Welnu, zojuist alles even losgehaald. Aan de voor- en eindversterker afgeschermde netsnoeren bevestigd. Deze zijn van Mark Levinson en heb ik onlangs gekocht voor € 10,00 per stuk. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat

. Tussen de voor- en eindtrap zit nu een Kimber Hero XLR. Beide apparaten zijn helemaal gebalanceerd opgebouwd(wat dat ook betekene moge). Volgens velen doet de Hero al een heleboel dingen die topkabels ook doen. Een hoge prijs/kwaliteitverhouding dus. Ik heb er € 75,00 voor betaald, zodat ik bij een final upgrade er niet veel op zal hoeven toe te leggen. De interlink tussen CD-speler en pre is een Kimber Select KS 1010. Kosten € 125,00 Pas als er ooit een andere cd-speler is, ga ik met de bekabeling verder. Voorlopig blijft ook de Kimber 8TC aan de l.s.
Nou komt het: Om even te controleren of alles goed aangesloten is, hetzelfde CD'tje van gisterenavond aangezet. Het is van Tania Maria, een soort van Brazilaanse latin-jazz. Ik wilde mijn vier testfragmenten gaan beluisteren, maar Tania staat nog steeds te zingen. Ik heb geen enkele behoefte om wat ik nu hoor af te zetten. Waar het door komt weet ik niet, maar het klinkt nu 5x beter dan gisterenavond. Ik hoor een zeer natuurlijke stem, een prachtige klarinet, een drukvolle bas, een geweldig verfijnde schudkoker, een prachtig bekken. De kater van gisterenavond is ook ineens over. Mijn hemel wat klinkt dit heerlijk allemaal, alsof het zo moet. Ik zou het bijna vergeten, maar de Burmester B25 staat nu te spelen. Natuurlijk ben ik zeer benieuwd naar de Gemme, maar ik kan dit gewoon niet afzetten. Nu zit Tania weer achter de piano. Ik wist niet dat ik een piano in huis had. De nuances in haar stem zijn prachtig. Nou komt er ook nog iemand met een saxofoon binnen, die lekker knort in het laag. Ook nog iemand met een paar conga's. Het wordt druk hier binnen. Jammer dat ik weg moet. Vanavond weer verder. Lekker triangeltje trouwens: rhythm. (wie dat woord toch bedacht heeft).
Alle negatieve ervaringen van de laaste maanden zullen mij nu een rot zorg zijn. Dit is waar het om gaat

Hoezo enthousiast