Author Topic: Ervaring gezocht met Array versterkers. Wie kent dit Nederlandse merk?  (Read 2544 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline audiotechneut

• member
  • Trade Count: (0)
  • Speaker lover
Beste mensen, Ik zoek gebruikers van Array versterkers, met name de S1 stereo eindversterker. Wie kent deze. Ik zou er Tannoy D700 mee willen aansturen.
Alvast bedankt.
Elipson Circée en Audio Physic Tempo 2, met Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, 2x MA220 eind als monoblok geschakeld, MC100 cd, Cameo Tuner.

Offline VANZOMERENG

• senior member
  • Trade Count: (+1)
    • Mijn set
Re: Ervaring gezocht met Array versterkers. Wie kent dit Nederlandse merk?
« Reply #1 on: September 13, 2009, 23:23:17 »
neem eens contact op met henk93 van het hifi-forum,

heeft Array staan en zover ik kan lezen, staan ze in de verkoop

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=9431.msg330830#msg330830
Dynaudio Focus 260, Marantz PM11S2, Marantz SA15S2,
Denon DVD-3800BD, Music-Hall DAC 25.3, AKG-701

Offline daffy

• member
« Reply #2 on: September 17, 2009, 14:50:28 »
Of met hans van Liempd op het hear forum.

hier nog een review van array: http://www.audioadvies.nl/reviews-amplifiers-text.html

Daffy ;)
« Last Edit: September 17, 2009, 14:53:12 by daffy »
Marantz Pm-11 s2
Marantz Sa-11 s2
Kef XQ 5
profigold Oxypure OXYA4201 interlink (erg verassend kabeltje voor weinugh)
A.A. ls-1 He ls-kabel
En al 42 jaar aan het inspelen.

Offline audiofiel10

• New member
  • *
Maar is het goed? Waarmee kan je Array vergelijken??? Zag ze ook op hifi en marktplaats staan, maar heb ze verder nog nooit ergens gezien...

Online Nahpets

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+42)
Beste mensen, Ik zoek gebruikers van Array versterkers, met name de S1 stereo eindversterker. Wie kent deze. Ik zou er Tannoy D700 mee willen aansturen.
Alvast bedankt.

Kennen is een groot woord. Ik heb deze versterker op een setje Usher MK700 mkII gehoord bij W en W Audio in Enschede (tegenwoordig ook sponsor op dit forum). Deze speakers kon hij zonder problemen aan. Volgens mij lusten de D700's best een beetje stroom, en of de S versie die kan leveren zou ik niet zondermeer van uit durven gaan. Ik verwacht dat de monoblokken van Array dan meer op hun plaats zijn.

Online Nahpets

• HT forum donateur
Maar is het goed? Waarmee kan je Array vergelijken??? Zag ze ook op hifi en marktplaats staan, maar heb ze verder nog nooit ergens gezien...

Ik zou zelf in het rijtje van Sphinx en Van Medevoort neer zetten.

Online Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+43)
  • Note to my self: Don't lose it!!!
    • Favoriet www
Ik zou zelf in het rijtje van Sphinx en Van Medevoort neer zetten.

Omdat dat ook Nederlands is? ;D
Stereo: NAD M51 DAC |  MacMini | TAG 250MR Monos | Acoustat model one | DIY Remo sub dual coil 2x250 watt  | HG Ultra Silence LS en interlink Oppo 83 | Telos IEC | MIT Oracle interlink
HT: JVC HD750 | Sunfire TPG II | Teufel system 8 THX Ultra 2 7.1 | Dune

Online Nahpets

• HT forum donateur
Dat ook. Zal (geluids)kwalitatief ook in dezelfde categorie zitten.

Kuipje

• Guest
Array versterkers zijn ontworpen door de broer van de hier eerder genoemde Hans Van Liempt, dus Hans zal je er heel veel over kunnen vertellen en wellicht laten horen.

Offline Wijx wondere wereld

• Life is like a puzzle not pieced yet. Might take a village ever long to see that. Don't break your ties meet my pal compromise
  • Trade Count: (+10)
  • Street Triple RRRR
Ik heb de Array stereoamp geprobeerd toen ik op zoek was naar een nieuwe amp. Het is echt een prachtige versterker die een stuk beter presteerde dan verwacht. Heel neutraal en krachtig. Het werd overigens gratis thuis afgeleverd om te proberen. Misschien is dat nog steeds mogelijk?

Uiteindelijk heb ik toen gekozen voor de perreaux p350, omdat ik de array om een gegeven moment wat saai werd. Ik zou het zeker niet in de rij van Sphinx zeten, maar meer richting audionet.
Versterking: Gryphon Antileon, Pass Labs Bozos
Bron: audiopc (voorlopig)
Luidsprekers: Milestones
just trying http://www.facebook.com/wijx.triumph

Online Nahpets

• HT forum donateur
Ik zou het zeker niet in de rij van Sphinx zeten, maar meer richting audionet.

Probleem voor mijn vergelijking was dat ik hem in een vreemde set gehoord heb met alleen een directe vergelijking met een Meridian 555. En daar ging de Array (voor mij, niet voor mijn vriend die naar huis ging met de Meridian) met 2 vingers in zijn neus voorbij.

Offline Wijx wondere wereld

• Life is like a puzzle not pieced yet. Might take a village ever long to see that. Don't break your ties meet my pal compromise
  • Trade Count: (+10)
  • Street Triple RRRR
Sphinx legt nogal de nadruk op het mid/hoog en hoog. Er irritant na een tijdje. Meridian eindversterkera ken ik niet.

Tweedehands kost zo'n Array onder de 1000 euro. Enigste echte concurrent in deze klasse vind ik de UCD klasse D amp. Een array tegen nieuwprijs zou ik niet kopen, daar kun je leukere apparatuur voor kopen.
Versterking: Gryphon Antileon, Pass Labs Bozos
Bron: audiopc (voorlopig)
Luidsprekers: Milestones
just trying http://www.facebook.com/wijx.triumph

Online eric_audio

• HT forum legend group
« Reply #12 on: November 21, 2009, 19:11:03 »
Volgens mij is Spectral de benchmark voor de ontwerpers van Array. Dus ook al zal Array niet op hetzelfde niveau zitten, het zegt misschien wel wat over het karakter van de versterkers.
CD-player: Wadia 830
Power-amp: Chord SPM 1200B
Speakers: B&W Nautilus 803
Cables: MIT Z-cord II (power), MIT MI-330 Proline Shotgun (interlink), MIT Shotgun S3 (speaker)

Offline RIJopl EYE-4-YOU

• Zelfbouw / B&W /
  • New member
  • *
  • 99 % LIFE force / zo goedkoop mogelijk
Ik heb de Array s1 inderdaat voor 1000,- 2E hands en de Array s10 voor dik het dubble .

S1 heb ik goed beluisterd en getest is echt super voor zijn prijs de nieuw prijs vind ik zelfs gerechtvrdigd .

S10 nog niet uitgebr beluisterd en getest is denk ik net de meer prijs waard geeft ook meer informatie op hogere freq en dat kan soms minder op de diamond tweeter uit de verf komen.

Ben nog wat laatste tweeks aan het plegen binnen kort meer over de s10 want ik wil hem gebr samen met de s1 als BI -amping.
Nu staat ie op t laag en de s1 op het hoog , Ik wil het om gaan draaien en dus de s1 op t laag & de s10 op t hoog zetten 

B&W 802 D / Hypex n core 400 / Squeezebox transporter / touch / duet / B&W 804s now with D on it SAC preamp BRYSTON BP-25 ROCKFORD 12 "" on ROTEL klass D

MIT avt 01 and schotgun s1

Online John Wx

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+8)
Dacht dat het merk eerst van den Hul was jaren geleden
The bottom line? Use your ears, not only your mind, and listen to the computer/transport/interface/dac of your choice and don't let the technical mumbo jumbo get too much in the way!

Offline SpeedyAndré

• Surrounded by Infinity 7.1 and members of the
  • Trade Count: (+6)
  • Only 1080p CRT's => nu met 3D!
    • Opbrengst zonnepanelen 2350Wp
Er was een samenwerking met VdHul om Array breder in de markt te zetten maar daar kwam Array later van terug.
Ik zie Array ook meer richting Spectral gaan omdat Array vooral 'snel' wil zijn (zeer hoge stijgtijd).
Daarbij heeft Array niet het nadeel dat je hem in toom moet houden met MIT kabels (met netwerkjes die oscilleren moeten voorkomen).
Wat Sphinx betreft denk ik dat het genoemde karakter niet voor de pre's geldt maar meer voor de eindtrappen ;)

André  8)
Northstar Extremo => Monster Sigma 2K Xtc powercords Sphinx PJ8=>Straightwire Virtuoso=>Aragon Palladium=>Infinity R90 Tx-NR1009, Oppo BD83, Sony Bdp-S790, Toshiba HD-XE1, PS3, Optoma 3D-XL
Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, SVS PB12ISD 3x! Sony 1292 Moome box Vps3800 H1000 TX-P42U10E VU Duo Med400x Eminent 7380 3D player 8TB Synology NAS

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk