Dedicated HT in een bovenwoning.

Started by audiosurfer, March 15, 2012, 12:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert T

Ruim volgende keer eerst even AL je schoenen op !  ;D

Leuk project..mooi speelgoed.. succes met het installeren van de beamer!
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

audiosurfer

Ik zag de schoenen pas vandaag.... haha!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Raphie

Waar zijn je basstraps? in zo'n VINEX slaapkamer zijn staande golven een ramp, moet je toch minstens wel een pallet rockwool voor naar binnen rijden
JBL PRX Power!

audiosurfer

Quote from: Raphie on March 20, 2012, 16:41:42
Waar zijn je basstraps? in zo'n VINEX slaapkamer zijn staande golven een ramp, moet je toch minstens wel een pallet rockwool voor naar binnen rijden

Basstraps zitten nu nog alleen aan de aan de andere kant, dus die zijn er zeker en helpen ook enorm.

Vinex is niet echt van toepassing trouwens...
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Raphie

het leek me op de foto zo'n typische hollandse 3 bij 4 kamer  ;D vandaar.
JBL PRX Power!

morca

Quote from: Raphie on March 20, 2012, 18:26:59
het leek me op de foto zo'n typische hollandse 3 bij 4 kamer  ;D vandaar.
iets voller zetten helpt ook veel,zie mijn metingen  :D
Aan de afmetingen ligt het niet  ;)

audiosurfer

Quote from: Raphie on March 20, 2012, 18:26:59
het leek me op de foto zo'n typische hollandse 3 bij 4 kamer  ;D vandaar.

Snap de verwarring ;)!
Het is een bovenwoning, 5,7 bij 3m en de woning stamt uit 1912, de vinex-term bestond toen nog niet ;)!

Quote from: morca on March 20, 2012, 18:37:59
iets voller zetten helpt ook veel,zie mijn metingen  :D
Aan de afmetingen ligt het niet  ;)

Hij is ook nog niet af, zo zijn er nog geen zitplekken, wat over het algemeen toch best fijn is en gemakkelijker film kijkt ;D! En het help idd ook bij het geluid... ;)
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Ik zit nu even lekker naar de National te luisteren en ook al is het nog lang niet af en gaat het echt nog veel beter klinken, zit ik intens te genieten ;D ;D!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Raphie

Daar doe je het uiteindelijk allemaal voor
JBL PRX Power!

audiosurfer

Vanavond de XTZ met de Yamaha vergelijken in stereo, ook al is de yamaha amper een week oud.

Ze staan allebei al de hele dag aan, dus verwarming is overbodig, zeker gezien de XTZ in klasse A staat te loeien... ;D

Mocht het verschil te verwaarlozen zijn, dan gaat de XTZ eruit, ik wil een mooi meubel maken en heb eigenlijk geen zin in dat gedoe met twee apparaten ;), maar wil niet echt achteruitgaan in kwaliteit.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Nou, gister uitgebreid zitten luisteren.
Geen enorme verrassingen.

Als de sub niet meespeelt, dan is de XTZ fors beter in de lage regionen, echt beduidend. Veel meer bass uberhaupt, maar vooral veel gecontroleerder en meer gedefinieerd.
Met sub aan, meespelend via high-level op de yamaha, valt dit verschil weg, nagenoeg helemaal, ook als de sub meespeelt op de XTZ(hier heb ik hem niet op high-level aangesloten gehad).

Met het hoog zijn de verschillen kleiner, maar wat ik merk is dat de plaatsing van de XTZ echt beter is. Bij de XTZ verdwijnen de speakers nog meer uit het geluidsbeeld en luister je echt naar een totaalplaatje. Verschillen zijn relatief klein en vielen vooral op door 1 op 1 vergelijk.

Kanttekening hierbij is ook dat de yamaha pas een week oud is, dus hij moet nog ingespeeld worden en hij kan straks ook nog gaan bi-ampen.

Al met al geen verrassende conclusie, de volgende misschien wel, ik ga de XTZ wel weg doen.

Ik heb zo zitten genieten van stereo op de yamaha, terwijl de kamer nog een holle ruimte is met erbarmelijke akoestiek, dat ik er geenszins aan twijfel dat dit mij zeker tevreden gaat houden. Daarbij kon ik nu 1 op 1 vergelijken en betwijfel ik of de verschillen groot genoeg waren om straks nog op te vallen.
Daarbij kan ik het geld nu even goed gebruiken met alle aankopen die ik aan het doen ben. En ik heb geen zin in kabels verwisselen en de XTZ achter de pre-out van de yamaha zetten vind ik eigenlijk ook een compromis en irritant met geluidsniveau opzoeken etc etc.

