Het Anthem AV-receiver topic (MRX300/500/700)

Started by drees62, March 22, 2012, 16:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

Je moet het instellen op "same as last" of iets dergelijks. Het kan wel namelijk.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

evilniek

Maar dan moet je toch wel eerst die setting ergens kunnen instellen, toch?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

maximus79

Quote from: evilniek on February  9, 2014, 18:46:33
Maar dan moet je toch wel eerst die setting ergens kunnen instellen, toch?

Ja bij listening modes.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

mimic

Inderdaad ja! Stel dat je PLIIx luistert, blijven de 5.1 kanalen dan onaangetast?
KEF LS50W - Velodyne DD12

cardas49

Excuses als dit al voorbij is gekomen, maar kan iemand iets zeggen over het gebruik van ARC bij subwoofers waar ook een DSP functie in zit? Zet je deze uit bij het meten met ARC, en blijft deze uit? Laat je de subwoofer meten en moet ARC daarna er over heen meten?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Raymond187

Legt eraan welke sub je hebt.

Ik heb op mijn SVS DSP uitgezet, omdat het alleen een limieter is.

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

bmateijsen


Quote from: mark235 on February 13, 2014, 15:25:49
Gaat om een Velodyne SPL1200ultra

Gewoon een reset doen, dan staat het weer op "0"

cardas49

Quote from: bmateijsen on February 13, 2014, 15:26:46
Gewoon een reset doen, dan staat het weer op "0"

Begrijp ik het goed dat de DSP van de Velodyne het beste uitgezet kan worden en uit dient te blijven? ARC alles laten doen dus?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: mark235 on February 13, 2014, 15:25:49
Gaat om een Velodyne SPL1200ultra

Ik heb juist bij AVS vaak gelezen dat je eerst DSP moet draaien van de sub en dan ARC

bmateijsen

Quote from: mark235 on February 13, 2014, 15:30:07
Begrijp ik het goed dat de DSP van de Velodyne het beste uitgezet kan worden en uit dient te blijven? ARC alles laten doen dus?

Het is het beste om ARC alles te laten doen.

bmateijsen

Quote from: WickedGame on February 13, 2014, 15:31:38
Ik heb juist bij AVS vaak gelezen dat je eerst DSP moet draaien van de sub en dan ARC

Onze ervaring is dat je beter ARC(-2) alles kan laten doen.

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

yorkie13

Heb hier goede ervaringen met eerst DsP laten draaien , en daarna ARC.

Maar ARC alleen doet het ook prima voor de subwoofer(s).

manco401

Waarschijnlijk een domme vraag, maar kan je ARC ook gebruiken voor puur stereo 2.0 weergave? En zoja, wat zijn de ervaringen hiermee?


WickedGame

Quote from: manco401 on February 17, 2014, 15:10:17
Waarschijnlijk een domme vraag, maar kan je ARC ook gebruiken voor puur stereo 2.0 weergave? En zoja, wat zijn de ervaringen hiermee?

Ja dit kan, en als je problemen hebt met je fronts kan ARC dit eventueel corrigeren.

manco401

Quote from: WickedGame on February 17, 2014, 15:28:19
Ja dit kan, en als je problemen hebt met je fronts kan ARC dit eventueel corrigeren.

Een beetje zoals bij roomperfect dan?

WickedGame

Quote from: manco401 on February 17, 2014, 15:42:25
Een beetje zoals bij roomperfect dan?

Nu ken ik roomperfect niet, maar ik vermoed dat de functie/werking niet veel of misschien wel totaal niet van elkaar afwijkt.

manco401

Ik zit sowieso in het kamp van grote film en muziek liefhebber. Ik vind beiden even belangrijk. Momenteel speel ik met een rotel rsx 1057 receiver, maar zou graag zowel in stereo als surround een goeie stap vooruit maken, met lichte voorsprong voor stereo zeg maar.

Alles gebeurt in de woonkamer en daar zitten 2 grote dakramen waarvan ik vermoed dat die niet zo goed zijn voor de akoestiek.. Momenteel klinkt het sowieso beroerd omdat er nog te weinig meubels zijn, alsook nog geen tapijt/gordijnen enz.. (pas verhuisd)

Eerst was de keuze dus een Arcam receiver vanwege hun reputatie op stereo gebied. Ik dacht aan een einde reeks avr400 of eventueel tweedehands avr600, maar nu lijkt mij Anthem dus ook een goeie optie en wat ARC kan teweeg brengen in mijn ruimte. Maar de pure stereo kwaliteiten van Arcam zouden volgens velen dan nog steeds weer beter zijn.. keuze keuzes.. Iemand die beiden gehad heeft?


mimic

Een korte vraag, is het mogelijk om alleen Zone2 te laten spelen met een MRX700? Dus je primaire luidsprekers uit, zone2 aan?
KEF LS50W - Velodyne DD12

boekhour

He he eindelijk, hier ook een MRX700 voor een zacht prijsje met garantie op de kop kunnen tikken. Lees hier het topic door en kom diverse discussies tegen over Onkyo en anderen in vergelijking met deze Anthem serie. Ik heb diverse Onkyo's gehad (989 898, 807, 3008), ook een Oppo 103 als voorversterker gebruikt en nu deze Anthem.

Na een paar uurtjes luisteren naar diverse films, muziek etc, dit ding is vers zonder inmeten echt (veel) beter dan alles wat ik tot nu toe heb gehad. Volle bas, rond niet luistermoe of scherp geluid. Vooral dat in your face scherpe wat mij altijd wat tegenstond bij de Onkyo's doet deze versterker beter. Ofwel mensen die voor de keus staan, neem dit merk in je overwegingen mee tov de geijkte merken. Vooral als je goed geluid belangrijker vind dan features die je waarschijnlijk toch niet gaat gebruiken.

Nadeel tot nu toe, die verrekte seriele poort. Voor mijn gevoel ga ik weer terug naar de begin nineties, toen ik nog spelletjes speelde met een null-modem kabel. Firmware update ging met een prolific chipset usb-seriele kabel vlekkeloos, echter de Arc software wil hem niet oppakken: "could niot find a valid anthem processor". Diverse drivers geprobeerd, uiteraard de juiste seriele (stopbit 2 etc) instellingen gebruikt. Niets helpt.

Winkels zitten vandaag dicht... Zeker weten dat de sweex kabel wel werkt?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

yorkie13

Zelfde probleem gehad met de usb naar serieel kabel.

Sweex werkt gewoon in 1 keer.

Verkopen ze er ook bij Anthem zelf bij in de USA.

boekhour

#1722
Quote from: RA SUBS on February 23, 2014, 13:43:41
Sweex werkt gewoon in 1 keer.

Even de post veranderd. Toch is dit vreemd, ik zie dat de sweex met dezelfde chipset (prolific) werkt als mijn kabel. Het uploaden van de firmware lukte ook, echter arc aansturen niet. Nog even puzzelen.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

bmateijsen

Quote from: boekhour on February 23, 2014, 14:10:06
Even de post veranderd. Toch is dit vreemd, ik zie dat de sweex met dezelfde chipset (prolific) werkt als mijn kabel. Het uploaden van de firmware lukte ook, echter arc aansturen niet. Nog even puzzelen.

Ligt waarschijnlijk aan de com poort... Probeer onder Com-poort 8 uit te komen..

Ht-toedeboon

Iemand met een 300 of 500 interesse in een ruil met een 700 model?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141138.0

als dit niet mag in een topic dan zal ik het direct verwijderen, pls do let me know ;)
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks