Thorens TD295; nieuwe arm link nodig

Gestart door hiedow, maart 28, 2012, 21:02:01

Vorige topic - Volgende topic

hiedow

Beste forumgenoten,

Onlangs heb ik via marktplaats een Thorens TD295 MK IV bemachtigt voor een wel erg zacht prijsje. Nu kwam ik er wel achter dat de naald van het AT95 element gebogen was (transport) en er was een kabelbreuk net achter het element in de link die helemaal van voor tot achter loopt. Ik heb geen verwisselbare headshell wat hier nu jammer is, anders was er gewoon een los linkje op gekomen.

Heb ik het trouwens goed als ik het over linkjes heb? :P

Goed, ik heb even de draadbreuk in m'n blauwe link gesoldeerd maar wil dit natuurlijk netjes oplossen. Blijkt dat Van den Hul ook deze kabels heeft liggen voor een euro of 80/90 en dat zie ik zeker zitten om deze hier toe te passen. Weet iemand van jullie hoe ik hier aan moet beginnen? Volgens Thorens zit hier de "TP 41" tone-arm op. Maar ik weet m'n god niet hoe ik de arm moet demonteren / uit elkaar halen. Weet iemand hier of er ergens een DIY staat om deze taak uit te voeren?

grtz,

Guido

hiedow

Niemand?

Ook niet iets soortgelijks? ik neem aan dat de meeste nieuwe toonarmen op de zelfde manier in elkaar zitten. En als het goed is moet deze toonarm ver lijken op een Pro-Ject arm.

Deleted Member 2

De vraag is of je de arm wel moet demonteren als je nieuwe bedrading er in wilt hebben. Kan je niet aan de oude bedrading een dun en sterk touwtje of ander draad verbinden en dan de oude bedrading er uit trekken. Vervolgens verbind je aan het touwtje/draad de nieuwe bedrading en.....bijna klaar ;D

hiedow

dat is op zich nog niet zo'n slechte gedachte :)

ik zal het eens onderzoeken, dank je!