Author Topic: Burmester luidsprekers  (Read 11637 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Midcall

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
    • Ex-garage
Re: Burmester luidsprekers
« Reply #325 on: June 7, 2012, 00:07:51 »
Ik snap je niet helemaal...Een speaker die niet alle frequenties kan weergeven kan in jouw optiek geen fantastische speakers zijn...
Helemaal correct... Daarbij de kantekening dat dit wel hoorbare (dus van belang zijnde) frequenties moeten zijn. Een speaker zonder (goede) laagweergave is voor mij een te groot compromis en kan dus NOOIT fantastisch klinken. Goed misschien wel (maar zelfs dat betwijfel ik eerlijk gezegd).
Hierbij staat (voor jouw) fantastisch dus gelijk aan perfect en alle frequentie op de juiste manier weergeven ?
In principe wel, maar omdat dit niet vast te stellen valt omdat akoestiek invloed heeft op het eindresultaat is dit in de praktijk niet vast te stellen. Perfectie is daarom voor mij geen maatstaf om een speaker te beoordelen. Realisme vind ik een beter woord. Een speaker is fantastisch als deze realistisch klinkt. Een speaker zonder (goede) laagweergave klinkt niet realistisch en is dus NOOIT fantastisch.

Maar natuurlijk is bovenstaande persoonlijk/subjectief. Mijn perceptie van realisme wijkt af van die van keyser (anders had hij die speaker niet fantastisch genoemd, nietwaar, alhoewel hij aangeeft dat er geen (goed) laag uit die speaker komt). Referentiekaders zijn nu eenmaal voor iedereen anders.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research VT200 MKII - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Onkyo PR-SC885P - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - PS Audio P600 - Squezebox Classic - Audio-GD Reference 7 -

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+10)
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #326 on: June 7, 2012, 06:55:12 »
Helemaal correct... Daarbij de kantekening dat dit wel hoorbare (dus van belang zijnde) frequenties moeten zijn. Een speaker zonder (goede) laagweergave is voor mij een te groot compromis en kan dus NOOIT fantastisch klinken. Goed misschien wel (maar zelfs dat betwijfel ik eerlijk gezegd). In principe wel, maar omdat dit niet vast te stellen valt omdat akoestiek invloed heeft op het eindresultaat is dit in de praktijk niet vast te stellen. Perfectie is daarom voor mij geen maatstaf om een speaker te beoordelen. Realisme vind ik een beter woord. Een speaker is fantastisch als deze realistisch klinkt. Een speaker zonder (goede) laagweergave klinkt niet realistisch en is dus NOOIT fantastisch.

Maar natuurlijk is bovenstaande persoonlijk/subjectief. Mijn perceptie van realisme wijkt af van die van keyser (anders had hij die speaker niet fantastisch genoemd, nietwaar, alhoewel hij aangeeft dat er geen (goed) laag uit die speaker komt). Referentiekaders zijn nu eenmaal voor iedereen anders.
Dank voor de nuancering; dat leest al heel anders.
Usher BE-718 DMD  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Offline chansig

• Trade Count: (+56)
  • I love the HTforum
« Reply #327 on: June 7, 2012, 07:35:07 »
Helemaal correct... Daarbij de kantekening dat dit wel hoorbare (dus van belang zijnde) frequenties moeten zijn. Een speaker zonder (goede) laagweergave is voor mij een te groot compromis en kan dus NOOIT fantastisch klinken. Goed misschien wel (maar zelfs dat betwijfel ik eerlijk gezegd). In principe wel, maar omdat dit niet vast te stellen valt omdat akoestiek invloed heeft op het eindresultaat is dit in de praktijk niet vast te stellen. Perfectie is daarom voor mij geen maatstaf om een speaker te beoordelen. Realisme vind ik een beter woord. Een speaker is fantastisch als deze realistisch klinkt. Een speaker zonder (goede) laagweergave klinkt niet realistisch en is dus NOOIT fantastisch.

