Het Anthem AV-receiver topic (MRX300/500/700)

Started by drees62, March 22, 2012, 16:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinda13

Is vervanging van een Marantz sr7008 tegen een anthem MRX710 een goede beslissing? Misschien nog wachten totdat anthem met een hdmi 2.0 gaat werken, omdat ik 4k tv heb.
Lijkt me dan wel weer verstandiger  :angel:
" no loss of fine detail "

frank2

D'r zit wel een flink prijsverschil in. Kwestie van gaan luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187



Pinda13

Quote from: Raymond187 on September  8, 2014, 08:03:17
De 710 kan toch 4K doorsturen?

Niet op 60fps, maar 30 neem ik aan. Omdat er geen hdmi 2.0 op zit? Dus even wachten op evt nieuwe modellen  (wanneer die ook maar mogen komen)  :clapping:
" no loss of fine detail "

bmateijsen

Quote from: Pinda13 on September  8, 2014, 09:13:03
Niet op 60fps, maar 30 neem ik aan. Omdat er geen hdmi 2.0 op zit? Dus even wachten op evt nieuwe modellen  (wanneer die ook maar mogen komen)  :clapping:

We hebben eind oktober 4K 60fps materiaal om dit te testen.... Op dit moment alleen 4K 30fps.... Maar zolang er nog geen dedicated bron is, zal dit altijd een soort 'demo' situatie blijven. Ik ben dan ook benieuwd wanneer er echt 4K BD's te koop zijn ;).

Raymond187


Former member 78

Quote from: Raymond187 on September  8, 2014, 11:28:01
Marketing marketing marketing  :pompom:

En dat in zo'n oud topic :)
Ben wel benieuwd naar de 720 trouwens.

Maar de 700 die ik heb doet het eigenlijk wel prima als VV.
Heb de laatste tijd wat stereo voorversterkers geprobeerd, en niks was stukken beter dan de Anthem.





drees62

Quote from: ArjanR1 on September  8, 2014, 11:37:48

Maar de 700 die ik heb doet het eigenlijk wel prima als VV.
Heb de laatste tijd wat stereo voorversterkers geprobeerd, en niks was stukken beter dan de Anthem.

Hier dezelfde ervaring met de 500. Ook de DAC van de Anthem is van bovengemiddelde kwaliteit!

PorscheHD

Ik heb een mrx500 er zit alleen een brom in de versterker zelf niet over de speakers maar in de kast zelf. Viel me op toen ik er vlak voor zat. Bekend iets?

En ik gebruik hem als voorverker maar hij wordt vrij warm. Ook normaal?

Former member 78

Mijn 700 wordt ook warm, ook als die niks doet ;)
De brom zal waarschijnlijk de trafo zijn.

Als je er nog garantie op hebt, zal je eens met de dealer kunnen bellen.

PorscheHD


Former member 78

Het is een bekend iets dat trafo's kunnen brommen.
Of het specifiek bij Anthem's voorkomt, dat denk ik niet.

PieterP

Hoi Allemaal, Ik ben nieuwe hier en heb net een MRX500 op de kop getikt. Nu ben ik op zoek naar een makkelijke rs232 naar usb adapter. Ik zie dat niet alle adapters lijken te werken volgens dit forum en de sweex die zou werken is niet meer te koop. Nu zie ik ook in de handleiding dat de configuratie van de pinnetjes vn de RS232 uitgang: pin 2 Tx (of TD) en pin 3 Rx (of 3 RD) aan de MRX kant niet overeen lijkt te komen met RS232 DB-F9 pin out, De pinnetjes 2 en 3 zijn net andersom bij RS232 DB-F qua datastroom. Via google kan je verschillende configuraties van de rs232 pin out bekijken. Heeft iemand hier precies duidelijk welke pin out er nu precies op de MRX zit? Heeft iemand ook wel zelf een RS232 naar RJ45 adapter gemaakt voor de MRX die werkt?

     

Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

bmateijsen

Iedere USB naar RS232 converter moet werken.... Tenzij de software niet up-to-date is of je probeert de verkeerde COM poort aan te sturen...

PorscheHD

Quote from: ArjanR1 on September 22, 2014, 05:43:27
Het is een bekend iets dat trafo's kunnen brommen.
Of het specifiek bij Anthem's voorkomt, dat denk ik niet.

Geen reden tot paniek? En warm is eerder heet denk ik ;)

Raymond187

Quote from: PorscheHD on September 22, 2014, 11:42:19
En warm is eerder heet denk ik ;)
Heb jij de Anthem vrij staan? Dus warmte kan makkelijk weg.

VPI

Quote from: PorscheHD on September 21, 2014, 23:14:29
Ik heb een mrx500 er zit alleen een brom in de versterker zelf niet over de speakers maar in de kast zelf. Viel me op toen ik er vlak voor zat. Bekend iets?

En ik gebruik hem als voorverker maar hij wordt vrij warm. Ook normaal?

Datzelfde heb ik ook ondervonden, nieuw audiomeubel en de brom was weg  :happy:

VPI

Quote from: PieterP on September 22, 2014, 07:01:00
Hoi Allemaal, Ik ben nieuwe hier en heb net een MRX500 op de kop getikt. Nu ben ik op zoek naar een makkelijke rs232 naar usb adapter. Ik zie dat niet alle adapters lijken te werken volgens dit forum en de sweex die zou werken is niet meer te koop. Nu zie ik ook in de handleiding dat de configuratie van de pinnetjes vn de RS232 uitgang: pin 2 Tx (of TD) en pin 3 Rx (of 3 RD) aan de MRX kant niet overeen lijkt te komen met RS232 DB-F9 pin out, De pinnetjes 2 en 3 zijn net andersom bij RS232 DB-F qua datastroom. Via google kan je verschillende configuraties van de rs232 pin out bekijken. Heeft iemand hier precies duidelijk welke pin out er nu precies op de MRX zit? Heeft iemand ook wel zelf een RS232 naar RJ45 adapter gemaakt voor de MRX die werkt?

   

Ik gebruik een Keyspan type USA-19HS, deze werkt prima.


PorscheHD

Naja heb hem er tussenuit gehaald. Teveel gedoe voor gebruik van een DAC

Dus een splinternieuw MRX500 voor weinig te koop inc doos etc pb maar bij interesse.....

PieterP

Ik heb vandaag alle firmware van de MRX 500 geactualiseerd. De Multmedia sectie is makkelijk met USB.
Voor de 'main section' had ik de goedkoopste usb naar serial adapter bij allekabels.nl gekocht. http://www.allekabels.nl/rs232-kabel/4568/933/usb-naar-rs232-kabel.html     Dat is een adapter met een profilic chip PL 2303RA.

Dat bleek nog niet zo 1-2-3 te werken..... Dan blijkt dat je voor deze 'main' update niet de door Anthem bijgeleverde meterslange seriële kabel eerst tussen de receiver en je adapter moet doen. Daar kwam ik na een avondje proberen pas achter  :wacko:. Dat trekt die adapter blijkbaar niet. Nadat ik de adapter direct op de Anthem had aangesloten deed de updater het wel in 1 keer. Dat duurt dan een kwartier. Ik had ook diverse drivers geprobeerd met windows 7 64 bit, deze werkte in ieder geval goed: http://support.lenovo.com/de/de/downloads/ds034089

Van het weekend komt de ARC. Ik laat wel even weten hoe het daarmee gaat.
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Former member 78

Quote from: PorscheHD on September 22, 2014, 13:06:00


Je had een intercooler boven de Anthem moeten maken, dat had hem wel koel gehouden :D


Raymond187

Quote from: PieterP on September 26, 2014, 00:17:10
Ik heb vandaag alle firmware van de MRX 500 geactualiseerd. De Multmedia sectie is makkelijk met USB.
Voor de 'main section' had ik de goedkoopste usb naar serial adapter bij allekabels.nl gekocht. http://www.allekabels.nl/rs232-kabel/4568/933/usb-naar-rs232-kabel.html     Dat is een adapter met een profilic chip PL 2303RA.

Dat bleek nog niet zo 1-2-3 te werken..... Dan blijkt dat je voor deze 'main' update niet de door Anthem bijgeleverde meterslange seriële kabel eerst tussen de receiver en je adapter moet doen. Daar kwam ik na een avondje proberen pas achter  :wacko:. Dat trekt die adapter blijkbaar niet. Nadat ik de adapter direct op de Anthem had aangesloten deed de updater het wel in 1 keer. Dat duurt dan een kwartier. Ik had ook diverse drivers geprobeerd met windows 7 64 bit, deze werkte in ieder geval goed: http://support.lenovo.com/de/de/downloads/ds034089

Van het weekend komt de ARC. Ik laat wel even weten hoe het daarmee gaat.

De main FW upgraden doet zolang vanwege de snelheid dat een seriele poort aan kan. Baud nog iets. USB leest een stuk sneller natuurlijk.

Als je ARC goed ingesteld hebt dan zal je waarschijnlijk een big smile krijgen. ARC = top