Hdmi-kabels: méér dan alleen prijsverschil!

Started by Erik, March 29, 2012, 17:01:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: VTEC_genieter on June 20, 2012, 00:02:35
Offtopic:
Verder wil ik nog mijn mening geven aan uw reactie over de verkoper van de BCC:
Wat is de definitie van belazeren?
Ik denk gewoon dat die verkoper niet heel veel weet van de HDMI kabels/systeem/generaties. U kon op dat moment geen andere verkoper vragen?  (psst...ik werk niet bij de BCC hoor ;-) )
Het is generaliseren maar het is ook mijn ervaring met BCC en MM waarschijnlijk kunnen ze ook niet anders met hun salarissen. Maar als je naar een BCC gaat en je wilt een laptop kopen heb je hetzelfde verhaal. Ik vraag om de technisch verkoper laptops waarop een dame naar voren wordt geschoven die zich voorstelt als laptop maar met name HP specialist. Prima, ik vraag haar mij de laptops te laten zien met i7 processor, 17" scherm, zo mogelijk een SSD, >3GB RAM en een dedicated videoprocessor waarmee games gespeeld kunnen worden. Ze kijkt me glazig aan en vraagt wat het allemaal betekent want i7 en SSD zeggen haar zo niets. Dan houdt het toch wel een beetje op hoor. Dan kun je onmogelijk meer zeggen dat er verkopers staan die technische kennis hebben. Nu kan het een uitzondering zijn geweest. Ik ben naar de MM gegaan daar konden ze me iets verder helpen maar na 10 minuten adviseerden ze een i5 met conv. HDD, 2GB en te klein beeldscherm. Nou liep daar toevallig iemand van Asus rond die ik ook nog eens dezelfde vraag heb gesteld en die kwam binnen 2 minuten met een geschikte laptop op de proppen, gekocht en tevreden.
Ander voorbeeld, ik zocht een convectieoven met IR stralers, niet met conventionele verwarmingselementen. 4 verkopers , geen antwoord, niet 1!
Dus ga alsjeblieft niet de verkopers van MM en BCC en dat soort zaken verdedigen want ik durf er om te wedden dat meer dan 50% geen idee heeft wat ze nu eigenlijk aan het verkopen zijn en mijn excuses voor die ene verkoper die wel verstand van zaken heeft en waarschijnlijk schandalig onderbetaald wordt  :D

Zefanja

 :withstupid:

Het lijkt op de dag van vandaag steeds slechter gestelt te zijn met verkopers in de winkels hoor.
De meeste hebben echt geen verstand van zaken. Zulke verkopers vind je eigenlijk alleen in de speciaal zaken en zelfs daar niet altijd.

Voorbeeld: Als ik een pak ga kopen heb ik voorkeur voor bepaalde stoffen.
Ik dus met mijn voorkeur voor bepaalde stoffen langs de Barsoi. Komt er een verkoper naar me toe die vraagt of hij me kan helpen.
Dus ik vraag hem of ze iets hebben van cerutti. Staat hij me glazig aan te kijken en vraagt vervolgens wat dat is  :-\
Ik hem toen ook rechtsomkeer gemaakt en ben de winkel uit gelopen.
Een beetje verkoper in een pakken zaak weet onmiddelijk dat het gaat om 1 van de bekenste en duurste stoffen.

Mijn punt, men is tegenwoordig niet of nauwelijks meer skilled.
De specialisten vind je in de speciaal zaken, maar helaas verdwijnen die steeds meer en meer door internet verkoop of door de grote zaken waar eigenlijk geen kennis is.
Komt vaak zat voor dat ik de MM of Saturn in loop en dat ik die jongens daar, in hun poging mij wat te verkopen, dingen moet leren over de apparatuur die ze zelf verkopen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

mansm

Quote from: Zefanja on June 20, 2012, 10:49:46
:withstupid:

Het lijkt op de dag van vandaag steeds slechter gestelt te zijn met verkopers in de winkels hoor.
De meeste hebben echt geen verstand van zaken. Zulke verkopers vind je eigenlijk alleen in de speciaal zaken en zelfs daar niet altijd.

Voorbeeld: Als ik een pak ga kopen heb ik voorkeur voor bepaalde stoffen.
Ik dus met mijn voorkeur voor bepaalde stoffen langs de Barsoi. Komt er een verkoper naar me toe die vraagt of hij me kan helpen.
Dus ik vraag hem of ze iets hebben van cerutti. Staat hij me glazig aan te kijken en vraagt vervolgens wat dat is  :-\
Ik hem toen ook rechtsomkeer gemaakt en ben de winkel uit gelopen.
Een beetje verkoper in een pakken zaak weet onmiddelijk dat het gaat om 1 van de bekenste en duurste stoffen.

Mijn punt, men is tegenwoordig niet of nauwelijks meer skilled.
De specialisten vind je in de speciaal zaken, maar helaas verdwijnen die steeds meer en meer door internet verkoop of door de grote zaken waar eigenlijk geen kennis is.
Komt vaak zat voor dat ik de MM of Saturn in loop en dat ik die jongens daar, in hun poging mij wat te verkopen, dingen moet leren over de apparatuur die ze zelf verkopen.

Vind het wat kort door de bocht. Weet zelf wel redelijk het een en ander van beide zaken.
bij MM zal je doordeweek voornamelijk de full time medewerkers vinden en in het weekend de studenten. De laatste weten over het algemeen vaak meer van de spullen af dan de full time medewerkers (muv witgoed). Dat een verkoper niet alle ins en outs van elk product kent kijk ik ook niet raar van op..... als jij dat van zon 1000 producten moet weten per afdeling met elke week weer nieuwe producten is dat gewoon niet te doen. Ik wist altijd mijn spullen wel maar ook ik moest af en toe een antwoord schuldig blijven

Qua stoffen, ik had voorheen ook nog nooit van cerruti gehoord. Niet dat ik alles ken... had het eigenlijk kwalijker gevonden als ze nog nooit van scabal of thomas mason gehoord zouden hebben. Als je echt mooie pakken wil zou ik de merken links laten liggen en voor maatwerk gaan. Als je echt geld over hebt doe je bespoke (bv ettamadis), maar voor de meeste zal MTM al voldoende zijn (SuitSupply of Society).

Maar goed laten we weer terug gaan naar hdmi kabels

Kjelt

Quote from: mansm on June 20, 2012, 12:29:46
bij MM zal je doordeweek voornamelijk de full time medewerkers vinden en in het weekend de studenten. De laatste weten over het algemeen vaak meer van de spullen af dan de full time medewerkers (muv witgoed).
Dat is toch precies het punt, dat is toch diep en diep triest dat de eigen medewerkers niet weten wat ze (moeten) verkopen?

mansm

Quote from: Kjelt on June 20, 2012, 13:10:09
Dat is toch precies het punt, dat is toch diep en diep triest dat de eigen medewerkers niet weten wat ze (moeten) verkopen?

Wat verwacht je? dat voor de salarissen die in de retail betaald worden er nobelprijs winnaars komen werken...

Wees even realistisch..... waarom gaan mensen naar een MM of BCC omdat ze denken dat het goedkoper is dan de speciaal zaak.

Kjelt

Quote from: mansm on June 20, 2012, 13:16:43
Wat verwacht je? dat voor de salarissen die in de retail betaald worden er nobelprijs winnaars komen werken...
Wees even realistisch..... waarom gaan mensen naar een MM of BCC omdat ze denken dat het goedkoper is dan de speciaal zaak.
Verkoper is ook een vak en het eerste wat je leert is dat je weet wat je verkoopt. Ik verwacht bij een MM/BCC geen ultra detail kennis maar als je laptops verkoopt mag je toch wel weten wat microprocessor of geheugen er in het apparaat zit (staat er vaak nog op ook) of wat dat uberhaupt is.
Ik verwacht niet dat ze dat ding ter plekke configureren of programmeren.

Echter en nu het belangrijkste punt wat boven bewezen is, als een verkoper echt niet weet waar ie het over heeft en onzin staat te verkopen dan loopt de klant weg (als hij het weet) dan kun je beter helemaal geen (nep)verkoper er meer neer zetten en er een aantal kassieres (m/v) er bij nemen. En anders een paar playmates daar van weet je van te voren wat je kunt verwachten  :D

riwi

#81
Quote from: VTEC_genieter on June 20, 2012, 00:02:35
Beste Riwi,
Ik neem aan dat u veel tijd insteekt in Hifi aangezien u heel veel posts achter uw nick hebt staan.
Dat klopt ;)

Quote from: VTEC_genieter on June 20, 2012, 00:02:35
Werkt de ARC-functie nog als men een full-hd-TV via de kabel hebt aangesloten? U zegt televisie digitaal via de kabel. Want thuis heb ik maar een simpele antenne coax kabel voor mijn...niet schrikken....uuh beeldbuis  ;D
Die ARC-functie die u hebt omschreven, klinkt mooi en makkelijk. Ik wil die functie later gebruiken op mijn toekomstige full-hd-TV en op mijn Denon versterker (wel met ARC support).
Ik zeg dat het geluid digitaal in de TV komt. Wat ik bedoelde is dat de kabel decoder (voor digitale TV) in de TV is ingebouwd en dat je met het CI+ decoderkaartje dan dus DolbyDigital geluid IN je TV hebt. Zou je dit via je Denon willen weergeven zonder ARC dan zou je een spdif optisch/coax kabel naar je Denon moeten leggen. Nu dat beide zijden ARC ondersteunen kan het geluid digitaal via de HDMI van de TV terug naar de versterker worden getransporteert.
Dezelfde HDMI kabel kan dan ook gebruikt worden om bv van een bluray speler via de versterker beeld en geluid naar de televisie toe te sturen.

Quote from: VTEC_genieter on June 20, 2012, 00:02:35
Maar ik denk wel dat ik mijn antenne coax kabel ga blijven gebruiken.

Aangezien je kabel signaal op de antenne coax binnenkomt zal je die wel moeten blijven gebruiken. De vraagt is alleen : doe je de decoder in de TV of doe je dat met een extern kastje ala Humax of Cisco of Samsung.

Quote from: VTEC_genieter on June 20, 2012, 00:02:35
Offtopic:
Verder wil ik nog mijn mening geven aan uw reactie over de verkoper van de BCC:
Wat is de definitie van belazeren?

Ach het echtpaar had net een leuke Samsung LCD TV gekocht voor 1300-1500 euro en de verkoper wilde hen een HDMI kabel van 100 euro verkopen. Ik heb zelf ook HDMI kabels van 100 euro, maar dat is mijn beslissing. De verkoper stelde dat de beeld electronica in de TV beter zou inwerken met een dure HDMI kabel
En dat is nou mijn definitie van belazeren (klinkklare onzin verkopen)  ;D


mansm

Quote from: Kjelt on June 20, 2012, 13:30:12
Verkoper is ook een vak en het eerste wat je leert is dat je weet wat je verkoopt. Ik verwacht bij een MM/BCC geen ultra detail kennis maar als je laptops verkoopt mag je toch wel weten wat microprocessor of geheugen er in het apparaat zit (staat er vaak nog op ook) of wat dat uberhaupt is.
Ik verwacht niet dat ze dat ding ter plekke configureren of programmeren.

Echter en nu het belangrijkste punt wat boven bewezen is, als een verkoper echt niet weet waar ie het over heeft en onzin staat te verkopen dan loopt de klant weg (als hij het weet) dan kun je beter helemaal geen (nep)verkoper er meer neer zetten en er een aantal kassieres (m/v) er bij nemen. En anders een paar playmates daar van weet je van te voren wat je kunt verwachten  :D

basis kennis zou er toch wel moetne zijn. Gelukkig kan ik toch wel met zekerheid vertellen dat die aanwezig was bij de vestiging waar ik werkte. Als mensen dat niet in het begin hadden, tja kan gebeurne maar als dat te lang duurde gingen ze er gewoon uit.

VTEC_genieter

Thanks Riwi ;-)
Ik heb nog geen full-hd-TV, maar heb nu wel een versterker met ARC functie (die ik later wil gebruiken....gewoon als extra luxe....maar moet niet).
Hoe langer ik wacht met m'n spaargeld, hoe mooier de televisies worden in de winkels en je krijgt steeds meer specificaties voor de prijs. Zeg ik dit goed?

En over de verkopers: Ik ga eerder naar een speciaalzaak bijvoorbeeld de RAF of Hobo Hifi voor als ik iets specifieks wil weten/hebben.
Of ik ga op internet informatie zoeken.
En als ik in de BCC of MediaMarkt sta met een moeilijke vraag toevallig bij een goed uitziende jonge verkoopster.....en ze kijkt een beetje twijfelachtig..........ik zou het niet raar vinden. Vandaar mijn begrip voor zo'n verkoper.   :wub:
Ik zou ook begrip tonen voor een man die twijfelachtige dingen zegt  :angel:
Jammer dan voor mij....ga ik thuis wel verder met zoeken naar interessante informatie.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

J.A.F._Doorhof

Feitelijk hebben we het zelf in handen hoe het met de ontwikkeling gesteld is van het verkopende personeel.
Beloon het bedrijf met het goede personeel, met de goede kennis en de vriendelijkheid en neem het weg bij de "broadliners".

Maar goed wij maken het hier ook bijna dagelijks mee dat mensen bij ons de kennis komen vragen en ergens anders kopen.

onlangs, en dit is ECHT geen fantasie :

"Hoi,
Ik wil graag advies over een projector en zie via www.htforum.nl dat jij de man bent met de kennis.
Online kan ik heel goedkoop een Epson projector kopen en vind calibraties niet zo belangrijk aangezien ik er alleen maar op ga gamen.
Wat is volgens jou beter, de 3200 of de 5500, ik ga er trouwens een High Contrast scherm bijnemen omdat ik daar goede verhalen over gelezen heb en die word door de verkoper ook geadviseerd"

Mijn antwoord:
"Hi,
Beide projectoren hebben hun voor en tegens, op het forum vind je reviews van beide.
Voor games heb je wat meer lightoutput met de 3200 maar de 5500 is een betere qua beeld.
Heb je al bij ons een offerte aangevraagd ?
We kunnen namelijk de projectoren vaak zeer gunstig leveren, en hebben bv ook de optie zonder of met calibraties bij de goedkopere units, het HC scherm zou ik vermijden bij de HD projectoren, bij 720P werkt het zeer goed maar bij 1080P zijn er veel problemen mee"

Zijn antwoord:
"Nee geen offerte aangevraagd, online stores zijn altijd goedkoper dan de zogenaamde "experts", en nogmaals ik geef niets om de calibraties, wil gewoon groot beeld.... heb je trouwens wel een start punt voor me waar ik de projector op kan zetten zodat ik een beetje beter beeld krijg ?, scherm is volgens de verkoper gewoon een top scherm, en goed qua prijs/prestatie"

Mijn antwoord:
"dat is jammer, denk bv niet alleen aan de prijs maar bv ook aan de after sales, je merkt dat we snel reageren (dit mailtje stuur ik je zelfs ver na sluitingstijd) en dat betekend natuurlijk ook wat :-), daarnaast scheelt de tip over het scherm je enorme frustraties, want serieus dit scherm is niet meer geschikt voor 1080P projectoren"

Zijn antwoord:
"Ik snap het al, omdat ik niet bij jullie koop wil je me gewoon niet helpen... lekker dan... ik zoek het zelf wel uit."

Mijn antwoord (hoewel ik me afvroeg waar ik mee bezig was):
"Hi,
Het is jammer dat je zo reageert, ik probeer je zo goed mogelijk te helpen, maar je moet je wel realiseren dat ook ik natuurlijk mijn brood moet verdienen, en je daarom natuurlijk zal proberen over te halen met goede argumenten om bij ons te kopen, voor de calibratie settings is het heel simpel.. elke projector is anders en er is dus geen algemene setting te geven, anders zou ik niet al meer dan 10 jaar de calibraties doen natuurlijk :-)"

Zijn antwoord (na een week):
"Wilde je even laten weten dat ik mijn projector binnen heb, mooi niet bij jullie gekocht, want ik vind het nog steeds belachelijk dat je niet gewoon even wat settings wilt geven, wat is dat nu voor moeite.... nee ik weet wel waar ik de volgende weer haal".


Het nadeel van dit soort mailtjes is, en hoewel we niet wekelijks met dit soort extreme gevallen te maken krijgen (maar dagelijks met minder) dat ondanks dat ik/wij onze stinkende best doen om de mensen te adviseren, te helpen en ondertussen natuurlijk proberen ze in ieder geval bij ons in de winkel te krijgen word dit verkeerd opgevat, en ondanks dat ik nooit wat aan de beste man verkocht heb, hij nooit in de winkel is geweest heb ik nu dus een klant verloren zonder hem ooit gehad te hebben.... grootste nadeel is dat dit soort verhalen ook op fora geplaatst worden maar dan VOLLEDIG uit zijn verband gerukt.

De prijzen bij de "experts" zijn vaak niet DE goedkoopste, maar bedrijven zoals het onze zijn voor wat we leveren eigenlijk veels te goedkoop, echter zouden we vragen wat we waard zijn dan prijs je je zeker de markt uit, daardoor word het wel nagenoeg onmogelijk om personeel te nemen, op te leiden en vooral te houden, en daar krijg je de spiraal waar ik al een paar jaar voor "waarschuw" over een jaar of 10 zie ik echt gebeuren dat er nergens meer een echte zaak zit met verstand van zaken... alles word online gekocht voor een paar procent marge en als je vragen hebt verwijzen we u door naar ons gebruikers forum of onze Indonesische helpdesk "Ja meneer heeft u de stekker erin?"

Bedrijven als MM en Saturn lijken vaak super goedkoop, ga je echter de normale producten vergelijken zijn ze lang niet zo goedkoop, er is misschien 5% van het assortiment echt super goedkoop en de rest is retail of net iets lager. Ga je goed praten met een zaak zoals bv de onze dan is er in een combinatie aanschaf vaak meer te halen dan bij de MM waar je zeker geen kabel gratis krijgt of korting op een scherm als je er vaker dan 2x wat koopt :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zefanja

Daarom zal ik ook altijd voor een speciaal zaak gaan.
Het advies en de kennis en vaak ook de passie voor wat ze verkopen.
De service is beter en ook de aftersales.
En idd als je verschillende dingen tegelijk koopt krijg je vaak een deal die je in een grote zaak niet krijgt.
En ik hou van het persoonlijke contact en dat vind via internet of een MM of Saturn niet of een stuk minder.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

mansm

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2012, 08:47:19
Feitelijk hebben we het zelf in handen hoe het met de ontwikkeling gesteld is van het verkopende personeel.
Beloon het bedrijf met het goede personeel, met de goede kennis en de vriendelijkheid en neem het weg bij de "broadliners".

Maar goed wij maken het hier ook bijna dagelijks mee dat mensen bij ons de kennis komen vragen en ergens anders kopen.

onlangs, en dit is ECHT geen fantasie :
[Wereldvreemde klant email wisseling]

Het nadeel van dit soort mailtjes is, en hoewel we niet wekelijks met dit soort extreme gevallen te maken krijgen (maar dagelijks met minder) dat ondanks dat ik/wij onze stinkende best doen om de mensen te adviseren, te helpen en ondertussen natuurlijk proberen ze in ieder geval bij ons in de winkel te krijgen word dit verkeerd opgevat, en ondanks dat ik nooit wat aan de beste man verkocht heb, hij nooit in de winkel is geweest heb ik nu dus een klant verloren zonder hem ooit gehad te hebben.... grootste nadeel is dat dit soort verhalen ook op fora geplaatst worden maar dan VOLLEDIG uit zijn verband gerukt.

De prijzen bij de "experts" zijn vaak niet DE goedkoopste, maar bedrijven zoals het onze zijn voor wat we leveren eigenlijk veels te goedkoop, echter zouden we vragen wat we waard zijn dan prijs je je zeker de markt uit, daardoor word het wel nagenoeg onmogelijk om personeel te nemen, op te leiden en vooral te houden, en daar krijg je de spiraal waar ik al een paar jaar voor "waarschuw" over een jaar of 10 zie ik echt gebeuren dat er nergens meer een echte zaak zit met verstand van zaken... alles word online gekocht voor een paar procent marge en als je vragen hebt verwijzen we u door naar ons gebruikers forum of onze Indonesische helpdesk "Ja meneer heeft u de stekker erin?"

Bedrijven als MM en Saturn lijken vaak super goedkoop, ga je echter de normale producten vergelijken zijn ze lang niet zo goedkoop, er is misschien 5% van het assortiment echt super goedkoop en de rest is retail of net iets lager. Ga je goed praten met een zaak zoals bv de onze dan is er in een combinatie aanschaf vaak meer te halen dan bij de MM waar je zeker geen kabel gratis krijgt of korting op een scherm als je er vaker dan 2x wat koopt :D

Bij MM en dergelijke krijg je ook wel korting... maar dan meestal als je dingen tegelijk koopt. Wat ik trouwens vreemd vind... Ik hoor niemand klagen over dat ze bij een AH jou niet direct kunnen vertellen van welke boederij of dierengesteldheid van het vlees dat je koopt, maar bij een slager wel.

Ik zelf probeer voor bv groente, pakken, hifi etc naar speciaal zaken te gaan en niet naar de dozenschuivers. Schijnbaar wil men toch in Nederland graag een dozenschuiver want anders zouden ze allang failliet gaan. Kwaliteit (van ook service) heeft een prijs. Steeds minder mensen willen hier voor betalen.

@admin/mod idee om dit draadje af te splitsen in Detail vs Dozenschuiver topic oid?