Je tovert weer een glimlach op mijn gezicht met de vette zin: Doen alsof je anderman referentie respecteert en dan vervolgens noemen dat hij die speakers anders niet fantastisch zou noemen met daarnaast suggereren dat de referentie van Keyser niet zo goed als die van jouw is...tsja. Mooi stukje stoeien met woorden.

Ik word er enigszins kriegelig van.

Door maar weer met de Burmesters of wat er dan ook gaat komen.

Gr Hans
« Last Edit: June 7, 2012, 07:35:45 by chansig »
http://rateyourmusic.com/collection/Chansig/visual/ en leuke spulletjes om dit af te spelen...

Offline Willy de Woofer

• senior member
  • Trade Count: (0)
« Reply #328 on: June 7, 2012, 09:28:21 »
Ik respecteer ieder zijn onderbouwde mening. Ik denk daar over na en neem vervolgens zelf een beslissing.

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #329 on: June 8, 2012, 18:23:50 »
Dringend advies aan een ieder die mij heeft verzekerd dat zelfs de kleinste vloerstaander niet kan klinken in mijn ruimte van 300x500 cm:
DOE DAT ALSJEBLIEFT NOOIT MEER!

(helaas moet ik nu gaan dirigeren, maar ik kom er uiteraard morgen op terug)

Alvast een fijn weekend voor iedereen.

Offline solitaire

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+6)
  • Hinterm Horizont geht's weiter.
« Reply #330 on: June 8, 2012, 20:26:40 »
...
AudioInnovations FirstAudioTriode eindversterker ■ Hiraga LeTube voorversterker gemod. ■ Meridian MCD CD-speler gemod. ■ FAST low-inertia speakers eigen ontwerp obv. Supravox 165LB ■ kabelage + rack eigen ontwerp ■ Eupen EMC stroomkabels (met op CD: TMR & PAC DIF filters) ■ oa. Pycone voetjes

Offline Alex Groningen

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+44)
    • http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=88185.0
« Reply #331 on: June 9, 2012, 10:36:38 »
Spannend. Ben benieuwd wat voor een verhaal er gaat komen.
Yamaha A-S2000 versterker,Yamaha CD-S2000cd speler,Transrotor Porcino 25 draaitafel,
Canton Vento 890.2 DC, Cambridge Audio 650BD speler. Phono pre?? DAC?? Streaming??

Offline chansig

• I love the HTforum
« Reply #332 on: June 9, 2012, 10:55:15 »
Ws dat het klonk als een tiet en dat hij in het vervolg eerst gaat luisteren ipv af te gaan wat men hier schrijft...Lijkt mij heel gezond. ;D

Gr Hans
http://rateyourmusic.com/collection/Chansig/visual/ en leuke spulletjes om dit af te spelen...

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #333 on: June 9, 2012, 14:36:01 »
Afgelopen week kwam er een email binnen met de volgende tekst;
"Daarbij vind ik het vreemd dat je voor zo'n kleine kamer vloerstaanders uitzoekt i.p.v. monitoren, je kan op je vingers uitrekenen dat de kans van slagen dan nihil is"

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #334 on: June 9, 2012, 14:42:45 »
Vanochtend was ik bij Highender om de Gemme demo's op te halen.
De eigenaar had een email van iemand gehad, waarin stond dat het zinloos was mij deze l.s. mee te geven.
Veel gekker moet het niet worden.

Ik overweeg serieus te stoppen met schrijven. Wat is dit voor een wereld? Ik heb al te maken gehad met een boze luidsprekerbouwer, een boze winkelier, een boze importeur.
Alleen omdat ik een mening over apparatuur heb. Ik weet het al: het is een wondere wereld.

Morgen ga ik de hele dag luisteren.

Offline Xander32

• HT forum donateur
    • Sander's Stereo Site
« Reply #335 on: June 9, 2012, 14:46:56 »
Vanochtend was ik bij Highender om de Gemme demo's op te halen.
De eigenaar had een email van iemand gehad, waarin stond dat het zinloos was mij deze l.s. mee te geven.

Veel gekker moet het niet worden.

Ik overweeg serieus te stoppen met schrijven. Wat is dit voor een wereld? Ik heb al te maken gehad met een boze luidsprekerbouwer, een boze winkelier, een boze importeur.
Alleen omdat ik een mening over apparatuur heb. Ik weet het al: het is een wondere wereld.

Morgen ga ik de hele dag luisteren.
... absurd Willy! Een mede-forumlid met afgunst???

Wat een kansloze actie :nopompom:.

Veel plezier met luisteren; vertrouw maar gewoon op jouw eigen oren!
« Last Edit: June 9, 2012, 14:48:01 by Xander32 »
Usher BE-718 DMD  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Offline dre73

• Trade Count: (+11)
  • amt rules!!
« Reply #336 on: June 9, 2012, 14:48:41 »
da`s wel heel triest zeg! :D
classe cp-45,perreaux 3400,acoustic signature challenger,bluenote b5 titanium,benz ace-s,trigon vanguard+volcano,benchmark dac 1,dune hd max.

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #337 on: June 9, 2012, 14:53:12 »
... absurd Willy! Een mede-forumlid met afgunst???

Wat een kansloze actie :nopompom:.

Veel plezier met luisteren; vertrouw maar gewoon op jouw eigen oren!
Nee, de email die ik kreeg was van een winkelier (ik noem geen naam, ik wil die persoon hier niet belachelijk maken) :devil:
De naam van de persoon die naar Highender schreef, wil ik niet eens weten. :devil:

Offline Xander32

• HT forum donateur
    • Sander's Stereo Site
« Reply #338 on: June 9, 2012, 14:54:59 »
Nee, de email die ik kreeg was van een winkelier (ik noem geen naam, ik wil die persoon hier niet belachelijk maken) :devil:
De naam van de persoon die naar Highender schreef, wil ik niet eens weten. :devil:
Ik doelde ook op dat laatste. Maar het verbaast mij des ter meer dat een winkelier op deze wijze middels PM reageert  >:(.

Offline Bas Akkerman

• "Tell me thy electrickery, that I may do it." "Do what?" "Put the sun in a bottle"
  • HT forum donateur
« Reply #339 on: June 9, 2012, 14:56:07 »
Maar heb je de Gemme nu wel of niet meegekregen?
Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Spotify: De HTforummaandlijsten

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #340 on: June 9, 2012, 15:01:13 »
Maar heb je de Gemme nu wel of niet meegekregen?
Tot mijn spijt moet ik de email-sturende winkelier teleurstellen: Ik ga de Gemme's nu uitladen.

Gisteren heb ik heel even naar de Burmester's kunnen luisteren. De eerste indruk;
Ik moet hoognodig een betere cd-speler.

Zondag heb ik de hele dag de tijd, vandaag examens afnemen, luidsprekers opgehaald en twee feesten.

Offline Xander32

• HT forum donateur
    • Sander's Stereo Site
« Reply #341 on: June 9, 2012, 15:14:06 »
Tot mijn spijt moet ik de email-sturende winkelier teleurstellen: Ik ga de Gemme's nu uitladen.

Gisteren heb ik heel even naar de Burmester's kunnen luisteren. De eerste indruk;
Ik moet hoognodig een betere cd-speler.

Zondag heb ik de hele dag de tijd, vandaag examens afnemen, luidsprekers opgehaald en twee feesten.
Van waar de opmerking betreft de cdp Willy?

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #342 on: June 9, 2012, 15:26:22 »
Van waar de opmerking betreft de cdp Willy?
Omdat mijn oude Marantz minder informatie laat horen dan eerder in de winkel(s).

Offline Xander32

• HT forum donateur
    • Sander's Stereo Site
« Reply #343 on: June 9, 2012, 15:32:23 »
Omdat mijn oude Marantz minder informatie laat horen dan eerder in de winkel(s).
Ok, dat was te verwachten he  ::), dat was tevens mijn argument om gelijk bij het testen proberen te zorgen voor een andere cdp. Maar het argument dat het in de toekomst met een andere cdp alleen nog maar beter kan worden, daar is ook wat voor te zeggen.

Offline BuSpu

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+1)
« Reply #344 on: June 9, 2012, 23:00:24 »
ik zal niet zeggen "I told you so..." oeps  ;)

Offline Jumping Jack

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+6)
    • Mijn showkaas
« Reply #345 on: June 9, 2012, 23:04:59 »
Waarom geen mooie DAC en de marantz als loopwerk? Ben je ook klaar om eventueel te gaan streamen, squeezebox erbij en klaar is Willy.
PMC Fact.8 / Naim SU/ VPI / Lehmann Audio / Ocos / Sennheiser / Shure
Jumping Jack's set
Discogs

Offline Musicman Herman

• New member
  • *
« Reply #346 on: June 10, 2012, 12:56:56 »

oef dat is niet fijn.... ligt dat aan die mensen? of zijn wij consumenten gewoon moeilijk.

Offline Willy de Woofer

• senior member
« Reply #347 on: June 10, 2012, 13:40:48 »
Welnu, zojuist alles even losgehaald. Aan de voor- en eindversterker afgeschermde netsnoeren bevestigd. Deze zijn van Mark Levinson en heb ik onlangs gekocht voor € 10,00 per stuk. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat  ;D. Tussen de voor- en eindtrap zit nu een Kimber Hero XLR. Beide apparaten zijn helemaal gebalanceerd opgebouwd(wat dat ook betekene moge). Volgens velen doet de Hero al een heleboel dingen die topkabels ook doen. Een hoge prijs/kwaliteitverhouding dus. Ik heb er € 75,00 voor betaald, zodat ik bij een final upgrade er niet veel op zal hoeven toe te leggen. De interlink tussen CD-speler en pre is een Kimber Select KS 1010. Kosten € 125,00 Pas als er ooit een andere cd-speler is, ga ik met de bekabeling verder. Voorlopig blijft ook de Kimber 8TC aan de l.s.

Nou komt het: Om even te controleren of alles goed aangesloten is, hetzelfde CD'tje van gisterenavond aangezet. Het is van Tania Maria, een soort van Brazilaanse latin-jazz. Ik wilde mijn vier testfragmenten gaan beluisteren, maar Tania staat nog steeds te zingen. Ik heb geen enkele behoefte om wat ik nu hoor af te zetten. Waar het door komt weet ik niet, maar het klinkt nu 5x beter dan gisterenavond. Ik hoor een zeer natuurlijke stem, een prachtige klarinet, een drukvolle bas, een geweldig verfijnde schudkoker, een prachtig bekken. De kater van gisterenavond is ook ineens over. Mijn hemel wat klinkt dit heerlijk allemaal, alsof het zo moet. Ik zou het bijna vergeten, maar de Burmester B25 staat nu te spelen. Natuurlijk ben ik zeer benieuwd naar de Gemme, maar ik kan dit gewoon niet afzetten. Nu zit Tania weer achter de piano. Ik wist niet dat ik een piano in huis had. De nuances in haar stem zijn prachtig. Nou komt er ook nog iemand met een saxofoon binnen, die lekker knort in het laag. Ook nog iemand met een paar conga's. Het wordt druk hier binnen. Jammer dat ik weg moet. Vanavond weer verder. Lekker triangeltje trouwens: rhythm. (wie dat woord toch bedacht heeft).
Alle negatieve ervaringen van de laaste maanden zullen mij nu een rot zorg zijn. Dit is waar het om gaat  :pompom: Hoezo enthousiast  ;D

Offline Nahpets

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+42)
« Reply #348 on: June 10, 2012, 13:43:45 »
 :headbanging:

Offline chansig

• I love the HTforum
« Reply #349 on: June 10, 2012, 13:47:51 »
Is dit nu met dezelfde cd speler die gisteren te weinig liet horen ?

Leuk verslag en wat betreft al je vervelende ervaringen....er zijn genoeg speakerbouwers, importeurs en winkels.. ;)

Gr Hans

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk