Het Anthem AV-receiver topic (MRX300/500/700)

Started by drees62, March 22, 2012, 16:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Quote from: Cobraatje on October 25, 2014, 11:05:10
Afhankelijk van je smaak: Anthem is meer in your face/opener en Marantz is terughoudend/verfijnder.

Op basis hiervan zou ik kunnen zeggen dat de Marantz dan de voorkeur heeft  ;)

Hoe zit het trouwens met de extra 2 kanalen op de Anthem. Volgens specs in te zetten voor back surround of bi-amping. Maar zou ik die ook kunnen gebruiken als front B? Bijv. om mijn BK sub op de high level aan te sluiten?

Former member 78


N1v3K


Former member 78


N1v3K

Alsof ik de enige ben die hier over die types praat.
Neem nog een glaasje azijn  :P proost

WickedGame

@Moderators, is het dan geen idee om er het grote Anthem Topic van te maken? Combinatie van dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136982.0

met deze? Scheelt dan veel frustraties en zoeken voor mensen. Wil ook best een front/info pagina maken als dat wenselijk is zoals het Classé topic :)

N1v3K

Kijk. Die had ik nog niet eens gezien..  :turn:
Thx. Ga ik die ook eens doorspitten  :thumbs-up:

WickedGame

Quote from: N1v3K on October 27, 2014, 21:11:34
De 510 en 710 wel  ;)

Even voor de goede orde, als je high level gaat aansluiten gaat het hem toch om het signaal? Van mijn REL weet ik dat mijn High Level samen met de L+R samengeknoopt diende te worden. Is dat bij BK dan anders? In theorie zou ik zeggen, ja de MRX510 en 710 zouden dit moeten kunnen op de FRONT B. Maar dat is theorie...


PieterP

Ik heb de Anthem terug van audioservice. Nu tijd om eindelijk de ARC eens uit te proberen. Blijkt dat ik met mijn usb serieel adapter (12 euro profilic dingetje) wel de firmware kan updaten, maar als ik de ARC run dat krijg ik de melding: 'could not find a valid anthem processor'. Ik heb de com poorten veranderd tussen 1 en 6, 2 of 1 stopbit geprobeerd, etc. Anthem aan en uit, computer aan en uit. Niks lijkt te helpen? Heeft iemand een suggestie? Of heeft iemand in de buurt van Houten een keyspan adapter over/te leen? Zou dat helpen?
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

bmateijsen

Quote from: PieterP on October 31, 2014, 17:14:58
Ik heb de Anthem terug van audioservice. Nu tijd om eindelijk de ARC eens uit te proberen. Blijkt dat ik met mijn usb serieel adapter (12 euro profilic dingetje) wel de firmware kan updaten, maar als ik de ARC run dat krijg ik de melding: 'could not find a valid anthem processor'. Ik heb de com poorten veranderd tussen 1 en 6, 2 of 1 stopbit geprobeerd, etc. Anthem aan en uit, computer aan en uit. Niks lijkt te helpen? Heeft iemand een suggestie? Of heeft iemand in de buurt van Houten een keyspan adapter over/te leen? Zou dat helpen?

Ik heb een Sweex die je mag lenen... Wij zitten in Hilversum en zijn morgen open.
Wat je nog wel kan doen is de laatste driver van de USB/serial downloaden.

garmtz

Wij hebben inderdaad een Prolific compatibele kabel, specifiek geschikt voor Windows 7/8.

LittleNinja

Voor de leesbaarheid zou ik dat niet willen adviseren.

Quote from: WickedGame on October 28, 2014, 09:09:35
@Moderators, is het dan geen idee om er het grote Anthem Topic van te maken? Combinatie van dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136982.0

met deze? Scheelt dan veel frustraties en zoeken voor mensen. Wil ook best een front/info pagina maken als dat wenselijk is zoals het Classé topic :)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PieterP

Quote from: bmateijsen on October 31, 2014, 18:03:28
Ik heb een Sweex die je mag lenen... Wij zitten in Hilversum en zijn morgen open.
Wat je nog wel kan doen is de laatste driver van de USB/serial downloaden.

Beste heren, dank voor het aanbod. Misschien dat ik er gebruik van maak. Vandaag kan ik niet. En Hilv. is ook net te ver weg om even langs te komen en weer retour......
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

PieterP

Met de goede USB to RS232 adapter (een keyspan via expansys uit Frankrijk) eindelijk aan de slag gegaan met ARC. Eerste automatisch op 5 posities alles doorgemeten en laten corrigeren. Zie grafieken. Ik heb nu een paar vragen voor als ik zelf dingen wil instellen: Wat is 'full range X-over' en wanneer vink je dat aan?  Wat zegt een Room Gain van 3.5 mij en wat kan je daarmee? Welke response cut-off kies ik voor mijn subwoofer en voor mijn fronts? Zie ook de keuzes van ARC automatisch in de grafiek van Target customisation? En hoe stel ik de actieve versterker van mijn Subwoofer het beste in qua gain en lowpass (40-120Hz)? Stel ik de lowpass op 120 Hz maximaal in en laat ik de ARC de overgangen bepalen? Het zit het met die subwoofer high pass order, welke (automatisch, flat of 1-8 th order) instelling doet wat?

Voor mijn duidelijkheid, wat is LFE? zijn dat de de 'special effects' die alleen naar de subwooferuitgang gaan? Of gaan standaard alle lage tonen ook naar de subwooferuitgang? Soms doet de subwoofer het namelijk wel bij lage tonen, soms niet. Ik heb nog niet precies door wanneer wel en wanneer niet.   

Ik wil graag een apart muziek EQ profiel maken met de 2 fronts en de subwoofer. Hoe stel ik dat precies in zodat de subwoofer in het laag ondersteund?

Speakers: Ik heb een subwoofer van Klipsch Synergy Sub-10 (28Hz-120Hz, 3dB) en fronts Mission M34i fronts (44Hz-20kHz, 3DB).Ook een mission center M3C2i (56Hz-20kHz) en M30i surrounds (68 Hz-20 kHz).

Is er ergens een mooi artikel dat mij ARC goed uitlegt ?
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

frank2

#1864
vinkje bij music conf. uit zetten, dan heb je 2 verschillende ARC instellingen.

LFE is de sub.  Full range betekend dat de arc alles ook naar je fronts uitstuurt.

Als je meer of minder bas wilt, de roomgain kun je handmatig aanpassen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

edgnoj

#1865
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een originele Keyspan Serial to USB adapter, ik heb er net eentje in de markt gezet ;)

En alweer verkocht  :headbanging:
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

PieterP


@ Frank:  En hoe stel ik de actieve versterker (de GAIN) van mijn Subwoofer het beste in? En hoe stel ik het lowpass filter (40-120Hz) het beste in? Stel ik deze lowpass op 120 Hz maximaal in en laat ik de ARC de overgangen bepalen? Het zit het met die subwoofer high pass order, welke (automatisch, flat of 1-8 th order) instelling doet wat? Weet je dat? BVD!
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Raymond187

Ik zou op je subwoofer zelf de knop gain niet hoger dan 50% zetten. Dan inmeten ARC. Dan kan je bij speaker levels de DB omhoog of omlaag zetten van je Movie/music sub.

Ik zou handmatig alles op 80hz zetten.

Je sub op flat zetten en niks laten boosten. Ik zie dat ARC je sub al wat boost ivm een dipje


Former member 78

Quote from: Raymond187 on December 15, 2014, 09:24:52
Ik zou op je subwoofer zelf de knop gain niet hoger dan 50% zetten. Dan inmeten ARC. Dan kan je bij speaker levels de DB omhoog of omlaag zetten van je Movie/music sub.

Ik zou handmatig alles op 80hz zetten.

Je sub op flat zetten en niks laten boosten. Ik zie dat ARC je sub al wat boost ivm een dipje

De sub kan gewoon wat hoger hoor qua volume, de Anthem regelt dat prima.
Xover op de sub zelf zo hoog mogelijk, het .1 kanaal gaat tot 120hz en dat is via de software weer aan te passen :)

PieterP

Dank voor de input, ik ga er in de kerstvakantie mee verder. Als iemand nog een goede handleiding van ARC heeft (online) dan hou ik me aanbevolen.
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Raymond187

Quote from: ArjanR1 on December 15, 2014, 10:29:25
De sub kan gewoon wat hoger hoor qua volume, de Anthem regelt dat prima.
Xover op de sub zelf zo hoog mogelijk, het .1 kanaal gaat tot 120hz en dat is via de software weer aan te passen :)
Gain kan je idd helemaal open gooien. Ik heb hem op 50% staan. Dan weet ik zeker dat hij niet overstuurd wordt als er iets fout gaat me tde instellingen of reset software.

xover zou ik eerst op 80hz zetten (of andersom ) en dan luisteren/ervaren/ Daarna op 100hz en weer luisteren en dan 120hz. Dan kom je er zelf achter welke instelling je mooi vind. Of als je speakers een dip hebben op 100hz ofzo dan kijken of je sub dat gat wat dicht.

Ik heb geen online manual van ARC. Is ook niet nodig, zoveel instellingen zijn er niet.


PieterP

Ik wil graag nieuwe frontspeakers (nieuwe of 2de hands) gaan aanschaffen bij de MRX500. Ik luister naast movies ook graag stereo muziek. ik heb een budget van rond de 1800 euro. kamer 45m2. Hebben jullie suggesties welke luidsprekers goed matchen met de MRX500 en waarom? Ik zoek heldere speakers waarbij de muzikanten goed te plaatsen zijn, detailrijk, muziek los van de luidspreker. Ik luister weinig pop, meer klassiek en jazz. ik heb nu mission 34i fronts.   

 
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

frank2

In de verkoopsectie staan erg goede speakers te koop ProArc. Die klinken echt goed en zullen geen probleem zijn voor de Anthem. Adam speakers zullen het ook erg goed doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

mimic

Weet iemand of de Anthem MRX700 ARC ( maar dan : audio return channel ) ondersteunt? Ik krijg vanmiddag mijn hypermoderne Smart TV en gebruik nu de Anthem als verzamelpunt voor alle bronnen. De TV gaat nu ook een "bron" worden dus ik ben wart confused. Hoe sluit men dat aan? :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

VlisChris

#1874
Quote from: WickedGame on October 28, 2014, 09:09:35
@Moderators, is het dan geen idee om er het grote Anthem Topic van te maken? Combinatie van dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136982.0

met deze? Scheelt dan veel frustraties en zoeken voor mensen. Wil ook best een front/info pagina maken als dat wenselijk is zoals het Classé topic :)

Ik zie de post nu pas (misschien een tip om voor zulke zaken een admin even een pm te sturen ;)). Wat er mogelijk is zal ik eens op het gemakje gaan bekijken.
Dan ga ik eerst even mijn koffie aanzetten (ga ik nodig hebben geloof ik :P), en dan de mogelijkheden bekijken. Thanks voor de tip.

Edit; de bedoelde quote 1 keer plaatsen is meer dan genoeg ;)


Edit 2; de koffie had ik niet hoeven zetten als ik al gezien had dat LN ook al gereageerd had ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.