In de toekomst, denk over een jaar, komt er zeker een goede stereo amp, met ht-passthrough, maar nu vind ik het even niet nodig.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

De XTZ amp is in principe verkocht. Heb de cd-speler nu ook te koop staan.

Verder nog bezig met bepalen of het 7.1 of 5.1 wordt, maar de keuze zal waarschijnlijk op 7.1 vallen, met 4 GXFX-en.

Twijfel alleen of het niet 4 gx50's moeten worden, want deze raak je tweedehands sneller kwijt denk ik.... En ik wil wel gaan up-graden over een paar jaar.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

#37
De XTZ versterker is gister definitief verkocht.

Aankomende zaterdag de beamer(Epson TW9000), het scherm en mijn nieuwe center(GXC350) ophalen : :headbanging:
En natuurlijk zullen daar foto's van komen!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Gisteren de beamer, het projectiescherm en de nieuwe center opgehaald:-)! Gisteravond alles geïnstalleerd en heerlijk even wat gekeken.

I'm a happy man O0!

Beeld is echt prachtig, vind het eigenlijk niks onder doen voor mijn plasma in zwartwaarde, maar gelukkig wel veel groter. Ik was bang dat het bijna te groot zou zijn, maar dat valt enorm mee. Zelfs 1 maat groter had bijna gepast, maar is niet nodig.
Verder valt op dat ik de beamer totaal niet hoor, gelukkig.
Ook de nieuwe center voegt al veel toe, heb amper op volume geluisterd en hij is net nieuw, maar visueel in ieder geval een vooruitgang ;). Hij is lekker groot!

Nu alleen nog 4 gxfx-en bestellen en dan heb ik de speakers in ieder geval compleet, maar eerst een bank regelen deze week.

Later deze week zullen er foto's volgen, nu eerst lekker voor drie dagen naar de Ardennen.

Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

clockwork

 Lekker! Goed te horen dat alles zo goed bevalt!

Veel plezier in de Ardennen.
:D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bmateijsen

Cool! Ik ben benieuwd naar de foto's ;D.

audiosurfer

Foto's ga ik morgen maken denk ik. Eerst een bank halen en de kabels wegwerken, dan begint het tenminste ergens op te lijken:-)!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

En bij deze wat eerste foto's met scherm en nieuwe center :headbanging:!

Deze week aardig wat gekeken en ben heel tevreden. Beeld is prachtig en geeft een echt bioscoopgevoel als je zit te kijken, dit had ik met een tv inderdaad niet gered. Ook de 'foutjes' van een beamer vallen me erg weinig op. Gaan voor een beamer is absoluut een goede keus geweest, bigger is better for sure.

Geluid is top, maar kan niet wachten tot volledige GX-serie compleet is, want de samenhang tussen fronts en center is echt prachtig, nu al. En ben heel benieuwd wat 7.1 daar nog aan gaat toevoegen...

Daarbij ook een nieuwe bank gekocht en nieuwe gordijnen, waarmee ik ook overdag kan verduisteren.
Ook een schilderij en een filmposter opgehangen, die foto's volgen nog ;)!

Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

audiosurfer

Thanks! Foto's zijn wel wat donker zie ik nu, maar het gaat om het idee:-)!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

audiosurfer

Gisteren voor het eerst echt goed film gekeken. 3 stuks maar op goed volume  ;D ;D


Drive, Tron en Sherlock Holmes gekeken. Drive heeft echt een ontzettend mooie soundtrack met veel onverwachte klappen voor de sub die zich uitstekend heeft gehouden ;D! Was voor het eerst dat ik echt de sub zo hoorde bij een film.
Tron, tsjaaa, pure onzin natuurlijk, maar wel prima audiovisueel vermaak. Sherlock Holmes zag ik voor de tweede keer en was wel weer grappig, maar niet bijzonder.

Ook met mijn spullen ben ik erg blij. Het geluid van mijn fronts en center is echt enorm mooi en die hebben vooral een hele mooie samenhang.
Ik kan inmiddels bijna de 4 GXFX bestellen, dus dan moet de samenhang wel helemaal mooi worden. Wel ga ik even vragen aan BBG of ik in mijn ruimte eens een Anthem mag horen, ben ik toch wel heel benieuwd naar. De Yamaha doet het verder prima, maar ben wel heel benieuwd.

Daarna wordt een nieuwe BR-speler de eerste aankoop.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

bmateijsen


audiosurfer

Ik ga dit weekend mooie foto's maken van de hele ruimte, dit doet de ruimte eigenlijk geen recht. Maar toch bedankt:-)!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

skyfox

Wauw, mooie ruimte zo! Kan me voorstellen dat je daar heel erg zit te genieten  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

audiosurfer

Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.