Nu ik mijn Dreambox 800HD verkocht heb is het nu tijd voor een andere Satelliet ontvanger.
Heb een draaibaar 1.20cm Echostar schotel met een Moteck V-BoxII
Nu heb ik een Ziggo abonnement i.v.m. Internet snelheid hoger ligt dan ADSL vandaar de overstap naar de kabel.
Daar heb ik voor 50 euro een Homecast Colorado HD ontvanger bij genomen en heb het idee dat “mijn vorige Dreambox 800HD via Satelliet een veel mooier plaatje neerzette.”
Eigenlijk zoek ik een ontvanger met 2 tuners maar bij de Vu+ Ultimo krijg ik er 1 bij

Welke van
DEZE 3 ontvangers heeft jullie voorkeur?
>> Edit: Heb de Xtrend ET9500 HD toegevoegd maar deze is nog niet leverbaar <<
Wat ik heel belangrijk vind is de video kwaliteit van deze 3 ontvangers welke is de betere?
De analoge audio kwaliteit zal wel hetzelfde zijn, misschien in de toekomst een DAC aanschaffen voor deze ontvanger voor de coaxiaal digitale uitgang van deze ontvanger.
Bij de Dreambox 800HD had ik de digitale uitgang ook een keer geprobeerd van optische uitgang met een omvormer naar coaxiaal maar dat maakte niets uit met de audio kwaliteit, ook moest ik mijn DDDAC omschakelen van asynchronous mode naar synchronous mode dat was geen succes omdat het niet beter klonk.
Hopelijk heb ik jullie genoeg geïnformeerd,
Vrg,
Rudy