Author Topic: Gaat HDI naar de afgrond?  (Read 2800 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline xynyx

• senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Peppie & Kokkie
Re: Gaat HDI naar de afgrond?
« Reply #25 on: April 6, 2012, 19:12:45 »
Probleempje is wel dat na het afspelen van het nummer de Dune stopt. Kreng speelt nl (buiten de Dune om) gemaakte playlist niet af. Ik heb ooit eens een "app" gemaakt voor mijn pronto AB. Maar er is met geen mogelijk iets goeds te verzinnen dat de Dune het volgende nummer meteen afspeelt zonder play-commando.
Dat zal wel de reden zijn dat niemand een echte app heeft gemaakt.
TV:Onkyo-Dune-Dreambox-Squeezebox-Panasonic-Epos-Rel-CINEMA:Denon-NAD-Dune-Oppo-Pioneer-DVDO-JVC-Klipsch-JBL-STEREO:Krell-Wilson Audio-REMOTE:Philips Pronto-STORAGE:Qnap-Thecus

Online riwi

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+14)
  • Classé is the way to go
    • Richard's home
« Reply #26 on: April 6, 2012, 22:04:31 »
Gapless spelen kan de Oppo ook niet. De Dune heeft zelfs kortere pauzes dan de Oppo, zeker als je vergelijkt Oppo via upnp vs. Dune via SMB/NFS.

Niet gapless spelen is wel een issue inderdaad.
Voor mij is ook een issue dat ik de Dune minder vind klinken dan bv de Oppo. Dus al zou ie alles kunnen dan nog is het nut beperkt.

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us
  • Owner
  • The ultimate HT Forum elite group
  • *
  • Trade Count: (+10)
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #27 on: April 6, 2012, 23:50:35 »
Beeld EN geluid zijn een stuk beter van de Oppo.
Maar je mist wel de goede ondersteuning van SMB/NFS, je bent aangewezen op dingen als Twonky en op de een of andere manier loopt dat hier niet 100% lekker (werkt wel maar autoscan gaan niet altijd goed).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Online riwi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+14)
  • Classé is the way to go
    • Richard's home
« Reply #28 on: April 7, 2012, 12:53:57 »
... je bent aangewezen op dingen als Twonky en op de een of andere manier loopt dat hier niet 100% lekker (werkt wel maar autoscan gaan niet altijd goed).

Ik heb wel dat als je een file toevoegt dat de Oppo hem pas ziet als je de Oppo een keer uit en aan zet. Dat vind ik lastig. Verder heb ik weinig problemen met de autoscan van twonky. Die staat op -1, dus auto. Ik heb versie 6.0.34 van Twonky.
Ik merk wel dat als ik een paar BDMV folders (full bluray) binnen de te scannen folders van Twonky heb staat dat Twonky daar niet goed tegen kan. Daar loopt ie dan soms op vast, of blijft eeuwig scannen. Dus ik hou mijn BDMV folders buiten de te scannen directories van Twonky dan heb ik er geen probleem meer mee.

Offline MaxxMark

• Trade Count: (+1)
    • www.markprins.com
« Reply #29 on: May 3, 2012, 09:09:41 »
Ik heb ook aan zoiets gedacht als Riwi noemt, alleen dan met een webservertje dat lokaal draait en aware is van het netwerk. Deze kan dan een simpele webpagina genereren waarin de directory structuur te browsen is en af te spelen is via de Dune.

Eventueel zou een generieke website mogelijk zijn waarin je een directory listing kunt pasten zodat ie een "browsebare lijst" specifiek voor jouw netwerk/setup maakt.

Gebrek aan 'urgentie' van mijn kant zorgde er voor dat ik er nooit aan begonnen ben.
Yamaha RX-V3800 - 5x ML Fresco - Peerless XLS10 - HDI Dune 3.0 Prime - JVC RS-10 - Screen Research 110" - showcase - @mark_prins - www.markprins.com

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk