Het Anthem AV-receiver topic (MRX300/500/700)

Started by drees62, March 22, 2012, 16:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Maro on April 28, 2012, 11:02:37
Scherp en dun was mij ook opgevallen...heb het al meer gelezen...

Als je de receivers niet goed combineert met de luidsprekers, dan zal  het scherp en dun zijn. (misschien zelfs te weinig power)

Wij draaien o.a. met Revel en die combi met de MRX700 is heel goed.


Qlivian

Quote from: Maro on April 28, 2012, 11:02:37
Scherp en dun was mij ook opgevallen...heb het al meer gelezen...
Dan ben ik niet de enige!,maar toch kun je het dan niet echt vergelijken wat een mx500 bij je thuis doet.angezien alles anders is dan.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Maro

Quote from: bmateijsen on April 28, 2012, 11:11:16
Als je de receivers niet goed combineert met de luidsprekers, dan zal  het scherp en dun zijn. (misschien zelfs te weinig power)

Wij draaien o.a. met Revel en die combi met de MRX700 is heel goed.



Gehoord bij TS met Totem Staff speakers. Het was wel OK hoor maar ik miste wat. Nou was/ben ik ook niet bekend met Totem en hoorde die voor het eerst in mijn leven. oa BR van Toto. Later werdt er stereo gedraaid met een Marantz PM15s2 op de zelfde speakers en dat klonk errug goed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Quote from: Maro on April 28, 2012, 11:14:36
Gehoord bij TS met Totem Staff speakers. Het was wel OK hoor maar ik miste wat. Nou was/ben ik ook niet bekend met Totem en hoorde die voor het eerst in mijn leven. oa BR van Toto. Later werdt er stereo gedraaid met een Marantz PM15s2 op de zelfde speakers en dat klonk errug goed.

Dat is een vergelijking in een ruimte die je niet kent en met een stereo-versterker ipv een surround receiver ;).
Dan is het een conclusie die je alleen kan bepalen op basis van die set.

Groet,

Bjorn

Maro

Quote from: bmateijsen on April 28, 2012, 12:14:10
Dat is een vergelijking in een ruimte die je niet kent en met een stereo-versterker ipv een surround receiver ;).
Dan is het een conclusie die je alleen kan bepalen op basis van die set.

Groet,

Bjorn

Helemaal gelijk. Maar hoe moet je ziets dan beoordelen? Je hoort het altijd ergens anders dan thuis. Heb nog nooit een receiver meegekregen om hem thuis helemaal in te regelen om dan pas de kwaliteit te bepalen. Ik neem aan dat ie bij jullie zo staat opgesteld en ingeregeld dat het optimaal klinkt. Hoe anders geldt dat voor de gemiddelde consument die op basis van een totaal vreemde akoestiek en speakers zijn  besluit moet nemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Qlivian

Voor mij is het gewoon wat me opviel.Plus wat je zegt is het niet te vergelijken dus ik doe verder geen uitspraken. totdat ik hem volledig thuis heb gehoord.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Bart_M

Quote from: bmateijsen on April 28, 2012, 11:08:59
Zone 2 kan je hier niet voor gebruiken. Ik denk toch dat je aangewezen bent op een extern filter.
Tenzij je ze gewoon inzet als subwoofers, en dus small met een x-over.

Groet,

Bjorn

Ik heb ook al een sub voor het LFE, dus dan wordt het toch een extern filter.  ::)

PHiX

Quote from: Joris1971 on March 26, 2012, 09:40:17
Ik vind het uiterlijk vd recieven verre van mooi, doet me aan Marantz denken.

Zonde van al die logo's op de bovenrand...
Buiten dat,die gekleurde luidspreker terminals  :-X

Ik moet zeggen dat ik de achterkant mooier vind dan de voorkant... het ziet er inderdaad een beetje uit als een el-cheapo marantz. Maar goed, als het geluid het ruimschoots goed maakt wie stoort zich dan nog aan het uiterlijk?

*edit*

Grappig dat ik niet de eerste ben die dit zegt, lees de reacties nu pas. Misschien maar achterstevoren in je kast zetten deze receiver. :D
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Qlivian

Quote from: PHiX on April 30, 2012, 23:05:02
Ik moet zeggen dat ik de achterkant mooier vind dan de voorkant... het ziet er inderdaad een beetje uit als een el-cheapo marantz. Maar goed, als het geluid het ruimschoots goed maakt wie stoort zich dan nog aan het uiterlijk?

*edit*

Grappig dat ik niet de eerste ben die dit zegt, lees de reacties nu pas. Misschien maar achterstevoren in je kast zetten deze receiver. :D

haha dat was ik inderdaad.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

DVDmartinDVD

Hoi,

Hebben jullie in het menu bij "dolby volume" ook de keuze uit 3 standen?
On Off en Cinema reference?

Met mijn D2v stond hij altijd op Off, nu ik er achter ben gekomen dat hij ook op Cinema Reference kan staan is het geluid veel grootser.

Groet martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

drees62

Quote from: DVDmartinDVD on June  6, 2012, 16:54:41
Hoi,

Hebben jullie in het menu bij "dolby volume" ook de keuze uit 3 standen?
On Off en Cinema reference?

Met mijn D2v stond hij altijd op Off, nu ik er achter ben gekomen dat hij ook op Cinema Reference kan staan is het geluid veel grootser.

Groet martin

Bij de MRX500 kan ik inderdaad Cinema Reference aan zetten als ik Dolby Volume op "On" zet. Laat ik Dolby Volume op "Off" dan kan ik Cinema Reference niet aan zetten.
Gisteravond even geprobeerd, ben er nog niet echt blij van geworden. Geluid is idd veel grootser (en harder!) en mijn gehoor zegt dat het gaat vervormen. Gauw uitgezet weer dus. Misschien moeten er meer instellingen worden gewijzigd om dit goed te krijgen, zag dat je Dolby Volume ook nog ergens in kunt stellen op een schaal van 1-10?

DVDmartinDVD

Zo eindelijk een reactie  :thumbs-up:

Het is wel zo na de instelling cinema reference moet je opnieuw je speakers met ARC instellen, je zal dan zien dat roomgain is toegenomen. Dus hij corrigeert dan wel.

Ik heb hem nu een tijdje op deze stand staan en ben er wel aangewend, wel staat de volume wat lager omdat hij dynamisch wel flink is toegenomen.

Met muziek is het denk ik too much?

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Kijk wel even goed hoe Dolby Volume werkt ;), http://www.dolby.com/us/en/consumer/technology/home-theater/dolby-volume.html

In essentie is het een vorm van loudness, maar dan een stuk intelligenter...

Ik zou het 'niet' gebruiken.

Groet,

Bjorn

drees62

Quote from: bmateijsen on June 21, 2012, 11:26:36
Kijk wel even goed hoe Dolby Volume werkt ;), http://www.dolby.com/us/en/consumer/technology/home-theater/dolby-volume.html

In essentie is het een vorm van loudness, maar dan een stuk intelligenter...

Ik zou het 'niet' gebruiken.

Groet,

Bjorn

Ligt dus niet aan de instellingen . . .
Mijn oortjes vinden het niet fijn, dus ik laat het mooi op "off" staan, ben zo meer dan tevreden  ;) ;D


drees62

Hier nog een review van de MRX-700:

http://www.homecinemachoice.com/news/article/anthem-mrx700-review/9807

Opvallend vind ik hierbij de volgende constatering:

The ARC's control over the subwoofer in particular is way ahead of the game, making even Velodyne's excellent built-in EQ on the DD18 sound woolly by comparison.

bmateijsen

Quote from: drees62 on July 29, 2012, 22:50:47
Hier nog een review van de MRX-700:

http://www.homecinemachoice.com/news/article/anthem-mrx700-review/9807

Opvallend vind ik hierbij de volgende constatering:

The ARC's control over the subwoofer in particular is way ahead of the game, making even Velodyne's excellent built-in EQ on the DD18 sound woolly by comparison.

Eigenlijk is iedere vorm van EQ een manier om elektronisch een ruimte te verbeteren. Dat heeft natuurlijk niet alleen maar ongelimiteerde voordelen ;). Als je het namelijk passief kan en wil doen, dan zal dat altijd een veel beter resultaat opleveren.

Het principe van ARC en Velodyne Digital Drive is wel anders, dus het resultaat kan ook anders zijn. Echter ik vind zijn conclusie kort door de bocht en mis de uitleg dan. Alsof het alleen om het statement ging??

beatbrother

Net het hele topic doorgelezen.
Over een paar weekjes weet ik ook meer, want dan kan ik m'n MRX-700 eindelijk inregelen met mijn Klipsch THX set.  ;D

frank2

Zou graag lezen hoe het geluid is tov andere recievers zoals cambridge en marantz...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

drees62

Quote from: frank2 on August  5, 2012, 11:51:41
Zou graag lezen hoe het geluid is tov andere recievers zoals cambridge en marantz...

Je kunt de nodige reviews vinden op de site van Anthem, genoeg leesvoer dus  ;)
http://www.anthemav.com/products/anthem/a-v-receiver/mrx-500

Mijn mening:
Afhankelijk van je smaak zal het aankomen op persoonlijke voorkeur of je gaat voor een Marantz, Cambridge, Denon etc. of . . . een Anthem. Tot dat je de ruimte hebt ingemeten met het fameuze ARC-systeem. Dat maakt (voor mij althans) de Anthem tot de absolute winnaar in vergelijking met zijn directe concurrenten.

Xander32

Quote from: drees62 on August  5, 2012, 12:14:22
Je kunt de nodige reviews vinden op de site van Anthem, genoeg leesvoer dus  ;)
http://www.anthemav.com/products/anthem/a-v-receiver/mrx-500

Mijn mening:
Afhankelijk van je smaak zal het aankomen op persoonlijke voorkeur of je gaat voor een Marantz, Cambridge, Denon etc. of . . . een Anthem. Tot dat je de ruimte hebt ingemeten met het fameuze ARC-systeem. Dat maakt (voor mij althans) de Anthem tot de absolute winnaar in vergelijking met zijn directe concurrenten.
... dat moet ik snel een x live gaan ervaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#70
Quote from: drees62 on August  5, 2012, 12:14:22
Je kunt de nodige reviews vinden op de site van Anthem, genoeg leesvoer dus  ;)
http://www.anthemav.com/products/anthem/a-v-receiver/mrx-500

Mijn mening:
Afhankelijk van je smaak zal het aankomen op persoonlijke voorkeur of je gaat voor een Marantz, Cambridge, Denon etc. of . . . een Anthem. Tot dat je de ruimte hebt ingemeten met het fameuze ARC-systeem. Dat maakt (voor mij althans) de Anthem tot de absolute winnaar in vergelijking met zijn directe concurrenten.

Hoe is de sound, helder of warm, flink basfundament of juist niet, hoe is de dac v.d. anthem, beter dan die van de cambridge audio (650 of 640R) gebruik voor stereo muziek)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

drees62

Quote from: frank2 on August  5, 2012, 16:29:09
Hoe is de sound, helder of warm, flink basfundament of juist niet, hoe is de dac v.d. anthem, beter dan die van de cambridge audio (650 of 640R) gebruik voor stereo muziek)

De sound is helder met veel detail. Bas is niet overdadig maar wel heel strak (met dank aan ARC!).
Maar met mijn oude Marantz SR 8001 kon ik geen HD-geluidsformaten afspelen via bitstream, dus dat scheelt ook wel weer wat. Vergelijken is dus lastig maar ik ben zeer tevreden en daar gaat het om.

DAC weet ik niet, voor stereo gebruik ik een andere versterker.

1198

Quote from: bmateijsen on April 28, 2012, 11:11:16
Als je de receivers niet goed combineert met de luidsprekers, dan zal  het scherp en dun zijn. (misschien zelfs te weinig power)

Wij draaien o.a. met Revel en die combi met de MRX700 is heel goed.

Ja maar een zes serie Usher als de mijne met rendement van 90db zal niet vallen onder te weinig vermogen met een 700 toch??
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

bmateijsen

Quote from: 1198 on August  6, 2012, 01:58:04
Ja maar een zes serie Usher als de mijne met rendement van 90db zal niet vallen onder te weinig vermogen met een 700 toch??

Ik heb geen ervaring met die combinatie, kan je daar helaas niet in adviseren. Maar probeer het uit! (bij je thuis!)

Groet,

Bjorn

Qlivian

ben nog steeds erg benieuwd naar deze receivers wat het doet met mij usher systeem en vooral de arc.helaas moet dat zich even laten wachten aangezien ik andere plannen heb.ik hou het hier zeker in de gaten.
ik heb 2 dealers in bereik dus dat is geen probleem.
ff in de gaten houden hier
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -