Hoeveel PenAudio luisteraars in dit Forum?

Started by bezoeker, March 13, 2012, 15:08:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bezoeker

PenAudio een jong merk dat m.i. hele fijne luidsprekers ontwikkelt en wellicht nog niet bij iedereen bekend is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen op dit forum ook een set PenAudio`s thuis hebben staan. Of (luister) ervaringen hebben met welk PenAudio model dan ook.

Zelf speel ik met de PenAudio Rebel 3 monitoren met de officiële bijpassende stands. Ooit heb ik ook de Penaudio 7.6cx gehad die naar mijn idee nog beduidend minder presteerden dan de huidige modellen. Voor in de toekomst zou ik graag overstappen naar het model Cenya of Charisma.

Penaudio heeft momenteel de volgende modellen in hun assortiment:

Penaudio Sinfonia


Penaudio Serenade


Penaudio Sara (s)


Penaudio Cenya


Penaudio Charisma


Penaudio Rebel3


Er zijn al tal van reviews geschreven http://www.penaudio.fi/awards-and-reviews/ en toch hoor en zie je weinig van dit merk.
Het lijkt me leuk en zinvol om dit topic ook direct te gebruiken om alles omtrent dit luidspreker merk te posten. Tips, trucs, opmerkingen, foto`s nieuwtjes etc etc!

Alco

Toevallig kan ik me deze vraag (volgens mij ook van jou Dennuz, maar weet ik niet zeker meer) ook nog herinneren van een ander forum, van enkele jaren geleden.

Ik heb dus erg goede ervaringen met PENaudio, maar alleen bij een dealer. Heb ze nog nooit thuis geprobeerd, maar 'vrees' dat dit ook niet zo snel zal gebeuren.
Dat heeft voornamelijk met de ietwat afwijkende vorm te maken. (opvallend slank en diep, waardoor er moeilijk een mooie, 'passende' stand bij te vinden is.
Bovendien moeten ze naar mijn smaak iets te ver in de kamer staan, wat voor mij dan weer op praktische bezwaren stuit.

Ik heb alleen ervaringen met de Rebel (2 volgens mij) en de Charisma. Beide speakers horen wat mij betreft tot de beste kleine speakers die ik ooit heb mogen beluisteren.
Heb ze tot nu toe ook alleen i.c.m Sonneteer versterkers gehoord. Een hemelse combinatie. :worship:

Ik kon me overigens geheel vinden in de mening van dhr. Rinsma, waar ik de PENaudio's diverse keren heb gehoord, dat ze beter klinken zonder de subwooferkast. (die dan tegelijk dienst doet als stand)
Ok, met de subwoofer-kast er onder heb je meer laag en body, maar toch.... het leek ten koste te gaan van het ruimtelijke plaatje.

De laatste keer dat ik de kleine PEN's weer heb mogen 'beleven' was op de AV-NU show in Utrecht in 2010.
(heb er nog effe een kort fillempie van gemaakt)


Zag dat er ook een filmpje met de PENaudio modellen voor 2012 op YT staat:




Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

klopt Alco! Op audiofreaks hebben we het er over gehad. Maar daar zit ik eigenlijk nooit meer. Het laatste yt filmpje was nieuw voor mij! Zo zie je maar hoe effectief dit is! Thanks!

Alco

Quoteklopt Alco! Op audiofreaks hebben we het er over gehad. Maar daar zit ik eigenlijk nooit meer. Het laatste yt filmpje was nieuw voor mij! Zo zie je maar hoe effectief dit is! Thanks!
Oooo,ja... nu je 't zegt. inderdaad. Op audiofreaks.nl  Daar kom ik ook niet vaak meer. (af en toe nog even kijken, maar that's it. Hetzelfde geld eigenlijk voor hififorum.nl)

Dat 2e filmpje was voor mij ook nieuw. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

Ik zou de Sinfonia`s weleens willen luisteren! Maar ik weet nu al dat deze ver en ver boven mijn budget zitten  :wacko:

Alco

Hmmm,...die is mij persoonlijk (veel) te lelijk. Daarbij opgeteld het ongetwijfeld duizelingwekkende prijskaartje maakt dat mijn nieuwsgierigheid al nihil is naar die speaker.

De Cenya lijkt me wel interessant! 8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

Het prijskaartje zou ik puur uit interesse willen weten. Haha maar in mijn woonkamer zie ik dit nog niet goed presteren. Maar goed wie weet :)
Ben ook benieuwd of er hier op het forum ook leden zijn die ze beluisterd hebben.
De Cenya`s heb ik beluisterd en die zijn waanzinnig! Zeg maar een verbeterde Charisma. Ook al blijft die nog altijd fantastisch!
Al vind ik het kwaliteitsverschil tussen de Rebel 3 en Charisma niet het prijsverschil waard. Wel presteren de Charisma`s of de Cenya`s duidelijk een stap beter. (vandaar ook mijn wens)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bezoeker

tja dat zit er bij mij niet in. En al was het geen enkel probleem zou ik het nog niet doen. Maar das persoonlijk  :happy:

twani

De Sinfonia op de bovenste afbeelding vind ik serieus mooi om te zien, lijkt het meest op een "pen" ook ;D maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken......
Zou ze overigens nooit kopen...(zegt m`n gevoel me nu tenminste)

Alco

Ajjj,...de meneer in het filmpje kijkt niet echt vriendelijk, moe'k zeggen. :unsure:
(al kan ik me er iets bij voorstellen als je na elke zin weer moet stoppen, omdat een paar van die Russen (?) het vertikken om Engels te verstaan) ::) ;)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

@alco De meneer op het filmpje is de baas himself: SAMI PENTTILÄ :) maar je hebt wel gelijk. Een korte cursus presenteren en productverkoop zou geen overbodige luxe zijn vrees ik

Alco

Quote@alco De meneer op het filmpje is de baas himself: SAMI PENTTILÄ
Dat vermoedde ik al 8)  Maar inderdaad... hij kijkt alsof ie elk moment een mep uit wil delen. ::) :D
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Heb ze nog nooit gehoord maar zien er zeker niet verkeerd uit (al ben ik geen voorstander van zijwaarts laag zoals te zien in de grotere modellen).
De monitoren zijn nog niet eens duur ook.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bezoeker

@kingpin Een luistersessie met hun stokpaardje de Charisma zou ik je graag aanbevelen. Als mijn budget ontoereikend was zou ik ze ook hebben staan  :wub:

Kingpin

Quote from: dennuz on March 14, 2012, 10:03:17
@kingpin Een luistersessie met hun stokpaardje de Charisma zou ik je graag aanbevelen. Als mijn budget ontoereikend was zou ik ze ook hebben staan  :wub:
Als je zeker weet wat je graag wilt zou je ook 2ehands kunnen kijken, er is zoveel moois te koop, scheelt gewoon te veel als je nieuw haalt.
vb: 1 maand oud !!! scheelt alweer 500 euro.

Zo ben ik ook aan mijn monitoren gekomen, juweeltjes die je nauwelijks tegenkomt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bezoeker

@kingpin ben ik helemaal met je eens en ik zou ook prima kunnen leven met 2e hands charisma`s (mits in nette en goede staat natuurlijk). Maar het probleem met dit merk is dat je ze zelden tegenkomt  :omg: Heb dus m`n rebel3 ook nieuw gekocht.

Alco

Het is inderdaad een merk die je helaas maar zelden tegenkomt. Zowel nieuw in winkels als 2e hands.
Onlangs las ik wel bij toeval dat in Groningen Audio-Artsistiek een nieuwe Penaudio dealer is geworden.
(ook Sonneteer, dus dat komt mooi uit, aangezien die combi perfect is)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

@alco ja jij gaf me die informatie. Ik wist nl niet dat Edwin dit in zijn pakket opgenomen heeft. Vermoedelijk met de nuchtere gedachte dat rinsma hifi zijn langste periode heeft gehad. En verdere dealers in het Noorden zou ik niet weten eerlijk gezegd. Riverside audio is tegenwoordig de importeur. Wellicht dat deze iets meer de boer op gaat t.o.v. Accentus die de eerste importeur was

Robiwan

Quote from: Alco on March 13, 2012, 20:56:14
Ajjj,...de meneer in het filmpje kijkt niet echt vriendelijk, moe'k zeggen. :unsure:
(al kan ik me er iets bij voorstellen als je na elke zin weer moet stoppen, omdat een paar van die Russen (?) het vertikken om Engels te verstaan) ::) ;)

die gast is zichtbaar nerveus :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Alco

QuoteIk wist nl niet dat Edwin dit in zijn pakket opgenomen heeft. Vermoedelijk met de nuchtere gedachte dat rinsma hifi zijn langste periode heeft gehad
Dat zou goed kunnen. Het zou op zich wel jammer zijn vind ik, wanneer Rinsma de stekker er uit trekt.
Het was wel een unieke zaak, anders dan de meeste winkels.
Maar goed,.. het houd wel een keertje op en Rinsma himself wordt er niet jonger op.

Ik kwam er ook bij toeval achter, omdat ik na lange tijd een keer weer op de site van A-A terecht kwam.
Daar viel me opeens op dat PENaudio en Sonneteer in het merkenpakket zat.

Wat me trouwens wel regelmatig opviel en wat ik soms een beetje spooky vond, is hoe de woofers van de Charisma vaak stonden te wapperen bij Rinsma HiFi. Ze sloegen gigantisch uit.
(misschien had 't ook te maken dat er meestal via een draaitafel werd geluisterd. Dan komt dat weleens vaker voor)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

Quote from: Alco on March 14, 2012, 18:42:47
Wat me trouwens wel regelmatig opviel en wat ik soms een beetje spooky vond, is hoe de woofers van de Charisma vaak stonden te wapperen bij Rinsma HiFi. Ze sloegen gigantisch uit.
(misschien had 't ook te maken dat er meestal via een draaitafel werd geluisterd. Dan komt dat weleens vaker voor)

Dat kan helemaal geen kwaad :D

musfed

Mooi eigenwijs merk hoor, Penaudio. Prachtig geluid ook, die keren dat ik ze bij Rinsma beluisterd heb.

QuoteWat me trouwens wel regelmatig opviel en wat ik soms een beetje spooky vond, is hoe de woofers van de Charisma vaak stonden te wapperen bij Rinsma HiFi. Ze sloegen gigantisch uit.
Dan was Rinsma toch niet helemaal goed bezig met het afstellen van zijn platenspelers.
Wapperende woofers duidt toch op een niet lekker door de groef lopende naald?

Dutch & Dutch 8c's

bezoeker

Quote from: Alco on March 14, 2012, 18:42:47
Ik kwam er ook bij toeval achter, omdat ik na lange tijd een keer weer op de site van A-A terecht kwam.
Daar viel me opeens op dat PENaudio en Sonneteer in het merkenpakket zat.

Ik ben gisteren even langs geweest met mijn oom. Hij heeft uiteindelijk daar een Rega tafel gekocht en PMC luidsprekers. Maar door mijn bezoek kon ik natuurlijk ook direct even kijken wat er aan Penaudio en Sonneteer stond. Edwin had een setje charisma`s staan. Hij was momenteel zelf aan het luisteren met de Sara`s. Van Sonneteer had hij een Alabaster staan met de byron cd speler en de Sedley phono pre. Kortom de merken draaien respectabel mee in zijn assortiment. Dat biedt perspectief voor de toekomst!

musfed

Nog even over de Penaudio modellen, stel dat ik een vervanger voor mijn Neat MFS zou willen hebben, heeft iemand ooit de Sara S gehoord?
Zijn deze speakers in Nederland te beluisteren?
Dutch & Dutch 8c's