Dedicated HT in een schuur

Started by audiosurfer, March 15, 2012, 12:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

audiosurfer

Bedankt!

Het wordt hopelijk nog veel indrukwekkender :headbanging:!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Ik ben dus inmiddels bijna klaar en tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Er resten nog enkele aankopen te weten:

-4 GXFX'en, deze worden binnenkort besteld bij BBG
-2e BK XXLS400FF, volgt snel.
-nieuwe BR-speler

Vooral de laatste zou ik wel advies bij willen. Ik heb de yamaha 3010 als receiver, ik had het mooi gevonden als yamaha een goede BR-speler had gehad voor een mooi geheel, maar dat is helaas niet zo.
Ik vind goede cd afspeelkwaliteiten erg belangrijk, daar ik mijn XTZ speler verkocht heb. Verder zou ik graag zien dat er een app is om hem te besturen, daar ik al mijn apparatuur weg ga werken, of een andere oplossing.
Verder is multikanaals uitgangen niet belangrijk, ga ik niet gebruiken.
Hoog op de wishlist:
-Oppo BD93 (met als nadeel geen app)
-Marantz BD5005 (nu erg goedkoop te krijgen)
-Onkyo 809

Wat zijn jullie ideeen? Verder wil ik nog een Anthem receiver proberen, is daar een blu-ray speler van?

Ben benieuwd!

Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

bmateijsen

Quote from: audiosurfer on April 13, 2012, 13:49:45
Ik ben dus inmiddels bijna klaar en tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Er resten nog enkele aankopen te weten:

-4 GXFX'en, deze worden binnenkort besteld bij BBG
-2e BK XXLS400FF, volgt snel.
-nieuwe BR-speler

Vooral de laatste zou ik wel advies bij willen. Ik heb de yamaha 3010 als receiver, ik had het mooi gevonden als yamaha een goede BR-speler had gehad voor een mooi geheel, maar dat is helaas niet zo.
Ik vind goede cd afspeelkwaliteiten erg belangrijk, daar ik mijn XTZ speler verkocht heb. Verder zou ik graag zien dat er een app is om hem te besturen, daar ik al mijn apparatuur weg ga werken, of een andere oplossing.
Verder is multikanaals uitgangen niet belangrijk, ga ik niet gebruiken.
Hoog op de wishlist:
-Oppo BD93 (met als nadeel geen app)
-Marantz BD5005 (nu erg goedkoop te krijgen)
-Onkyo 809

Wij hebben goede ervaringen met de BD93 (ook door ons te leveren ;) )

QuoteWat zijn jullie ideeen? Verder wil ik nog een Anthem receiver proberen, is daar een blu-ray speler van?

Ben benieuwd!



Anthem had een blu-ray speler, maar met de komst van 3D hebben ze dit aan anderen overgelaten..

Groet,

Bjorn

audiosurfer

Quote from: bmateijsen on April 13, 2012, 13:55:53
Wij hebben goede ervaringen met de BD93 (ook door ons te leveren ;) )

Anthem had een blu-ray speler, maar met de komst van 3D hebben ze dit aan anderen overgelaten..

Groet,

Bjorn

Van de oppo had ik inderdaad onthouden dat jullie hem leverden;)!

Dat is er dus gebeurd met de anthem, ik wist dat ze er eerder wel 1 hadden.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

bmateijsen

Quote from: audiosurfer on April 13, 2012, 14:36:49
Van de oppo had ik inderdaad onthouden dat jullie hem leverden;)!

;D. Ik val nog weleens in herhaling ;D

QuoteDat is er dus gebeurd met de anthem, ik wist dat ze er eerder wel 1 hadden.

De 200 inderdaad... was een mooie speler, maar Anthem heeft letterlijk daar de stekker uit getrokken omdat ze weinig konden toevoegen en het niet bij te benen was...

Pinohelmond

Moet het perse een BD93 Zijn? In de marktsectie staat een schitterende Oppo 83SE Nuforce Edition... Kun je analoog aansluiten voor cd´s afspelen en je hebt een superspeler.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

audiosurfer

Ondanks dat ik het zeer weinig zal gaan gebruiken, wil ik wel 3D...

Quote from: Pinohelmond on April 13, 2012, 14:47:04
Moet het perse een BD93 Zijn? In de marktsectie staat een schitterende Oppo 83SE Nuforce Edition... Kun je analoog aansluiten voor cd´s afspelen en je hebt een superspeler.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Pinohelmond

Quote from: audiosurfer on April 13, 2012, 16:08:06
Ondanks dat ik het zeer weinig zal gaan gebruiken, wil ik wel 3D...


Dat word lastig met een 83 inderdaad.  ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Peerless Monster

Quote from: audiosurfer on April 13, 2012, 16:08:06
Ondanks dat ik het zeer weinig zal gaan gebruiken, wil ik wel 3D...


Vraag me dan altijd af wat de meerwaarde dan is?
Honderden euro's verschil om een feature te hebben...
Gaaf ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

audiosurfer

Toch die angst om wat te missen hahaha ;)!

Nadeel van de oppo is wel dat hij niet met een app te bedienen is.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Pinohelmond

Quote from: audiosurfer on April 13, 2012, 17:51:15
Toch die angst om wat te missen hahaha ;)!

Nadeel van de oppo is wel dat hij niet met een app te bedienen is.

Die, of welke Oppo dan ook heeft zoveel voordelen dat het ontbreken van een app ruimschoots gecompenseerd word.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

audiosurfer

Een app-bediening is ook niet per se nodig.
Ik ga er eens over nadenken...
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Peerless Monster

Quote from: audiosurfer on April 13, 2012, 21:59:57
Een app-bediening is ook niet per se nodig.
Ik ga er eens over nadenken...

Zou ik zeker doen joh als je 3d toch bijna niet gebruikt ;)
Keuzes ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

audiosurfer

Nou, gister maar weer eens wat besteld :headbanging:!

Bjorn een mailtje gestuurd met het verzoek om 4 GXFX-en te bestellen ;D!

Hopelijk zijn ze zaterdag binnen. Enige 'probleem' is dat ik deze week dus nog een constructie moet maken voor mijn schuine achterwand, zodat de speakers recht kunnen hangen.

Verder maar een Oppo er bij besteld. Kan ik tenminste 3D bekijken ;)!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Pinohelmond

Quote from: audiosurfer on April 16, 2012, 11:41:13
Nou, gister maar weer eens wat besteld :headbanging:!

Bjorn een mailtje gestuurd met het verzoek om 4 GXFX-en te bestellen ;D!

Hopelijk zijn ze zaterdag binnen. Enige 'probleem' is dat ik deze week dus nog een constructie moet maken voor mijn schuine achterwand, zodat de speakers recht kunnen hangen.

Verder maar een Oppo er bij besteld. Kan ik tenminste 3D bekijken ;)!

Het vakantiegeld moet nog komen maar je kunt het maar vast uitgegeven hebben.  :clapping: :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

clockwork

Lekker bezig!

En welke Oppo is het nu geworden? ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

audiosurfer

Quote from: Pinohelmond on April 16, 2012, 14:52:30
Het vakantiegeld moet nog komen maar je kunt het maar vast uitgegeven hebben.  :clapping: :D

Dat is ook wel in de berekening meegenomen ;)!

Quote from: clockwork on April 16, 2012, 14:53:36
Lekker bezig!

En welke Oppo is het nu geworden? ;D


Waarschijnlijk de 93. Even kijken of die goed genoeg is met cd's.

Iemand ideeën hoe ik zo makkelijk mogelijk iets aan een schuine gipswand kan bevestigen, waardoor de FX speaker gewoon recht komt te hangen?
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Gister de HSDD van Frankp bekeken, was wel indrukwekkend ;D!

Alleen bij Pulse vond ik de sub wat raar doen, ik hoorde wat trillen. Bij geen enkele andere sub-demo deed die raar, hij was zelfs alleen maar indrukwekkend, dus weet niet precies wat het is geweest. Van het weekend nog maar eens luisteren.

Maar ook de surround scenes waren prachtig, ik had die THX demo nog nooit gezien, maar vond hem erg mooi ;D!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Vandaag een mailtje gehad van BB&G, de 4 GXFX-en zijn binnen:-)!
Morgen haal ik ze op en ik neem meteen een oppo mee:-)!

Ik heb dus van het weekend wel wat te doen :headbanging:!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Vandaag de 4 FX-en opgehaald en de Oppo. Meteen maar even flink wat gekeken ;D!

Wat een verbetering, echt nog veel meer dan ik verwacht had. Surround is met zulke enorme stappen vooruit gegaan! Achter klinkt nu echt als geen geheel, heel erg indrukwekkend vind ik het! En de speakers hangen nog niet eens goed aan de muur.

Ik had qua beeld niet heel veel verbetering verwacht, maar dat was dus echt onterecht. Het beeld is echt scherper, maar vooral veel donkerder en veel meer diepte in het beeld, heel mooi! Ook met geluid is de oppo duidelijk een vooruitgang!!

Morgen ga ik de sides in ieder geval monteren en nog wat kijken natuurlijk :headbanging:!

Al met al super tevreden en Bjorn, bij deze super bedankt voor de adviezen, want je hebt helemaal gelijk! En de FX-en staan nog mooi ook ;)!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

bmateijsen

Heel leuk om te horen! En natuurlijk graag gedaan ;D.

Groet,

Bjorn

audiosurfer

Gisteren de sides gemonteerd. Na uitgebreid testen met de HSDD en andere voor mij bekende scenes, vond ik de mooiste plaatsing net voor de luisterpostitie. Ik vind dat ook meteen het mooiste van de FX-en, het geluid van de sides straalt echt enorm breed af en daardoor krijg je een hele mooie bubble.
De rears ga ik binnenkort aan beginnen, ze staan nu nog op stands. Wel grappig dat het een bijkomend voordeel is dat het er heel rustig uitziet. Dat komt natuurlijk ook doordat je geen stands hebt en daardoor de ruimte rustig blijft.

Het minpunt nu is dat ik de grote center heb (GXC350) en de FX-en hebben ook de grotere woofers, maar mijn fronts(GX200) hebben de kleinere variant, toch jammer.... ;) (niet dat ik vind dat ik iets tekort kom overigens...)

De oppo blijft me verbazen trouwens, ik had echt niet zo'n enorme vooruitgang verwacht qua beeld.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

skyfox

Misschien kan de je fronts nog gunstig omwisselen voor de 300 serie?

Los daarvan, erg gave set zo!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiosurfer

Ik heb de fronts als demo-model gekocht, denk niet dat ik ze nog kan inruilen.
Eigenlijk is het ook niet nodig, want de 200's presteren perfect.

Maar het knaagt ;)!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.