;)
Die decoder is inderdaad bagger!

oke. bedankt voor de snelle reactie.

nu rust alleen de vraag nog of 1334ej wga of wgdo ontvangt. dit kan de meneer aan de telefoon mij niet vertellen.

GroeneLeeuw

Je kan die decoder van UPC niet combineren met andere aanbieders, maar dat weet je denk ik.

UPC is op zich prima(heb ik ook) alleen die decoder die je nu hebt is niet groots wat kwaliteit betreft. Neem contact met ze op en probeer een beter decoder van ze te krijgen. Als je bijvoorbeeld een HD abonnement neemt krijg automatisch een andere decoder. Cisco of Philips waren de 2 mogelijkheden maar misschien is dat inmiddels anders is geworden.
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

loki504

dat ik die decoder niet met andere kan gebruiken weet ik.

en mijn stiefvader heeft ook upc.(met een philips box) en dit ziet er stukken beter uit als bij mij.

jaco

Ik heb bij een soort buurman van ons gekeken naar vodafone TV signaal.
Bij HD van animal planet zag het er erg goed uit, en ook de SD was beter dan de wat ik van de KPN winkel gewend ben met hun plat gecomprimeerde meuk. (In Almere heeft de KPN winkel geen glasvezel maar IP over xDSL)

Vodafone zou volgens de colporteur die bij mij aan de deur was ook 500/500 mbit gaan leveren in de toekoms, maar er kon niet verteld worden wanneer. Of concurentie voor KPN, of e nemen internet bij KPN af.

loki504

Citaat van: jaco op april  4, 2012, 14:22:34
Ik heb bij een soort buurman van ons gekeken naar vodafone TV signaal.
Bij HD van animal planet zag het er erg goed uit, en ook de SD was beter dan de wat ik van de KPN winkel gewend ben met hun plat gecomprimeerde meuk. (In Almere heeft de KPN winkel geen glasvezel maar IP over xDSL)

Vodafone zou volgens de colporteur die bij mij aan de deur was ook 500/500 mbit gaan leveren in de toekoms, maar er kon niet verteld worden wanneer. Of concurentie voor KPN, of e nemen internet bij KPN af.

ik neem aan dat de (buurman) in een kpn gebied zit?

/edit.

na veel uitzoeken ben ik er achter gekomen dat ik in een kpn gebied zit  :crazy:. maar als ik glasvezel van vodafone neem krijg ik WMP+?
is dit juist aan genomen?

SpeedyAndré

Ik heb even gekeken bij Xms en die kan niet leveren op je postcode.
Wel jammer want Xms verhoogt de snelheden in mei van 35 naar 50Mb en van 50 naar 100Mb.
Grote kans dus dat Vodafone een Wba+ tvsignaal gaat leveren.
Voor zover ik kan zien levert Vodafone een Amino ontvanger (of pvr) en niet de Kpn meuk die je bij Xs4all (zoals mijn buurman op 1338) krijgt.
Dit gecombineerd met Wba+ is bijna zo goed als wgdo wat ik heb bij Xms.
Ik zou bij Vodafone eens navragen of dit inderdaad zo is.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

loki504

ik heb al met vodafone gebelt maar die kon mij niet vertellen welk signaal ik krijg omdat het voor de administratie niet uitmaakt welke je krijgt.
ga zo maar even langs de vodafone winkel. hopen dat die meer duidelijk kunnen geven. wmp+ zag er wel goed uit.

loki504

net ook even bij de upc winkel geweest. rn hrb daar toch ook een zeer mooie aanbieding gekregen.
- gratis bellen binnen europa(deed ik toch niet)
+ hd tv
+ extra mediabox.

kost mij niks extra en krijg geen jaar contract.

GroeneLeeuw

Citaat van: loki504 op april  4, 2012, 19:38:07
net ook even bij de upc winkel geweest. rn hrb daar toch ook een zeer mooie aanbieding gekregen.
- gratis bellen binnen europa(deed ik toch niet)
+ hd tv
+ extra mediabox.

kost mij niks extra en krijg geen jaar contract.

Niet verkeerd, toch?
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD

loki504

nope. dus is altijd even waard om te kijken:D.

dus problemen zijn opgelost. bedankt voor de hulp.

jaco

Citaat van: loki504 op april  4, 2012, 14:28:48
ik neem aan dat de (buurman) in een kpn gebied zit?

/edit.

na veel uitzoeken ben ik er achter gekomen dat ik in een kpn gebied zit  :crazy:. maar als ik glasvezel van vodafone neem krijg ik WMP+?
is dit juist aan genomen?
Deze buurman woont 10 deuren verder en ik woon in 1336 (stripheldenbuurt)
Dit is een KPN gebied denk ik (KPN = operator)

Dit soort vragen kan een helpdesk niet veel mee ben ik achter gekomen. Althans die van KPN niet, de sales valt stil als je dit vraagt, en de helpdesk weet het verschil wel, maar kan je niet vertellen wat er komt. Het advies wat ik kreeg was om naar Hoofddorp te rijden, daar zit een KPN winkel op glasvezel aangesloten, en die kan SD en HDTV laten zien. Tja....

loki504

even naar hoofddorp rijden om het te zien. en is het dan niet zo als alle grote tv verkoop winkels de goedkope tv's slechter signaal geven dan de duurdere?

tevens was ik nog naar de winkel van vodafone geweest. die had nog met de helpdesk gebeld. en hij vertelde dat HEEL almere wba signaal heeft. liijkt mij sterk.

maar goedd ik ga het nog 1 keer proberen met upc.

mag een slotte op wat mij betreft.

SpeedyAndré

Het is wel mogelijk dat Vodafone in Almere alleen wba+ kan leveren.
Een colporteur die aan m'n deur kwam wist niet welk netwerk het zou worden en dan blijf ik liever bij Xms.
Andere providers zoals Tweak leveren in sommige wijken zowel wgdo als wba+ en dat zie je duidelijk op hun website.
Maar suc6 met de nieuwe tvbox van Upc, misschien werkt dat beter ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

loki504

laten we het hopen. en anders zal het glasvezel problem wel opgelost zijn..

jaco

Met WBA+ verzorgd operator KPN voor de hele verbinding van je huis totaan een ispfabriek voor internet, en daar zullen ook wel iptv en voice diensten zitten.

jaco

Vodafone heeft ook 500/500 aangekondigd:
http://tweakers.net/nieuws/81138/vodafone-komt-met-glasvezel-aanbod-van-500mbps.html

Wel 100 euro per maand

1nt3gr@

Citaat van: loki504 op april  4, 2012, 13:02:21
beste forum leden,

ik erger mij al een tijdje aan upc. :devil: voornamelijk de setup box die ik heb. een oude grijze thomson.  http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/upc-komt-met-digitale-video-recorder/
ik heb veel problemen met het opnemen van programma's. uitzendingen die niet worden opgenomen terwijl ze wel in geplande opnames staan. of bij het afspelen krijg ik zwartbeeld(na stroom er af) lost het zich zelf wel op.
is de thomson mediabox gewoon bagger? tevens is de kwaliteit van rtl lounge erg slecht. zelfs na het plaatsen van een versterker. is dit alles te danken aan de mediabox? of is de verbinding van upc erg slecht?

tevens zag ik dat ik vodafone glasvezel kon nemen op mijn adres. ik heb hier positieve verhalen over gehoord. en de eerste 6 maanden gratis is ook erg lekker. maar doet vodafone ook wga streams? want volgens tweak kan ik alleen glasvezel groen nemen(kpn media). en geen blauw. en ik wil alles behalve kpn stream.

dus kan iemand mij helpen?  :clapping:
Doe je zelf een plezier: bel UPC en zeg dat je de Cisco 8487 HD DVR receiver wilt i.c.m. UPC halveerweken aanbieding, 50mbps internet en telefonie.
Ik had ook een hele hoop problemen met UPC. Echter, na deze upgrade alle problemen opgelost. Je krijgt er ook nog een Cisco modem bij inclusief wireless.
Het mooie was dat ik ook nog 2 euro per maand minder ging betalen  :headbanging:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

loki504

even een update voor de mensen die mij geholpen hebben.

heb net mijn hd mediabox binnen gekregen. heb de cisco mediabox gekregen. en ik lijk wel een klein kind in een snoepjes winkel :P.
wat een wereld van verschil. de sd kanalen zijn duidelijk beter van kwaliteit als bij mijn oude box. de nieuwe modem en extra box moeten nog komen. maar heb nu weer wat meer vertrouwen in upc.